Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2008 22:51 - Хрониките на Амбър
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2015 Коментари: 12 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Обичам доброто фентъзи, но случилото се на Бузлуджа взе да ми обърква представите, в коя реалност живея. До вчера умеех да ги разделям - тази приказната на Роджър Зелазни и Филип Хосе Фармър, от скучноватата сива, в която протича ежедневието ми.
 До вчера, когато видях Сер гей в ролята му на диджей на хаоса. 
Странно защо ми напомни за един принц на хаоса от "Хрониките на Амбър" само дето нашия играе с колода от белязани карти и всичките му светове се свеждат само до един - този на безкрайните лакърдии и самовлюбената наглост. 
 В обкръжение на малолетни зомбита и мухлясали тролове, като в нискобюджетен хорор филм. 
С идоли масови убийци изтипосани на гордо развяващи се кървави флагове.
 Обичам доброто фентъзи и не ми хареса нескопосания опит за копирането му.
Не че няма добри и лоши герои в наши дни - има си предостатъчно, но... е дразнещ начина по който лошите повеждат повествованието за победа на доброто.
( Чакам отнякъде да се появи Кикаха и да обърка сметките на лошите, но освен мене, чакащ да чуе тръбния зов на рога от гардероба, май други вече няма. )
 И вече не знам.
 Не знам в коя реалност съм щом измисленото е реалност, а реалността граничи с измислици.
Просто спирам да се тревожа и да се опитвам да раздалеча различните реалности една от друга.
Явно ми е писано да съм в това време, в което всичко ще се промени и нищо вече няма да бъде такова, каквото сме свикнали да е.
 Странно, какво ли биха казали любимите ми атори, ако можеха да съзрят как фантазиите им придобиват реални очертания у нас ?
 Как магиите са част от света , в който живеем - има окрадени фондове, а няма виновни.
И това ако не е висша магия, достойна за Зед от Землемория - здраве му кажи !
Любимите ми герои явно са оживели, но просто са под други лица и в друг лагер, може би за това ми е било толкова трудно да ги различа досега.
 Живеем в една приказна реалност - разказват ни приказки, които с лекота приемаме за истина.
И се отказваме да търсим истината, защото приказките са по-интересни и примамливи от нея.
Приказки за това, как доброто ще победи с помощта на чудо, как ще грейнат пак житата и ний напред, напреде ще вървим !
 
 А имаше и красиви девойчета там - жалко за добрия материал .
Едва ли са в ролята на инкуби и сукуби с цел набиране на електорат.
А кой знае, какво се върти в главата на принца на Хаоса ?
Никой, дори и той самия.
Е, на аутопсията ще се разбере.

Що ли не си дръпна от нета хрониките на Нарния, за да разбера какво ни очаква за следващата година ? Може пък от там да получа далеч по-достоверна информация от тази предоставяна от всичките ни политолози вкупом ??!
 Както е тръгнало, с това смесване на приказно и реално, човек вече не трябва да подценява възможностите на фантазията си, щом доживяхме времето, когато невъзможното е даденост, а логичното - химера.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. finbel - да ти споделя
03.08.2008 23:19
не обичам да получавам съвети от чичковци, които и за костенурка не са се грижили, за това как да правя и да си гледам децата, пък още повече, ако съветите идват от бузлуджа.
Колкото до приказките - не смятам, че ги приемаме за истина, в противен случай нямаше да напишеш този пост.
приеми баналните ми поздравления за поста!
цитирай
2. belisima777 - Сер-гей трябва да иде за храна на ...
03.08.2008 23:29
Сер-гей трябва да иде за храна на псетата на Джулиан:)))
Той не е достоен за принц на хаоса!
цитирай
3. valsodar - Очаквам все да се събудя
03.08.2008 23:32
и все се оказва, че съм буден и съня не е сън .
Дотолкова се примесиха истини с измислици, че вече и в най-голямата измислица съзирам малко истина.
Дали Гьобелс е мечтал за подобни върхове в пропагандата ?
Все пак националсоциалистите са черпели от водещия опит на НкВД на Берия ?!
Жал ми е донякъде на дечурлигата на Бузлуджа, но от друга си мисля , че кръвта вода не става и зад лъскавите маркови очила си прозират заграбеното от тати и батко.
цитирай
4. анонимен - Аз пък мисля, че все още много хора ...
03.08.2008 23:43
Аз пък мисля, че все още много хора вярват на тези "приказки", иначе как да се обясни факта, че тези другари намират публика за своите болотни и са непоклатими на мястото си.
Колкото до младите, които свиреха там (аз също ги харесвам) се чудя дали консуматорското в тях е замъглило всичко рационално, и наистина ли методът на "кебапчето и актуалната свирня" е най-актуалния ПР?? Жалко, много жалко...
цитирай
5. gothic - Нискобюджетен хорор филм, казваш. ...
04.08.2008 00:17
Нискобюджетен хорор филм, казваш...Само че аз съм фен на хорор киното и като гледам вечер такъв заспивам щастлив. А този филм от новинарските емисии остави в устата ми някакъв много особен вкус. Нещо като да си поръчаш Или а да ти сервират цикория. Не, това не е хорор. Не е и фентъзи. Не е и пиеса на абсурда. На Бузлуджа се роди нов жанр, който предстои да бъде именуван...
цитирай
6. valsodar - Нов жанр ?
04.08.2008 12:19
Надали е съвсем нов, стила е познат още от времето на Жан Виденов, когато по времето на най-дивата инфлация ни се обясняваше от екрана как от ден на ден се живее все по-добре и охолно.
Точно тогава и мутрите бяха прекатегоризирани, като "Уважавани Бизнесмени".
Сега стила си е същият - вадят се извадки какви милионери са всички българи на база спекулативно надути цени на недвижимите имоти, които притежава населението.

Жанра ми напомня много за този от "Fahrenheit 451" с тази малка разлика, че филма е от категорията антиутопия, докато стила на Сер гей е по-скоро в жанра "цинична утопия".


цитирай
7. gothic - цинична антиутопия, може би. . . . ...
04.08.2008 12:45
цинична антиутопия, може би....:))))
цитирай
8. анонимен - на Джулиан хрътките, а?
04.08.2008 23:24
Дааа, ураганните хрътки не подбират кво ядат
цитирай
9. belisima777 - мхм, ядат и боклуци:)))
05.08.2008 10:59
мхм, ядат и боклуци:)))
цитирай
10. valsodar - Е-е-е-е, вий ги изкарахте помияри бре !
05.08.2008 11:15
А те са расови псета, ша ли да ядат такъв боклук ?!
:)))
цитирай
11. belisima777 - те само ще го разкъсат с железните си ...
05.08.2008 13:14
те само ще го разкъсат с железните си зъби:)))
Но в твоя ред на мисли, аз изразих несъгласие с дори и лекото напомняне на "принц на хаоса", но виж с един друг принц наистина има доста общо и за твоя радост е пак персонаж на Зелазни, онзи принц сглобен от дявола Аззи Елвул. Лекото гадене, с което винаги е съпроводен прочита на тази велика книжка е същото което предизвикват в мен изявите на нашия "страхлив принц"...
цитирай
12. valsodar - Аззи е просто... Шеметен Фарс !
05.08.2008 13:19
Аззи е неповторим и уникален .
Въпреки, че е набеден за Демон той върши повече добрини от целокупния ангелски отбор.


Имаше един стар разказ, който не е преиздаван.
Появи се отдавна по времето на списание "Космос" и поредицата на "Галактика"
Почакаймалчовците бяха главните действащи лица и просто при тях времето течеше ужасно забавено за страничния наблюдател. Както при нас.
Реакцията на предизвикателствата на съвремието ни е винаги пост фактум :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7391622
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив