Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2009 13:13 - А навънка сняг вали... вали..
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1632 Коментари: 10 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Дзън дзън дзън, вчера ми дрънкаха коледните звънчета в главата, а днес ми се пише.
Щото си е пълна скука и един от начините да се избяга от нея е човек да седне да си пише ей так - без да се замисля над изписаното, просто да види с какво ли може да го изненада тоя път насътвореното.
 Просто ей така, колкото да задовли любопитството си, дали едното безцелно писане може да роди нещо интересно.
 Защото нито ми се гледа телевизия, нито ми се чете, въпреки изкушенията което и двете предлагат.
Не може да ме изкуши дори и една зимна разходка, просто съм се отдал на най древното познато изкуство на човека, зимния мързел на топличко, съзерцавайки как зимата е сковала всичко навън в ледената си прегръдка.
 Съзерцавайки и вас, лутащи се заблудени в текста ми, и вие от едното любопитство търсещи някакъв смисъл в него.
 Ето, че станахме вече няколко търсещи смисълът.
Дори и да го няма, ние сме просто така устроени - да го търсим.
Може би защото вече сме забравили, че повечето неща си нямат смисъл и го придобиват единствено, чрез отношението ни към тях.
 Така, както привидно нямат смисъл новогодишните късмети изтеглени от баницата, но даващи ни увереност, че ще можем да се справи с предстоящите трудности през започналата нова година, както и че ще си имаме своето късче щастие от нея.
 А живота си върви, в очакването ни да открием смисъл в него.
Смисъл, който често съзираме на неочаквани места по неочакван повод.
И таман се усмихнем окрилени от прозрението си ,че сме открили смисълът на живота и хоп - отвлече ни встрани следващия епизод от живота ни, увличайки ни в играта на криеница със самите себе си.
 Опитваме се да скрием кусурите си и се опитваме да окрием силните си черти, които имат навика да ги няма , когато ни трябват.
 Странно ми е.. дотолкова сме свикнали да се възприемаме като мислещи същества, че сме приели за естествен и неоспорим факт, че мислите ни са изцяло наше творение.
 А ако не е така ?
Ако мислите ни са само доловени образи идеи и емоции, в следствие на моментната ни предразположеност към тях ?
 А ние просто сънуваме един сън.
В който ние, сме една случайна и блуждаеща мисъл, търсеща своето място и смисъл в него ? 

:)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - От злия трол
02.01.2009 13:28
Миналата година не успях да закрия глупавия ти блог, но тази ще го сторя!
цитирай
2. valsodar - Ми пробвай !
02.01.2009 13:30
Поне ще има с какво да си осмислиш безцелното съществувание !
Успех !
цитирай
3. gothic - А този смисъл май ще си го търсим още ...
02.01.2009 14:46
А този смисъл май ще си го търсим още доста годинки :))))
цитирай
4. tini4 - ... И на мен понякога ми се губи...
02.01.2009 15:14
Смисълът, де! Но продължавам да го търся! :)))
Докато един ден...
цитирай
5. palisandar - А навън вали, вали. . . сняг от пит...
02.01.2009 19:58
А навън вали, вали ... сняг от питанки вали. Уви ! )))
цитирай
6. vanioni - Приятни истини...
02.01.2009 20:04
Така е всичко е просто едно моментно състояние на самоприценка и самонагласа. Много са нещата, които се опитат да ни отклонят от търсенето, но те така и се опитват да ни отклонят от самообиството, защото си е подтикващо, когато се загубиш в мислите си:)
Пожелавам ти много мигове щастие и моментни самонагласи за писане, защото е хубаво това което си написъл:)
цитирай
7. dessykg - А защо пък все трябва да се търси С...
02.01.2009 21:15
А защо пък все трябва да се търси Смисълът?
Толкова много неща нямат Смисъл, те просто Са.
И самото им съществуване е достатъчно за да се чувсваме добре без да ги осмисляме :)

И в тази връзка малко нещо от Дъглас Адамс:

"Пази ме да не науча това, което не трябва да знам. Пази ме дори да не науча, че има неща, които могат да се научат, а аз да не ги знам. Пази ме да не науча, че съм решил да не знам нещата, които съм решил да не знам. Амин.
Боже, Боже, Боже, пази ме от последствията на предишната молитва. Амин."
цитирай
8. krivoshapkova - :)))
03.01.2009 11:22
"А ние просто сънуваме един сън.
В който ние, сме една случайна и блуждаеща мисъл, търсеща своето място и смисъл в него ? "

Ако можеше да не се събуждаме...

Във всяко изпитание се откривам и се виждам отново- аз съм и не съм....Къде ми е огледалото?!....
цитирай
9. anastasiia - В белотата можем да открием
03.01.2009 19:19
много истини...
В белотата се съдържат всички цветове...
Снегът вали, вали...и покрива всичко... Сняг навсякъде!...
Остава да направим нашата пътечка в снега... Пътечка, която ще се превърне в път, ако много хора минат по нея...
Валят снежинки..., частички белота, чистота, невинност... И ни докосват, вълнуват, карайки ни да потърсим смисъла, нашата пътека...За кой ли път...
цитирай
10. анонимен - има смисъл, но той се придобива чрез усърдно търсене
20.04.2009 12:34
Това е абсолютно сериозно, само че обикновено човек го търси не там където той е, а там където се надява че е - затова го и пропуска. Смисълът е заключен в познаването на този Бог за който говори Библията. Ако се запознаеш с него целия ти живот престава да бъде низ от събития без цел и посока. Но се иска усърдие и посветеност за да разбереш както истината, така и смисъла. Ако го потърсиш както се търси скрито съкровище, ще го намериш.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7395244
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив