Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.06.2010 16:58 - A ти?
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1537 Коментари: 4 Гласове:
11

Последна промяна: 15.06.2010 17:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Всеки един път, когато тръгне поредната истерия около натрупването на сума колосална за сиромашкото ни мислене в джакпота на тотото, все си задавам един и същ въпрос - Добре де, да предположим невъзможното, че спечелиш тази сума, че ти я дадат и имаш възможноста да я похарчиш по свое усмотрение, ти какво би направил в този случай?!

 Първоначално се самозалъгвах с идеята, че може да стана филантроп.
Да помагам на деца сираци, на неизличимо болни и още куп други неща, които биха ми донесли така липсващите ми в досието червени точки за рая.
 - Добре де, но тази помощ защо не я давам сега, а чакам някакъв хипотетичен джакпот?
И отговорът не е много приятен за самолюбието ми, но за сметка на това е правдив - Ти нямаш потребноста да помагаш сега, защо си мислиш, че ще я имаш за в бъдеще? Само за да приспиш съвеста си и да не живееш с усещането, че си изтървал момента да бъдеш в полза на нуждаещите се?!
 До тук с идеята за филантропията.
 Явно, не съм такъв, така че... защо да се опитвам насила да бъда?

Втората ми идея бе да съм този, който ще е Най-Най-Най Обичаният в родата. На всеки с по шепи и на кой, колкото си му е нужно.
Да, ама как човек може трезво да прецени на кой колко му е Нуждата и дали давайки на един, няма да разгневи друг, че му е дал в по-малко? И помагайки с нещо на готово, не правим ли всъщност мечешка услуга на този на който помагаме привидно, отвиквайки го да се бори за хлабът насъщен и превръщащи го в наш роб, чакаш поредният жест на щедра милостиня от наша страна.
 Как бих живял с тези хора тогава и как биха живяли те с мен?
До тук с идеята да съм Чичото от Америка.

Третата, най-дълго оцеляла идея бе, с парите да се отдам на това, което правя най-добре - на поголовен мързел. Мързел, ама мързел! Да се излежавам до късно, да не правя нищо освен крайно необходимото за физическото ми оцеляване и....
 И скука!
Не знам дали съм изперкал от претоварване, от липсата на отпуски, ама човек да си мечтае да не прави нищо повече през живота си не говори нищо добро за животът, който е водил до момента. И надали, една подобна идея би се реализирала добре при мен.

 С течение на времето и годините една след друга се формираха подобни идеи, бяха ентусиазирано развивани във въображението ми и постепенно и неизменно отхвърляни с гласът на разума.
 
 Сега, сега от нищо не се нуждая.
Е, почти от нищо, но със сигурност не се нуждая от хипотетични джакпоти и късмет сипещ се от небето. Имам си всичко от което се нуждая и това всичко го нося в себе си, а това което нямам силите сам да понеса го носят в сърцата си приятелите ми.

 Останалото, това за което другите мечтаят и бленуват, съм го затворил в едно изреченийце, което си казвам по адрес на оня Горе, де сипва от торбата с късмета - Да бъдат волята твоя и делата мои!
Амин!



Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. injir - Много смело е да кажеш истината за ...
15.06.2010 17:21
Много смело е да кажеш истината за себе си. Дисекция на собственото Аз.
цитирай
2. kass - valsodar
16.06.2010 09:37
и аз съм си мислила какво бих правила с толкова много пари ако спечеля от тотото, но все не ми идваше на акъла, нямам слабост към лъскави вещи, освен силното ми пристрастие към една две марки коли, горе-долу за нищо скъпо не жадувам истински, но може би бих дала пример на богатите какво може да се прави с излишните средства, например бих издирвала таланти и бих ги спонсорирала, може би бих направила една две градинки и улички за да е по-красив градът, вероятно бих организирала екскурзия в чужбина на сирачетата за да натрупат впечатления, все пак само храната не е достатъчна на човек, някакви ей такива неща, но всичко това след като след като ми омръзне да мързелувам активно :)...
цитирай
3. bven - Привет! Чудесно е казано -
16.06.2010 11:53
Имам си всичко от което се нуждая и това всичко го нося в себе си, а това което нямам силите сам да понеса го носят в сърцата си приятелите ми - а и човек сам си е приятел /а понякога приятелите са като неприятели/. Но така се учи и израства.Лек ден и късмет!
цитирай
4. анонимен - това го прочетох някъде днес...по отношение на парите
16.06.2010 16:13
Нещата са простички, но нееврейски ум не може да ги схване.
Ако имаш право да си печаташ шарени хартийки, да пишеш каквито си щеш цифри на тях, и срещу тези хартийки можеш да си вземеш каквото поискаш на тоя свят, ТИ ЗА ТОВА ПРАВО ЩЕ ВОЮВАШ СЪС ЗЪБИ И С НОКТИ!И няма да го даваш това право на никой друг.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7412221
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив