Постинг
10.09.2011 11:28 -
За чистата кръв, за чистата нация, за силната раса
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2685 Коментари: 16 Гласове:
Последна промяна: 10.09.2011 11:28
Прочетен: 2685 Коментари: 16 Гласове:
6
Последна промяна: 10.09.2011 11:28
През 30-те години на миналият век, една нация бе обзета от фикс-идеята за чистата кръв. Сещате се коя е тя и сещате се чия идеология бе в основата на "научните" изследвания за арийският й произход.
Може би, повечето вече са забравили докъде точно доведе това, с произлизащите от него искания за ново жизнено пространство, наложени със силата на оръжието и по убеждение на идеологията за расовото й превъзходство.
Днес, ние наивно си мислим, че всичко това е вече е в миналото, но историята отново се повтаря. Този път науката използва вече нови, напълно модерни, още по-научни похвати като анализ на ДНК наместо отречените като ненаучни френологични измервания, ползвани в миналият век.
Но, отново обслужва нечия идеология, финансираща изследванията и манипулираща резултатите.
За чистата кръв, за чистата нация, за силната раса.
Предният път видяхме до къде точно доведе това.
Дано, да не го видим и този.
Историята повтаря уроците си, за всички невзели си поуки от грешките на тези преди тях.
Може би, повечето вече са забравили докъде точно доведе това, с произлизащите от него искания за ново жизнено пространство, наложени със силата на оръжието и по убеждение на идеологията за расовото й превъзходство.
Днес, ние наивно си мислим, че всичко това е вече е в миналото, но историята отново се повтаря. Този път науката използва вече нови, напълно модерни, още по-научни похвати като анализ на ДНК наместо отречените като ненаучни френологични измервания, ползвани в миналият век.
Но, отново обслужва нечия идеология, финансираща изследванията и манипулираща резултатите.
За чистата кръв, за чистата нация, за силната раса.
Предният път видяхме до къде точно доведе това.
Дано, да не го видим и този.
Историята повтаря уроците си, за всички невзели си поуки от грешките на тези преди тях.
Следващ постинг
Предишен постинг
А, сега виждам!
Та ти си написал точно това ,което си мисля и аз!
Неонацизъм. Това е всичко. Как не се сетихме по-рано.
цитирайТа ти си написал точно това ,което си мисля и аз!
Неонацизъм. Това е всичко. Как не се сетихме по-рано.
Приликите са твърде много, за да останат незабелязани.
Ако човек върне времето назад, ще види същите доводи, аргументи, "научни" изследвания и най-вече Пропаганда, в една отминала епоха, приключила с милиони невинни жертви, дадени в името на една идеология.
Днес, имам чувството, че някой иска да повтори експеримента при почти същите начални условия - изпаднала в тежка финансова и духовна криза държава, обезверено население и дискредитирали се политици.
цитирайАко човек върне времето назад, ще види същите доводи, аргументи, "научни" изследвания и най-вече Пропаганда, в една отминала епоха, приключила с милиони невинни жертви, дадени в името на една идеология.
Днес, имам чувството, че някой иска да повтори експеримента при почти същите начални условия - изпаднала в тежка финансова и духовна криза държава, обезверено население и дискредитирали се политици.
Не съм съгласен с Вас-валсодаре, при същата онази нация учеха хиляди българи, десетки хиляди други негерманци, в сс е имало дивизии от негерманци и то десетки такива дивизии.
Хитлер дори официално е обявявал неведнъж политика за:
индийци
мюсюлмани
японците итн
Също така е създал независими, макар и "васални" държави на:
словаци
хървати
украинци
прибалтийски "управления"
и дори руско такова
цитирайХитлер дори официално е обявявал неведнъж политика за:
индийци
мюсюлмани
японците итн
Също така е създал независими, макар и "васални" държави на:
словаци
хървати
украинци
прибалтийски "управления"
и дори руско такова
4.
ketcakuatl -
ТАКА, ТАКА..
10.09.2011 16:43
10.09.2011 16:43
Тигъра е прав, всяка държава си е шовинистична поначало. Всичките са най добри, имат дълбоки корени, култура и история (майтап бе Уили - дори хамериканците). Това служи за сплотяване на нацията, дори да е изкуствено, то повдига нейното самочувствие. Обратното - социалистическия интернационал например, или съвременната глобализация, разбиват и размиват националните черти и особености за облагодетелстване на мултинационални интереси на компании, респективно хора, които искат да дърпат (и го правят) конците на всичко и всички. Съвременните комуникации и информация им помагат малко, но повече пречат. Ще има рестартиране...
цитирайне е чиста тази работа, ченгесарска е.
само се чудя дали пръв тракиец няма да се окаже Алексей Петров, че според мен натам отива)))
цитирайсамо се чудя дали пръв тракиец няма да се окаже Алексей Петров, че според мен натам отива)))
Аз отново не съм в час - и коя ще да е тази "чиста раса"?
цитирайgermantiger , донякъде си прав, а от някъде и не си.
Германските университети са дали образование на немалко българи, както са го направили и френските да речем. Качеството на немското образование тогава, а и сега е било едно от най-високите за Европа.
По отношение на поддържаните от Хитлер националистически .. освободителни движение, това е вярно за страни като Хърватия и Словакия, но невярно за прибалтийските държави и за Украйна.
Украинската освободителна армия се е биела едновременно срещу фашистите и комунистите, докато усташите ( които споменаваш във връзка с Вафен СС ) са се занимавали основно с етническо прочистване, като паралелно с това са изтребвали евреите и циганите на територията си.
СС започва да набира неарийци в редиците си на един сравнително късен етап - едва след 1942 когато позволява там да се включат неарийци ( изключвам шведите и другите скандинавски народи, считани за арийци редом с германците ).
Немската армия оставя близо два милиона и половина пленени руснаци да измрат в степите ( в началото на войната ) и едва след 1942 се сеща да използва недоволните от Сталин сред тях, сформирайки армията на Власов, която е гонела почти милион като численост.
С две думи, за разлика от политиката на Кайзерова Германия, Нацистка Германия прави една много съществена и донякъде фатална грешка - отказва да се възползва в началото на войната от движенията за национална независимост на територията на най-сериозният й враг - СССР, подтискайки ги с не по-малка жестокост от НКВД. Визирам анексираните през 39-та прибалтийски държави, както и Украйна, която за кратко през 20-те е била независима държава.
Така че, не може едностранчиво да се отсъди по въпроса.
В някои случаи имаме клиентелистки държави като Хърватия и Словакия, чиито отцепничество е подкрепено от Хитлер ( в първият случай за контрол над размирна Югославия, а във вторият като претекст за нахлуване в Чехия, след разпада на съюза Чехо-Словакия и молбата на словаците за немска помощ)
цитирайГерманските университети са дали образование на немалко българи, както са го направили и френските да речем. Качеството на немското образование тогава, а и сега е било едно от най-високите за Европа.
По отношение на поддържаните от Хитлер националистически .. освободителни движение, това е вярно за страни като Хърватия и Словакия, но невярно за прибалтийските държави и за Украйна.
Украинската освободителна армия се е биела едновременно срещу фашистите и комунистите, докато усташите ( които споменаваш във връзка с Вафен СС ) са се занимавали основно с етническо прочистване, като паралелно с това са изтребвали евреите и циганите на територията си.
СС започва да набира неарийци в редиците си на един сравнително късен етап - едва след 1942 когато позволява там да се включат неарийци ( изключвам шведите и другите скандинавски народи, считани за арийци редом с германците ).
Немската армия оставя близо два милиона и половина пленени руснаци да измрат в степите ( в началото на войната ) и едва след 1942 се сеща да използва недоволните от Сталин сред тях, сформирайки армията на Власов, която е гонела почти милион като численост.
С две думи, за разлика от политиката на Кайзерова Германия, Нацистка Германия прави една много съществена и донякъде фатална грешка - отказва да се възползва в началото на войната от движенията за национална независимост на територията на най-сериозният й враг - СССР, подтискайки ги с не по-малка жестокост от НКВД. Визирам анексираните през 39-та прибалтийски държави, както и Украйна, която за кратко през 20-те е била независима държава.
Така че, не може едностранчиво да се отсъди по въпроса.
В някои случаи имаме клиентелистки държави като Хърватия и Словакия, чиито отцепничество е подкрепено от Хитлер ( в първият случай за контрол над размирна Югославия, а във вторият като претекст за нахлуване в Чехия, след разпада на съюза Чехо-Словакия и молбата на словаците за немска помощ)
И нещо наистина куриозно, ако се вгледаме в историята.
Издавани са на евреи удостоверения, че са арийци, ако те са изявявали желание да постъпят в редовете на Вермахта. Имало е немалко евреи в немската армия, сражаващи се като чистокръвни арийци на немска страна.
В тая връзка, препоръчвам една интересна книга на Норман Дейвис ( Европа във война ), която си заслужава да се прочете заради безпристрастният поглед към историята обхващаща периода 1939-1945.
цитирайИздавани са на евреи удостоверения, че са арийци, ако те са изявявали желание да постъпят в редовете на Вермахта. Имало е немалко евреи в немската армия, сражаващи се като чистокръвни арийци на немска страна.
В тая връзка, препоръчвам една интересна книга на Норман Дейвис ( Европа във война ), която си заслужава да се прочете заради безпристрастният поглед към историята обхващаща периода 1939-1945.
Нямаше да съм в час, ако не бях срещнала твой коментар в един блог. Всъщност пак не съм сигурна, че съм в час, но ако трябва да свържа постинга ти с твой коментар при спароток, не смятам, че може да става и дума за сравнение.
цитирайВалсодаре, съгласен съм в "рамката" с теб.
Две корекции:
- 1942г. въобще не е къден етап на войната и то "същинската" такава с крайно напрежение на силите
- набирането на доброволци, не значи ползването им - то става по-късно просто защото има разлика в набиране, после обучение и едва след това "ползване" (това в армията е процес), иначе казано неточно си го написал в твоя коментар, но смисъла на думите ти е правилен
- в пъти повече са българите завършили германски университети, нежели всякакви други (вкл. френски) - факт!
- за Прибалтика също грешиш, там са едни от най-непримиримите да ги наречем антируснаци, там са немалко наградени с германски бойни отличия и изявени сс от бившия СССР, ВСЪЩНОСТ БАЛТИЙСКИТЕ СС, СА ИСТИНСКИТЕ КАЧЕСТВЕНИ СС ОТ БИВШИЯ СССР (не руснаци и украинци)
Това лесно се доказва, защото мога да ти изброя десетки балтийски герои, руски и украински сс герои в бой почти няма - отличени и реално участвали на фронта!
За другото бих се съгласил в "рамката".
цитирайДве корекции:
- 1942г. въобще не е къден етап на войната и то "същинската" такава с крайно напрежение на силите
- набирането на доброволци, не значи ползването им - то става по-късно просто защото има разлика в набиране, после обучение и едва след това "ползване" (това в армията е процес), иначе казано неточно си го написал в твоя коментар, но смисъла на думите ти е правилен
- в пъти повече са българите завършили германски университети, нежели всякакви други (вкл. френски) - факт!
- за Прибалтика също грешиш, там са едни от най-непримиримите да ги наречем антируснаци, там са немалко наградени с германски бойни отличия и изявени сс от бившия СССР, ВСЪЩНОСТ БАЛТИЙСКИТЕ СС, СА ИСТИНСКИТЕ КАЧЕСТВЕНИ СС ОТ БИВШИЯ СССР (не руснаци и украинци)
Това лесно се доказва, защото мога да ти изброя десетки балтийски герои, руски и украински сс герои в бой почти няма - отличени и реално участвали на фронта!
За другото бих се съгласил в "рамката".
Има още един интересен момент - легендата според която Хитлер е дал началото на планирането на "Барбароса" - Сталин е изискал от него да му отстъпи Румъния и България.
Доколко това е вярно - не мога да ти кажа, на мен лично ми допада една друга легенда, а именно, че Хитлер е бил подведен от британска спецоперация за състава, числеността и боеспособността на руската армия, което го е накарало да мисли, че би спечелил войната в рамките на 3 месеца. Може би, това е била една от причните, да я започнат, неподготвени за война в условията на руската зима?
цитирайДоколко това е вярно - не мога да ти кажа, на мен лично ми допада една друга легенда, а именно, че Хитлер е бил подведен от британска спецоперация за състава, числеността и боеспособността на руската армия, което го е накарало да мисли, че би спечелил войната в рамките на 3 месеца. Може би, това е била една от причните, да я започнат, неподготвени за война в условията на руската зима?
Това което станало тогава в Германия е било реакция! Противодействие! Задействал се е инстинкта за самосъхранине на нацията и Хитлер с неговата партия са се възползвали,овладяли са процесите и са ги поставили под свой контрол. Такова е било положението и в България, но нашите "фашисти"- звенарите са проантантски...Цанков не е никакъв фашист за какъвто го набеждават постоянно а си е един от най-ревнстните демократи даже - на практика.Силният човек е бил Царя и е имал подкрепа на войската и народа.Затова в България фашизма не е имал почва,няма и сега, защото освен комунистите нямаше кой друг да направи от социализъм - националсоциализъм, но нашите комунисти не са български, те са фалшиви националисти!България вече е едно умряло куче, на което няма смисъл да вадят нож.., нищо не може да има вече тука, нито комунизъм,нито фашизъм нито демокрация...Ако стане нещо то пак ще го спуснат и наложат "отгоре".
Историята с войната е такава ,че Хитлер е изпреварил Сталин с две седмици! Иначе оня е щял да нападне! Сталин се е готвел за нападателна война, затова не е бил подготвен за отбранителна! Сталин е искал съветска Европа като първи етап за установяването на Земшарную республику советов!Погледнете герба на СССР! Можел ли е Хитлер да спечели? По предварителни разчети абсолютно не! Освен ако една българска армия не е била прехвърлена в Закавказието да завладее нефта в Баку...Но както казах те са правили предварителни разчети,включително политически и финансови.
цитирайИсторията с войната е такава ,че Хитлер е изпреварил Сталин с две седмици! Иначе оня е щял да нападне! Сталин се е готвел за нападателна война, затова не е бил подготвен за отбранителна! Сталин е искал съветска Европа като първи етап за установяването на Земшарную республику советов!Погледнете герба на СССР! Можел ли е Хитлер да спечели? По предварителни разчети абсолютно не! Освен ако една българска армия не е била прехвърлена в Закавказието да завладее нефта в Баку...Но както казах те са правили предварителни разчети,включително политически и финансови.
За горното, предполагам че визираш книгите на Виктор Суворов, които наистина дават едно огромно поле за размисъл с фактите изнесени в тях. За съжаление, временното отваряне на архивите е преустановено с идването на Путин на власт и едва ли в близко време, ако в Русия не станат кардинални промени, ще има нови интересни открития базирани на тях.
А за коментарът ти - благодаря, съгласен съм с казаното в него, хареса ми аналитичният ти подход.
цитирайА за коментарът ти - благодаря, съгласен съм с казаното в него, хареса ми аналитичният ти подход.
"Господи", не Суворов... написаното от него, без невежеството му и комерса е писано преди десетилетия на запад. Днес има протоколите от генщаба на съветско-руската империя, особено едни от 12 май на които е решено да се удари Райха юли месец. Това обаче не е "гаранция" за реалена удар, просто защото подобни "дати" неведнъж са отбелязвани от всеки генщаб през войната (не само съветския) и търпят промяна обикновено по няколко пъти.
Колкото до Суворов, Бунич и подобни комични автори на маскултурата...:
1. КОГАТО ЧОВЕК ГОВОРИ ЗА ВОЙНА ТРЯБВА ДА СИ ОТДЕЛИ ПОНЕ 2-3 ГОДИНИ (ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ ПОВЕЧЕ ОТ 10Г) ЖИВОТ ДА ЧЕТЕ...ТРЯБВА ПЪРВО ДА ПРОЧЕТЕ ГЕРМАНСКИТЕ АВТОРИ ГЕНЕРАЛИ И ПОЛЕВИ КОМАНДИРИ, ЗАЩОТО ТЕ БЯХА ПОБЕДИТЕЛИТЕ В БОЯ НА ТАКТИЧЕСКО И ОПЕРАТИВНО НИВО! СЛЕД ТОВА ДА ЧЕТЕ И РУСНАЦИ И ЗАПАДНЯЦИ! СЛЕДВАТ ДНЕШНИТЕ АВТОРИ...И БЕЗ КЛОУНИ КАТО СУВОРОВ, БУНИЧ И ПОДОБНИ-ТЕ СА ПЪЛНЕЖ, СЛЕД КАТО ВЕЧЕ ЗНАЕШ!
2. ТРЯБВА ДА СЕ ЗАПОЗНАЕШ ПО ВЪЗМОЖНОСТ С ВЕТЕРАНИ ИЛИ ДРУГИ ЧУЛИ И ЗАПИСАЛИ ДОРИ НА КАСЕТКА ТЕХНИТЕ РАЗКАЗИ, ТРЯБВА ДА ГИ ЧУЕШ КАК ГОВОРЯТ НА ЧАШКА У ДОМА, НЕ НАВЪН-НЕ УЛИЦАТА!
3. ТРЯБВА ДА СИ ОТДЕЛИШ ВРЕМЕ ДА ПОСЕТИШ ОСНОВНИТЕ МУЗЕИ ПОНЕ В ЕВРОПА-ИМАТ СИ САЙТ И УПЪТВАНЕ! ДА ПОМЪЛЧИШ НА НЕЧИЙ ГРОБ (ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ НА ГЕРМАНСКИ ГЕРОИ) ОТ ОНИЯ ГОЛЕМИТЕ НА ОНОВА ВРЕМЕ, ДА СИ ВЗЕМЕШ ПРЪСТ В ЧАШКА-"ШОТЧЕ"!
4. ТРЯБВА ДА ИЗГЛЕДАШ МНОГО КЛИПОВЕ И СЕРИОЗНИ ФИЛМИ-НЕ ДИСКЪВЪРИ, ХИСТЪРИ И ДА ЗАБРАВИШ БЪЛГАРСКИ ИЛИ РУСКИ ТЕЛЕВИЗИИ, КАКТО И ФИЛМИ КАТО ГОРКИЯ РЕДНИК РАЙЪН, ПЪРЛ ХАРБЪР И ДА ЗАЧЕРКНЕШ УИКИПЕДИЯ КАТО ИЗТОЧНИК НА ЗНАНИЕ!
5. ТРЯБВА ДА ПОМИСЛИШ, ПРЕТЕГЛИШ, СРАВНИШ И ПРЕСПИШ ПОЛОВИН ГОДИНА ИЛИ ПОНЕ НЯКОЛКО МЕСЕЦА ВСИЧКИ ЗНАНИЯ В ТОЧКИ 1,2,3 И 4...ДА ГИ СМЕЛИШ, ПРЕОЦЕНИШ, ДА ГИ "АБСОРБИРАШ"-ПОПИЕШ!
6.КЪМ ТОВА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА "ДОБАВИШ" АРМЕЙСКИ ОПИТ В НАЦИОНАЛНА КАЗАРМА ИЛИ НАВЪН, ДА ИМАШ СОБСТВЕН ОПИТ В МЪЖКИ КОЛЕКТИВ С ОРЪЖИЕ И ДАЛЕЧ ОТ СТОЛ, СТАЯ И РОДИТЕЛ!
СЛЕД ВСИЧКО ТОВА ЧОВЕК МОЖЕ ДА СИ ОТВОРИ УСТАТА И ДА ГОВОРИ ЗА ВОЙНА!
Горното демонстративно и "декларативно" написано от мен, сакън да не се възприема адресирано конкретно към някой (не е) и надявам се да не обижда пак никой! Знайието е процес, а изискванията ми към него (щом става дума за война и история) са най-нахално завишени ;)
цитирайКолкото до Суворов, Бунич и подобни комични автори на маскултурата...:
1. КОГАТО ЧОВЕК ГОВОРИ ЗА ВОЙНА ТРЯБВА ДА СИ ОТДЕЛИ ПОНЕ 2-3 ГОДИНИ (ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ ПОВЕЧЕ ОТ 10Г) ЖИВОТ ДА ЧЕТЕ...ТРЯБВА ПЪРВО ДА ПРОЧЕТЕ ГЕРМАНСКИТЕ АВТОРИ ГЕНЕРАЛИ И ПОЛЕВИ КОМАНДИРИ, ЗАЩОТО ТЕ БЯХА ПОБЕДИТЕЛИТЕ В БОЯ НА ТАКТИЧЕСКО И ОПЕРАТИВНО НИВО! СЛЕД ТОВА ДА ЧЕТЕ И РУСНАЦИ И ЗАПАДНЯЦИ! СЛЕДВАТ ДНЕШНИТЕ АВТОРИ...И БЕЗ КЛОУНИ КАТО СУВОРОВ, БУНИЧ И ПОДОБНИ-ТЕ СА ПЪЛНЕЖ, СЛЕД КАТО ВЕЧЕ ЗНАЕШ!
2. ТРЯБВА ДА СЕ ЗАПОЗНАЕШ ПО ВЪЗМОЖНОСТ С ВЕТЕРАНИ ИЛИ ДРУГИ ЧУЛИ И ЗАПИСАЛИ ДОРИ НА КАСЕТКА ТЕХНИТЕ РАЗКАЗИ, ТРЯБВА ДА ГИ ЧУЕШ КАК ГОВОРЯТ НА ЧАШКА У ДОМА, НЕ НАВЪН-НЕ УЛИЦАТА!
3. ТРЯБВА ДА СИ ОТДЕЛИШ ВРЕМЕ ДА ПОСЕТИШ ОСНОВНИТЕ МУЗЕИ ПОНЕ В ЕВРОПА-ИМАТ СИ САЙТ И УПЪТВАНЕ! ДА ПОМЪЛЧИШ НА НЕЧИЙ ГРОБ (ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ НА ГЕРМАНСКИ ГЕРОИ) ОТ ОНИЯ ГОЛЕМИТЕ НА ОНОВА ВРЕМЕ, ДА СИ ВЗЕМЕШ ПРЪСТ В ЧАШКА-"ШОТЧЕ"!
4. ТРЯБВА ДА ИЗГЛЕДАШ МНОГО КЛИПОВЕ И СЕРИОЗНИ ФИЛМИ-НЕ ДИСКЪВЪРИ, ХИСТЪРИ И ДА ЗАБРАВИШ БЪЛГАРСКИ ИЛИ РУСКИ ТЕЛЕВИЗИИ, КАКТО И ФИЛМИ КАТО ГОРКИЯ РЕДНИК РАЙЪН, ПЪРЛ ХАРБЪР И ДА ЗАЧЕРКНЕШ УИКИПЕДИЯ КАТО ИЗТОЧНИК НА ЗНАНИЕ!
5. ТРЯБВА ДА ПОМИСЛИШ, ПРЕТЕГЛИШ, СРАВНИШ И ПРЕСПИШ ПОЛОВИН ГОДИНА ИЛИ ПОНЕ НЯКОЛКО МЕСЕЦА ВСИЧКИ ЗНАНИЯ В ТОЧКИ 1,2,3 И 4...ДА ГИ СМЕЛИШ, ПРЕОЦЕНИШ, ДА ГИ "АБСОРБИРАШ"-ПОПИЕШ!
6.КЪМ ТОВА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА "ДОБАВИШ" АРМЕЙСКИ ОПИТ В НАЦИОНАЛНА КАЗАРМА ИЛИ НАВЪН, ДА ИМАШ СОБСТВЕН ОПИТ В МЪЖКИ КОЛЕКТИВ С ОРЪЖИЕ И ДАЛЕЧ ОТ СТОЛ, СТАЯ И РОДИТЕЛ!
СЛЕД ВСИЧКО ТОВА ЧОВЕК МОЖЕ ДА СИ ОТВОРИ УСТАТА И ДА ГОВОРИ ЗА ВОЙНА!
Горното демонстративно и "декларативно" написано от мен, сакън да не се възприема адресирано конкретно към някой (не е) и надявам се да не обижда пак никой! Знайието е процес, а изискванията ми към него (щом става дума за война и история) са най-нахално завишени ;)
Съгласен съм с теб, най-вече в това, че човек не може да претендира за познания в областта на историята, без да се запознае с версията и на победените.
А това, че Вермахта е имал най-боеспособната армия в Европа през периода 39-44, за това изобщо няма и да почвам спор, повечето факти говорят в подкрепа на това.
Може би, ако НКВД не бе разстрелвало руски генерали изучавали немската тактика през 39-та година и не бе заговорът на Тухачевски, заради който един от десет офицера е бил оставен жив, може би тогава същото щеше да може да се каже и за "руската" армия.
По отношение на въоръжението е интересен още един факт - в инженерно отношение някои немски разработки са изпреварили останалите с поне 50 години напред във времето.
Никак не е била случайна надпреварата, кой ще се добере първи до тях, това съществено е повлияло на баланса на силите в следвоенният период.
цитирайА това, че Вермахта е имал най-боеспособната армия в Европа през периода 39-44, за това изобщо няма и да почвам спор, повечето факти говорят в подкрепа на това.
Може би, ако НКВД не бе разстрелвало руски генерали изучавали немската тактика през 39-та година и не бе заговорът на Тухачевски, заради който един от десет офицера е бил оставен жив, може би тогава същото щеше да може да се каже и за "руската" армия.
По отношение на въоръжението е интересен още един факт - в инженерно отношение някои немски разработки са изпреварили останалите с поне 50 години напред във времето.
Никак не е била случайна надпреварата, кой ще се добере първи до тях, това съществено е повлияло на баланса на силите в следвоенният период.
Защо ли и на мен ми дойдоха подобни мисли:
http://zlokuche.blog.bg/history/2011/09/20/ot-trakite-do-himler-hes-i-mengele.823036
цитирайhttp://zlokuche.blog.bg/history/2011/09/20/ot-trakite-do-himler-hes-i-mengele.823036
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 27883
Блогрол
1. най-доброто до тук
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът