Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2011 18:51 - X-Man и книгите
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3757 Коментари: 16 Гласове:
1

Последна промяна: 23.06.2011 18:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Книгата, която познаваме, умира.
Умира, за да се прероди в нещо ново и различно.
Някои казват, че това ще е електронната книга.
Може би са прави.
Но... гледайки в бъдещето ни, аз книги просто не виждам.

Няма да е далеч в момента, в който ще може да се имплантират знания и информация директно в паметта на човека. Напредъкът на нанотехнологиите ще доведе и до тази повратна точка, в която проблемът пред който ще сме изправени няма да е колко искаме да знаем, а с коя точно част от световното познание на човечеството ще искаме да оперира паметта ни.
 Това е единият път - пътят на технологиите, чрез които по изкуствен път ще допълваме и разширяваме нашите възможности.
 Чрез добавянето на допълнителна памет към нашата собствена, усвояване на чужди знания, които ще се записват в паметта ни като спомени, а защо не и чужди сънища, фантазии... идеи.
 Посоката е интересна, но с немалко капани заложени по тоя път.
 Ако започнем да приемаме наготово чуждите знания, как ще ги разграничаваме от нашите собствени? Дали, ако една грешна идея се наложи за правилна, тя няма да бъде мултиплицирана до такъв мащаб и размери, че в ничия глава няма да може да се роди тази идея, мисъл и схващене, които да я отхвърлят като погрешна?
 Какъв би бил светът, в който всички са убедени, че Земята е плоска и никой не иска да отхвърли тази идея като неправилна?
 Може би, точно в този си момент на върховен технологичен напредък, човечеството ще спре развитието си, като само ще доразвива съществуващите идеи, без да открива нови познания за света и за себе си. 
 Виждате ли книги в това бъдеще на света?
 Аз не.

 Има и още едно възможно бъдеще.
 Това, на хората предпочели да развият себе си, чрез разбирането за това, което са.
 Ще има ли нужда от опората на авторитета и от натрупаното чуждо знание и опит, когато ти самият, ще можеш по интуитивен път да достигаш до правилният отговор на зададеният въпрос?
 Някои може би са способни да кажат, как точно работи човешкият мозък, но кой би могъл да каже как е устроен човешкият ум?
 Доколко това, което приемаме че имаме в главите си е памет за знания и спомени и доколко е просто един квантов приемник? Налудничаво. Да, така е. Повечето неща в това бъдеще са изцяло налудничави.
 Хора ненуждаещи се от помощта на медицината, защото по всяко едно време знаят, какви точно процеси протичат в телата им. Успяващи да се лекуват, още преди да се разболеят. Регенерищи се.
 Регенерация. Възстановяване на тялото ни.
 Да, това не е фантастика, помислете защо зарастват раните ви. Точно това е регенерацията. Въпросът е - А защо в такъв малък мащаб? Кое ни пречи да възстановяваме зрението си, увредени органи, та дори и крайници? 
 В природата подобни механизми има, защо и кой ги е заключил при нас?
 Може би с единствената цел, да ни направи по-отговорни към себе си и към другите?
 А когато станем такива, дали процесът би се отключил в цялата си сила и мощ?
 Ще имат ли нужда от транспорт, хората които умеят да се пренасят на разстояние?
 Ще се нуждаят ли от телекомуникации, тези които чуват мислите на другите и пулсът на планетата.  А ще има ли книги в познатият ви вид тогава?  Пак не, нали?    Цялата ни цивилизация, ще се промени из основи, ако разберем и променим себе си. Всичко на което сме разчитали досега, ще се окажат просто протези, които сме ползвали наместо да се учим да ходим.  Човечество седящо в инвалидната количка на технологиите си, убедено, че краката му няма да го издържат ако се изправи. Без дори да е опитало да го направи.
 
 ПП Книгата може и да умре.   Може и да изчезне завинаги, като начин за препредаване на информация.  Но, не книгата е важна, а идеите които е донесла до нас. Идеи, които един ден ще променят човек, а чрез промяната му и познатият му свят.    



Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. joysii - Ти току-що си захвърлил на дивана ...
23.06.2011 19:23
Ти току-що си захвърлил на дивана поредния прочетен роман -научна фантастика, май,май.
Валсо, книгата,като носител на някаква информация, вероятно ще отмре с времето.
Но като преживяване и удоволствие, може да се запази за дълго време. Не мисля,че нещо може да замени час-два с книга в ръка, на проветривата тераска, сред ухание на цветя и с фрешчето на подноса до теб,примерно.
Факт е, че нашите деца сега четат по-малко от нас. Но то е защото се стремят бързо и лесно да усвоят знания по различните предмети.Компютрите вършат чудеса в това отношение.
Но друго си е да прочетеш приказки от книжки с прекрасни картинки, или приключенията на...някойси любим герой. Това четат. И харесват хубавите книжки.
Е, след 1000г. кой знае какво ще е.
Но пък и на кой му пука, бе скъпи!:):):):):) Твърде далече е.
Поздрави.
цитирай
2. анонимен - Радо, от моя опит съм установил е...
23.06.2011 19:53
Радо, от моя опит съм установил едно. Всяко нещо, което не е плод на дългогодишна естествена еволюция, непременно се оказва грешка. Пришпореното и неконтролирано технологично развитие, вероятно ще има неблагоприятни последици за хората. Никой не знае с течение на времето как огромното електромагнитно замърсяване ще се отрази на следващите поколения. Фак е обаче, че човечеството е все по-кекаво и болно. Пчелите мрат а с тях ще изчезнат и плодовете. Абе знам ли...
цитирай
3. svoboda64 - :)
23.06.2011 20:59
Факт е, че има нонатехнологии :) Факт е, че синовете ми, които не четат, знаят почти колкото мен. Проблем е, че не могат да го тълкуват :) Защото нямат предишни "бавни" натрупвания, които идват чрез книгите :) Тепърва този въпрос ще бъде разнищван.... "бързото" (безразсъдно) спрямо "бавното" ("разсъдъчно") натрупване на знания... Това не е умения :) Ще се мъчим... не само с чадата си, но и с чадата на нашите чеда... Ако междувременно не измислим нещо друго :)
цитирай
4. hoyden - Голям зор ми е да се добера до българска книга
23.06.2011 21:18
Като ми изпратят някоя, си я кътам, пазя си я, чета я бавно, за да и се насладя...
Купих си е-reader, вече мога да си чета където и каквото си поискам, но друго си е усещането да подържиш истинска книга в ръцете си.
цитирай
5. valsodar - Да, има го и този момент :) За да ...
23.06.2011 21:24
Да, има го и този момент :)
За да усвоиш определени знания, са ти нужни понятията за тях. Да имаш изградени определени взаимовръзки в главата си, с чиято помощ не само да разбереш това, което "ти се налива" в главата, но да може и въз основа на него да доразвиеш умът си. В противен случай няма усвояване на знания, а само натрупване на напълно безполезна информация / човешкият мозък също си има определен капацитет за запаметяване и всичко ново се записва на мястото на нещо непотребно старо, което вече се не ползва от него /. Едни синаптични връзки се разпадат, появяват се нови.

Въпросът е - Какво ще се случи, когато се интегрира човешкият мозък с микрочип? Ако можем да повишаваме капацитета на паметта си и светкавично да намираме тази информация, която ни е нужна в нея, начинът ни по който възприемаме светът ще се промени из основи.

Втори въпрос - Какво би се случило, ако се окаже вярно твърдението, че цялата информация на Вселената, за всичко случило се, случващо се и т.н. съществува като запис, до който в определени състояния човешкият ум осъществява връзка.
Преносът на данни оттам-насам зависи основно от две неща.
Първото е проводимостта, т.е. способност да възприемаш неочаквани нови знания, без да ги отхвърляш като абсурдни, на база възприетите за верни.
Второто е понятността - не можеш да възприемаш информация, за която ти липсват основните понятия. Все едно да се учиш в колеж в който се преподава на китайски, а ти да не знаеш езикът. Колко от подадената ти информация ще възприемеш?

Нещата които се случват стават с доста по-бързи темпове от тези, с които се променя визията ни за тях. Някои му казват технологичен шок. :)))

цитирай
6. valsodar - Джойси, какво би се случило, ако ...
23.06.2011 21:28
Джойси, какво би се случило, ако всичко това се запази като усещане, но без да държиш книгата в ръце? :)


Удоволствието идва изцяло от потапянето в един различен и невероятен свят, за който не сме и подозирали, че съществува до този момент.
А когато, наместо към един, пред теб се отворят вратите към хиляди и хиляди нови светове - през коя от тях ще преминеш първо?
През тази, водеща те в светът на твоите фантазии, през тази задоволяваща любопитството или през тази на истината, която е непоносима за умовете ни?
цитирай
7. valsodar - От доста време насам съм на електронни
23.06.2011 21:30
Или по-точно от момента в който открих какво изобилие от книги има в свободните електронни библиотеки. За няколко месеца успях да прочета повече от колкото за няколко години назад, а аз определено изключвам за света добера ли се до книга, която да ми хареса :)))

hoyden написа:
Като ми изпратят някоя, си я кътам, пазя си я, чета я бавно, за да и се насладя...
Купих си е-reader, вече мога да си чета където и каквото си поискам, но друго си е усещането да подържиш истинска книга в ръцете си.

цитирай
8. germantiger - ...
24.06.2011 01:07
За мен проблема не е в книгите или компютъра или нещо "трето".

Не носителя е важен, не той определя нивото, не той е проблема ако е твърд диск или нано-мано-банано технология, нежели "книжна". Аз предпочитам "електронните" носители на книги примерно в днешен Киндл може да се качат казват сототици хиляди книги!

Проблема не е в носителя книжен или електронен на знанието, а в продукта който се предлага и в "темите".

- Липсата на вкус, кича, опростяването и "на готовото" - това са проблемите!
- Бързината, потока знание, излишъка, липсата на момент "усвояване", "пауза-мислене" или мисловен охлюв (това беше форма в логиката и реториката всъщност)!

НЕ КАКЪВ Е НОСИТЕЛЯ НА ИНФОРМАЦИЯТА, А КАКВО ИНФО СЕ ПРЕДЛАГА И КАК СЕ ПРЕДЛАГА - ЕТО ТОВА ПОНЕ СПОРЕД МЕН Е ПРОБЛЕМА!
цитирай
9. valsodar - Да, това е наистина сериозен про...
24.06.2011 01:32
Да, това е наистина сериозен проблем - удавянето в информационният поток, който носи огромна по обем фалшива или непотребна информация. Как да отсееш от нея, това което е вярно и което е приложимо, в това е проблема наистина.
Информираност, но на каква точно цена?
И дали в стремежът си да бъдем информирани, всъщност не се поддаваме на заложените в информацията манипулативни внушения?

Култура на мислене, култура на възприемане, естетически вкус.
цитирай
10. joysii - Знаеш ли, вярно е това, че навикът е ...
24.06.2011 11:07
Знаеш ли ,вярно е това,че навикът е втора природа.
Аз уж се праскам за много модерна жена, ама така и не се навих на кино 4 d.
Като им гледам бледите физиономии на излизане и уплашените погледи....не е за мен това.
Та...вероятно винаги ще предпочитам да държа книга в ръце, вместо да ми имплантират в мозъка чип със съдържанието й или някой да ми го внуши телепатично.
.....................................
По повод на мислите в постинга ти може да се говори много.
Аз се спрях само на момента с книжките.
цитирай
11. vania23 - Какво да кажа...
24.06.2011 14:19
Прекрасно би било да си четем мислите, да се телепортираме...и въобще да настане една прекрасна, всемирна любов, в която книгите не са нужни, защото ние просто ЗНАЕМ и то всичко.
Но това е утопия и не че науката не е способна, а защото човешкия морал никога няма да е готов за този голям дар.
Може би, всеки един поотделно може, но заедно като човешко общество не бихме успели. Защото има пари и власт и те са готови да опорочат всичко, което би направило човечеството като цяло щастливо и знаещо.
Дано не е излязло объркано. Все се надявам, че основната идея ми се разбира.
цитирай
12. valsodar - А защо пък човешкият морал да е не...
24.06.2011 15:48
А защо пък човешкият морал да е неспособен на еволюция и развитие?
Защо приемаме за нормално ние да приличаме на тези преди нас и наследниците ни на нас? Само, за да не се считаме за изоставащи ли? Или застрашени като изчезващ вид?
Робуваме на старите си мирогледи, просто защото така е по-удобно, отколкото полезно. Виждаме грешките, но защо не ги променяме? Чакаме на някой друг или просто дотам сме свикнали нещо да стане общоприето, че не искаме сами да поставим основите му, чрез нас самите?

Не мисля, че обръщането на човек към себе си е една утопия. Просто това ще е следващата част от неговата еволюция. Няма как да се узнае истината за света, ако не узнаем истината и за самите нас. За това, какво точно движи постъпките и изборът ни. Кое е в основата на мотивите ни, защо в определени ситуации сме лоши, а в други добри спрямо мерките на обществото.

За да се отърсим от заблудите си, да отворим очите си и да започнем не само да гледаме, но и да виждаме през тях.
Дотогава, може би ще вярваме, че властта и парите имат сила над нас и те са определящи в живота ни.
След това, може би няма да вярваме, а ... просто ще знаем и с това знание ще сме свободни да сме себе си - такива, каквито можем да бъдем, а не такива, каквито е прието за нормално да сме :)
цитирай
13. vania23 - Защото
24.06.2011 16:16
светът сега прилича на една голяма пирамида и тези, които са на върха й, нямат никакво желание да дават на тези, които са в ниското нито знание, нито щастие, нито безсмъртие. Защото откак са се появили финикийските знаци, те движат целия свят и който ги има, тутакси забравя за останалите, които ги нямат и няма никакво желание да ги раздели с другите, че да направи с това добро на обществото като цяло.
Защото парите вървят с власт, а както и ти си писал ресурсите на природата са ограничени и при това положение, ще живеят и богатеят богатите, а ще умират и беднеят още повече бедните.
Можем ли да излезем от това омагьосано положение на обществената световна пирамида?
Само, ако стане чудо в умовете на пари и властимащите, което да ги накара да прозрат, че истински щастливо човечество би имало, ако те позволят това да се случи.
Ясно ти е, че по-лесно се управлява нещастен, неук и подтиснат народ. Защо ще им е да се разделят с властта и как ще преминат през това душевно чистилище, което да им каже - дай науката на народа, допусни до бедняците най-новите постижения и ги води за ръка като деца, че да прогледнат за света и себе си.
Каква невероятна душевна трансформация ще да преживеят тези световни олигарси, за да направят тази жертва в името на човечеството.
Иначе всеки сам за себе си, ако има ум в главата си и неспокоен дух, се бори до смъртта си за това проглеждане в себе си, но в какво да повярва по напред в този свят, омазан от лъжи и манипулации? На кого по напред да повярва, като толкова пъти се е оказвал лъган?
За съжаление, в този крив път, всеки върви сам и от постиженията на науката ще му бъде дадено толкова, колкото може той да плати. А те опрделено няма да са по джоба за повечето.
цитирай
14. vania23 - Това е вярно, знам го по себе си.
24.06.2011 16:28
анонимен написа:
vania23 написа:
.......................................................................................Може би, всеки един поотделно може, но заедно като човешко общество не бихме успели. Защото има пари и власт и те са готови да опорочат всичко, което би направило човечеството като цяло щастливо и знаещо. ................


Махатма Ганди има една чудесна мисъл по този повод:
"Бъди промяната, която искаш да видиш в света!" :)


Но това всеки го преживява сам по собствения си път и кой до където може и до колкото успее. Мерило няма, просто не трябва да спираш - падаш, ставаш и продължаваш.
цитирай
15. valsodar - Не е нужно да става чудо в умовете на ...
24.06.2011 19:49
Не е нужно да става чудо в умовете на властимащите, а промяна в мисленето и светогледът на онеправданите и подтисканите от тях.
Ако една пирамида загуби подкрепата на основата си, какво би се случило с тези седящи на върхът й?
В това всъщност е разковничето - в бунта на робите, а не в милосърдието на тираните.
цитирай
16. vania23 - Кое е първо - яйцето или кокошката?
24.06.2011 22:13
Нещо такова ще стане и тук. Та нали властимащите шлайфат методично умовете человечески точно, за да не се допуска "бунта на робите". На час по лъжичка и спи, спи, спи по-дълбоко...
И будителите вече заспиват, без да знаят, че това е сън.
Мдааа, но дано ти си прав, а аз греша. С радост ще призная грешката си.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7392893
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив