Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.06.2009 15:05 - Роди ме мамо идиот !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4942 Коментари: 28 Гласове:
0

Последна промяна: 25.06.2009 17:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Кои са най-неграмотните хора у нас?
Въпрос, над който няма смисъл да се измъчвате, ако започнете да четете из новинарските блокове в нета.
 Поредното заглавие "
Глад на туристи по Българското Черноморие" , поредният пример за това, как журналистите ги избират с конкурс за малоумие и ги дипломират с диплома за напълно отсъстваща езикова култура!
 Език наш - свещен, о как си поруган и от журналисти прости низвергнат!
 
 Не спирам да се изумявам, с всеки един следващ ден над въпроса - Как може, такива неграмотници да списват новини, четени от десетки хиляди хора?!
 Кой е лудият в случая?
 Този, който все още ги държи на работа, редактора който спи на поста си, или читателите им, които и така си ги траят?

 Хайде, въпросното заглавие придава на новината един комичен вид, та наместо да отрази липсващите туристи по черноморието ни, ни кара да си помислим, че то е завзето от орди гладни сомалийци.

 Ама, що за душевен сомалиец трябва да си, за да се подиграеш така с родният ни език, и що за българин си, ако не уважаваш езикът роден, който е в основата на писмената ни култура, се питам.

 Подобни заглавия - бол, простотията се саморазмножава с всеки един ден, за да стигнем мига, в който ще се радваме, че водещите новини са написани само с една грешка в заглавието и само по две на ред.
 Без да си даваме сметка, че понякога цели войни са избухвали между народите поради неточна и сгрешена комуникация.
 При нас тази опасност я няма, с разстящата неграмотност, то и не се знае дали ще останат в скоро време грамотни хора, на които да им прави впечатления подобна неграмотност.


 ПП. Постингът може да се допълни с десетки подобни сбъркани заглавия, но на сбъркана държава, каква ли да й е журналистиката?

 Роди ме мамо идиот, па аз сам ще се запиша да следвам за журналист!



Гласувай:
0



1. sowhat - ох, добре че тоя път не забърка
25.06.2009 16:04
блоднинките , макар че лафа е

роди ме мамо проста, аз сама ще се изруся :)))))))))
цитирай
2. slavuncho - Кому са необходими грамотни, умни и
25.06.2009 16:31
независими журналисти?!
Питам се аз...
цитирай
3. valsodar - независими жулналисти?! Питам ...
25.06.2009 16:33
slavuncho написа:
независими жулналисти?!
Питам се аз...

Със сигурност не и на тези, плащащи рекламните карета в медиите.
А точно те са обект на разследващата журналистика по света, но не и у нас! :)
цитирай
4. valsodar - роди ме мамо проста, аз сама ще се ...
25.06.2009 16:35
sowhat написа:
роди ме мамо проста, аз сама ще се изруся :)))))))))
- недей, че сега се замислих над комбинацията блондинка с журналист и онемях ! :)))
цитирай
5. benra - :-)))
25.06.2009 16:51
сонщи в новините по Нова има ше надпис-Оправител на...
цитирай
6. slavuncho - Хе-хе! Поправих се!
25.06.2009 16:54
Дори и Аз греша...
цитирай
7. valsodar - :))
25.06.2009 17:27
slavuncho написа:
Дори и Аз греша...
- то при нас е простимо, пишем набърже, в бързината се пропускат или от фонетиката бъркат букви ( кой гледа клавиатурата докато пише?? ) , но при тях Славунчо е непростимо.

За пропусната буква как да е, ама да не знаеш как се ползват предлози, съюзи и наставки в речта, ей това вече си е очевадна неграмотност !
цитирай
8. valsodar - :))
25.06.2009 17:29
benra написа:
сонщи в новините по Нова има ше надпис-Оправител на...
- там не искам да коментирам, защото неграмотността не е само писмена, но и чисто езикова!

Изключителни олигофрени има сред водещите!
цитирай
9. анонимен - нема баце
25.06.2009 17:33
младите избегаха
цитирай
10. jedi - "БСП има...
25.06.2009 17:38
...влияния над избирателите си..."
С.Станишев

Без коментар!
цитирай
11. locke - В цивилизования свят...
25.06.2009 17:46
... всички медии имат хора, назначени на длъжности като "коректор" и "проверител на факти и имена". Това, че тук за такива никой и 1 стотинка не иска да задели, си е малка трагедия. Голямата трагедия е, че един най-обикновен спелчекър и малко обща култура биха ни спестили 99% от тези грешки :(
цитирай
12. rummi - явно грамотните
25.06.2009 17:56
не оцеляват в бранша. особено ако могат и да мислят :-)))
цитирай
13. анонимен - до автора
25.06.2009 20:13
Не, че искам да се заяждам, но като по принцип критикуваш нечий правопис, би трябвало ти самия да пишеш правилно. За справка: пише се растяща, а не разстяща.

Иначе принципно си прав. Би трябвало всеки, който принципно си вади хляба именно с писане, да си върши работата качествено, а не с куп граматични, правописни, стилистични и т.н. каквито се сетиш грешки, че в крайна сметка да се чудиш какво са имали предвид авторите.
цитирай
14. sowhat - Не, че искам да се заяждам, но като по ...
25.06.2009 22:33
до анонимен

аз също не се заяждам, но искам да ви обърна внимание, че повтаряте
анонимен написа:
Не, че искам да се заяждам, но като по принцип критикуваш нечий правопис, би трябвало ти самия да пишеш правилно. За справка: пише се растяща, а не разстяща.

Иначе принципно си прав. Би трябвало всеки, който принципно си вади хляба именно с писане, да си върши работата качествено, а не с куп граматични, правописни, стилистични и т.н. каквито се сетиш грешки, че в крайна сметка да се чудиш какво са имали предвид авторите.

в 4 ри изречения думата принципно, което освен, че тафталогия, е и неприятен паразит на речта.

цитирай
15. valsodar - Не, че искам да се заяждам, но като по ...
26.06.2009 08:44
анонимен написа:
Не, че искам да се заяждам, но като по принцип критикуваш нечий правопис, би трябвало ти самия да пишеш правилно. За справка: пише се растяща, а не разстяща.
E, точно правилното изписване на тази думичка събуди съмненията ми на пръв прочит.
За съжаление, работата ми не изисква наличието на спелващи програми и речници под ръка, така че успях успешно да се заблудя, чрез бърза проверка в нета - оказа се една от най-масово допусканите правописни грешки :)))

Както и да е - работата ми все още не е нито на писател, нито на журналист, което до някъде оправдава наличието на правописни грешки в текстовете ми, но въпреки това се стремя да ги минимизирам, поне от уважение към езика, който говоря. :))
цитирай
16. valsodar - в 4 ри изречения думата принци...
26.06.2009 08:46
sowhat написа:

в 4 ри изречения думата принципно, което освен, че тафталогия, е и неприятен паразит на речта.
Тафтологията е често срещано явление, когато пишещият си губи мисълта и използва опорни паразитни фрази, за да се подпре на тях.
И аз си имам такива, но все пак, гледам да не прекалявам с помощта им :)))
цитирай
17. djgator - valsodar
26.06.2009 13:56
Приятелю - честито! Най-после ди дадоха виза за най-коментирани :)) Ще кандидатствам пак- току виж и мен ме пуснали :))
цитирай
18. valsodar - Да ти кажа ли как стана това?
26.06.2009 13:59
Пуснах сутринта едно постингче, казаха ми че са взели мерки и подобни забележки да ги пускам през лични, а аз си ги питах в отговор, кога ще спре цензурата над блога ми.

Та, за момента е свалена.
За колко - един бог знае, а и не това е най-важното.
Тези, с които си имаме приказката знаят пътя до мен, а и аз знам пътят до тях.
Въпросът си бе изцяло принципен, за равноспоставеност като права и задължения между всички в тоя сайт, а не толериране и дискриминиране по изцяло субективни причини.
цитирай
19. drblondy - котараЦо,
26.06.2009 14:27
пък аз съм блондинка журналист. Обаче се преориентирах поради изброените по - горе причини :)
Ако реша да цуцам обаче от нЕкой новинарски сайт, ще ме вземат :D
Русото си е русо :P
цитирай
20. valsodar - Няма как!
26.06.2009 14:32
ketbaloo написа:
да е било печатна грешка. И за това - цял пост?
- ех да бе само печатна грешка, ех да бе!

Прегледай само днешните заглавия, ще откриеш поне десет фрапиращи случая, дори и в новинарският блок на този сайт!

Ситуацията е покъртителна за болшинството медии у нас!
цитирай
21. valsodar - Леле!
26.06.2009 14:34
drblondy написа:
пък аз съм блондинка журналист. Обаче се преориентирах поради изброените по - горе причини :)
Ако реша да цуцам обаче от нЕкой новинарски сайт, ще ме вземат :D
Русото си е русо :P
- Блонди, имам афинитет към блондинките, защото научно вече е доказано, че генът на естествено русите е вече на изчезване.
А перхидролени хамелеони, нещо не са ми по вкуса :))

Но, ти не се отчайвай - може пък с течение на времето да отбележиш такъв регрес, че заслужено да станеш водещ новинар.
цитирай
22. анонимен - :)
26.06.2009 14:39
тъпото си е тъпо. Някои хора знаят само да лаят!
цитирай
23. анонимен - котараЦо, мерси за насърчението!
26.06.2009 14:40
Аз съм перхидролка . :(
цитирай
24. valsodar - Аз съм перхидролка. :( - И що така? ...
26.06.2009 14:52
анонимен написа:
Аз съм перхидролка . :(

- И що така? :)))

Добре де, обявявам публична капитулация пред всичко русо тук, независимо от причината довела го до това !
цитирай
25. анонимен - за съжаление на са само правописните грешки
26.06.2009 14:59
то вече журналистките взеха да ги спрягат наравно с манекенките/не знам дали неуспелите манекенки в пенсия стават журналистки, или срамежливите хубавици, дето "ни щът да съ излагат"/Просто това което се пише нито е интересно, нито е смело, нито е достоверно- пък поне да беше качествен текст,без правописни грешки! Били са времена, когато най-смелите и прогресивни хора са били журналисти, а днес какво- държанки/ от женски и мъжки пол/ отдадени да блюдолизничане и друголизничане... ако СЛУЧАЙНО по грешка се появи някой с друго разбиране, той моментално бива задушен от "гилдията"... на къде отиваме!
цитирай
26. анонимен - Да не забравяме, че тези неграмо...
26.06.2009 15:02
Да не забравяме, че тези неграмотници са минали успешно доста изпити и интервюта докато се доберат до тази работица. Как са минали... само те си знаят.
цитирай
27. valsodar - ако СЛУЧАЙНО по грешка се появи н...
26.06.2009 15:16
анонимен написа:
ако СЛУЧАЙНО по грешка се появи някой с друго разбиране, той моментално бива задушен от "гилдията"... на къде отиваме!

- Именно !

И точно тук се стига до въпросът, кому е удобен подобен тип журналистика?!

Казват че журналистиката е 4-тата власт?!
Това може и да е вярно, но само и единствено в страни с действена и търсеща истината журналистика.

А у нас тя отдавна е мъртва.
По чисто икономически интереси.

Ако не бе мъртва, би ли се стигнало до там от ЕС да сигнализират, как ги крадат у нас, а ние нищо да не знаем?

Биха ли били на свобода толкова много престъпници?

Щяха ли босовете на мафията да се чувстват необезпокявани и недостижими за правосъдието ни?

Много неща, нямаше да бъдат така както са в момента и точно по тази причина, реална журналистика у нас няма!!!

Има спорадични опити за казване на истината, опити които са задушаване в зародиш с цялата репресивна мощ на държавният апарат, защото е всеизвестна истина, че държавата ни се управлява от тези, които трябва да са в затвора.

Тогава, защо ли изобщо се учудваме на опитите на хора в затвора, да излязат начело на управлението на държавата ни?

Та, затова се и роди 5-тата власт - Свободната блогосфера, за да компенсира некомпетентността и продажността на първите 4:
1-та: Законодателна
2-та: Изпълнителна
3-та: Съдебна
4-та: Журналистиката
цитирай
28. анонимен - Да обърнем внимание, че
27.11.2010 08:44
около 2% от хората имат говорни дефекти... и 30% от журналистите...Как успяха от 2% да изнамерят 30???
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7391541
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив