Постинг
03.08.2008 13:37 -
Българи от ново време
Звучи като анахронизъм - Да умреш за България !? - Как ли пък не ?!!
Кой днес би дал живота си за отечеството ? Кой и защо ?
Някак си , подобни каузи и саможертви са останали далеч в миналото и се присещаме за тях само в дни на патос и умиление, когато дойде ден за поднасяне на поредния венец и поредните патриотични речи за признателност и почит пред делото на предците ни. И дано никога не се събудят от вечния си сън, за да не видят какви наследници са се родили след тях.
Те са имали кауза, стремеж, една свята цел и непоклатими убеждения.
А ние ?
Какво имаме от всичко това, което са имали те ?
Кауза ?
Отдавна нямаме една обща кауза.
Още от момента, в който се разделихме на червени , сини, оранжеви , кафяви и какви ли още не цветове.
Изгубихме каузата си за национално обединение в момента, в който започнахме да избираме лагера в който да сме по емоционални подбуди, водени от желание за отмъщение и изгоди.
Саможертва ?
Кой нормален човек изобщо би дал живота си за държава, която ненавижда ?
Държава отдавна разядена от рака на корупция, беззаконност и бандитизъм превзели я изцяло и необратимо.
За кого да си дадем живота - за благото на олигарсите, за имиджа на президента или за рахатлъка на парламента. Въпреки че и в наши дни , живота у нас все още се продава.
Така както продаваме живота на "омиротворителите" си, изпращайки ги на смърт да омиротворяват там, където американците са осрали пейзажа в ролята си на завоюватели. И посрещайки ковчезите им с чувство на гордост, можем ли да кажем , че животът им бе даден за България ?
Едва ли ?!
Просто ще е твърде цинично и безнравствено.
Убеждения ?
Имаме ли такива във века на всеобщите медийни манипулации ?
Може ли да се нарече убеждение всеобщата хамелеонщина на която сме свидетели - Осанна и Разпни го ! - се сменят толкова бързо, че понякога даже бъркаме реда им в желанието си да сме актуални.
Вярваме ли в нещо ?
Имаме ли изобщо някаква останала капчица надежда в това, че има бъдеще за страната ни, за това , че ще се появи обединителна кауза , за която си заслужава дори и да дадеш живота си ?!
Надали .
Животът си тече ден за ден, изтерзан в ежедневието си и досадно предвидим.
С робски ропот вървим към края на дните.
Отдавна погребали апостолите си, отрекли се от будителите си в името на материалния комфорт и благополучие. Които все ги чакаме да дойдат и все отиват при други.
Просто защото сме безпаметни.
Забравили кои сме, откъде идваме и за какви каузи са умирали предците ни.
Просто... българи от ново време.
Кой днес би дал живота си за отечеството ? Кой и защо ?
Някак си , подобни каузи и саможертви са останали далеч в миналото и се присещаме за тях само в дни на патос и умиление, когато дойде ден за поднасяне на поредния венец и поредните патриотични речи за признателност и почит пред делото на предците ни. И дано никога не се събудят от вечния си сън, за да не видят какви наследници са се родили след тях.
Те са имали кауза, стремеж, една свята цел и непоклатими убеждения.
А ние ?
Какво имаме от всичко това, което са имали те ?
Кауза ?
Отдавна нямаме една обща кауза.
Още от момента, в който се разделихме на червени , сини, оранжеви , кафяви и какви ли още не цветове.
Изгубихме каузата си за национално обединение в момента, в който започнахме да избираме лагера в който да сме по емоционални подбуди, водени от желание за отмъщение и изгоди.
Саможертва ?
Кой нормален човек изобщо би дал живота си за държава, която ненавижда ?
Държава отдавна разядена от рака на корупция, беззаконност и бандитизъм превзели я изцяло и необратимо.
За кого да си дадем живота - за благото на олигарсите, за имиджа на президента или за рахатлъка на парламента. Въпреки че и в наши дни , живота у нас все още се продава.
Така както продаваме живота на "омиротворителите" си, изпращайки ги на смърт да омиротворяват там, където американците са осрали пейзажа в ролята си на завоюватели. И посрещайки ковчезите им с чувство на гордост, можем ли да кажем , че животът им бе даден за България ?
Едва ли ?!
Просто ще е твърде цинично и безнравствено.
Убеждения ?
Имаме ли такива във века на всеобщите медийни манипулации ?
Може ли да се нарече убеждение всеобщата хамелеонщина на която сме свидетели - Осанна и Разпни го ! - се сменят толкова бързо, че понякога даже бъркаме реда им в желанието си да сме актуални.
Вярваме ли в нещо ?
Имаме ли изобщо някаква останала капчица надежда в това, че има бъдеще за страната ни, за това , че ще се появи обединителна кауза , за която си заслужава дори и да дадеш живота си ?!
Надали .
Животът си тече ден за ден, изтерзан в ежедневието си и досадно предвидим.
С робски ропот вървим към края на дните.
Отдавна погребали апостолите си, отрекли се от будителите си в името на материалния комфорт и благополучие. Които все ги чакаме да дойдат и все отиват при други.
Просто защото сме безпаметни.
Забравили кои сме, откъде идваме и за какви каузи са умирали предците ни.
Просто... българи от ново време.
но и на мен ми идват бая мрачни мисли по тези въпроси...
От друга страна, при днешните комуникации, информации, глобализации и т.н., и т.п. за какъв патриотизъм и родолюбиие да говорим?!
Не ти харесва в България! Ами иди в Италия, примерно. Някой от там ще дойде тук, други - някъде там, други - някъде тук... Европейски съюз... Нов световен ред... От кой да пазим Мила Родино?! Та то вече я няма! Част от Европейския съюз - една махала в световното село...
цитирайОт друга страна, при днешните комуникации, информации, глобализации и т.н., и т.п. за какъв патриотизъм и родолюбиие да говорим?!
Не ти харесва в България! Ами иди в Италия, примерно. Някой от там ще дойде тук, други - някъде там, други - някъде тук... Европейски съюз... Нов световен ред... От кой да пазим Мила Родино?! Та то вече я няма! Част от Европейския съюз - една махала в световното село...
та за какво наистина да си имаме държава ?
Едните ни "пазят" разполагайки си военните бази на наша територия и взимайки си десятъка в пушечно месо, а другите ни хранят.
Е , засега нахраниха само някои по върховете с програмите си , но който успял - окрал !
Цялата идея за държава е някакъв анахронизъм, щом чакаме на чужди държавници да вкарат ред в държавата ни :)
цитирайЕдните ни "пазят" разполагайки си военните бази на наша територия и взимайки си десятъка в пушечно месо, а другите ни хранят.
Е , засега нахраниха само някои по върховете с програмите си , но който успял - окрал !
Цялата идея за държава е някакъв анахронизъм, щом чакаме на чужди държавници да вкарат ред в държавата ни :)
3.
анонимен -
Дори и да се шегувате пак е страшно!:)
03.08.2008 14:25
03.08.2008 14:25
Родината за мен започва от Рода, от моето семейство, децата, родителите ми, приятелите ми! Само заради тях бих устоявала на всичко; да ги защитя от посегателства върху честта и достойнството им! Не ми е нужна друга мотивация, нито по-велика кауза!
Поздрави!:)
една жена
цитирайПоздрави!:)
една жена
Ако си позволяваш да не вярваш в родината, дълга към рода си остава. Поне за хората за които дума като чест все още има съдържание.
цитирай
5.
mitternacht -
Хубав постинг!(както винаги :))
03.08.2008 14:44
03.08.2008 14:44
Бих се борил за една по-различна България, в окопите бих стоял...
Но не и за тази :)))
цитирайНо не и за тази :)))
Аз бих...за мен страна и държава са различни понятия. Поздравления, Валсодар!!!
цитирайНямаме национална кауза около която да се сплотим - това е кардиналния проблем на съвремието ни.
Имаме си партийни цели, бизнес интереси, борба за физическо и духовно оцеляване на индивида, но национална кауза си нямаме.
Кое ще ни сплоти тогава ?
Борбата за еврофондовете ли ? - Смехотворно !
Поредния конгрес на Бузлуджа ли ? - Трагично !
Внуците на Царя, които ще оправят България на трона ? - Абсурдно !
Коя е каузата, около която можем да се сплотим като нация, пренебрегвайки различията си ?!
И докато не я открием, нямаме моралното право да се възприемаме като независима суверенна държава.
Такава, която си заслужава да браниш, дори и с цената на живота си, ако времето го изисква.
цитирайИмаме си партийни цели, бизнес интереси, борба за физическо и духовно оцеляване на индивида, но национална кауза си нямаме.
Кое ще ни сплоти тогава ?
Борбата за еврофондовете ли ? - Смехотворно !
Поредния конгрес на Бузлуджа ли ? - Трагично !
Внуците на Царя, които ще оправят България на трона ? - Абсурдно !
Коя е каузата, около която можем да се сплотим като нация, пренебрегвайки различията си ?!
И докато не я открием, нямаме моралното право да се възприемаме като независима суверенна държава.
Такава, която си заслужава да браниш, дори и с цената на живота си, ако времето го изисква.
" Да не умират предците в спомените ни , да ни има и да не се срамят децата ни." :)
цитирайДали е мания това да се отричаш от родината си или е стремеж да се издигнеш над пошлостта? Май е време всички ние да си зададем този въпрос и да преосмислим собствения си принос за изграждането на българската нация...
цитирай Защото човек може да остане с убеждението , че са няколко.
Една за пред света, втора за пред управниците ни и трета за нас.
Та коя е истинската България все пак ?
цитирайЕдна за пред света, втора за пред управниците ни и трета за нас.
Та коя е истинската България все пак ?
За мен въпросът никога не е стоял, а за вас?
цитирайкъм мнението на gothic, че страна и държава са различни понятия. Но от кого зависи да направим нашата държава по-добра? От политиците ли?! Надали. От нас си зависи. Ако престанем да хитруваме на дребно, ако почнем да спазваме и малките правилца, ако не махваме снизходително или отчаяно с ръка - тогава правим първа крачка към така бленуваното гражданско общество.
А има ли го и силно ли е - тогава и политиците ще се съобразяват с него. И надали така ще си разиграват коня. Това мисля.
цитирайА има ли го и силно ли е - тогава и политиците ще се съобразяват с него. И надали така ще си разиграват коня. Това мисля.
Съгласен съм. Политиците са на служба. За нас това е родината ни. За този които обича родината си посоката я има.
цитирайще се формират няколко структури от обединени държави на планетата. По-нататъшното развитие е логично. Не си представям на това ниво на развитие на човечеството запазването на държавата в националните й граници. Нашата отговорност, според мен, е да пренесем през времето родовата си памет, да съхраним - до когато е възможно, идентичността си на българи. Колкото по-разнообразни са компонентите, които ще изградят бъдещото общество на планетата, толкова по-добре за него. Проблема е, дали това бъдеще ще успее да се справи с проблемите на насотящето - политически, икономически и морални. Ако това не стане ще започнем отначало:
- Здравей! Аз съм Хам!
- Здравей! Аз съм Хум!
И, айде - бой с тоягите по главите :)
цитирай- Здравей! Аз съм Хам!
- Здравей! Аз съм Хум!
И, айде - бой с тоягите по главите :)
Славунчо е прав на 1000% !!!
цитирай Остава ни избора :
а) музеен експонат, поука за бъдещи поколения.
б) родът български оцелял за пореден път
ГЛАСУВАЙТЕ !!! :)
цитирайа) музеен експонат, поука за бъдещи поколения.
б) родът български оцелял за пореден път
ГЛАСУВАЙТЕ !!! :)
от кауза. Това е жалко. Но е обяснимо погледнато исторически, поне така ми се струва...аз поне не знам ние българите да сме се обединявали (в буквалния смисъл) освен по военно време.
Изцяло споделям мнението на kalbotobg - ако не се изпада във философизми, нещата са ясни. Ако някой си позволи да заплашва правото на живот на близките точно тук, на родната ни територия, мога и аз да стрелям.
Поздрави, Валсодар, за темата.
цитирайИзцяло споделям мнението на kalbotobg - ако не се изпада във философизми, нещата са ясни. Ако някой си позволи да заплашва правото на живот на близките точно тук, на родната ни територия, мога и аз да стрелям.
Поздрави, Валсодар, за темата.
само че, имам чувството че сме изгубили националната си идентичност, щом трябваше да я преоткриваме с конкурс за символ на "България".
Да, границите тепърва се прекрояват, по-умните се обединяват, а по-изостаналите се разцепват, всички нации търсят своето място под слънцето - нормално е.
Интересно ми е, дали след 50 години ще има и спомен за България с темповете, с които се обезличаваме ?
Де факто нямаме вече национален суверинитет, възприемайки правилата на ЕС, чийто член сме.
Каквото кажат отгоре - това ще е.
И след като придвижването на хора с течение на времето ще става все по-лесно и на все по-далечни разстояния - ще оцелеят ли самите държави в познатият ни вид ?
Езиково и културно може и да се различаваме помежду си, но всички ние се унифицираме постепенно в налагания образ на "масов потребител" - универсалната човешка единица на бъдещето.
цитирайДа, границите тепърва се прекрояват, по-умните се обединяват, а по-изостаналите се разцепват, всички нации търсят своето място под слънцето - нормално е.
Интересно ми е, дали след 50 години ще има и спомен за България с темповете, с които се обезличаваме ?
Де факто нямаме вече национален суверинитет, възприемайки правилата на ЕС, чийто член сме.
Каквото кажат отгоре - това ще е.
И след като придвижването на хора с течение на времето ще става все по-лесно и на все по-далечни разстояния - ще оцелеят ли самите държави в познатият ни вид ?
Езиково и културно може и да се различаваме помежду си, но всички ние се унифицираме постепенно в налагания образ на "масов потребител" - универсалната човешка единица на бъдещето.
Не знам как е при вас момчета, но аз имам две дъщери, внучка. След някой месец чакам и внуче.
За много неща отстъпвам на щерките, а покрай тях и на зетьовете, но има неща, на които ще държа докато съм жив. Това са българските имена, българският език и култура, българското самосъзнание. Доколкото познавам децата си - нямам проблеми в това отношение.
Може да звучи помпозно, но е така!
Шо се отнася до нашите родови символи - за мен на първо място е воина-конник, след него лъва :)
цитирайЗа много неща отстъпвам на щерките, а покрай тях и на зетьовете, но има неща, на които ще държа докато съм жив. Това са българските имена, българският език и култура, българското самосъзнание. Доколкото познавам децата си - нямам проблеми в това отношение.
Може да звучи помпозно, но е така!
Шо се отнася до нашите родови символи - за мен на първо място е воина-конник, след него лъва :)
Поздрави за поста Валсодар. Славунчо е прав защото родовата памет винаги остава. Тя е фундаменталното, а не националната кауза, която разбира се е необходима на това съвсем объркано население. Само, че национална кауза се формира от политика и политици - следователно е нещо преходно, често конюнктурно. Духовност ни трябва.
цитирай За Българщината иде реч - това , което ни е крепяло и ни крепи.
Здравите устои, а не вменените за такива.
Не евроценностни модели за подражание, а общочовешки добродетели.
Благодарности, към всички включили се до момента - не спирайте, чета ви с интерес ! :)
цитирайЗдравите устои, а не вменените за такива.
Не евроценностни модели за подражание, а общочовешки добродетели.
Благодарности, към всички включили се до момента - не спирайте, чета ви с интерес ! :)
Славунчо, аз имам син, малък син...И го възпитавам както и мене тате(лека му пръст) ме възпитаваше - най-напред да съм Мъж, след това да съм Българин, пък останалото по-нататък....
цитирай
23.
анонимен -
ЗА БЪЛГАРИЯ - МОЯТА БЪЛГАРИЯ - БОЖИЯТА БЪЛГАРИЯ
04.08.2008 04:29
04.08.2008 04:29
Аз имам една кауза за която си заслужава да се ЖИВЕЕ а не да се умира., но зависи как ще я разберете. Тази кауза е ЖИВОТ ИЗПЪЛНЕН С ЛЮБОВ И ДОБРО - ЖИВО ПОКОЛЕНИЕ! Сегашното поколение е ''мъртво''. Не ви ли харесва тази дума? Така е - безучастните хора са мъртви. Не ходиш да гласуваш - ами значи си мъртъв. Нямаш правото и да протестираш. България е една - Божията България. Тя не принадлежи на никоя партия, на никое поколение. Вие сте онези които сте мрели за мечтаната България и вие сега сте онези в чиито дух живее мисълта, че не да се умира а да се живее трябва. Да се живее доблестно, съвестно. Да бъдем Българи - такива каквито искаме да са другите. България не е думата която трябва да спрягате - а народа и поколението което я мърси, като започнете от себе си.. За Чиста и Свята Република са мрели дедите ни и ние сме които трябва да я направим такава - Без-Цар, без - Господар. Имате я точно такава. Нито Цар - нито Господар. - Вие гласувате за тези ''шарените'' Не винете никой друг освен себе си. И аз съм виновна, колкото и вие. Но аз имам идеи за които съм тук в чужбина и ги следвам. Ако Бог е решил - ще успея и ще променя България така, че тя да промени СВЕТА!
Нима нашите предци които са мрели за България са я имали такава каквато са я искали? ТЕ СА УМИРАЛИ ЗА ДА Я НАПРАВЯТ ПО-ДОБРА ЗА НАС И ВЪПРЕКИ ТОВА, НЕ СА УСПЯЛИ НИТО ДА Я ВИДЯТ ТАКАВА, КАКВАТО СА Я МЕЧТАЛИ, НИТО СЕГА Е ТАКАВА.
Това е сега проблема - че НИЕ НЕ ИСКАМЕ ДА Я ПРОМЕНИМ И НАПРАВИМ ТАКАВА КАКВАТО ТРЯБВА ДА Е. СЕГА НЕ ТРЯБВА ДА МРЕМ - СЕГА ТРЯБВА ДА ЖИВЕЕМ И ДА ДЕЙСТВАМЕ. Не ни трябват цветове и партий а личности. В парламента трябва да влизат личности без никакъв съпровождаш колектив.
Това партийното гласуване е нещо като да ти кажат ''продавам ти хубавата овца ама ще вземеш и десетте болни''. Ще кажете ами като няма избор - ИМА - Аз бих платила цената за десетте плюс хубавата, но бих взела само хубавата. Защо? Защото болните могат да разболеят и хубавата.
БЪЛГАРИЯ Е ТВЪРДЕ МАЛКА ЗА ДА СЕ ГЛАСУВА за ПАРТИЙНО правителство. Ето това е пътя. Но трябват духом силни и волеви, млади и умни хора да се организират и поискат това. Народът трябва да е организиран долу. Ние сме краката на това правителство. Куца ли? - ние сме келавите..
Може да ви звуча грубо, но вие сте които ме предизвиквате с вашите упреци към МОЯТА БЪЛГАРИЯ и още по-лошо - за вашата България.
Не само България а целият Свят е за промяна. Ето ви още една притча - Ако в едно село наречено ''Свят'' всички моми наречени
''държави'' са проститутки и смятат състоянието си за нормално, - освен една ''наречена България'', все още добра - то каква ще стане добрата мома? и няма ли тя да го приеме за нормално? Ето в това положение е света а не България.
Престанете да се плюете и вините!
Направете едно малко, незначимо и невидимо нещо за България и се наричайте с гордост Българи - Това незначително нещо е - Молитва за България. Единствено БОГ може да я направи такава каквато я искаме - но ние трябва да го поискаме - А НИЕ ПРАВИМ ЛИ ГО? АКО НЕ МОЖЕМ ДА ГО НАПРАВИМ - МОЛИМ ЛИ СЕ ПОНЕ?
цитирайНима нашите предци които са мрели за България са я имали такава каквато са я искали? ТЕ СА УМИРАЛИ ЗА ДА Я НАПРАВЯТ ПО-ДОБРА ЗА НАС И ВЪПРЕКИ ТОВА, НЕ СА УСПЯЛИ НИТО ДА Я ВИДЯТ ТАКАВА, КАКВАТО СА Я МЕЧТАЛИ, НИТО СЕГА Е ТАКАВА.
Това е сега проблема - че НИЕ НЕ ИСКАМЕ ДА Я ПРОМЕНИМ И НАПРАВИМ ТАКАВА КАКВАТО ТРЯБВА ДА Е. СЕГА НЕ ТРЯБВА ДА МРЕМ - СЕГА ТРЯБВА ДА ЖИВЕЕМ И ДА ДЕЙСТВАМЕ. Не ни трябват цветове и партий а личности. В парламента трябва да влизат личности без никакъв съпровождаш колектив.
Това партийното гласуване е нещо като да ти кажат ''продавам ти хубавата овца ама ще вземеш и десетте болни''. Ще кажете ами като няма избор - ИМА - Аз бих платила цената за десетте плюс хубавата, но бих взела само хубавата. Защо? Защото болните могат да разболеят и хубавата.
БЪЛГАРИЯ Е ТВЪРДЕ МАЛКА ЗА ДА СЕ ГЛАСУВА за ПАРТИЙНО правителство. Ето това е пътя. Но трябват духом силни и волеви, млади и умни хора да се организират и поискат това. Народът трябва да е организиран долу. Ние сме краката на това правителство. Куца ли? - ние сме келавите..
Може да ви звуча грубо, но вие сте които ме предизвиквате с вашите упреци към МОЯТА БЪЛГАРИЯ и още по-лошо - за вашата България.
Не само България а целият Свят е за промяна. Ето ви още една притча - Ако в едно село наречено ''Свят'' всички моми наречени
''държави'' са проститутки и смятат състоянието си за нормално, - освен една ''наречена България'', все още добра - то каква ще стане добрата мома? и няма ли тя да го приеме за нормално? Ето в това положение е света а не България.
Престанете да се плюете и вините!
Направете едно малко, незначимо и невидимо нещо за България и се наричайте с гордост Българи - Това незначително нещо е - Молитва за България. Единствено БОГ може да я направи такава каквато я искаме - но ние трябва да го поискаме - А НИЕ ПРАВИМ ЛИ ГО? АКО НЕ МОЖЕМ ДА ГО НАПРАВИМ - МОЛИМ ЛИ СЕ ПОНЕ?
Амин!
цитирайВсе едно да направя дете и да го оставя в някой дом - едни да го гледат други да го хранят. А аз да се търкалям на плажа и от време на време да отскачам до кенефа с ясното съзнание,че оставям нещо след себеси в дупката. А Бог помага само на смелите.
цитирайЗа смелите става въпрос, защото надали има по-смела нация от нашата.
Всеки път знаем какво ни очаква, но това не ни спира да рискуваме вабанк, с надеждата за чудото, което ще ни спаси от самите нас.
А то само злорадо се усмихва и ни гледа сеира.
Типично по български.
Та нали Бог е българин, как иначе да ни гледа ?!
:)))
цитирайВсеки път знаем какво ни очаква, но това не ни спира да рискуваме вабанк, с надеждата за чудото, което ще ни спаси от самите нас.
А то само злорадо се усмихва и ни гледа сеира.
Типично по български.
Та нали Бог е българин, как иначе да ни гледа ?!
:)))
Не се знае, не се знае...
Дай Боже да не се налага днес да проверяваме в реална ситуация до колко бихме се саможертвали..
Мисля, че липсата на сюблимен момент за проверка води до това недоверие и по отношение на своите, а и по отношение на реакциите на останалите българи.
цитирайДай Боже да не се налага днес да проверяваме в реална ситуация до колко бихме се саможертвали..
Мисля, че липсата на сюблимен момент за проверка води до това недоверие и по отношение на своите, а и по отношение на реакциите на останалите българи.
Като освободители.
Свикнали сме.
Все чакаме някой да ни освободи... от самите нас. :)))
цитирайСвикнали сме.
Все чакаме някой да ни освободи... от самите нас. :)))
Виждам ви как говорите - а това не е малко - Свещенната война е словестната - Само тук сред отзивите по този постинг намирам повече от 5 мислещи много позитивно и родолюбиво - само тук в един постинг - така, че дерзайте Българи - Иисус казва - Където са двама и трима в мое име - Там съм и аз.....
цитирайПо важно е къде си ти - сред нас до Бог, или нейде по средата. Изобщо с нас ли си ?
цитирайМоже да ви изглежда смешно и странно, Но Бога и Дявола са във всеки от нас. По силен е онзи-чиито желания изпълняваме. Има една индианска притча за двата вълка в нас, ако сте я чели. Да аз съм с Вас, макар и надалеч от родината си. Аз просто трябваше да съм тук, защото никой не е светец в собствената си родина.... А Бога в мене казва:
'' Ах този изтормозен и развратен свят, отворил безполезната си уста като бездна, в която сам пропада, Ах този алчен хуманоид, самоизяждащ се отвътре, превърнал в Ад земята Райска и самообрекъл се на смърт. Ах този трепещ се от работа човек, забравил безработният си брат, приел да бъде роб за нищо а братът си принудил да краде.... и колко още ах.. Ах как може един да работи 16 часа за половин заплата а друг да няма и това. Не сте ли всички равни? Ах как можеш да платиш стотинки на човека трепещ се да ти направи живота по красив а милионите от книжки да стискаш в банков сейф, сякаш пред мене няма да дойдеш ти на съд нищожество такова? ''.. е стига толкова, че Бога ми се ядоса :) хаха
П>П> Един икономист сметнал, че ако всеки работоспособен по света работи по 5 часа на ден заработва достатъчно продукция, която да осигури двама души... Тогава защо работим като луди. Защо някой си мисли че е минал някои плащайки зле - ами ако утре той се прероди в бедняка работил му до смърт за къшей хляб... Защо трупаме ненужни богатства когато с едно земетресение Бог прибира всичко... Как никой не се замисля за вечният живот /това е духовното същество което се преражда в нови тела и живее по един век/ и колко жалки сме всички ако се погледнем отгоре...
Понякога плача за този жалък лош човек, който забравя, че ще напусне този свят по-гол отколкото е в банята.... и се моля Бог да го помилва и промени към добро тук на земята... там в отвъдното няма промяна - там има рециклиране..
Помолих Бог да ми покаже Ада или Пъкъла така както са в действителност, а не както ни са описани в книгите - Получих го, нооооооо след три секунди съжалих за искането си и молех да ме измъкне оттам........ Не моля невярващите да ми вярват... Че казвам истината имам един свидетел само - БОГ!
цитирай'' Ах този изтормозен и развратен свят, отворил безполезната си уста като бездна, в която сам пропада, Ах този алчен хуманоид, самоизяждащ се отвътре, превърнал в Ад земята Райска и самообрекъл се на смърт. Ах този трепещ се от работа човек, забравил безработният си брат, приел да бъде роб за нищо а братът си принудил да краде.... и колко още ах.. Ах как може един да работи 16 часа за половин заплата а друг да няма и това. Не сте ли всички равни? Ах как можеш да платиш стотинки на човека трепещ се да ти направи живота по красив а милионите от книжки да стискаш в банков сейф, сякаш пред мене няма да дойдеш ти на съд нищожество такова? ''.. е стига толкова, че Бога ми се ядоса :) хаха
П>П> Един икономист сметнал, че ако всеки работоспособен по света работи по 5 часа на ден заработва достатъчно продукция, която да осигури двама души... Тогава защо работим като луди. Защо някой си мисли че е минал някои плащайки зле - ами ако утре той се прероди в бедняка работил му до смърт за къшей хляб... Защо трупаме ненужни богатства когато с едно земетресение Бог прибира всичко... Как никой не се замисля за вечният живот /това е духовното същество което се преражда в нови тела и живее по един век/ и колко жалки сме всички ако се погледнем отгоре...
Понякога плача за този жалък лош човек, който забравя, че ще напусне този свят по-гол отколкото е в банята.... и се моля Бог да го помилва и промени към добро тук на земята... там в отвъдното няма промяна - там има рециклиране..
Помолих Бог да ми покаже Ада или Пъкъла така както са в действителност, а не както ни са описани в книгите - Получих го, нооооооо след три секунди съжалих за искането си и молех да ме измъкне оттам........ Не моля невярващите да ми вярват... Че казвам истината имам един свидетел само - БОГ!
Нещата са много прости – България е имала каузи, но са били все грешни. Или мааалко по-нереални. Което отнесено към народонаселението си е баш същото.
Какво нещо е каузата? Това е обща цел, символ верую на група хора, голяма група хора и народ (много голяма група хора). Тази цел може да е най-различна – „Левски” в Шампионската лига, България на три морета, utremer с 2000 лв. заплата. Когато каузата е благородна (обикновено така се казва, когато ти искат пари), всичко е наред. Когато не е – не е наред. Кои са нашите каузи, я да поразсъждаваме:
- Византия ке падне. Средновековен блян на нашите ханове и царе. „Мръсни ромеи” и „византийски номера” – това е останало от бляновете за балканска хегемония териториална. Симеон и Иван Асен II осъществили тия национални щения, за да се появят некадърните им роднини и всичко да остане постарому, а именно в пожелателно време. В резултат първо пада не Византия, а България.
- Преклонена главица остра сабя не е я сече. И тъпа не я сече, когато е навряна между краката. Подобен идеал ни е подарил 20 поколения Османско присъствие. Няма хайдутин, който не е предаден. Няма бивш опълченец, който да не е умрял в мизерия. „Бедни Македонски, защо не умря при Гредетин ....” , ще изхлипа Вазов години след Освобождението.
- Луно, Луно, земьо Македонска. Като малък много често ми обираха лимките. Мине не мине някой дангалак и като ни види да хвърляме топчетата, се развикваше: „Капак” и ги прибираше в джоба си. Сума ти лимки заминаха по този начин. Особено ми беше жал за един бияч, много беше готин. Колкото повече минаваше времето, толкова по-страхотен стана тоя бияч в съзнанието ми. Докато не започнах да играя на капачки – модата на лимките отмина.
Каузите са хубаво нещо, когато са трезви и реалнопостижими. Защото колкото и да му се иска на всеки да се събуди обладател на Ферари и Анджелина Джоли (може и в обратен ред), реалността е малко по-предориенталска, а именно Фиат и Ангелина Димитрова. Което пък може и да е за добро.
цитирайКакво нещо е каузата? Това е обща цел, символ верую на група хора, голяма група хора и народ (много голяма група хора). Тази цел може да е най-различна – „Левски” в Шампионската лига, България на три морета, utremer с 2000 лв. заплата. Когато каузата е благородна (обикновено така се казва, когато ти искат пари), всичко е наред. Когато не е – не е наред. Кои са нашите каузи, я да поразсъждаваме:
- Византия ке падне. Средновековен блян на нашите ханове и царе. „Мръсни ромеи” и „византийски номера” – това е останало от бляновете за балканска хегемония териториална. Симеон и Иван Асен II осъществили тия национални щения, за да се появят некадърните им роднини и всичко да остане постарому, а именно в пожелателно време. В резултат първо пада не Византия, а България.
- Преклонена главица остра сабя не е я сече. И тъпа не я сече, когато е навряна между краката. Подобен идеал ни е подарил 20 поколения Османско присъствие. Няма хайдутин, който не е предаден. Няма бивш опълченец, който да не е умрял в мизерия. „Бедни Македонски, защо не умря при Гредетин ....” , ще изхлипа Вазов години след Освобождението.
- Луно, Луно, земьо Македонска. Като малък много често ми обираха лимките. Мине не мине някой дангалак и като ни види да хвърляме топчетата, се развикваше: „Капак” и ги прибираше в джоба си. Сума ти лимки заминаха по този начин. Особено ми беше жал за един бияч, много беше готин. Колкото повече минаваше времето, толкова по-страхотен стана тоя бияч в съзнанието ми. Докато не започнах да играя на капачки – модата на лимките отмина.
Каузите са хубаво нещо, когато са трезви и реалнопостижими. Защото колкото и да му се иска на всеки да се събуди обладател на Ферари и Анджелина Джоли (може и в обратен ред), реалността е малко по-предориенталска, а именно Фиат и Ангелина Димитрова. Което пък може и да е за добро.
С това безпорно съм съгласен, както би се съгласил и всеки един трезвомислещ човек, който те е прочел ! :)
В много интересна посока си подкарал темата и наистина си заслужава да си поразсъждава човек, как националните идеали се израждат в управленски безумия за нечия изгода - нагледен пример националните катастрофи в които ни вкарва цар Фердинанд.
Едно умело възползване от въжделенията на нация от идеалисти и трагичния им завършек.
И може би именно печалния опит , който имаме в крушенията ни пречи да формираме националната си кауза.
Такава каквато каза ти - Трезва и Реалнодостижима.
Нямаме ли идея около, която да сме сплотени, всеки ще може да ни разединява и противопоставя по древноримски почин :)))
цитирайВ много интересна посока си подкарал темата и наистина си заслужава да си поразсъждава човек, как националните идеали се израждат в управленски безумия за нечия изгода - нагледен пример националните катастрофи в които ни вкарва цар Фердинанд.
Едно умело възползване от въжделенията на нация от идеалисти и трагичния им завършек.
И може би именно печалния опит , който имаме в крушенията ни пречи да формираме националната си кауза.
Такава каквато каза ти - Трезва и Реалнодостижима.
Нямаме ли идея около, която да сме сплотени, всеки ще може да ни разединява и противопоставя по древноримски почин :)))
Каузата не е нищо друго освен измислена причина, която временно приема реалност и като лавина от върха на планината /правителството/ пада към низините / народа/ и повлича всичко лабилно по пътя си. А като падне в низините и се успокои картината е позната - всичко лабилно е срутено и земята е странно чиста и тиха :).. До следващата лавина.. А как идва тя? - Сега ред е на низината /народа/ , от нея отеква вик /протест/ и върхът /павителството/ се разтриса.. тръгва нова лавина.... и къде се изсипва? пак върху низината /народа/ После следва затишие - снегът в планината е свършил /правителството се е наговорило и е разделило кокала/ а низината /народа/ пази тишина от страх или защото лавината е убила и последният, който би дръзнал да протестира, а и защото знае къде пада лавината - върху низината.
Каквото и да се прави и променя е на плещите на народа - на средните и бедните класи мили сънародници. Ето затова не се плюе нагоре, каквото правите вие сега. Докато правителството ни е виновно и го сменяме ще си патим. Приличаме на човек който си сменя главите. Ще се извиня за откровените думи, но Управителният връх е Курвар под прикритие и си сменя жените - /правителствата/ под претект, че са лоши. Докато Главата не стане подчинена на тялото - или според свети Георги - докато не обезглавим змея - той ще ни яде.
И така Правителството трябеа да е по-горно от президента. А народа - по-горен от правителството. Президента трябва да е само изпълнител на решенията му. А сега по-надолу да погледнем - в изборите не ни трябват партии и цветове /сега ако ушием дрешка на правителството с цветовете му ще се получи циганска шарена и одърпана рокля хаха/ . Трябва ни избор поединично и личностно - което значи гласуване само за една личност която се кандидатиора за определен пост. А не като сега - гласуваме за торба с лайна и един сребърен лев във нея, а после се сърдим кое лайно къде се е лепнало и че не му е там мястото.
Извинявам се за притчите, но аз съм учител по природа, Икономист по професия и чистачка по стечение на обстоятелствата. хаха - Иначе права ли съм според вас? Ето това е моята кауза и винаги е била - Както казва Левски - без цар - без господар - чиста и свята република - ето това е република :) И като стане нещо долу в тялото - нервите /правителствените работници/ трябва със скоростта на светлината да кажат на главата и тя да търси решение на проблема.. и така нататък...
Права ли съм
цитирайКаквото и да се прави и променя е на плещите на народа - на средните и бедните класи мили сънародници. Ето затова не се плюе нагоре, каквото правите вие сега. Докато правителството ни е виновно и го сменяме ще си патим. Приличаме на човек който си сменя главите. Ще се извиня за откровените думи, но Управителният връх е Курвар под прикритие и си сменя жените - /правителствата/ под претект, че са лоши. Докато Главата не стане подчинена на тялото - или според свети Георги - докато не обезглавим змея - той ще ни яде.
И така Правителството трябеа да е по-горно от президента. А народа - по-горен от правителството. Президента трябва да е само изпълнител на решенията му. А сега по-надолу да погледнем - в изборите не ни трябват партии и цветове /сега ако ушием дрешка на правителството с цветовете му ще се получи циганска шарена и одърпана рокля хаха/ . Трябва ни избор поединично и личностно - което значи гласуване само за една личност която се кандидатиора за определен пост. А не като сега - гласуваме за торба с лайна и един сребърен лев във нея, а после се сърдим кое лайно къде се е лепнало и че не му е там мястото.
Извинявам се за притчите, но аз съм учител по природа, Икономист по професия и чистачка по стечение на обстоятелствата. хаха - Иначе права ли съм според вас? Ето това е моята кауза и винаги е била - Както казва Левски - без цар - без господар - чиста и свята република - ето това е република :) И като стане нещо долу в тялото - нервите /правителствените работници/ трябва със скоростта на светлината да кажат на главата и тя да търси решение на проблема.. и така нататък...
Права ли съм
И колкото и да не ни се иска да е така - така си е.
Просто, явно не сме достигнали до дъното на пропастта, защото все се намират ентусиасти , които да продължат да копаят.
Мажоритерен вот ?
Интересна идея, но и той не е гаранция , че няма да бъдем подведени.
По-скоро се иска друго - пряка отговорност на всеки избран, за действията които е предприел и не е предприел, след като е бил избран.
Докато няма контрол, ще има беззаконие.
цитирайПросто, явно не сме достигнали до дъното на пропастта, защото все се намират ентусиасти , които да продължат да копаят.
Мажоритерен вот ?
Интересна идея, но и той не е гаранция , че няма да бъдем подведени.
По-скоро се иска друго - пряка отговорност на всеки избран, за действията които е предприел и не е предприел, след като е бил избран.
Докато няма контрол, ще има беззаконие.
На идея нещата се получават, но за да станат добре на практика се иска ''професионален'' план /разработка за преустройство без да се руши старото преди да е изградено новото/ , изпълнители ''професионалисти'' /власт перфектна/, материал висококачествен /народ отговорен и чист отвътре/... Къде да ги намеря :)
цитирай Проблемът е, че просто не се допускат професионалисти в управлението , които да го осъществят.
Дискутирахме със Славунчо преди време, че един от най-големите куриози е, как хора без ден трудов стаж поемат кормилото на държавата в ръцете си, а после се чудим защо пак сме заседнали на плитчините и влиза вода в трюма ?! :)))
цитирайДискутирахме със Славунчо преди време, че един от най-големите куриози е, как хора без ден трудов стаж поемат кормилото на държавата в ръцете си, а после се чудим защо пак сме заседнали на плитчините и влиза вода в трюма ?! :)))
Аз донякъде се съгласявам че едно царство с цар е възможно да се справи със властта и управлението по-добре от правителство и кабинети които се сменят като носни кърпи. Царете поне са обучавани от деца за тази 'работа'. Т,Е, навъртат трудов стаж от деца. Но всяка съществувала власт има недостатъци и затова и отпада... А да не говорим за парите които неминуемо са обекта на сядащите на власт... Отвратително...
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 27883
Блогрол
1. най-доброто до тук
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът