Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2008 15:43 - Оазис на спокойствието
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8878 Коментари: 28 Гласове:
0

Последна промяна: 15.06.2008 16:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image


 
 Не знам отде ми влезе мухата, да подхвана едно считано за женско занимание 
и да реша от бетонния балкон да си направя цветна градина .
 Може би, защото е твърде тягостно и подтискащо вечер да излезеш на по цигара 
и погледа да отскача от една бетонна сива грамада към друга ли ?
 Или просто ми бе нужен един неутрален фокус в който да се концентрирам, за да мога да събирам мислите си вечер ?
 А всичко си започна съвсем невинно, с едно наследено на терасата ъглово бетонно сандъче, пълно с прашоляк и едни умиращи алпийски рози наврени в далечното кюше на терасата, оцелели като по чудо.
 Лилиума винаги ме е привличал, та без много да му мисля взех една огромна кашпа, подхождаща по скоро за някой бор и без да му мисля много я напълних с качествена тор догоре.
 Бучнах няколко луковици и започнах да си го чакам да покаже.
 С всяко ново листенце , с поредната показваща се пъпка цвят, започнах да изпитвам някакво странно удоволствие и умиротворение в себе си.
 Някъде около средата на лятото кашпата се изпълни цялата с цъфтящ лилиум в огнено оранжеви и червени цветове.
  Стоях си, почти с часове и му се любувах
 Гордо разпращах снимките му като ММS-и през телефона да подразня и да се похваля.
 Е, и в двете успях.
  Лилиума ми се видя нещо самотен.
 Реших да си направя завеса от грамофончета.
 Намерих си канап, прокарах нишки от всяко едно коренче до тавана на терасата и завесата си стана изпъстрена с бледорозови, нежно лилави и теменужено сини цветове.
 Нещо продължаваше да ми липсва.
 Случайно, минавайки през Метро, попаднах на една странна холандска роза - лилипут.
 Някакво клонче, един пръст дебело, а на върха му разклонения на роза - досущ като розово дръвче.
 Поредната кашпа - все пак розата иска място за корените си. Едни малки декоративни листенца покара, едни нежни бели цветове - напълни ми се душата. Подредих около основата й шуплести камъни и между тях посадих диви ягоди събрани от Плана.
 Комбинацията се получи невероятна - нежен фойервек от цветове сред пищна ягодова основа.

Е имаше и разочарования.
Като глоксинията например, която посадих с корените нагоре и цяла година се чудех защо не иска да покълне. А тя горката се мъчела със световъртеж.

image

Не ми липсва и помощник в начинанията ми - да ви запозная с Мишо Градинаров, шампион в минирането на саксии !

image

Ето и още няколко от тазгодишната феерия :)

image

image




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - Страхотна градинка си направил. Аз ...
15.06.2008 15:50
Страхотна градинка си направил. Аз също много обичам цветята и откакто съм в София, това ми липсва много. Но започнах и аз да си набявам саксийки и цветя.
Поздрави за красотата, която е на терасата ти!
цитирай
2. valsodar - Нещо не си намирам снимките на лилиума от преди
15.06.2008 15:51
Но нищо, май и за тая година ще цъфти, така че ще добавям нови снимки :)

Едно петишонче съм му бутнал за компания и малко риган :)
Единствения ми проблем е, че забравям къде какво съм сял и в един момент ми е много трудно да различа цветята от бурените :)
цитирай
3. valsodar - Кошмара е в отпуските :)
15.06.2008 16:07
Хем ти се иска да излезеш в отпуска, ама и хем се питаш какво ще завариш като се върнеш.

Успях да превърна един приятел в градинар, подвеждайки го, че само трябва да ги полива.

Стигна се до там, че през вечер ми рапортуваше как върви цъфтежа :) - справи се блестящо.

С всяка следваща година човек научава все повече и има все по ясна идея през зимата, какво ще посади и как ще изглежда през лятото.

Покрай цялата история с озеленяване на терасата, добрата страна бе, че засрамих женурята във входа и сега пред блока всичко е озеленено и цъфти. А си имаме и теми за разговор де, нищо че ми е все още трудно да запомня всички имена на цветята които си отглеждам на тераската.
За догодина, ще си правя един малко по-специален стелаж за да може да се терасират в дълбочина. Англичаните са майстори в мини градините - имат някои много добри идеи.
цитирай
4. kleopatrasv - Очарователен оазис !
15.06.2008 16:11
Много оригинално изпълнение !Страхотна идея за романтични жени !
Заинтригува ме !
Поздрави !
цитирай
5. valsodar - Тая година е малко през пръсти
15.06.2008 16:18
За догодина вече имам идея имам и нужните познания - за тогава само това ще ми е занимавката :)

Търся от предните години снимки на описанията, но нейде съм ги забутал, инак си заслужават да се видят, като ги изкопам ще ги сложа през редакция :)

Засега се радвам, че само на две женски занимания съм се спрял - готвене и цветарство :)
Добро хоби са - едното за душата, а другото и за тялото :)

С котьо засега сме постигнали паритет от кое да пасе и от кое не, че по едно време ухаеше на лавандула и карамфил :)
цитирай
6. usmivkata - :)))))
15.06.2008 16:18
Браво! Страхотна градинка...Гледам котакът и той се брои за "цвете" ;)
и да знаеш, че ми прехвърли мухата. Сега вали, но познай какво ще правя следващия уикенд...Ще те търся за консултация. :)))
цитирай
7. melsun - Мммм,чудничко!:)))
15.06.2008 16:29
Аз другата година ще се развихрям като приключим с ремонтните дейности у нас и всички строителни метериали и разни машини и пособия изчезнат от балкона! Засега се задоволявам с бели и червени мушката! Те са ми любими и никак не са претенциозни! А...и здравеца много си го обичам!
Балконът много точно си го нарекъл: оазис на спокойствието. Мечтая да си пия там сутрешното кафе сред свежест, цвят и зеленина!

Моя котак и той си има едно любимо цвете за похапване..ама как се казваше сега забравих.С едни дълги, тънки, остри листа и става на туфи! Отделила съм му го специално за него и той си знае! Друго не пипа!:))
цитирай
8. valsodar - Няма нищо сложно, а удоволствието е голямо :)
15.06.2008 16:30
Нищо не пречи, когато човек скитори из планините да си направи и един мини алпинеум - иска се само плитка глинена подложка и шуплест камък.
Ефекта е.. интересен - един миниатюрен остров е до мен, почти се опира в капака на лаптопа и закачливо наднича в екрана :)

А инак, виж само на какво място смяташ да ги слагаш - има си слънцелюбиви има си и тропически искащи повече сянка, но не изпадай в много теория, опита е най-добрия учител :)

А инак си е много приятно да излезеш за малко на терасата, да погалиш едно, да се приведеш над друго за да вдъхнеш от аромата му.. феерията е безконечна :)
Жал ми е за тигровата петуния дето погина в името на един английски бодил, нещо не се разбраха за място под слънцето.

Цветята и хората си приличаме - виреем на групи, но всеки си държи на личното пространство :)
цитирай
9. valsodar - Мушкато и здравец , че закъде без тях ?
15.06.2008 16:33
Миналата година си взех едно с много интересен лилав нюанс. Имах и няколко донесени от Швейцария, но чакам да цъфнат, че сега не мога да ги разпозная кое какво е.
цитирай
10. melsun - Аз се мъча и с едни петунии...
15.06.2008 16:39
Взех си семенца, но нещо много късно ги засях...Още само зеленее по малко...Нямам търпение да видя цвят...
цитирай
11. valsodar - Петуниите тръгнат ли веднъж, спиране нямат
15.06.2008 16:43
Имам една дива, която всяка година се саморазсажда във всяка една нова саксия. Как го прави, още не знам - голямо диване е.

Има в разсадниците също много голям избор от петунии, но си е друго да ти излезе от собственоръчно посято семенце, гордостта и доволствието са далач по - големи :)))
цитирай
12. drblondy - Браво котараЦо!
15.06.2008 16:51
Аз си имах само едно индрише, ама така смърдеше, че реших да зарадвам комшийката. Сега и двете сме доволни :))
Моят дзвер пасе палми. :(
цитирай
13. valsodar - О-о, Блонди
15.06.2008 17:00
Засадил съм му "котешка" трева - изстъргал я е почти до корените. Аз затова почнах да го взимам и с мен на излети в балкана - там може да си пасе на воля като козичка.
Не знам защо, но на котките много им допадат палмите - две вече изяде, а на третата само търси съкровища в саксията й. Голям вредител се оказа, далеч по-опасен от листните въшки.
Всяка година сменям пръста напълно и дезинфекцирам с белина поне една саксия, заради неговите теории за интензивно наторяване през зимата.
Ама си го трая, кво да го правиш - гадинка градинарска :)
цитирай
14. annie87 - Много хубави цветове си засадил...
15.06.2008 17:14
Това не е само за жените,а най-вече за ценителите на цветята :)
цитирай
15. mmmmmmmmm - Поздравления!:)))
15.06.2008 17:21
Много добре се справяш!
Тук има жени,които биха завидяли на уменията ти.Не за друго,а защото не им се занимава с цветя.Какво е българския дом без цветя?!:))
цитирай
16. valsodar - Какво е българския дом без цветя?!:))
15.06.2008 17:33
Аз се чудя, какво е изобщо домът без цветя ?
Да искат грижи, но за всеки характер и темперамент си има по нужното цвете :)

Честно казано, много им завиждам на хората с големи дворове пред къщите имащи достатъчно площ и въображение за цял парк :)
Някой ден и това ще стане, като приключи бетонната ми карма :)
Важно е желание да има, покрай него си тръгва удоволствието и неусетно си става крастичка да се занимаваш с цветя .
цитирай
17. анонимен - Здравей, Хубава градина си офор...
15.06.2008 18:25
Здравей, Хубава градина си оформил...! Да отглеждам цветя ми е едно от хобитата, на тераса също съм наредила какви ли не саксии и сандъчета с мушкато и сакъзчета, напарво ми е кеф там да пия кафе сутрин...
цитирай
18. elfieta - Ех, как не видях, че ми е изтекла с...
15.06.2008 18:26
Ех, как не видях , че ми е изтекла сесията и съм анонимна...е, това последното е моят отговор :)
цитирай
19. shiva - уау..
15.06.2008 19:13
красота! :)
цитирай
20. radalia - Успех ти желая!
15.06.2008 19:46
Сигурна съм, че градинката ти носи радост. :)
Търсейки с какво да си запълня времето пред рс-то, след като си ограничих присъствието тук, попаднах на този форум http://forum.flowersnet.info/index.php
Сигурна съм, че ще намериш интересни неща :)
цитирай
21. анонимен - lilium-искаш ли си снимката на прекрасния жълт лилиум
15.06.2008 22:02
покажи и другите екзотични цветя...Лъки
цитирай
22. evchet0 - Разкошни са - браво на теб - невер...
16.06.2008 00:10
Разкошни са - браво на теб - невероятно е чувството да отглеждаш и да се грижиш за цветя - обожавам да го правя и аз !!!
цитирай
23. valsodar - Благодаря за комплиментите :)
16.06.2008 10:06
на всички изказали ги :)
Винаги може и по-добре и точно в това му е очарованието всяка година, освен тези цветя на които си се радвал през предната да добавиш и нещо ново.

Единствения ми проблем за тази година бе, че садих някакви семена донесени ми от Англия и покрай интересните китки, пораснаха и два-три огромни бодила със сини цветове.
Там може и да им се радват, като на екзотични цветя, но докато ги разпозная като плевели, бая китки си изпозагинаха покрай тях - големи вампири се оказаха :)

Евче, чувството наистина е невероятно - действа ти страхотно разтоварващо и освежаващо.
Дали сутрин на събуждане докато си пиеш кафето и се радваш на слънцето, дали вечер на залез - удоволствието определено си заслужава.
И се убедих с времето , че не бройката прави градината , а разнообразието от цветове и съчетаването им като цвят и аромат. :)
цитирай
24. анонимен - :)
16.06.2008 11:43
Красота.Справил си се,изненадващо за мъж:)))))))))
цитирай
25. анонимен - Адмирации и от мен :)
16.06.2008 16:02
Твоята градинка само показва, че когато човек има желание и вкус нищо не може да му се опре, дори нищожното жизнено пространство.
цитирай
26. ady - Чудесни са
16.06.2008 16:03
Продължавай все така да си ги отглеждаш с мерак и любов:))
цитирай
27. valsodar - Винаги е било така :)
16.06.2008 16:08
Човек когато има мерак да направи нещо си намира начин, а когато го няма си открива удобно оправдание :)
Цветята не искат кой знае колко грижи и не те вкарват в големи разходи - само редовно поливане , чат-пат леко наторяване и прочистване от треволяк и сухи листа :)
Големия ми зор бе само докато разбера кои от цветята са дуракоустойчиви и слънцелюбиви, останалите останаха в хрониката на несполучливите експерименти :)))
Покрай котака вече започнах да избирам и такива издържащи и на котешки ласки и торене , та списъка е съвсем оптимизиран вече :)
цитирай
28. kotarakavi4o - Браво!
16.06.2008 21:28
Браво на тебе! Винаги съм се възхищавал на постоянството ти! Винаги ми е било кеф като ви дойда на гости, да си пием кафето на терасата. Просто винаги съм асоциирал терасата ви с ботаническа градина... :-)))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7407635
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив