Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2009 21:07 - Някой ден, но не сега..
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1947 Коментари: 11 Гласове:
6

Последна промяна: 19.09.2009 14:43


Днес не смятам да умра. Нито утре, нито в други ден.
И от неизлечими болести не смятам да боледувам. В превъзходна форма съм, така че до тук със съболезнованията, които сте ми приготвили! :)

Знаеш ли, едно нещо никога не съм можел да разбера в хората - болезнената им нужда от чуждо внимание?
Все искат някой да ги чуе, а те никога не опитват да поговорят със себе си.
Искат някой да ги окуражи, а те самите в себе си не вярват?

Чудя се - Защо така?
Станали сме прекалено социални в развитието си и до там сме се пристрастили към социума си, че от ден на ден се чувстваме все по-неуверени без неговата подкрепа ли?
 И дали наистина, бъдещето на Човека е в принадлежноста му към едно псевдо общество или той ще се развие в нещо друго?
 В нас се крият всички отговори на вселената, но... колко от нас са се опитали да чуят гласа в себе си?
 Този, който понякога оспорва решенията им?
 И този същият, който дава най-верният отговор, който с най-голяма лекота отхвърляме, защото не се вписва в очакванията ни?

Очаквания.
Цял живот чакаме нещо.
Нещо добро.  Нещо изненадващо ни. Каращо да се чувстваме добре и поласкани от късмета си. Нещо падащо от небето, манна небесна която да ни посипе с разум, щастие  и благодат.

Разум ли казах?
Грешка!
Хората не търсят разум.
Не, почти всеки смята, че е достатъчно умен, щом е стигнал до тук в пътя си, а каквото си му липсва, то следващият ден ще му го донесе. Даром. Защото той го заслужава, нали? Вече е направил всичко по силите си, от тук на сетне и съдбата е редно да бутне едно рамо.
И... човек си мечтае.

За света, в който той иска да живее, гледайки с все по-голяма болка към света, в който наистина трябва да живее.
По простата причина, че не знае.
Не знае да мечтае правилно.

Доколко са наши мечтите ни??!
Да, проверете!
Проверете, за какво мечтаете най-често и го сравнете с това, което ви е правило истински щастливи.
Съвпада ли?
Странно нали?

Много неща са странни, но най-странни са хората.
Отвън едни, а отвътре съвсем други.
Външно различни, а вътрешно... напълно еднакви.

И понякога наистина се чудя - А бре, оня .. брадатият шемет, за какъв ли ни е създал?
Дали... просто не е искал да опознае света през нашите очи?
Ненаситни, търсещи, недоверчиви и по детски наивни?
За да му разкажем някой ден.
Че.. да си човек, може и да не е много приятно на моменти, но определено е преживяване наситено с изненади.
 Случващи се постоянно, докато чакаме очакваното, а изживяваме постигнатото.

Странно нещо е човека.
Създание вечно търсещо, но никога не обръщащо внимание на намереното.
Готово да го забрави, в мига в който зърне следващото. По-лъскавото и мамещо погледа.

И... за това и не смятам днес да умирам,
Нито утре.
Нито в следващият ден.

Ще живея.
Но този път - с отворени очи.
За да мога да разкажа,

На себе си, очакващ ме някъде там - отвъд зоната на здрача.
Да разкажа, как е било тук.
Какво съм научил и... какво съм преживял.

Но... определено ще поспорим.
И има за какво!
 






Гласувай:
6



1. анонимен - Абсолютно съм съгласна.
11.09.2009 21:21
Повечето хора търсят неистово одобрението на социума,поради тази причина и блог.бг изглежда,като една мазна баничарница - аз да кажа нещо хубаво и мазно в твоя блог, ти пък утре в моя...Скукааа.И понеже аз не се нуждая от ничие одобрение,ще си остана анонимна,не искам нищо...
цитирай
2. rustam - Бъди сигурен
11.09.2009 21:27
Че ще Му разкажеш. Искаш или не искаш.
И въобще "зоната на здрача" няма нищо общо с Него.
В тази зона наистина нямаш думата.
Затова и пророците гледат в бъдещето - това е гласът му и Мечтите са от Бога.
Миналото и надзъртането в тъмното не са.
цитирай
3. valsodar - Благодаря за искреността
11.09.2009 21:28
И те поздравявам с клипчето - наслади му се :)))
цитирай
4. анонимен - А защо "човек е голям колкото ...
11.09.2009 21:29
А защо "човек е голям колкото мечтите си"?
Нещо ме объркваш тази вечер - вярно е, че щастие е да цениш, което имаш.В днешния свят изглежда, тъкмо времето не ни достига - време да се радваме на това, което имаме!
Приятна вечер!
цитирай
5. valsodar - А кое измерва мечтите, за да измери и нас, чрез тях?
11.09.2009 21:43
Кое прави мечтите ни велики?
Желанието, да получим нещо, което не е точно за нас?
Искането ни да получим нещо, което знаем, че не сме заслужили с делата си?

Или..??!
цитирай
6. rummi - :-)
11.09.2009 22:05
сладурански пост. подейства ми все едно си говорех със себе си. най-вече в онази част, че е време за живот. с отворени очи.

цитирай
7. анонимен - :)
12.09.2009 00:33
като говоря за мечти - имам предвид дела, не материални придобивки.
Иначе - да мечтаеш за "Пежо" или вана с шампанско си е алчност, или - суета съответно!
А да мечтаеш да управляваш държава, без подготовка за това - мисля има медицински термин, но не съм компетентна!:)))
цитирай
8. valsodar - Мечти за имане са това.
12.09.2009 00:48
А възможно ли е хората да мечтаят да дават?
цитирай
9. анонимен - Да - ама какво?
12.09.2009 01:18
Според човека и мечтите да ти кажа!
И даването е относително - един дава акъли, друг - ново лекарство, но го патентова, разбира се!Някой раздават любов и тъй...
Имаш предвид безвъзмездно раздаване - може и да има такива, не знам.
Не ти опонирам.За масата си прав!Но наистина има и смирени хора между нас/ не визирам себе си - аз съм горделива и ленива в допълнение/ и колкото и малко да са, по-добре да се оглеждаме за тях - да не ги стъпчем!
И - лека нощ!:)
Благодаря за Звукът на тишината - великолепно изпълнение!
цитирай
10. emil60 - Питали са ме и съм отговорял различно...
17.09.2009 06:53
valsodar написа:
А възможно ли е хората да мечтаят да дават?


Питали са ме ако спечеля много пари какво ще ги правя.
Отговарям на себе си, защото едва ли ще ми повярват: Ами ще ги раздам на хората, които обичам.
След толкова години открих, че винаги съм искал да съм здрав, за да мога да се грижа за близките.
Вероятно съм щастлив!

цитирай
11. valsodar - Точно така си е.
17.09.2009 22:35
Човек познава истинското щастие, едва когато осъзнае, че удоволствието от това да дава надвишава многократно от това да получава :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7408152
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив