Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2012 16:56 - Грешки, ама авторски!
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2748 Коментари: 5 Гласове:
12

Последна промяна: 07.05.2012 17:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  Доколко един автор трябва грамотно да се изразява, чрез текста който поднася на читателя си и доколко читателят може да предявява претенции към автори публикуващи в блог-платформите на интернет е един интересен въпрос, на който до момента не съм открил изцяло задоволителен отговор.

 От една страна всеки един е напълно свободен да се изразява както си ще, с каквито изразни средства, речник и стил разполага под ръка, но от друга страна... дали е правилно, ако се стремиш да привлечеш читатели към блога си да показваш едно подобно неуважение към езика на който пишеш?

 В началото на блога си бях подкарал нещата съвсем през пръсти, дълбоко убеден че с родният език проблеми си нямам и съм достатъчно грамотен човек. Обаче... оказа се, че едва след като човек пропише, едва тогава разбира колко неграмотен е в действителност той!
 Да оставим настрани проблемите свързани с правилното членуване с пълен и непълен член, ( проблем, който все още си ме мори), но дори и чисто стилистично погледнато, човек прописвайки, вижда как по теми за които си мисли, че се е изразил ясно и конкретно, всъщност звучи неразбрано за читателите си.
 И това го вижда по директната обратна връзка в блога си - коментарите, които получава насреща за всяка една своя публикация.
 Лека-полека подобрение в стила неиминуемо настъпва, но какво да кажем за правописа и граматиката, а?

 Мислех си, че тоя момент ще мога с лекота да го прескоча, казвайки си - Е, някой ден ако доживея да ме издават, то за тая цел си има редактори. Нека аз сега да си пиша, а след време все ще се намери кой да ми поправи грешките!
 Да - да, ама не!
 Още на първият ми опит да публикувам в един добър литературен сайт, такива здрави тесли си отнесох, че веднага разбрах - Или се ограмотяваш за да не се излагаш или забравяш за каквито и да е публикации там!
 И ща - не ща, започнах да се ограмотявам.
 Понаучих отново позабравените от гимназията неща, ( където в интерес на истината бях отличник по български език, колкото и да ме е срам сега да си го призная ), започнах по един друг начин да се отнасям към текста който пиша, защото в крайна сметка разбрах едно важно нещо за себе си:
 - Не уважаваш ли себе си, не уважаваш ли читателя си, чрез начина по който си вършиш работата, в случая писане, на какво ли уважение и признание ( още повече пък) от тяхна страна ще можеш да разчиташ?

 Така че, в крайна сметка не ми пука особено много кой в тоя сайт е грамотен и кой не, но просто оценявам труда на грамотните и се смея на неграмотните, още повече пък ако са с амбиция да са водещи блогъри на сайта, хеле пък писатели и публицисти!

 Копам си кротко в моята градинка, проумял че дори и грешките да са авторски , те все пак са си грешки, които е по-добре да се избягват.
 А умният човек за разлика от глупавия не се гордее с грешките си!



Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ketcakuatl - НАСКОРО ЧЕТОХ ЕДИН ВЕСТНИК
07.05.2012 17:20
В който един от редакторите се оплакваше че получава регулярно неграмотни писма от държавните институции. Твърдеше също така, че дори хора с по няколко висши образования допускат маса грешки. Та недей толкова се коси за собствената си персона. Значи проблемЪТ, е всеобхватен и на най-високо ниво в държавата. А за младите, дето и в училище пишат 6 вместо ш - да не говорим.
цитирай
2. valsodar - То, проблемът че е масов - масов е. ...
07.05.2012 17:30
То, проблемът че е масов - масов е.
Ама, как да се гордеем с факта, че сме българи, а в същият този момент така да си поругаваме с незнанието си родния език?

Няма как да имаш някакви претенции да те издават, да си четен, да си търсен автор и същевременно да си невеж и неграмотен!
Не знам, след време официалният ни литературен език може и да стане чатерицата, но дотогава, а дори и тогава, аз смятам да си ползвам езика на Йовков, Ханчев или Чудомир - такъв, какъвто те са ми го завещали.
Най-малкото от уважение към тези, отворили ми очите към света около мен.
цитирай
3. bale11 - Добро разсъждение.
07.05.2012 22:32
цитирай
4. diso - Неуважението към езика е неуважение и към читателите
13.05.2012 06:47
Когато такъв автор попадне на грамотен читател, фокусът на вниманието често се измества от произведението към грешките на автора.
цитирай
5. valsodar - Точно така е! И най-добрата идея ...
13.05.2012 15:47
Точно така е!
И най-добрата идея може да бъде провалена от посредственият начин, по който ни се поднася. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7393019
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив