Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2010 13:57 - Задачка актуална и модерна за родните банкери
Автор: valsodar Категория: Бизнес   
Прочетен: 3271 Коментари: 14 Гласове:
7

Последна промяна: 16.02.2010 14:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ето ви една задачка за напреднали:

Кредит за преструктуриране със следните параметри:


Сума: 80 000 Евро
Лихва: 10%
Срок: 30 години
Изтеглен: януари 2007
Цел на кредита: 100% от стойността на 30-годишен тристаен панелен апартамент в Младост 3
Кредитополучател: Семейство с общ доход 2000 лева нето
Стойност на обезпчението към януари 2010 - 50 000 Евро
Доход на кредитополучателите към януари 2010: 1000 лева нето
Месечна вноска по кредита към януари 2010: 700 Евро
Текуща обезценка на имота - 50%
Очаквана към 2011-та - 80%




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lado - Отговорът е лесен. Национализи...
16.02.2010 14:08
Отговорът е лесен .
Национализиране на банките.
Експроприация на експроприираните.
Сериозно - трагедията предстои. И тя няма да е на едно ниво. Оптимисти са тези, които мислят,че дъното е достигнато.
цитирай
2. valsodar - Да, отговорът е много лесен
16.02.2010 14:25
Още по-лесен ще се получи и ако се отчете и ръстът на лошите кредити, изкуственото им маскиране в статистиката и отчетите на банките и прикриването им, чрез прехвърляне на кредитни пакети от левия джоб в десният, за да се отчете ръст на кредитирането и да се прикрият затрудненията с ликвидността.

Па-Па-Па, не това не е оня глас с който ви викаха за да ви дадат парите, без да се поинтересуват от възможността ви да ги върнати.
Това е звукът на пукащи се балони.
цитирай
3. gothic - Финансовите резултати на бълга...
16.02.2010 15:17
Финансовите резултати на българските банки - най-интересното четиво тази година :)
цитирай
4. анонимен - Грешни сметки :)
16.02.2010 15:43
Не се заяждам - ясно е накъде плува кораба (към дъното), но при 30 годишен кредит, вноската няма да е 700евро, а по-скоро 700лв. Също така от 80к до 50к не са 50% а по-малко. Да не говорим, че 80% обезценка прави 16к евро - такива не бяха цените дори и в началото на балонизирането.
цитирай
5. valsodar - Tъй-тъй :)
16.02.2010 16:01
Tъй-тъй :)
Я сега се върни в далечната 2002-ра година, когато един изключителен български професор в изгнание се опита чрез страниците на в. Капитал да предупреди за случващото се!

А инак за процентите - да, прав си.

Но за това, на каква обезценка спрямо балонизираната си цена имотите ще ударят дъното... там още нищо не си видял! :)

Прочети го отново, сравни с настоящето и си вади изводите!
И.. пий един валериан преди това! :)))
цитирай
6. анонимен - Няма какво да пия...
16.02.2010 17:01
...кредити нямам, нямал съм, и да чукна на дърво - няма и да имам.
За балонизацията - да, признавам възползвах се, но го разкарах навреме - преди 2-3 години - не на върха, но на достатъчно добро ниво.
Няма да развивам локуми за това, каква е справедливата цена на една средностатистическа панелка, има още много да падат, но чак 80% няма как.
цитирай
7. valsodar - Поживьом-увидем
16.02.2010 17:33
Аз си слагам в сметката намалящи доходи за сметка на растяща безработица и силен демографски срив.
Не е за подценяване й факта, че в София, всеки втори жител е с апартамент.

При положение че на един купувач се падат над десет продавача ( около 100 000 необитаеми жилища за София ) къде ще приключи спада на цените?

Един двустаен апартамент е нормално да струва колкото тригодишният доход на едно двучленно семейство - от там нагоре е в посока балон.
Или смятай по вторият метод - един апартамент = 100 наема максимум. А наемите в момента падат!
цитирай
8. tit - :):):):)):))
16.02.2010 22:53
Ти ще ме убедиш в крайна сметка да хвърля къшата си на банката!!!
Още не съм запчнала да мисля какда го направя, но вече ми минава през ума!:))
Спокойна нощ!:)
цитирай
9. valsodar - Кредита не е шега работа
17.02.2010 00:22
Много хора подцениха факта, че кредита е да си платиш всъщност двойно и тройно, за това че днес ти дават това, което ще изработиш чак след 20 години!
Надцениха и себе си, увлечени от желанието си да не се минат, а в крайна сметка... целият им живот занапред ще е белязан с лишения и страдания, защото дори и банката да ти вземе ипотекираният имот, тя няма да може днес да го продаде на цената която си дал вчера, а остатъка с лихвите ще го плащаш с десетилетия напред!
Без да имаш нищо, живеейки на едната минимална работна заплата, а всичко отгоре ще се прибира от банката по един напълно Законен ред.
цитирай
10. анонимен - Съгласен
17.02.2010 12:36
Съгласен съм с тези формули - така е в европата към която се стремим... - панелка към 25к евро и е реалната цена (в нея включвам и саниране, ама не както го правят тук - с малко изолациика по фасадата)
цитирай
11. valsodar - 10. :)
17.02.2010 12:49
В немските сайтове за НИ има потресаващи оферти от елитните квартали на Берлин като Панкоф например. Блокове панелни, така санирани отвън и отвътре, с такива красиви озеленени междублокови паркове и градини, че и най-супер-ултра-роял затворени комплекси не могат да се сравнят с тях, а цената е по-ниска от най-ниската за краен квартал в София.
цитирай
12. swanlake - Много хора подцениха факта, че к...
17.02.2010 13:47
valsodar написа:
Много хора подцениха факта, че кредита е да си платиш всъщност двойно и тройно, за това че днес ти дават това, което ще изработиш чак след 20 години!
Надцениха и себе си, увлечени от желанието си да не се минат, а в крайна сметка... целият им живот занапред ще е белязан с лишения и страдания, защото дори и банката да ти вземе ипотекираният имот, тя няма да може днес да го продаде на цената която си дал вчера, а остатъка с лихвите ще го плащаш с десетилетия напред!
Без да имаш нищо, живеейки на едната минимална работна заплата, а всичко отгоре ще се прибира от банката по един напълно Законен ред.


Tova e tuznata bulgarska deistvitelnost. Ne znam dali i v Evropa zakonite sa takiva , no ako e taka to te sa napulno antichoveshki!!!
цитирай
13. streetsmart - Кой идиот е отпуснал тоя кредит?
17.02.2010 14:44
Ако цифрите са реални, то те са против всякаква логика - хак и е на банката лошият кредит и неминуемата загуба. Колкото до семейството, което ще остане без дом - искрено им съчувствам, но явно толкоз им е акълът.
цитирай
14. jdeel - Цифрите нямат голямо значение. ...
23.02.2010 05:19
Цифрите нямат голямо значение. Банката няма да фалира, дори и да фалира. Защото тя не е нещо, което се нуждае от пари, тя не е жива. За банката загуби на пари няма, защото тя принтира парите, по същия начин както се принтират рекламни брошурки. Когато и колкото поиска.
Да, тези закони са античовешки. Накрая банката ще вземе имота на семейството, но дори и да не го направи - целта на банката е постигната още в момента на даването на заема. А целта на банката не е нито лихвата, нито имота, а това - семейството да й бъде длъжно. Цял живот. Без право на възражение. Власт и контрол - това е единствената цел на банката.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7392611
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив