Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2011 19:18 - Българинът е муха със самочувствието на аероплан.
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2767 Коментари: 14 Гласове:
7

Последна промяна: 16.06.2011 19:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
imageИдеята за заглавието не е моя, то е просто един афоризъм изказан преди почти век.
 Да, тук в България, от българин дори. Явно, дори и тогава са се сблъсквали с опитите за изкуствено създаване на национално самочувствие, с които се сблъскваме и днес.
 Човек няма как да не се изненада, колко много прилича днешната действителност, на онази която можем да зърнем само в разпадащите се пожълтели вестници, от време за което почти нищо не знаем. 
 Като например това:


                           СТОЛИЧНАТА КАЛ

Не зная как и оти и що за гранд скандал,

та столицата наша прилича на клоака

и улиците мязат на блато с черна кал...

Не зная как и оти и чеша си калпака.

 

Кал мръсна по паважа, по улици и сгради,

кал мръсна на Тантилов в търговския тефтер,

кал мръсна во душите на стари и на млади,

а столичното кметство си няма и хабер...

 

Кал черна и во наште финансии държавни;

кал черна непрестанно в обущата протича...

Туй тежко положение... настъпило отдавна,

простете, то се вика, на свинщина прилича.

 

Та нема ли от нейде маркуч вода да пръсне

и някой да замахне с големата метла,

та тинята зловеща от градските паважи

да махне и спаси ни от зло и теглила.

 

А колко за калта пък во нашта политика

и в нежните душици на нашите моми,

сам Господ от небето да слезе - то се вика -

от нине и до века не може я изми.

FRA DIAVOLO (Райко Алексиев) - в-к"Българан", бр. 3, 1919 г.





Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ketcakuatl - Да.аа.а
16.06.2011 19:30
Как нищо, понякога, не се променя, дори и за 100г. Ако бат'Райко бе споменал и дупките - съвсем актуален щеше да е. А заглавието ти, ми напомня за такива като RUSTAM. Коментиращи всичко и всеки от последна инстанция. ,,Булгаар - булгар..."
цитирай
2. valsodar - В такива моменти човек се хваща за ...
16.06.2011 19:35
В такива моменти човек се хваща за главата и се пита - А бре господи, как за цели 100 години не сме направили и една крачка в правилна посока?
цитирай
3. gothic - То е заради непрекъснатото взиране ...
16.06.2011 19:56
То е заради непрекъснатото взиране в пъповете ни и възторженото мучене от гледката. С поглед, вперен в тази посока се крачи трудно.....
цитирай
4. valsodar - Прав си. Докато има други виновни за ...
16.06.2011 20:00
Прав си.
Докато има други виновни за нашите грешки, няма как да си вземем поука от тях.
цитирай
5. valsodar - Само не разбрах, палчето надолу за ...
16.06.2011 20:02
Само не разбрах, палчето надолу за Райко Алексиев ли се отнасяше?
Ако на някой съм му крив с нещо, нека не набива палците поне на него, а?
цитирай
6. despinida - Валсодре, позволи ми да перефразирам мотото:
16.06.2011 20:06
Българинът е муха, която си мисли, че е кацнала върху мед, а като се поосъзнае, разбира, че то било лайно...
цитирай
7. valsodar - И това е вярно в определени аспекти.
16.06.2011 20:19
Няма да те питам, как си достигнала до този му аспект на афоризма по-горе, предполагам, че си имала опитът от който да го извлечеш.

За българинът могат да се кажат хиляди неща и те ще са верни.
После само сменяш националността на този, за които са писани и те пак ще са верни. С някои малки изключения или допълнения.
цитирай
8. lisichka - И аз това си помислих когато се регнах тук, обаче разбрах че тук е пълно с лайна мислещи се за мед
16.06.2011 20:23
despinida написа:
Българинът е муха, която си мисли, че е кацнала върху мед, а като се поосъзнае, разбира, че то било лайно...

В момента едно същество се опитва всячески да ме предизвиква за да ме банне и да не говоря на хората истини за положението в България.
Това са нашите патриоти които непрекънснато си бършат мазните кунки в Ботев и Левски. Докато им четат надгробните слова мислят как да скроят нова шапка на народа. За това и се изнервих на онази мискинка, защото на 2 юни полудявам от една и съща реч всяка година . Гледаш ги лустросани , а отвътре изгнили-. Полудявам. Идва ми да ги избия всичката паплач смарангясана.
И сега ще ме баннат , за да си продължат безличната вегетация още някоя друга година която могат да отмъкнат от заспалите овци!
цитирай
9. valsodar - И като те баннат - какво? Аз бях с ...
16.06.2011 20:27
И като те баннат - какво?
Аз бях с перманентен бан повече от година и половина.
Какво от това?
цитирай
10. lisichka - Хората трябва да ме четат и да се замислят върху настоящето си
16.06.2011 20:30
valsodar написа:
И като те баннат - какво?
Аз бях с перманентен бан повече от година и половина.
Какво от това?

защото имат насреща си изключително печени мошенници и манипулатори
българинът мрази да мисли
българинът вярва като бебе на всеки бляскав мошенник
ето например този Карамфилов дето ходи навсякъде с Горсов. Отдалеч му личи че си прави пиар с бъдещи планове, но хората виждат само един симпатяга и оууууу колко добричък Владко Въргала.
а това е само най-простия пример от вчера
ок
аз не се пазаря с никой идиот за свободата си
прави каквото си искаш но то ще ти излезе през носа един ден„до сега още не си успял да ме победиш няма и да успееш
цитирай
11. valsodar - Това дето го казваш няма да стане. ...
16.06.2011 20:32
Това дето го казваш няма да стане.
Замисляйки се върху настоящето си, българинът ще открие само безнадежност в бъдещето си.
цитирай
12. анонимен - Да бе, така е. Тук постоянно ми пилят ...
16.06.2011 20:41
Да бе, така е. Тук постоянно ми пилят мозъка, че съм черноглед и не виждам очевидния просперитет и благоденствие. Сигурно живея в неправилния град и неправилния квартал, но наистина около мене такова животно нема.
цитирай
13. germantiger - ...
17.06.2011 00:11
На Димитър Подвързачов ли бяха тези думи... ?!
цитирай
14. valsodar - Не знам, точно чий е афоризмът из...
17.06.2011 01:01
Не знам, точно чий е афоризмът използван за заглавието, знам само, че който и да го е изрекъл е бил прав, не само тогава, а най-вече сега.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7410457
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив