Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2010 19:41 - 20 10 5060...?
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1510 Коментари: 4 Гласове:
9

Последна промяна: 15.02.2010 19:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Няма незаменими хора - реплика, която винаги ме изумявала с глупостта, пошлостта и .... цинизмът, който крие в себе си.
 Кой може да замени, който и да е?
Никой!

 Може да поемеш щафетата от някой, да протичаш по пътеката с по-добро или по-лошо време от него, но не можеш да бъдеш него самият! Не може да стъпваш в следите му, колкото и да искаш.

 Какво означава заменими хора, освен един дълбоко вкоренен цинизъм и човеконенавист в този, който изрича подобни думи?

 Като са толкова са заменими другите, защо толкова много милее за близките си тогава? Да вземе, че да ги замени с някои други!

 Или просто е дебил, който не осъзнава уникалността, криеща се във всяко едно човешко същество, за да приеме хората като заменими безлични чаркове в една машина, която безмилостно премазва човечността  в хода си напред.
 Ход към прогреса, прогрес изискващ не хора, а безгласни зомбита, които безмълвно да следват заповедите свише.
 
 Ненавиждам я тази реплика, винаги ме е карала да реагирам остро и да се чудя на акъла на този който я изрича, независимо от подтекста в който го прави.

  Ядосах се днес, защото за пореден път я чух от устата на робите. Роби със задоволство приели участа си, ужасени от мисълта, че може да са отговорни за живота си.

 И как се ядосах, така и седнах и написах за това, което ме ядоса, че белким си ми мине. А, дано!
  Та за финал, ето и нещо с което съм съгласен - с една мисъл на Ларошфуко; "Не може върху основата на глупостта да се издигне сградата на ума."
 Като отговор на модерният въпрос - Шъ съ опраим ли?!



Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bizcocho - Радо, аз не съм човеконенавиждаща, ...
15.02.2010 19:47
Радо, аз не съм човеконенавиждаща, но... репликата е мото на блога ми:) Ти затова сигурно го избягваш, но въпреки , че си имам слабост към теб, не ще я променя :)))), нито ще престана да надничам към написаното от теб :)))))))
цитирай
2. valsodar - А, не си се замисляла
15.02.2010 19:52
Просто, когато една лъжа се повтори хиляда пъти започва да се приема за истина, а когато се повтори милион, става мото :)
цитирай
3. mamas - Пак ме накара да се замисля!
15.02.2010 22:33
Не че е лошо, напротив...
Знаеш ли, дълги години се товарех с какво ли не, включително и да ходя на работа болна с мисълта, че никой не може да свърши моята работа така, както аз ще си я свърша. Дори когато ме товареха допълнително с думите "знам, че ти ще го свършиш най-добре", вместо да се възпротивя, аз се чувствах горда, че ме оценят. Но... един ден избухнах, буквално избухнах с думите "защо пак аз, други няма ли". Бях в тежък период, имах и лични проблеми. Отнасяше се за празничната програма за 24 май (години наред бях главен сценарист и режисьор на училищните концерти). Възложиха я на други колеги и те се справиха блестящо.
Та, може би в този смисъл изразът "няма незаменими хора" си е съвсем точен. Само бих го допълнила - има НЕПОВТОРИМИ! Всеки човек е ценен заради своята уникалност, но като изпълнител, ръководител и др.под. не е незаменим. Иначе светът би свършил.
Или, както е казал поетът: "Аз паднах. Друг ще ме смени... и толкоз."
цитирай
4. tit - Няма незаменими изпълнители!:)
16.02.2010 12:21
Или роби - както и да е!:))

За да бъде уникален, човек трябва да се чувства такъв...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7393813
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив