Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2009 21:43 - Роби на труда - II
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1990 Коментари: 8 Гласове:
5



 Слепите ни журналисти пак се въртят като гладни котета около запечатана консерва с копърка. Този път около новината, че българите са последни в Европа по търсенето на втора работа.
 Били сме мързеливи нещастници, които от мързел пропускали уникалният си шанс да разбогатеят работейки на второ място.
 Ахкане, охкане и пак ахкане по добрата стара Европа.
 Съвсем съзнателно пропускайки една много важна подробност, която не позволява  на хората да си търсят втора работа у нас и не ги мотивира за това, а  тя е именно  в липсата на минимално почасово плащане!

 Да - да, правилно прочетохте, не търкайте очички!
Минимално почасово заплащане.

Питате се, защо ни е това, след като си имаме минимална заплата?
Отговорът е много прост!

Минимална заплата се дава независимо от свършената работа и доколко ефективен е бил трудът на вършещият я.
По тази и причина е по лесно да държиш 30 шивачки(стругаря и там за каквато професия се сетите) да ти работят по 14 часа на ден, седем дни в седмицата, от колкото да инвестираш в една по-добра организация на труда и модернизация на производството, която би позволила същата работа да се свърши от 5 шивачки за 40 работни часа седмично.

Ето, в това е основната разлика между българският пазар на труда и българската ни икономика, с тези от развитите европейски страни давани ни за пример.

Пак по същата проста причина.
Имаш ли минимално почасово плащане от 20 лева за час, ще си помислиш много добре дали да наемаш втори, трети и четвърти човек, за работа която може да се свърши и от един, стига той да е с нужната професионална квалификация, работният му процес да е оптимизиран и максимално улеснен съгласно съвременните технологични достижения.

И защо господа журналистите не повдигат този въпрос?
Може би ги е страх да ухапят ръката, която ги храни, защото тогава би лъснала истината за нивото на бизнеса у нас.


А то си е точно в онези времена, през които Виктор Юго е написал "Клетниците".
Погледнал в бъдещето и.. видял нас.


ПП Размисъл провокиран от постинга на Славунчо -
Роби на труда




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. djgator - Радо
23.09.2009 21:49
Има и още причини. Представи си някой работи за 400 лв месечно, по 8 часа на ден. Колко сили са му останали и колко часа още може да се работи.. Да допуснем, че още 4 би издържал. Естествено в този случай ще взима половината от заплатата, а именно - 200 лв. Пита се в задачата, струва ли си да се пребива от умора за още 200лв? После само лекарствата и лечението не може да си плати..
цитирай
2. valsodar - Именно
23.09.2009 21:51
Минималната заплата у нас се държи, за да се стимулира максималната експлоатация.
цитирай
3. mitternacht - ....
23.09.2009 23:49
Някой работи за 400 лв месечно в България на една работа.
Някой в чужбина работи за 2000Е месечно на една работа.
Един вид, ако те не са доволни от заплащането си за една работа и работят на повече, то аз с удоволствие бих работил само една работа, ако ще и мързелив да ме нарекат, но да вземам 2000Е.

Да перифразирам- тия що не си е*ат майката и да спрат да ни сравняват с другите държави?!?!Когато една наша заплата е равна на една тяхна, тогава да си позволяват да правят сравнения.
цитирай
4. gothic - mitternacht
24.09.2009 00:35
е млад, обаче е напипал подмола, където е голямата риба. А за българския "бизнес" аз имам само една дума. Смех! Ама много голем смех!!! Ще питате защо. Защото ежедневно се сблъсквам с негови представители и знам отлично какви стинкаджии и семкаджии са...
цитирай
5. slavuncho - Съгласен съм с изводите в постинга и в коментарите,
24.09.2009 09:09
но те се отнасят за нашите условия.
За мен е интересно, защо в едно постиндустриално общество, с всичките му високотехнологични благини и хитрини, е необходима хипертрудова активност...
Какво не е наред у нас горе-долу знаем, но какво се крие зад това, че отново ни тикат под носа Европата не знаем.
Може би в консервата с копърка е скрит черен хайвер :)))
цитирай
6. valsodar - Работиш повече за по-малко.
24.09.2009 09:22
В това е отговорът, свръхпечалби прибирани от плутокрацията за сметка на работещите.

А, ако случайно последните се позамогнат вследствие на къртовски труд им се създава една кризичка, която да им прибере и малкото което са придобили.

Защо инак се измества възрастта за пенсиониране толкова нагоре, ако пенсионните фондове не са решили, че няма да има на кого да раздават ограбеното от осигуровките ни?!

Дарвин е казал, че маймуната е еволюирала в Човек.
Голяма грешка, защото ако е вярна то ще имаме регресивна еволюция.

Кое животно в природата иска повече от необходимото му и е готово да умре от изтощение за да го постигне?!

На родните капиталисти им се вижда малко 12 часов работен ден, та за това и ни дават за пример другите страни.

И както винаги примерът е неточен и непълен.
Никой не споменава, какво можеш да си купиш "там" с един час труд и какво тук.

И журналистите страхливо пак мълчат, от страх да не изгубят трохите, които им се подхвърлят.

Журналист?
Да, няма да псувам повече в темата!
цитирай
7. gothic - slavuncho,
24.09.2009 11:06
slavuncho написа:
но те се отнасят за нашите условия.
За мен е интересно, защо в едно постиндустриално общество, с всичките му високотехнологични благини и хитрини, е необходима хипертрудова активност...
Какво не е наред у нас горе-долу знаем, но какво се крие зад това, че отново ни тикат под носа Европата не знаем.
Може би в консервата с копърка е скрит черен хайвер :)))


Току що прочетох твоята статия. И съм някак си убеден, че трудовата хиперактивност е необходима на тези, които ги споменава Радо с цел дори и в условията на криза да не бъдат лишени от насъщните хайвер и single malt....и аз не смятам че от работа на две и повече места се забогатява, по-точно забогатява се, но не точно този който ги работи....
цитирай
8. slavuncho - Съгласен!
24.09.2009 11:40
И аз от доста време мисля, че не еволюираме, а регресираме. Мулдашев се изказва интересно по този повод.
Да, България е все още интересно място за инвестиции. Плющенето на медийните камшици и плашилото на пенсиите не са случайни. Подготвят младото и средното поколение за европейският трудов пазар...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7395011
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив