Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2008 17:29 - Кило пържоли ! Поне !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2110 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 31.07.2008 17:30


 Да не забравя - поне кило.
За предпочитане вратни, че са сочни и по-добре поемат аромата на дървените въглища.
Чудя се , тоя път маринатата каква да е ?
Има една много добра с бяло вино, подправки и мед.
Чудна е.
И от най-сухото месо,. може да сътвори ароматни изкушения и да го накара да се топи в устата ти, оставяйки неповторим вкус и сладост по небцето ти.
 Или да експериементирам с някоя нова ? Нещо със сметана или рутинно - соев сос с лук ?
Принципно, вратните пържолки са сочни сами по себе си, но.. ей тъй без нищо да ги овкуси си е неуважение към добрата мръвка един вид.
 По едно време на Хит си продаваха от маринатите за овкусяване - имаха една великолепна , на конячна основа със средиземноморски подправки, въпреки че и тази с босилека не бе никак зле.
 Само не мога да разбера, отде се пръкна тая мода, с една и съща марината да се маца всичкото месо на щанда.
 Половината тави в червено, другата половина в бледозелен нюанс покрай окраските придавани от червеното пиперче и босилека.
 Направо се излагат !
Не върви на бяло сухо месо да слагаш същите подправки , както на сочно червено - то все едно да пиеш червено вино с шопска салата - пълен алабализъм и кулинарно невежество !
 Имам една подправка от готовите която много си я уважавам - бяло пиперче с лимонче. Перфектна е ! Направо се удивих, на колко много вида мръвка си ходи.
Досущ като кишниш на пиле.
Кишниш?
Това е една много тарикатска подправка , която зърнах за пръв път в Рамстор преди години. Оказа се ориенталска, приготвя се от специален сорт грозде - придава неповторим вкус на пилешкото месо, с риба също стои добре.
 Последно ми възстановиха запасите от нея на Египетския пазар в Истанбул, че откак закриха рамстора, трудно се намира.
 Има и един добър средиземноморски микс, който може да се намери към щанда за подправки на Елемаг - то май му това ще му се окаже най-хубавото на скъпарския хипермаркет до Семинарията.

 Ще ми се да поразнообразя малко подправките, но кой знае защо от мащерката, джоджена и дивесила не мога се откажа ?! Някак си, упойва ме аромата им. Жалко че не си ходят с всички манджи, но... не го ли докараш яденето първо на аромат... пиши го загубена кауза !
  Чакам да хлопне мандалото и да се отправя към едно мръвкарско магазинче до нас.
Ще има час свещенодействие после и ще оставя мръвката да си поотлежи на хладинка, че в събота Балкана пак ме зове !



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gothic - Точно вратни пържоли ще маам и аз ...
31.07.2008 18:44
Точно вратни пържоли ще маам и аз тази вечер. Само не знам мадам как ще ги спретне...
цитирай
2. slavuncho - За гъбки нищо не виждам...
31.07.2008 19:45
Може ли така :)
цитирай
3. valsodar - Гъбките ще ги бера в събота
31.07.2008 19:48
Ходих в неделя на Плана - има пачи крак, понабрах малко.
Даже си маркирах и бора зад който се крият, че това място го търсех от 2 години насам.
Изпонасякли гората, променила се е осветеността и добива не е това, което беше.
Чакам и сърнелки да се покажат, но още им е рано.
Ако не ме домързи ще погледна и на поляните над Железница за печурки - намирал съм там по половин кило бройката, направо гиганти :)
цитирай
4. slavuncho - Нямаш ли изостанало някое бурканче?
31.07.2008 20:03
Мноооого върви с пържолки, поне според мен!
Наздраве :)))
цитирай
5. valsodar - Ами има малко
31.07.2008 20:10
Има малко пачи крак от неделя, ако сега е излязъл повече да понабера малко и за теб, а ако искаш някой уикенд може да си направим съвместен излет ?
цитирай
6. evchet0 - Ммммммммм - вкуснооооооооооо !!!!
31.07.2008 22:13
Ммммммммм - вкуснооооооооооо !!!!
цитирай
7. valsodar - Горкото ми то
31.07.2008 22:58
Кажи , ако трябва ще пращаме колети към старата столица ? :)
цитирай
8. slavuncho - @Ами има малко
01.08.2008 09:25
Искрено блгагодаря! Приятелите, при които бях, ми дадоха някое и друго бурканче. Колкото до излета - с удоволствие, но кондицията ми не го позволява :(
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7392379
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив