Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2008 11:29 - Като римски император
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2371 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 01.10.2008 11:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Знам какво им е било на римските императори.
Не, не знам нищо за разгулният им начин на живот и ако очаквате нещо еротише, нещо по-така, то спрете до тук !
 Знам как се е чувствал Клавдий и защо е ходел на верев, замятайки глава на една страна.
Посетил е непредвидено тренировка по джу-джуцу и се е прострял като талпа на врат.
Един от атавистичните ми страхове , винаги е бил да не си счупя врата. Може би защото твърде често съм го правил в миналото и на съдбата и е писнало да ме гледа в ролята на анимационен герой, прострял се в неестествена стойка при поредният му злополучен досег със земята.
 Реших вчера най-добронамерено, да заведа един колега в залата на Хинки.
Така де, колегата е тренирал известно време айкидо, а от там до джу-джуцу, крачката е една - да не забравяме от къде точно е тръгнал основателя на Айкидо, нали ?
 Съвсем добронамерено се довличаме до залата в Дианабад ( дворчето на х-л Диана ), пресичайки умело по диагонал всички задръствания, които само трафика в София може да предложи.
 Стигаме, ама мамка му и прасе, като съм забравил де е входа за залата.
А там малко, леко увъртяно. Катерим се по стълби, спускаме се - зала няма.
А сега де ?
 Гледам по едно време една булка със сак на рамо ??!
Ха, тази ще да е от нашите, то тук в района други хора със сакове няма, и освен човек да си сложи екипировката на рамо, то за какво друго да го понесе ?
 Дедукцията е велико нещо !
Проследяваме тихо булката в гръб, като следваме безопасна дистанция.
То жена , ама знаеш ли една жена как ще ти реагира ако я стреснеш в гръб ?
А някои от пущините може и да бият !
Де отиде патриархата , когато жените си стояха кротко до огнището , а в мъжа бе хляба и ножа ?!
То... в днешни времена, жените могат да те изненадат с какво ли не, така че почти напълно невидимо, промъквайки се като сенки в сумрака я проследихме по петите.
 Минахме покрай два - три плаката с тигри и други страшни , натопорчени , азиатски зверове, маркиращи верния път и хоп - те ти зала.
 А заличката на Хинки е хубава - с добре запазено татами, със шведска стена, няколко шиная и една стена цялата в огледала.
 Хм, те тука да не би да се подготвят за "Танцувай с мен" ? - изпаднах си аз в леко недоумение.
Нещо не ми се върза тренирането на бойни изкуства на фона на отброяването - Па , де , труа  (фр. pas de trois) , освен спомена за един стар филм с Хълк Хоуган, ама там под плисето си имаше бая мускули на кеч борец.
 Зяпам си, въртя глава любопитно и таман си избрах къде да поседна и влиза Хинки усмихнат.
- Ти няма ли да се включиш към нас ? - бе първият му въпрос .
Природната празно не търпи - нали си отървах в понеделник тренировката по Карате, те ти булке Спасов ден , връщай с"я пропуска с лихвите !
 Интерено е , колко лесно може да се схване човек, като поседи един ден обездвижен в офиса, а телесата ми определено се нуждаеха от пораздвижване.
 - Защо пък не ? Кимоното ми е в колата, седи си там от вчера , колко му е да се поразкърша малко при вас ?!
Запасвам се набързо и росен-пресен, хоп на татамито.
А там вече ни чака булката, която проследихме в гръб.
Разгрявка.
 Да поясня.
Разгрявката нека не се бърка с предястието , с мезенцето и салатката , с които започваш преди тежка вечер на маса.
 Е, приличат си, но си приличат дотам, да настроят тялото и духът ти за това което те очаква.
Скок-подскок, упражнения за стави, за сгряване , за отпускане на мускулатурата.. всички настройки една по една зададени, без много зор.
 Е зора не бе много ,защото се поскатах на едно от упражненията.
А бе аз да не съм на ... ?
Я по-кротко ! Яваш - яваш, кат" за стари хора ...
Разделихме се по двойки и започнахме с упражненията.
Ама преди това бе сладката част - падания и търкаляния. Голям кеф - неща , които никога не би направил за да не ти се смеят хората, че се държиш като малко дете, тук в залата си бяха част от програмата.
 Така хубаво се бях засилил с едни претъркулвания през рамо напред, че си припомних, че има и шведска стена, едва след като се забих в нея.
 Здрава стена - издържа !
Поразтресе се, ама издържа.
А бе, защо на тия стени им викат шведски ?
Де са голите шведки насядали по тях ?
Никакви ги няма !
И после, откъде тръгвали манипулациите в живота ни ?
Ясно от къде - още от ученическите ни години, когато ни се вменява, че някаква стена с хоризонтални колци по нея била шведска.
 Шведска , ама друг път !
Сякаш, като си купуваш бисквити "Катеричка" отвътре рунтавелка ти изкача, ама като си нямаме ефективна комисия за защита на потребителя, така ще е - ще живеем в свят измамен !
 Поръзвъртях се и таман взе да ми става весело, те ти и нова закачка задачка - джу-джицу мурафети по двойки.
 Питахте се , за какво му е човек да знае да пада ?
Е точно за тая цел - в момента в който си види краката на нивото на лицето, да знае че земята стремително се приближава към гърба му и да знае с коя част от тялото си , как да я посрещне !
 Знаят, ама знаят тия дето са падали хиляди пъти.
А аз с моя ентусиазъм и откъслечни спомени отпреди 20 години, на първите няколко падания паднах последователно като правителството на предстоящите избори ( с глух тътен на масови разрушения ), като пенсионер на заледен тротоар и като пиянде  на излизане от селската кръчма - с размах, с цяло тяло и със здрава маса.
 Радвам се , че на долния етаж нямаше хора по това време, защото навярно би се посипала мазилка по главите им от моето падения.
 Нямах гласец да приплача, защото и последния ми дъх бе излетял при съприкосновението ми със земята.
 Хареса ми.
Помолих да ме измятат още няколко пъти , за да стане падението ми пълно и качествено.
Те пък взеха, че ме послушаха.
Пооставих няколко сериозни вдлъбнатини върху татамито, но в крайна сметка му схванах чалъма. И дотолкова ми хареса, че реших да доставя малко от същата радост на партниращият ми.
 А бе интересно, никога не съм си имал вземане - даване със самбото и сродни нему изкуства, а пък измятванията все от към кръста, от към таза си идваха. С анадолски сук някакъв странен.
 Почти като танц, бутни-дръпни кючек ! 
Сега вече и алдисах за какво е огледалната стена, за да видя каква фигура гротскна съм, докато се опитвам да изведа противника си от равновесие.
 То не бе танго, не бе румба и ча-ча-ча дори не бе.
Танц някакъв, авторска разработка се получи. Човека срещу мен изпадна в недоумение, но не се отчая , голямо търпение към мен показа.
 Дотолкова голямо, че по едно време и техниката ми взе да се получава.
Е, въздуха ми свърши ня няколко пъти, дишах по едно време като през респиратор, ама нали се поразкърших. Красота.
 Ставам тая сутрин и ставам като Клавдий - врата схванат, главата на една страна, болят ме мускулни групи за които даже и не подозирах до момента.
 Довечера на тренировка.
Твърдо.
Че, ако пак я пропусна, кой знае къде ще ме отведе съдбата тоя път ?!
Я в зала по бокс, я по борба или Фрий Стийк Файтинг.
А Павката в Люлин за последното си ги гърби здраво на общо-физическата подготовка, така че ... я да си ходя аз редовно на моите си тренировки, дето изненадите са ми познати, че инак съдбата пак ще си вземе своето !
 И следващия път, няма само да ми се размине само с лека мускулна треска, странна походка на една страна и замятането на глава встрани, като римски император !
 Мързела се наказва. 
 Пропуските също.
Мамка му и съдба ! :)))

 


Тагове:   император,


Гласувай:
0



1. kalbotobg - Ц...
01.10.2008 11:50
Изработили са те, преди да се научиш да падаш майстора никога няма да те пусне на тези хубости дето описваш. Иначе тея хвърляния през кръста са за новобранци в джудото, което също произлиза от джу-джуцо школите само дето са му орязали много от техниките които според предназначението на икуството не са съобразени с противника а с това да не може да продължи... ;)
цитирай
2. valsodar - Ами, изработили ?
01.10.2008 11:55
Хората си ме пазеха, ама пусти мой етусиазъм да усетя свободното падане ?!!
Свободното падане е голям кеф.
Лошо е , когато е последвано от твърдо приземяване.
Ама, нали докато нещо не ти дойде до г..за няма , да се хванеш да го научиш...
А е добре, човек да се научи как да пада, още повече в живот като нашия, където всеки се чуди как да те препъне ! :)))
цитирай
3. kalbotobg - ...
01.10.2008 12:05
Когато има желание можеш да положиш противника като листо паднало от дърво есента и толкова плавно та нищо да не усети, ама така ще си помислиш преди пак да пропускаш тренировки .
цитирай
4. valsodar - Човека си имаше желание
01.10.2008 12:14
И се опитваше да ме задържи, ама де на моите килца и ентусиазъм...
Нали знаеш - това, което сам си сториш, никой друг не може да ти стори !
А и определено, подобни неща надали ще ми убият желанието да повторя.

Има си зали и зали - в някои ти е кеф да повториш, а за други...
Всичко си зависи от сенсея , а Хинки опредлено знае какво прави - има си талант да показва и води доста увлекателно тренировките си.
Дотолкова увлекателно, че човек не усеща как си минава времето.
И определено се убедих, че в тази сфера тренировка под два часа е напълно безсмислена, защото човек докато поразгрее и започне да схваща какво точно се иска от него тоя път, то времето взело, че свършило.
цитирай
5. flyco - :)
01.10.2008 16:41
Мене ме хвърляха така в един сняг, че и снимка си имам - за спомен :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7393088
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив