Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2010 10:18 - Ще дочакам да се случи
Автор: valsodar Категория: Бизнес   
Прочетен: 4474 Коментари: 26 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Има много авангардни идеи в бялата част от света, идеи които ще стигнат и до нас, но за момента можем само да им цъкаме одобрително с език и да се надяваме, някой ден да се случат и у нас.
 Ето и една от тях, която вече е факт в част от магазините на Лондон.
Магазини без касиерки по касите, които да се туткат събирайки две и две, да те питат имаш ли дребни за точна сума и възмутено да ти сумтят, докато се пребъркваш за жълти стотинки.

 А идеята е безкрайно проста.
Както повечето гениални неща.

 Влизаш си в магазина и си избираш това, което ти е нужно - храни, дрехи, козметика - като на всяко едно етикетче с цената му е щрихована и стойноста й в бар код.

 Дори и плодове да си вземеш, може да си ги подбереш, претеглиш и сам да им лепнеш етикета от кантара - гледка позната ни от Била.

 Пълниш си количката с нужното ти и си стигаш до касата.
А там касиерка просто няма.

 На нейно място си има единствено един баркод четец, който отчита покупките ти и ти дава междинната сума, за да си прецениш дали са по силите ти.
 Маркираш си покупките, а терминала наблизо те пита в брой ли ще си платиш или безкасово с карта.
 Избираш си в брой, подаваш си сумата в банкното-приемника, ако са банкноти или в процепа за монети, устройството си ги отчита, сумира и сверява със сметката ти и ако са в повече ти връща точното ресто заедно с касовата бележка.

  Няма сумтене, няма фасони, няма опашки.

 Единственото напомнящо на някаква форма на контрол в магазина е охраната на изхода, която би те спряла единствено в случая, че се опиташ да изнесеш немаркирана и неплатена стока, което на всички езици по света се казва кражба.

 Това е, една от добрите идеи, които ме впечатлиха, това е и едно от нещата, които очаквам да се случат и у нас.



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kapricia - :о)))
11.02.2010 10:21
И аз очаквам, но не ми се вярва да има успех. Българска душа юнашка няма да устои на изкушението. Някой го беше казал и явно е имал предвид българите - "възможността за кражба създава крадци". Важи с особена сила у нас, каквото и да си говорим. :о)))
цитирай
2. valsodar - Задай си въпроса тогава - Кога се краде?
11.02.2010 10:25
Краде се, когато знаеш, че няма да те хванат и наказанието за кражба не може да те възпре от нея.

Англичаните, германците, французите не са нито по-цивилизовани от нас, нито по-умни, нито по културни. Просто те живеят в система, която не им позволява да проявяват лошите си черти така, както ни позволява нашата.
цитирай
3. doriana - Колко работни места ще се наложи да ...
11.02.2010 10:44
Колко работни места ще се наложи да освободят?
Не, че идеята е лоша, ама тя е в интерес единствено на съдържателите на големи молове и магазини...
;)
цитирай
4. анонимен - съгласен БЛ
11.02.2010 10:46
Прав е valsodar. Тия същите прилежни и възпитани, като намерят село без кучета, далеч оставят българите зад себе си. Със самочувствието на привилигировани и безнаказани. Ела ги виж по нашите курорти. А и по гръцките.
Та и клишето за покритото мляко май най-приляга:))
цитирай
5. boristodorov56 - Умно и находчиво!
11.02.2010 10:54
Умно и находчиво!
цитирай
6. lado - Нямам нищо против и касиерка, която ...
11.02.2010 11:29
Нямам нищо против и касиерка,която се усмихва, посреща те любезно, пита как сте вкъщи, обслужва те незабелязано и още по-любезно те изпраща.
Виждал съм го в чешки филми. Или филм.
цитирай
7. kapricia - Ама прав си, разбира се.
11.02.2010 11:41
valsodar написа:
Краде се, когато знаеш, че няма да те хванат и наказанието за кражба не може да те възпре от нея.

Англичаните, германците, французите не са нито по-цивилизовани от нас, нито по-умни, нито по културни. Просто те живеят в система, която не им позволява да проявяват лошите си черти така, както ни позволява нашата.

Което си е вярно, вярно си е. Това имах предвид и аз. Държавата ни е разграден двор и по-лошото е, че я разграждат точно тези, които би трябвало да я стегнат. Нещо повече. Бас ловя, че тези същите ще са в челните редици на авантаджиите по магазини от типа на тези, за които говориш. Аз се паникьосвам даже когато продавачката ми върне 20 стотинки повече и тичам да й ги дам, но този, дето се е накичил с дипломатически имунитет ще цъфне там с цялата си рода, ще си напазарува безплатно и даже ще иска да му благодарят за това от управата на магазина.
цитирай
8. baletlnetpepas - и ето как
11.02.2010 18:22
сумати жени останаха безработни
цитирай
9. valsodar - С появата на автомобила останаха ...
11.02.2010 19:30
С появата на автомобила останаха безработни каруцарите.
С появата на интернет останаха безработни вестникарите.
Едни професии отмират, раждат се други.
Никой не е обещал, че времето ще спре своят ход напред.
Въпросът е, къде сме ние и дали можем да намерим мястото си, на фона на предизвикателствата, които ни отправя живота.
цитирай
10. lado - С появата на автомобила останаха ...
11.02.2010 21:33
valsodar написа:
С появата на автомобила останаха безработни каруцарите.
С появата на интернет останаха безработни вестникарите.
Едни професии отмират, раждат се други.
Никой не е обещал, че времето ще спре своят ход напред.
Въпросът е, къде сме ние и дали можем да намерим мястото си, на фона на предизвикателствата, които ни отправя живота.

Здравей! Аз, като виден анархопримитивист например, отчитам, че това време, между другото , го ускоряват не обикновените хорица, а жадните за печалби мултинационални конгломерати. Ако колите им могат да издържат 20 години без да изпитат нужда да ги сменят с новия модел през 3 години - темповете на забързване ще са доста по-поносими. Какво се получи напоследък в техническия прогрес? Нито двигателите почнаха да харчат по-малко, нито КПД се повиши, нито принципно нова схема се наложи, нито горивото се промени . Дизайнът и размерът доминират. Кому е нужно? Не и на хората. Само на мултинационалните корпорации. То да беше само в колите проблема. Ами при битовата техника, телевизори- то плазми, то LCD , то плоски - образа еднакъв, щото няма цифрово излъчване примерно, айде сега и 3D монитори.
А амишите си живеят без всичката тази суета,която пришпорва съвремието и ограбва общуването ни.
цитирай
11. valsodar - Да, амишите са интересен пример за ...
11.02.2010 22:39
Да, амишите са интересен пример за това, до колко човечеството е станало зависимо от новите придобивки на технологичният наредък и как нерядко плаща много повече, от колкото те си заслужават.
Но, ... амишите с времето ще си отшумят като един анахронизъм в историята на човечеството, което ще продължи напред в плен на любопитството си, каращо го да търси неизменно в развитието му, отговора на въпроса, какво се крие зад следващият хоризонт.
цитирай
12. lubopitstvo - Интересна идея.
12.02.2010 11:28
Знаеш ли какво забелязах в Кауфланд - слагат си там каквото си слагат в кесийката при плод-зеленчука и като я турнат на кантара лекинко я приповдигат, че да тегли по-малко.
Брей, викам си - ама верно на всяко действие си има противодействие :)
Българинът и на тази идея ще мърмори - например, аз ли сега да правя всичко сам?!? Ми никой не ми обръща внимание!!!
цитирай
13. анонимен - Касиерки ли?!
13.02.2010 12:22
Не е само в Англия, по същия начин са организирани нещата и в Woolworths и Coles в Австралия, има ги и в Америка. Принципно модела работи, но само за тези, които не търсят "човешкия" контакт с касиерките и тем подобни глупости. Демек за градовете от селски тип това решение не става.
цитирай
14. анонимен - USA
13.02.2010 12:28
doriana написа:
Колко работни места ще се наложи да освободят?
Не, че идеята е лоша, ама тя е в интерес единствено на съдържателите на големи молове и магазини...
;)


V USA go vidqh predi 4 godini..dobro utro za che go ima tova i si pazarubah ot takuv magazin...ideqte e dobra no s nashiq kradliv i prost narod shte e trudno da im obesnish kakvo da pravqt.. Te polovinata ne mogat da polzvat bankomat...Inache ideaqta e Kultova no ne i v BG sledvashtite 20 godini..
цитирай
15. анонимен - ооо чудесно звучи, дори вече съм ...
13.02.2010 14:53
ооо чудесно звучи, дори вече съм намислил как ще действам - може това с повдигането на кантара или пък добавяне на няколко плода след тегленето ;)...другото което се сещам е премстване на баркод от нещо евтино върху нещо скъпо и така пак ще е аванта...хайде чакаме да махнете магазинерките :)
цитирай
16. анонимен - Дубрутро, Минке
13.02.2010 22:56
Ти сега ли го откри, бре Минчо. Тази система функционира нормално от 4 години в по-големите вериги супермаркети в Англия. Влез в ТЕСКО и се увери сам.

Хай, със здраве
цитирай
17. анонимен - нищо ново
14.02.2010 09:28
В САЩ това е практика във всяка по-голяма верига за хранителни стоки. Има и друга услуга разработена преди около 2 години и набираща популярност - устройство за сканиране на продуктите, което се носи с теб докато пазаруваш. Понякога то ти дава допълнителни намаления. Това е направено, за да се стимулират хората да го ползват. Така се намалят опашките на касите и реално времето, което прекарваш там е единствено да платиш.
За мен това са добри практики щадящи времето на хората...
цитирай
18. анонимен - Тц
14.02.2010 11:24
valsodar написа:
Краде се, когато знаеш, че няма да те хванат и наказанието за кражба не може да те възпре от нея.

Англичаните, германците, французите не са нито по-цивилизовани от нас, нито по-умни, нито по културни. Просто те живеят в система, която не им позволява да проявяват лошите си черти така, както ни позволява нашата.


Не е вярно. ;)
цитирай
19. анонимен - НЕ НЕ НЕ
14.02.2010 12:04
Този,който е постнал статия не знам от какво се впечатлява,но според мен е доста тъп.Айде да оставим рецесията на страна.Но само като се замисли човек ,че света ЗАСТАРЯВА а в същото време младите намаляват особено в Европа,кой ще издържа планетата като машините вземат работата на хората.........КОЛКО ТЪП ТРЯБВА ДА СЕ ВПЕЧАТЛЯВАШ ОТ ПОДОБНО НЕЩО ??
Това е само началото след това машини ще започнат да сипват бензин на бензиностанциите и да продават стоки навсякъде....
Машини ще могат да карат МПС-тата.....няма да им нужда от шофьори........
Незнам какво ще става........но това ще предизвика социални бунтове в света рано или късно...
В желанието си глобализаторите да стават по богати ще съсипят човечеството....

jurpa@abv.bg
цитирай
20. анонимен - Това не е нещо ново, защото се знае от ...
14.02.2010 13:39
Това не е нещо ново, защото се знае от доста дълго време. В някои магазини на Метро Германия също е така, но това е въпрос на съзнание и дисциплина, която за съжаление липсва при нас - българите...Тук някои хора, като влезнат в големите хипермаркети, гледат единствено как да си краднат, а какво остава за такава самодисциплина...Това не е за българи :=)
цитирай
21. анонимен - и в стокхолм е така
14.02.2010 13:51
и в стокхолм съм пазарувал преди две години така
цитирай
22. анонимен - В Канада е същото
14.02.2010 17:41
Преди година бях в Канада и там в Wall-Mart има и касиерки и машини. Кой където иска и му е удобно. Само че на машините никой не плаща с пари в брой, а смао с карти.
цитирай
23. анонимен - Blog4o
14.02.2010 21:01
Очаквам следващата ти тема в блога да бъде:
Пазарене онлайн с кредитни карти.
Дай нещо ново бе човек
цитирай
24. анонимен - ...
16.02.2010 13:42
Ей, ще убиете човека... това е видял сега, впечатлил се и споделил. Не е нужно да го обиждате, критикувате и какво ли не. Просто не четете блога му като не намирате нищо толкова интересно.

Да, и аз съм ги виждал тези неща в супермаркетите в САЩ и доста добре работеше - или поне имаше вид. Не знам какви загуби е отчитал магазинът (всъщност то беше немалка верига) от открадната стока, повдигане на кантара или размяна на баркодове, но съм сигурен, че добре си бяха направили сметки и сравнили колко ще струват още Ь на брой касиерки и т.н. А и американците нали си падат малко "индивидуалисти" - нормално е че работеше при тях :).

Дали ще работи в БГ - вярвам, че да. Само някой трябва да пробва и да си осигури охраната на изхода (поне в началото ще е нужна). Е, и от бизнес гледна точка не знам дали има смисъл в подобна инвестиция...
цитирай
25. valsodar - Всичко си опира до крайната сметка. ...
16.02.2010 16:07
Всичко си опира до крайната сметка.

Ако с въвеждането на едно подобно пазаруване се намали времето за престой по касите, то ще се подобри и стокооборота на магазините - логично, нали?

А когато става въпрос за повече пари, все ще се намери и някоя добра идея в повече :)

Касиерка... едва ли ще остане като професия в близките 20 години, ако вземем под вниания с каква скорост навлиза цифровизацията във всички сфери на живота ни.

По-скоро ще остане професията на консултанта, който да улесни избора на клиента, но всичко което затруднява процеса на пазаруване ще си отпадне с течение на времето.

Времето струва пари.
И на двете страни в процеса. :)
цитирай
26. valsodar - Е, добре е , че поне като се копира постинга се цитира и източника! Браво! :)
20.04.2010 11:06
http://www.oborudvane-magazini.com/view_articles.php?id=55
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7428337
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив