Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2009 15:37 - ОсобенНости на градският транспорт
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2367 Коментари: 23 Гласове:
2

Последна промяна: 18.09.2009 15:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Първото, с което човек се сблъсква е аромата.
Ако аромат може да се нарече сладко-киселият мирис на потни тела, на мокро куче, на спарено и вкиснато зеле. Мирисите са смесенни, сладникаво-кисели, гъделичкащи обонянието ти до там, че да те объркат напълно между желанието да повърнеш или да определиш марката на неизвестен за теб парфюм от веригата "Коч-балсам".

 Задници, Задници, Задници - от всички посоки в тебе се блъскат задници, отъркват се задници, избутват те задници. Опитващи се да минат покрай тебе, да те прегазят, притискащи се или просто избутващи те в посока все още неизвестна, до момента в който не усетиш остър ръб да отбелязва злорадо краят на отсъплението ти.
 
 Разлюляване, подрусване, подскок, залитане - остро чувство на световъртеж и обърканост.
 Не, не те тестват на центрофугата за космонавт или пилот-изпитател, но усещането си е почти същото и бележи началото на твоето пътешествие към ада.
 
 Сутрешен вестник, жълта статия, дочут разговор по телефона или разменени "шепнешком" клюки до тебе - умът ти блуждае опитвайки се да те разграничи от случващото се.

 Да, тленното твое тяло е подложено на изпитания, за които не си и подозирал, чувството за гадене се подсилва от резките внезапни спирания и дъхът на прогнило, който чувстваш във врата си, но ето краят е близо - вратите се отварят за малко, преди да се качи следващият букет от миризми, влиза глътка "свеж" градски въздух и ... въртележката те завърта отново.

 Опитваш се да извадиш полуизкълчената си ръка, заклещена нейде там измежду останалите тела и да погледнеш колко е часа.
 Изтекли са минути, които имаш чувството че са вече часове.

 Усмихваш се накриво, неловко извинявайки се на настъпАните и изблъсканите от тебе.
 Вратите се отварят.

 Ти си свободен.
 До следващият път.



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sowhat - забележка
18.09.2009 15:42
пише се особености.
и настъпени. :)
цитирай
2. valsodar - Я да погледна?
18.09.2009 15:45
Мда-а-а-а, ама ще си го оставя така - харесвам си грешките !

:)))
цитирай
3. sowhat - хех, хубав пост
18.09.2009 15:46
не го разваляй с поправяне на правописните грешки :))
цитирай
4. valsodar - Не бе, удебелих ги!
18.09.2009 15:47
Навя ми един много приятен спомен за даскалка любима и не искам да го развалям с корекция на грешките ! :)))
цитирай
5. sowhat - нда , аз като една бивша някога даскалка
18.09.2009 15:53
хахаха

ама че роля.

апропо темата е тривиална. и доста преекспонирана. защо не написа нещо по хапливо?
цитирай
6. valsodar - Е само два дена се возих бре!
18.09.2009 16:00
Толкоз!
За два дена като простосмъртен - толкоз са ми впечатленията.

Въпреки че, най си ми хареса в метрото - страшни мацки пътуват до спирката на СУ !
Там блъсканицата си ми липсваше.

Да ти разказвам ли за преминаването си през Надежда с 83?! Имам спомени, като за два романа. :))

А за маршрутката, дето я хванах днес сутринта в посока автосервиза на Илиянци мога да разказвам с часове.
Изтръска ми всичките камъни от бъбреци и постави половината ми пломби под съмнение!
цитирай
7. wonder - Хахахахаххх.... Смях. Смях.
18.09.2009 16:02
И не забравяй да споменеш българския вариант на "извинете" като те настъпят - "опа". ;)))

Аз заради благовонните индийски масла не се возя в градски транспорт от тинейджърска възраст. ;)))
цитирай
8. sowhat - ами да
18.09.2009 16:06
аз викам за утре да ти разкажа как пътувах с метрото преди няколко години :))
цитирай
9. valsodar - Мда-а-а
18.09.2009 16:06
Мислех си за безименните герои, които всеки един ден се възползват от общественият градски транспорт - бях забравил какво е да си простосмъртен.

Но... животът обича да си ни напомня, това което считаме за забравено.

Пишисах една циганка с малко дете отстъпвайки й местото си, но май по-пищисани бяха останалите българи в автобуса?

Май, като е циганка и вече не е човек?!
Странно е, колко много неща може да види, усети и помирише човек, возейки се в градският транспорт.

Лица, съдби, потоци от време, преплитащи се с измерението в което съм аз.
За малко, за кратко, мигновенно почти, но оставящи своят отпечатък в моя живот.

И каращи ме да се замислям над нови въпроси, нещо което лиспваше на гладният ми ум :)
цитирай
10. sowhat - изпосталял си да
18.09.2009 16:13
като те зяпнах по фейса
хахахха

браво за мястото на майката. дали си даваме по някога сметка за привилегиите които сме получили по рождение?
цитирай
11. valsodar - Снимката на фейса е от преди...
18.09.2009 16:24
Чакай да се сетя.... май е от 2003-а??!
Тогава почнах да се занимавам с тай-чи, около една година учихме формата с меч на ян-стил, значи ще да е било 2004-2005 нейде.
После се освиних от спирането на цигарите, качих 30 кила, пропуших отново, метаболизми всякакви и сега кат се гледам пак си ме мяза на "Пианиста" ??!

Най-бухенвалдский вид имах в студентски времена, тогава колко купони организирах с надеждата, че някой ще донесе нещо за ядене - бедна ти е фантазията.

Но представи си разочарованието ми, когато отваряйки сутрин вратата на хладилника виждаш 3 бутилки с водка и само един презрял домат към тях?!

Мда-а-а, добре е човек да помни от къде е тръгнал, през какво е минал, за да оцени това, което има към момента! :)
цитирай
12. sowhat - мисля че снимките могат и да се сменят
18.09.2009 16:32
в смисъл - към по актуални :)

тоест, ти просто нямаш желание да бъде друга may be

иначе три бутилки водка ми звучи опиянително
а ще ми е интересно да разкажеш за тай- чи

по едно време се бях запалила по изучаване на направата на нихон-то и прочее щуротии
цитирай
13. valsodar - Ами, то...
18.09.2009 16:40
Нещо ме е налегнал съклета и ще ми се размине тренировката по карате за вечерта - едно нещо или трябва да се прави с мерак или да не се почва.

Та... то за разказване има много и малко.
Много е това, което мога да разкажа, а малко е това, което би ти било интересно.

Но.. заниманията с него поне не вредят стига да следваш гласът на тялото си - то ти подсказва най-добре, кога движенията са ти правилни и кога грешни.
Усещаш ли дискомфорт, то това е сигурен белег, че нещо не правиш как си трябва.

Или "гониш" с изнесен център на тежестта, или си усукал прекомерно ставите си - тялото е това, което трябва да слушаш, а не думите на околните, колко добре изглежда отстрани това което правиш.

И благодарение на заниманията си с Тай-Чи изправих стоежа си, научих се да ходя по един нов и различен начин и забравих за дископатията.
От към здравословна гледна точка е добро занятие.

От към гледна точна на бойна приложност и реална самоотбрана... какво да ти кажа?

Един на хиляда в България я си има представа - я не.
Започне ли едно бойно изкуство да се комерсиализира и предлага под път и над път, като панацея за всичко ,то спира да е вече бойно изкуство за изучаващите го и деградира в секта.

Нищо лесно не е ценно и нищо ценно не се дава лесно.
А единствено истинските си умения можеш да приложиш с лекота и по всяко едно време :)
цитирай
14. sowhat - много сложно е за мен това
18.09.2009 16:45
да ти кажа на мен един дзен ми стига :))
цитирай
15. valsodar - Не е сложно бре Соу - елементарно си е.
18.09.2009 16:48
Сама ще се удивиш, колко елементарни, логични и естествени за теб са привидно сложните неща, стига да се намери поне един, който да ти ги покаже правилно.

Заеби шарлатаните опитващи се да облекат всичко с мистика и тайнственост за да продават скъпо и прескъпо лакърдиите си.

Основният принцип около който е построена философията на Тай-Чи е следване на естествените движения присъщи по природа на тялото ти, следване на човешката биомеханика, а не насилването й.

Но и точно там е препъни-камъка за 99% от практикуващите, приели за вярно че в мекото липсва твърдост и в плавното - бързина :)))
цитирай
16. gothic - E,
18.09.2009 18:34
аз съм от "постоянното присъствие" в граАДския транспорт. Разправяш ги такива, все едно пътуваме заедно. Решил съм само проблема със звуковия фон. Като оставя джуниър в детската, на ушите ми се появяват едни слушалки, вързани към миниатюрен mp3 плейър и изчезват чак като си седна зад бюрото. По този начин клюките за Марето от третия етаж, преразказванията на "Перла" и "Цената на истината", както и телевонните обаждания и "опа" з нията си остават енигма за мен....
цитирай
17. sowhat - вярвам ти радо
18.09.2009 18:57
но за мен най естествените ми движения са в хоризонтално положение :))

а съм плавна като тесла :))
цитирай
18. valsodar - Пламене, знам че си куражлия човек
19.09.2009 10:41
То в час пик, човек да ползва градският транспорт си е спортно мероприятие.

Нещо като градски биатлон, включващо добри умения в дисциплини, като лека атлетика - за да догониш, ръгби - за да влезеш, и борба свободен стил - за да не те повалят и стъпчат вътре.

И ползващият това Благо на цивилизацията, развива успешно тези черти на характера, след придобиването на които не могат да го уплашат ни тройни коалиции, ни европейски комисари и резолюции :)
цитирай
19. valsodar - Соу :)))
19.09.2009 10:44
sowhat написа:
но за мен най естествените ми движения са в хоризонтално положение :))

а съм плавна като тесла :))


Такива като теб, навремето са ги носели четирима роби в носилки, покрити с балдахин из улиците на Рим :)

Лежиш си, хапваш си грозде и зяпаш от високо полегнал на минувачите.

Не е чак толкова зле, колкото се изкарваш. Между другото, най-важната стъпка вече си я направила - знаеш кое си ти е най-присъщо :)))
цитирай
20. teachme - Абе къпете се бе, хора...
19.09.2009 11:50
така си виках пътувайки в междуградския бус за работа, то разбирам вечер, ама сутрин да тръгнеш дъхащ на вчерашна пот...направо отврат!
цитирай
21. gothic - Радо,
19.09.2009 12:14
valsodar написа:
То в час пик, човек да ползва градският транспорт си е спортно мероприятие.

Нещо като градски биатлон, включващо добри умения в дисциплини, като лека атлетика - за да догониш, ръгби - за да влезеш, и борба свободен стил - за да не те повалят и стъпчат вътре.

И ползващият това Благо на цивилизацията, развива успешно тези черти на характера, след придобиването на които не могат да го уплашат ни тройни коалиции, ни европейски комисари и резолюции :)


Като цяло си прав, ама аз, бидейки на работа от 08,00 до 20,00 някак си пропускам най-пиковите часове. Но походите ми по учреждения в почивните ми дни ме сблъскват с тази прелест. И да, калава и духа и тялото :)))
цитирай
22. анонимен - Дам...
19.09.2009 12:32
Едни и същи мисли ни спохождат! :)))
Вчера и аз споделих кво изживях в метрото, като гледам - и мненията ни съвпадат! :)
цитирай
23. valsodar - Нищо чудно, да сме били по едно и също време там:)
19.09.2009 12:40
Синергия, явно си ни е било писано и на двамца ни да преживеем сходни неща, но Пламен определено си ни води с едни гърди напред - той направо си е ветеран! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7407510
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив