Постинг
10.10.2009 11:00 -
Порнография или Изкуство?
Автор: valsodar
Категория: Изкуство
Прочетен: 37500 Коментари: 108 Гласове:
Последна промяна: 10.10.2009 11:17
Прочетен: 37500 Коментари: 108 Гласове:
15
Последна промяна: 10.10.2009 11:17
Интересно ми е да чуя, как възприемате приложената рисунка - като порнография или като изкуство??!
Нека модераторите за сега да не се намесват, по-късно ще кажа и кой е авторът й, но не искам това да влияе върху отговорите на въпросът ми.
Въпросът е изцяло във връзка с това, как си променяме визията за света, съгласно авторитета на другите. :)
В София, Лондон...и изобщо...Организиран...
"Тук да не е Германия"??? &quo...
"Броят, който имаме на НЕВАЛИДНИ БЮ...
"Тук да не е Германия"??? &quo...
"Броят, който имаме на НЕВАЛИДНИ БЮ...
1.
interesen -
моето мнение
10.10.2009 11:02
10.10.2009 11:02
снимката не е порнографска, а еротична
Еротиката винаги е била съществена част от изкуството
цитирайЕротиката винаги е била съществена част от изкуството
че няма порнография и няма изкуство. Така че на поставения въпрос отговарям - възприемам това като рисунка
цитирай... без естетическа стойност! Едни от най-известните ни художници са рисували подобности, повлияни от наивизма. Не е нито едно от двете твои въпросвания. ;)))
цитирайПълно бездарие??
Хм?
За творби на този автор се борят най-известните световни галерии.
цитирайХм?
За творби на този автор се борят най-известните световни галерии.
baletlnetpepas написа:
че няма порнография и няма изкуство. Така че на поставения въпрос отговарям - възприемам това като рисунка
Оценката, която даваме е следствие на възможностите ни за възприемане. Всеки си има праг, до който може да е обективен :)
interesen написа:
снимката не е порнографска, а еротична
Еротиката винаги е била съществена част от изкуството
Еротиката винаги е била съществена част от изкуството
- От картинката, особенно ме впечатли котката като акцент! :)))
Здравей, прилича на Паскен(Паскин).
Еротика.
Паскен е пълен с подобни и по-добри.
Най-вулгарен е Венев , но и неговото не е порнография.
За мене дори и работа с най-големи анатомични подробности не е порнография, ако има художествени достойнства.
Подобни работи са апотеоз на плътската наслада, а който се възмущава - или е лицемер, или сексът не му носи удовлетворение.
цитирайЕротика.
Паскен е пълен с подобни и по-добри.
Най-вулгарен е Венев , но и неговото не е порнография.
За мене дори и работа с най-големи анатомични подробности не е порнография, ако има художествени достойнства.
Подобни работи са апотеоз на плътската наслада, а който се възмущава - или е лицемер, или сексът не му носи удовлетворение.
По простата причина, че не искам името му да влияе на отговорите.
А за следното "Подобни работи са апотеоз на плътската наслада, а който се възмущава - или е лицемер, или сексът не му носи удовлетворение." - абсолютно съм съгласен :)))
Всичките ни оценки са плод на поносимоста ни към света, в който сме :)
цитирайА за следното "Подобни работи са апотеоз на плътската наслада, а който се възмущава - или е лицемер, или сексът не му носи удовлетворение." - абсолютно съм съгласен :)))
Всичките ни оценки са плод на поносимоста ни към света, в който сме :)
Няма как да пусна картинки в коментар, та пуснах в моя блог две като поддръжка на думите ми.
цитирайми прилича на Паскин, но изобразителното изкуство не ми е силна страна та няма да съм категоричен за да не се изложа, но категорично изкуство!
цитирайИзкуство, разбира се!!!
цитирайtili написа:
Паскен е това.
Не е той, но в случая не спорим, кой е авторът.
Конкретно за авторът на рисунката, познат е на масовата аудитория със съвсем друг стил на рисуване! :)))
Знам, знам... но аз и Стивин Кинг не харесвам, а някои го смятат за евъргрийна на няколко поколения. :)))
Нали знаеш, че никога не се лутам в златната среда.
Изкуство за мен са Моне и Микеланджело, Рафаело и Гойя. Още няколко други, които носят, а не просто изглеждат.
Каталавенис? ;)))
PS Според мен не е Жул Паскин, но наприличва.
Искам да изровя една наистина красива еротика и ще я пратя ако я открия. Тоест подплатявам субективното си мнение с визуализация на вкус. ;)))
цитирайНали знаеш, че никога не се лутам в златната среда.
Изкуство за мен са Моне и Микеланджело, Рафаело и Гойя. Още няколко други, които носят, а не просто изглеждат.
Каталавенис? ;)))
PS Според мен не е Жул Паскин, но наприличва.
Искам да изровя една наистина красива еротика и ще я пратя ако я открия. Тоест подплатявам субективното си мнение с визуализация на вкус. ;)))
А бе, :))) нали ви казах, авторът в случая не е толкова важен!
Кажа ли името му и няма да има различен отговор от този "Изкуство".
А на мен ми е по-интересно как ви звучи картинката?
Котката много ми хареса, лукаво-сладострастният й поглед говори много повече, от колкото всичко останало, а това е по силите едва на малцина от тези призвани да творят изкуство.
В интерес на истината, днес бях приятно изненадан да видя подобен тип рисунък у художнкик, който до сега го свързвах основно с една епична картина от ... :)))
цитирайКажа ли името му и няма да има различен отговор от този "Изкуство".
А на мен ми е по-интересно как ви звучи картинката?
Котката много ми хареса, лукаво-сладострастният й поглед говори много повече, от колкото всичко останало, а това е по силите едва на малцина от тези призвани да творят изкуство.
В интерес на истината, днес бях приятно изненадан да видя подобен тип рисунък у художнкик, който до сега го свързвах основно с една епична картина от ... :)))
кое точно му е порното не разбрах, това е графика и е еротична.
за да е порно, трябва да има анатомични органи и т.н.
пак те е хванала скуката
цитирайза да е порно, трябва да има анатомични органи и т.н.
пак те е хванала скуката
Соу, какво като има органи - без органи няма секс ! пак не е порно - важен е контекста, заряда, емоцията да е на по-преден план, фу как не мога да пусна картинка, кофти формат!
Сори - има си картинка!
цитирайСори - има си картинка!
Всичко си опира до поносимоста и мирогледа формиран от нея.
За немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
цитирайЗа немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
Преди време, работех за една фирма занимаваща се основно с внос на чужд периодичен печат, та покрай великолепните издания на "Нешънъл Джиографик" , "Фото" и "Вокруг Света" имаше и такива като "Пентхаус" и пр.
Там... дори и на чисто порнографски сцени, пак имаше фотографско майсторство, което спокойно може да се класифицира като изкуство, ако човек успее да се абстрахира емоционално от показаното на снимките.
Въпрос на гледна точка и... поносимост към видяното. :)))
цитирайТам... дори и на чисто порнографски сцени, пак имаше фотографско майсторство, което спокойно може да се класифицира като изкуство, ако човек успее да се абстрахира емоционално от показаното на снимките.
Въпрос на гледна точка и... поносимост към видяното. :)))
репликата от езика. Разликата е само в нещото, дето се намира на раменете на гледащия....
цитирайvalsodar написа:
Всичко си опира до поносимоста и мирогледа формиран от нея.
За немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
За немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
тия хора, които смятат , че това не е изкуство, са едни тесногръди лицемери, не мислиш ли?
това са хора, които предпочитат да обясняват как децата им ги е донесъл щъркела, а секса е само за продължаване на поколението, докато всъщност цял живот остават неудолетворени, защото нямат смелостта да реализират фантазиите си :)
sowhat написа:
тия хора, които смятат , че това не е изкуство, са едни тесногръди лицемери, не мислиш ли?
това са хора, които предпочитат да обясняват как децата им ги е донесъл щъркела, а секса е само за продължаване на поколението, докато всъщност цял живот остават неудолетворени, защото нямат смелостта да реализират фантазиите си :)
valsodar написа:
Всичко си опира до поносимоста и мирогледа формиран от нея.
За немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
За немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
тия хора, които смятат , че това не е изкуство, са едни тесногръди лицемери, не мислиш ли?
това са хора, които предпочитат да обясняват как децата им ги е донесъл щъркела, а секса е само за продължаване на поколението, докато всъщност цял живот остават неудолетворени, защото нямат смелостта да реализират фантазиите си :)
Обаче са редовни пред XXL нощно време и на думи са ехеййййй...
gothic написа:
Обаче са редовни пред XXL нощно време и на думи са ехеййййй...
sowhat написа:
тия хора, които смятат , че това не е изкуство, са едни тесногръди лицемери, не мислиш ли?
това са хора, които предпочитат да обясняват как децата им ги е донесъл щъркела, а секса е само за продължаване на поколението, докато всъщност цял живот остават неудолетворени, защото нямат смелостта да реализират фантазиите си :)
valsodar написа:
Всичко си опира до поносимоста и мирогледа формиран от нея.
За немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
За немалко хора, подобни неща са теми табу, независимо от начинът им на представяне и с лекота ги зачертават от категорията Изкуство.
Това ми е мисълта мила моя Драко! :)))
тия хора, които смятат , че това не е изкуство, са едни тесногръди лицемери, не мислиш ли?
това са хора, които предпочитат да обясняват как децата им ги е донесъл щъркела, а секса е само за продължаване на поколението, докато всъщност цял живот остават неудолетворени, защото нямат смелостта да реализират фантазиите си :)
Обаче са редовни пред XXL нощно време и на думи са ехеййййй...
:)
valsodar написа:
Преди време, работех за една фирма занимаваща се основно с внос на чужд периодичен печат, та покрай великолепните издания на "Нешънъл Джиографик" , "Фото" и "Вокруг Света" имаше и такива като "Пентхаус" и пр.
Там... дори и на чисто порнографски сцени, пак имаше фотографско майсторство, което спокойно може да се класифицира като изкуство, ако човек успее да се абстрахира емоционално от показаното на снимките.
Въпрос на гледна точка и... поносимост към видяното. :)))
Там... дори и на чисто порнографски сцени, пак имаше фотографско майсторство, което спокойно може да се класифицира като изкуство, ако човек успее да се абстрахира емоционално от показаното на снимките.
Въпрос на гледна точка и... поносимост към видяното. :)))
Абсолютно съгласен, но това са две различни неща - изкуство на отразяването - фотографа, и самата сцена - от друга страна - която е порнографска , а всяко нещо ,извадено от контекста може да изглежда нелепо.
Но пак - какво е порно? Отговора си е чисто субективен и зависи и от социума - при голите индианци в Амазония порното сигурно е, ако са облечени при коитуса...
Но пък аз е възможно да нямам никакъв художествен вкус.
А по зададеният въпрос, неразбирайки ни най-малко, ми прилича на поронографско изкуство.
цитирайА по зададеният въпрос, неразбирайки ни най-малко, ми прилича на поронографско изкуство.
"поронографско изкуство" - не иронизирам механичната грешка, на всеки се случва, просто ми хареса новия термин - порнографско изкуство е добър отговор за Радо - даже неочаквано добър..
цитирайlado написа:
"поронографско изкуство" - не иронизирам механичната грешка, на всеки се случва, просто ми хареса новия термин - порнографско изкуство е добър отговор за Радо - даже неочаквано добър..
Напълно съгласен с теб! термина си го бива :))))
не я бях забелязала, бързах.
Бих се обосновала, но не мисля, че е необходимо.
цитирайБих се обосновала, но не мисля, че е необходимо.
28.
анонимен -
priemam q kato risunka. . . . neznam ...
10.10.2009 16:46
10.10.2009 16:46
priemam q kato risunka....neznam dali 6te mi povqrva6...noooooooo kotkata mi napravi nai silno vpe4atlenie..i az imam kotka v ka6ti..no tq se skriva nqkade i ni nabludava taini4ko po vreme na seks..moqta kotka ima 4uvstvo za takt... za razlika ot men
цитирайВизирам горното ти изхвърляне, че "хората, които не считат това за изкуство са тесногръди".
Това е грозновата рисунка, която твърде наподобява праисторическите драсканици из пещерите от древността.
Не намирам никаква еротика в откровената посредственост на едно нищо непоказващо фелацио. ;))
цитирайТова е грозновата рисунка, която твърде наподобява праисторическите драсканици из пещерите от древността.
Не намирам никаква еротика в откровената посредственост на едно нищо непоказващо фелацио. ;))
30.
mitternacht -
...
10.10.2009 16:55
10.10.2009 16:55
изкуство е, само дето е много кофти.Ако се бяха постарали повече, идеята не е лоша.
пс. не е фелацио, а кунилингус.
цитирайпс. не е фелацио, а кунилингус.
не знам кой е автора, няма даправя предложения...но лично аз не виждам порнография...и на мен котката ми направи най-голямо впечатление...незнам дали защото е почти в центъра нарисунката...но като че ли тяизпъква най-много...може и защото тя е в цвят!Успешен ден) С нетърпение чакам да видя кой е автора))
цитирайно и като изкуство не ми допада. Не ме вълнува и не предизвиква никакви емоции в мен. Може да е известен художник и това да е негово дело, драскано за забавление или като наброски за бъдеща картина. Все ми е тая. Няма емоция. Пари за тая картина не бих дала и като подарък не бих и се зарадвала.
цитирай
33.
анонимен -
Ако аз мога да нарисувам нещо
10.10.2009 17:11
10.10.2009 17:11
значи то не е изкуство . А , аз мога да нарисувам това :-))
Ще ви споделя мнението си като човек , който се занимава със съвсем други неща .
За мен винаги е било непонятно превземането до припадък пред разни цапаници от които би се възмутил и начинаещ бояджия .
Конкретно за рисунката : в 6-ти клас бях нарисувал нещо подобно , силно впечатлен от една преждевременно развила се съученичка :-))
Може би ще ме обявите за човек , който няма никакъв афинитет към изкуството и в голяма степен ще сте прави . Аз и не претендирам за правото да давам оценки . Само казвам личното си мнение : не бих си окачил тази драсканица на стената , освен ако не ми се налага да прикрия част от паднала мазилка и не разполагам с нищо друго .
Колкото до котката - по скоро ми прилича на призрак на лисица :-))
Успех на коментиращите ! :-))
цитирайЩе ви споделя мнението си като човек , който се занимава със съвсем други неща .
За мен винаги е било непонятно превземането до припадък пред разни цапаници от които би се възмутил и начинаещ бояджия .
Конкретно за рисунката : в 6-ти клас бях нарисувал нещо подобно , силно впечатлен от една преждевременно развила се съученичка :-))
Може би ще ме обявите за човек , който няма никакъв афинитет към изкуството и в голяма степен ще сте прави . Аз и не претендирам за правото да давам оценки . Само казвам личното си мнение : не бих си окачил тази драсканица на стената , освен ако не ми се налага да прикрия част от паднала мазилка и не разполагам с нищо друго .
Колкото до котката - по скоро ми прилича на призрак на лисица :-))
Успех на коментиращите ! :-))
Не е Порнография със сигурност!
цитирайИнтересна акварелна рисунка, това горе е едно пътно указание, на една надуваема кукла предназначена за самозадоляване. Имам го същото. А този който надува там и се мъчи може да се каже че съм аз.:-))))))))))))))))
цитирайСтига с тая графика - акварел е това.Акварелна рисунка
цитирайСъгласен съм :-))
цитирай777 написа:
Визирам горното ти изхвърляне, че "хората, които не считат това за изкуство са тесногръди".
Това е грозновата рисунка, която твърде наподобява праисторическите драсканици из пещерите от древността.
Не намирам никаква еротика в откровената посредственост на едно нищо непоказващо фелацио. ;))
Това е грозновата рисунка, която твърде наподобява праисторическите драсканици из пещерите от древността.
Не намирам никаква еротика в откровената посредственост на едно нищо непоказващо фелацио. ;))
само заради това , че мнението ми не съвпада с твоето и че не можеш да различиш фелацио от кунилингус, не можеш да се изправиш и да ми махаш с пръст и да ми разправяваш къде съм подготвена и къде не.
ако теб не те кефи, ок.
мен обаче ме кефи , не виждам нищо мръсно, гадно или порно.
най много обичам когато някой се опита да ми каже че непременно трябва да правя равнис по него.
поясни какво означава и напоследък???
и как ти се подготви за това си изказване?
39.
анонимен -
" че не можеш да различиш фе...
10.10.2009 17:49
10.10.2009 17:49
" че не можеш да различиш фелацио от кунилингус"-
Това стига, нямя нужда от повече
цитирайТова стига, нямя нужда от повече
40.
анонимен -
наистина е
10.10.2009 18:11
10.10.2009 18:11
valsodar написа:
Въпрос на гледна точка и... поносимост към видяното. :)))
Въпрос на гледна точка и... поносимост към видяното. :)))
Според мен порнографията я има другаде, не тук.
Издай автора най-накрая, за да няма повече възмутени граждани и гражданки с висок морал и чисти помисли. :)))
Сега гледа сеир и чака да се изпокараме!
цитирайЗа мен си е рисунка. Не виждам нищо порнографско в нея. Освен, ако не наричаме Пикасо драскач на порнографски картини. Дaно не се лъжа, но мисля, че е негова.
Нямам претенции да съм твърде запозната с творчеството на Пикасо, но определено съм заинтригувана, и като такава, го възприемам като трудно смилаем, но безспорно талантлив.
Зa доказатекство, ще преведа думи, изречени от самия него: "На 12 години вече можех да рисувам като Рафаело, а ми бе нужен цял живот, за да се науча да рисувам като дете."
Сякаш са малко изключително уважаваните художници, чиито картини на голи тела, се продават на престъпно високи цени?
И които се смятат за висша проява на изкуството, без дори най-тънък намек за порнография?
Изкуството е много повече от красив портрет на красива жена или възхитителен природен пейзаж.
Котката, която наднича, предлага нестандартен и интересен нюанс на конпозицията. :)
В отговор на един от коментарите - всяка една картина може да бъде пресъздадена, което не прави дубликата по - ценен от оригинала - дори може копието да е по-изтънчено и красиво, но всеки ще предпочете да постави над спалнята си Пикасо, а не Вашето подобие. Важно е да бъде сътворена, претворена една фантазия, която по-късно бива вдъхновение за хиляди последователи.
цитирайНямам претенции да съм твърде запозната с творчеството на Пикасо, но определено съм заинтригувана, и като такава, го възприемам като трудно смилаем, но безспорно талантлив.
Зa доказатекство, ще преведа думи, изречени от самия него: "На 12 години вече можех да рисувам като Рафаело, а ми бе нужен цял живот, за да се науча да рисувам като дете."
Сякаш са малко изключително уважаваните художници, чиито картини на голи тела, се продават на престъпно високи цени?
И които се смятат за висша проява на изкуството, без дори най-тънък намек за порнография?
Изкуството е много повече от красив портрет на красива жена или възхитителен природен пейзаж.
Котката, която наднича, предлага нестандартен и интересен нюанс на конпозицията. :)
В отговор на един от коментарите - всяка една картина може да бъде пресъздадена, което не прави дубликата по - ценен от оригинала - дори може копието да е по-изтънчено и красиво, но всеки ще предпочете да постави над спалнята си Пикасо, а не Вашето подобие. Важно е да бъде сътворена, претворена една фантазия, която по-късно бива вдъхновение за хиляди последователи.
Щеше да е прилична еротика.
В момента е цапаница, вероятно с претенции за арт.
цитирайВ момента е цапаница, вероятно с претенции за арт.
44.
ploudinperper -
Щом Пикасо я е рисувал,
10.10.2009 18:58
10.10.2009 18:58
може да мине за изкуство.
Няма да съм чак толкова придирчив - от мен да мине.
Този тип - Пикасо - откога прорисува - нали пееше дуети с Азис и Софето.
Искам да съм искрен - по-добре да си пее чалгията - с тия омърлявени рисунчици - само децата на развала и разврат ще учи.
Ай, сиктир!
цитирайНяма да съм чак толкова придирчив - от мен да мине.
Този тип - Пикасо - откога прорисува - нали пееше дуети с Азис и Софето.
Искам да съм искрен - по-добре да си пее чалгията - с тия омърлявени рисунчици - само децата на развала и разврат ще учи.
Ай, сиктир!
45.
анонимен -
Radoslav , mislq si, 4e risynkata e mnogo smyshavasha.
10.10.2009 19:05
10.10.2009 19:05
Da si kaga otkrovenno ,neznam koi xydognik q e narisyval ,i ne me interesyva , zashoto ne sum po4itatelka na risynki s takuv, suget . Po moe mnenie voaiorstvoto v takiva momenti e nedopystimo . Zashoto intimnostta megdy muga i genata e nesho sykrovenno i mnogo li4no . Komentara e ot Anito.
цитирайдва часа и видях нещо порнографско - това е сексуална поза, но понеже виждах, че е рисунка, а има и една котка сложена в рисунката, реших, че не мога да определя видяното нито като порнография, нито като изкуство и написах-това ще да е порнографско изкуство.
Следях постът и гледах рисунката.
Изкуство е. Щом има идея, значи е изкуство.
Замислих се за ролята на котката, тя не е случайно там.
Погледнах как е застанала жената-присвила е някак по котешки дланите, които е забила в чаршафа, а и стъпалата са някак по котешки извити.
Съвсем възможно е, авторът да е искал да направи връзка между начина, по който жената изживява удоволствието от секса, и котката.
Може за него котката да изобразява женската душа.
Та, след като може в една рисунка, на пръв поглед порнографска, да се крие идея, то тя е изкуство.
цитирайСледях постът и гледах рисунката.
Изкуство е. Щом има идея, значи е изкуство.
Замислих се за ролята на котката, тя не е случайно там.
Погледнах как е застанала жената-присвила е някак по котешки дланите, които е забила в чаршафа, а и стъпалата са някак по котешки извити.
Съвсем възможно е, авторът да е искал да направи връзка между начина, по който жената изживява удоволствието от секса, и котката.
Може за него котката да изобразява женската душа.
Та, след като може в една рисунка, на пръв поглед порнографска, да се крие идея, то тя е изкуство.
47.
ploudinperper -
45. анонимен
10.10.2009 19:10
10.10.2009 19:10
Кво вояйорство - само развращават подрастващите.
Помощ!
Модераторите - не спете!
цитирайПомощ!
Модераторите - не спете!
48.
анонимен -
Пак да повторя:
10.10.2009 19:12
10.10.2009 19:12
не се ли виждат пи*ки и пи*ки, не е порнография :-)
\m/
//
цитирай\m/
//
49.
ploudinperper -
На всичкото отгоре и акварелче!
10.10.2009 19:14
10.10.2009 19:14
Бе, тоя самозванец - що си не купи бои баре и да цапоти като хората.
Пикасо бил - голяма работа - ако го барна на сантасе -
ще му скрия и шапката, и тупето!
цитирайПикасо бил - голяма работа - ако го барна на сантасе -
ще му скрия и шапката, и тупето!
50.
ploudinperper -
48. zlika
10.10.2009 19:16
10.10.2009 19:16
Започвам да вярвам в духове.
Ти ли си - или духът ти?
Нали се показваше по аерогарите - върнаха ли те?
Там трудно се троли, а пич?
цитирайТи ли си - или духът ти?
Нали се показваше по аерогарите - върнаха ли те?
Там трудно се троли, а пич?
51.
анонимен -
хахахахахаахааааа
10.10.2009 19:24
10.10.2009 19:24
Любопитство , последния ти коментар ме накара да падна от смях :-))
Ми ако почнем да търсим така смисъл във всяко мацане на четката , то и табелата за Перник може да се окаже уникално произведение на абстракционизма , с леки залитания към необароковия стил :-))
Дано не се обидиш сега , ама просто не мога да спра да се смея :-))
цитирайМи ако почнем да търсим така смисъл във всяко мацане на четката , то и табелата за Перник може да се окаже уникално произведение на абстракционизма , с леки залитания към необароковия стил :-))
Дано не се обидиш сега , ама просто не мога да спра да се смея :-))
Тука съм пуснал ранен Пикасо, Паскен и Венев - http://lado.blog.bg/
цитирайsartorium написа:
Любопитство , последния ти коментар ме накара да падна от смях :-))
Ми ако почнем да търсим така смисъл във всяко мацане на четката , то и табелата за Перник може да се окаже уникално произведение на абстракционизма , с леки залитания към необароковия стил :-))
Дано не се обидиш сега , ама просто не мога да спра да се смея :-))
Ми ако почнем да търсим така смисъл във всяко мацане на четката , то и табелата за Перник може да се окаже уникално произведение на абстракционизма , с леки залитания към необароковия стил :-))
Дано не се обидиш сега , ама просто не мога да спра да се смея :-))
като те разсмях толкова неудържимо. Значи съм доволна, а за откриването на разни работи в други работи, мисля, че критиците основно с това се занимават.
Спомняш ли си големият въпрос в училище? Какво е искал да каже авторът?
Слабите ученици се почесваха и отговаряха-бъ ли маааму...?
А отличниците веднага излизаха с идеи за идеите. Жалко, че го няма авторът, за да си каже право куме в очи като какво е искал да ни каже :-)))
Току виж пък съм познала, или може би, не...
54.
анонимен -
Относно коментар 4
10.10.2009 19:37
10.10.2009 19:37
Те и за Пикасо се борят някои "световни" галерии, но той е изкуство само за определени хора. С две думи всяко изкуство си има свой кръг почитатели. ;)
В. Пантев
цитирайВ. Пантев
55.
ploudinperper -
Колко мъка има по земята!
10.10.2009 19:47
10.10.2009 19:47
Айде, читателите - предавайте се, че мача почва и
салата и ракията ме чакат!
Valsodar, ако някой се менингитоса от напрягане да измисля глупости - ще отнесеш голям пердах.
цитирайсалата и ракията ме чакат!
Valsodar, ако някой се менингитоса от напрягане да измисля глупости - ще отнесеш голям пердах.
sowhat написа:
само заради това , че мнението ми не съвпада с твоето и че не можеш да различиш фелацио от кунилингус, не можеш да се изправиш и да ми махаш с пръст и да ми разправяваш къде съм подготвена и къде не.
ако теб не те кефи, ок.
мен обаче ме кефи , не виждам нищо мръсно, гадно или порно.
най много обичам когато някой се опита да ми каже че непременно трябва да правя равнис по него.
поясни какво означава и напоследък???
и как ти се подготви за това си изказване?
777 написа:
Визирам горното ти изхвърляне, че "хората, които не считат това за изкуство са тесногръди".
Това е грозновата рисунка, която твърде наподобява праисторическите драсканици из пещерите от древността.
Не намирам никаква еротика в откровената посредственост на едно нищо непоказващо фелацио. ;))
Това е грозновата рисунка, която твърде наподобява праисторическите драсканици из пещерите от древността.
Не намирам никаква еротика в откровената посредственост на едно нищо непоказващо фелацио. ;))
само заради това , че мнението ми не съвпада с твоето и че не можеш да различиш фелацио от кунилингус, не можеш да се изправиш и да ми махаш с пръст и да ми разправяваш къде съм подготвена и къде не.
ако теб не те кефи, ок.
мен обаче ме кефи , не виждам нищо мръсно, гадно или порно.
най много обичам когато някой се опита да ми каже че непременно трябва да правя равнис по него.
поясни какво означава и напоследък???
и как ти се подготви за това си изказване?
Представяш ли си колко грозна ми се е видяла рисунката щом даже не съм забелязъл кой на кого е между краката. ;))
Най-еротичен в цялата картинка е фалосът, който увенчава таблата на леглото и настръхва котката.
57.
анонимен -
ploudinperper,
10.10.2009 19:59
10.10.2009 19:59
мога да те нартоля и от луната!
...ако искам :-D
\m/
//
цитирай...ако искам :-D
\m/
//
спора скоро ще прерастне в бой!
Радо се кефи и ни се смее на акълите, как всеки се опитва да се докаже, че е "по","по", "най"!
цитирайРадо се кефи и ни се смее на акълите, как всеки се опитва да се докаже, че е "по","по", "най"!
Тъй като винаги съм презирал въпроса "Какво е искал да каже авторът със...?" бих определил това нещо като порнография в опит да изглежда като изкуство.
цитирайако обърнеш внимание фалосите на таблата са поне 4 ри , ама хайде да не навлизаме в подробности.
разни хора , разни идеали.
радо, а ти си гадник. няма ли да се появиш най сетне? :)
цитирайразни хора , разни идеали.
радо, а ти си гадник. няма ли да се появиш най сетне? :)
61.
анонимен -
Много красива и страстна рисунка
10.10.2009 20:51
10.10.2009 20:51
Това е изкуство, Валсодар. Посланието е "страст", природна,животинска страст, която заради главният герой на творбата - женската фигура в центъра не се е превърнала в похот.Мъжът, вместо да "вземе своето" задоволява жената. Вижте и мъжките членове, изобилстващи в едва прикритите черти на таблата на леглото... Присъствието им там е дръзко и дори лекичко сатирично. Напомнят ми думите на един известен порнорежисьор, който казваше в някъкъв документален филм, че порното е комедиен жанр, и тежко на онези, които го вземат насериозно... Тази рисунка е апотеоз на чистото желание, на желанието без притежание - вижте котката на ъгъла на леглото, тя е символ на свободата и независимостта. Тя е и ключът към двойствеността на цялата картина... От една страна, пошло и порнографско, от друга - красиво и съвсем мъничко смешно.
Не зная чия е картината, но според мен е създадена не по-рано от двадесети век.
цитирайНе зная чия е картината, но според мен е създадена не по-рано от двадесети век.
Не разбирам толкова много от Изкуство :)
Но ми харесва тази рисунка...
много :)))
цитирайНо ми харесва тази рисунка...
много :)))
Ако е нарисувана лигавица / медицински термин/ - то е порнография. Има или няма? Всеки може да си даде верния отговор.
цитирайТова не е ли Пикасо?
цитирайТакива рисунки правеше един съученик в тоалетната едно време, ама не получи признание. Де да знам може пък да е успял човека. /да смени платното/. Определено е изкуство за широко скроени хора. Такива дето освен че "всичко" им е широко скроено, ами и държат да го покажат. За мен - тесногърдия - определението на Любопитство лепи най-точно. Колкото до известността на художника - тя само показва колко далечни могат да бъдат същността и таланта.
Картината представлява късоглед гинеколог, който не може да изневери на Хипократовата клетва.
цитирайКартината представлява късоглед гинеколог, който не може да изневери на Хипократовата клетва.
да обясня на децата си какво правят на картината, значи е порнография :)))
цитирайС пълен напън открих 2 ако решим, че фалос е онова змиевидно нещо, наподобяващо гирлянд, с мижавото нещо в средата да речем 3, но цели 4?
Поначало рисунката е толкова грозна, че може да е на Пикасо.
цитирайПоначало рисунката е толкова грозна, че може да е на Пикасо.
Хаххахаха, грозна? Пикасо?:))))))))))))))) Хахахха, не знам защо имам такива усещания, а може и да греша - елементите така ми наподобяват на Пикасо, а тази котка, или птица...все по такъв "обект" слага в рисунките, а може да съм в тотално погрешна посока на мислене
цитирай
69.
ploudinperper -
Не си Злика - познавам го!
10.10.2009 21:52
10.10.2009 21:52
zlika написа:
мога да те нартоля и от луната!
...ако искам :-D
\m/
//
...ако искам :-D
\m/
//
Не се нарторляй.
тайната е във въображението.
това е едно нещо, с което или е раждаш или никога не разбираш яде ли се или се пие.
я сас :))
цитирайтова е едно нещо, с което или е раждаш или никога не разбираш яде ли се или се пие.
я сас :))
71.
ploudinperper -
Дами и господа,
10.10.2009 22:07
10.10.2009 22:07
това е Пикасо!
Вашите чувства, мисли, преценки и глупави бъртвежи нямат значение!
Пийне по една ракия!
И слушайте Софито и Азис!
цитирайВашите чувства, мисли, преценки и глупави бъртвежи нямат значение!
Пийне по една ракия!
И слушайте Софито и Азис!
Не подценявайте Радо - всъщност изследването му е върху въпроса какъв е критерият на колегите :
1. Художника е прочут и следва ,че работата е високохудожествена ...
2.Цапача е неизвестен и съответно работата е порнишка ...
Двата лагера са ясно разделени по този показател
Тъй като досега не се обади никой искуствовед или естет , за да направи анализ, то да се заема аз..
Както се вижда - рисунък, колорит и композиция са в едно завидно съзвучие. Рисунката е получена с игрива лекота, колорита е пестелив, но не недостатъчен, и акцентите са си на мястото,без да се получава панаирна шарения, котката си стои като контрапункт на ситуацията, и над емоциите, и колоритно е извън контекста, който съдъжа наистина 4 (четири ) фалоса - двата най-дълги се кръстосват, един за медальон, един за връх на страничната колона - балюстра на леглото, но това подсказва наличието на петия, който не е в композицията. Но както се вижда - самата композиция не е фалическа, а езотерична - всичко е загатнато, скрито и като квинтесенция се извисява на преден план екстаза .....
цитирай1. Художника е прочут и следва ,че работата е високохудожествена ...
2.Цапача е неизвестен и съответно работата е порнишка ...
Двата лагера са ясно разделени по този показател
Тъй като досега не се обади никой искуствовед или естет , за да направи анализ, то да се заема аз..
Както се вижда - рисунък, колорит и композиция са в едно завидно съзвучие. Рисунката е получена с игрива лекота, колорита е пестелив, но не недостатъчен, и акцентите са си на мястото,без да се получава панаирна шарения, котката си стои като контрапункт на ситуацията, и над емоциите, и колоритно е извън контекста, който съдъжа наистина 4 (четири ) фалоса - двата най-дълги се кръстосват, един за медальон, един за връх на страничната колона - балюстра на леглото, но това подсказва наличието на петия, който не е в композицията. Но както се вижда - самата композиция не е фалическа, а езотерична - всичко е загатнато, скрито и като квинтесенция се извисява на преден план екстаза .....
а произведението като такова , и както казах намирам го за естетско.
една от причината е котката, като страничен наблюдател ненатрапчиво вписваща се в интериора.
освен това, актът като такъв е може би най естественото нещо на този свят, ако не си псевдоморалист, разбира се.
е аз съм естет и ми допада
цитирайедна от причината е котката, като страничен наблюдател ненатрапчиво вписваща се в интериора.
освен това, актът като такъв е може би най естественото нещо на този свят, ако не си псевдоморалист, разбира се.
е аз съм естет и ми допада
Разбира се, че актът е най-естественото нещо - без него няма продължение на рода, а екстаза при него е уникален като емоция и усещане. Нито едно животно не намира за неприлично продължението на рода и механичните действия,които го съпътстват.
Разбира се ,ние хората като висш вид сме успели да изнамерим интересни акценти и странични дразнения, които не всички от вида ни приемат.
цитирайРазбира се ,ние хората като висш вид сме успели да изнамерим интересни акценти и странични дразнения, които не всички от вида ни приемат.
75.
kentoff -
Да беше си мълчал - по-добре!
10.10.2009 22:46
10.10.2009 22:46
lado написа:
Не подценявайте Радо - всъщност изследването му е върху въпроса какъв е критерият на колегите :
1. Художника е прочут и следва ,че работата е високохудожествена ...
2.Цапача е неизвестен и съответно работата е порнишка ...
Двата лагера са ясно разделени по този показател
Тъй като досега не се обади никой искуствовед или естет , за да направи анализ, то да се заема аз..
Както се вижда - рисунък, колорит и композиция са в едно завидно съзвучие. Рисунката е получена с игрива лекота, колорита е пестелив, но не недостатъчен, и акцентите са си на мястото,без да се получава панаирна шарения, котката си стои като контрапункт на ситуацията, и над емоциите, и колоритно е извън контекста, който съдъжа наистина 4 (четири ) фалоса - двата най-дълги се кръстосват, един за медальон, един за връх на страничната колона - балюстра на леглото, но това подсказва наличието на петия, който не е в композицията. Но както се вижда - самата композиция не е фалическа, а езотерична - всичко е загатнато, скрито и като квинтесенция се извисява на преден план екстаза .....
1. Художника е прочут и следва ,че работата е високохудожествена ...
2.Цапача е неизвестен и съответно работата е порнишка ...
Двата лагера са ясно разделени по този показател
Тъй като досега не се обади никой искуствовед или естет , за да направи анализ, то да се заема аз..
Както се вижда - рисунък, колорит и композиция са в едно завидно съзвучие. Рисунката е получена с игрива лекота, колорита е пестелив, но не недостатъчен, и акцентите са си на мястото,без да се получава панаирна шарения, котката си стои като контрапункт на ситуацията, и над емоциите, и колоритно е извън контекста, който съдъжа наистина 4 (четири ) фалоса - двата най-дълги се кръстосват, един за медальон, един за връх на страничната колона - балюстра на леглото, но това подсказва наличието на петия, който не е в композицията. Но както се вижда - самата композиция не е фалическа, а езотерична - всичко е загатнато, скрито и като квинтесенция се извисява на преден план екстаза .....
Що бе, кента?
цитирай
77.
ploudinperper -
Всеки вижда различни неща!
10.10.2009 23:05
10.10.2009 23:05
lado написа:
Що бе, кента?
То и затова е изкуство!
Да се коментира картина и поезия е рисково дело.
По-добре само да консумраме изкуство.
Просто исках да покажа как може да се гледа на творба и да се анализира - разбира се - за всеки това е индивидуално субективно - ама така без аргументи - ТИ ДА МЪЛЧИШ ! - нали си дрънкаме и налучкваме? Или бъркам ?Не съм използвал лош език или обиди ....
цитирайако питаш мене за рисунката какво е, ами нищо не е! Който и да е авторът, просто се е забавлявал с мисълта че такива като нас ще тълкуват неговат драсканица или като изкуство, или като порнография.И тук съм съгласен със сарториум, че и аз бих надраскал подобна рисунка...
За творбите на този автор се борели световни галерии...хм, възможно е, но това е относителен критерий за ценността на картините...Конкретно за тази рисунка едва ли ще се борят Лувъра, или Ермитажа, а нали точно за нея иде реч.
А колкото за черния котак, ако бях на мястото на гениалния автор, щях да нарисувам една отхапана ябълка. Има по-дълбок скрит смисъл и по се вписва като фон, нали! :D Е, това си е мое мнание.
Между другото, тази гениална рисунка не е подписана?, което говори в полза на моята догадка...
цитирайЗа творбите на този автор се борели световни галерии...хм, възможно е, но това е относителен критерий за ценността на картините...Конкретно за тази рисунка едва ли ще се борят Лувъра, или Ермитажа, а нали точно за нея иде реч.
А колкото за черния котак, ако бях на мястото на гениалния автор, щях да нарисувам една отхапана ябълка. Има по-дълбок скрит смисъл и по се вписва като фон, нали! :D Е, това си е мое мнание.
Между другото, тази гениална рисунка не е подписана?, което говори в полза на моята догадка...
80.
kentoff -
Няма лошо - нали и аз трябва да кажа нещо.
10.10.2009 23:20
10.10.2009 23:20
lado написа:
Просто исках да покажа как може да се гледа на творба и да се анализира - разбира се - за всеки това е индивидуално субективно - ама така без аргументи - ТИ ДА МЪЛЧИШ ! - нали си дрънкаме и налучкваме? Или бъркам ?Не съм използвал лош език или обиди ....
kentoff написа:
Няма лошо - нали и аз трябва да кажа нещо.
OK !
котката не е черна и не е контрапункт, черна е косата на мъжа :), не знам кой я е рисувал тази картина, обаче май наистина се е забавлявал като е нацвъкал толкова фалоси :)))) кому са нужни...аз така като гледам и основният не е нужен :)))
цитирайНа тая драсканица може да се направят цял кюп "експертни" оценки, една от друга по-различни, но няма да повишат и на стотинка художествената и стойност, макар че такава не откривам колкото и да се мъча. Не ми се ще да влизам в спор, но художествената стойност на едно произведение на изкуството се определя от много фактори, най-важният струва ми се, е чувството на естетична наслада, която можеш да изпиташ, съзерцавайки една картина...
цитирайВерно, бе! Направил съм неволна алюзия на черна котка с черната коса на съвременния Адам:-)))
цитирай
85.
анонимен -
...
11.10.2009 06:34
11.10.2009 06:34
spored men mackata e otegchena..., gorkata....
inache ne e losha kartinata
dori e i humoristichna :D
i vmakvaneto na falosite kato dopalnitelni elementi e interesno...i kotkata e got, ama me pritesniava, che momicheto niama da stigne do orgazam...:(
цитирайinache ne e losha kartinata
dori e i humoristichna :D
i vmakvaneto na falosite kato dopalnitelni elementi e interesno...i kotkata e got, ama me pritesniava, che momicheto niama da stigne do orgazam...:(
Изкуство е, то се вижда. В порнографията няма котки, няма красива рамка на леглото, няма небрежност в рисунката, а и порнографията почти изцяло не се рисува, а се снима.
Пък и конкретната рисунка е от достатъчно класически (вече) автор, когото никой с всичкия си не би обвинил в пошлост.
цитирайПък и конкретната рисунка е от достатъчно класически (вече) автор, когото никой с всичкия си не би обвинил в пошлост.
Нямах време да прочета всички коментари. Но мисля, че това не е порнография. Конкретното съдържание не е определящо. Важна е формата. А по форма това е истинско изкуство. Същото съдържание може да се превърне и в порнография, ако не е предадено художествено, а бездарно и профански.
(Валсодар обаче не биваше да се намесва в дискусията, защото така се е получило подсказване и насочване.)
цитирай(Валсодар обаче не биваше да се намесва в дискусията, защото така се е получило подсказване и насочване.)
Здравейте за днес !
Имам молба - всички, които мислят,че могат да драснат по една такава рисунка, да го направят и да видим резултата, още повече, че имаме твърдения колко е лесно. Не е нужно да се повтаря точният сюжет - просто да се види от нас, профаните - водни боички(акварел) и молив.
Катан рисува и пуска работи - хайде и можещите ...
Давам примерче - как се котира автор с авторитет и работил по същото време и стил, но с естетически неиздържани акварели по моя вкус (стигал е цени до 20 000 евро за акварел) -
TITLE: ЗАГЛАВИЕ: Stehende (Standing Nude) Stehende
ARTIST: ИЗПЪЛНИТЕЛИ: Erich Heckel Ерих Heckel
WORK DATE: РАБОТА ДАТА: 1905 1905
CATEGORY: КАТЕГОРИЯ: Prints Разпечатки
MATERIALS: МАТЕРИАЛИ: Woodcut on firm wove paper
SIZE: РАЗМЕРИ: h: 23.6 x w: 11.5 in / h: 59.9 x w: 29.2 cm ч: 23,6 х Ш: 11,5 в / ч: 59,9 х Ш: 29.2 cm
REGION: ОБЛАСТ: German Немски
STYLE: Стил: Modern (ca. 1880-1945) Модерни (около 1880-1945)
PRICE*: Цена *: 3000 e
GALLERY: ГАЛЕРИЯ: Theobald Jennings +44 (0)20 7629 0629 Send Email Теобалд Дженингс 44 (0) 20 7629 0629 Send Email
DESCRIPTION: ОПИСАНИЕ: Woodcut, 1905, on firm wove paper, signed and dated in pencil, (probably circa 1939), a very fine early proof, before the vertical stripes at the right are made more narrow, and before other re-working, from a very small edition of unknown size, with margins Дърворезби, 1905, по фирмено тъчаха хартия, подписани и датирани в молив, (вероятно около 1939), много фин началото доказателство, преди вертикални ивици в дясно са направени по-тесен, и пред други отново работа, от много малка издание на неизвестни размери, с граници
PROVENANCE: Произход: Ernst Ludwig Kirchner, Walter Kern, Davos Ернст Лудвиг Кирхнер, Уолтър Кърн, Давос
ONLINE CATALOGUE(S): ПРОДУКТИ (А): Inventory catalogue Опис каталог
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=bg&sl=en&u=http://www.artnet.com/artist/8022/erich-heckel.html&prev=/search%3Fq%3DErich%2BHeckel%2Bprices%26hl%3Dbg%26rlz%3D1T4SKPB_enBG233BG244%26sa%3DX&rurl=translate.google.bg&usg=ALkJrhh0xeMFcLEH8h9m9JT6pyyamsFVBw
цитирайИмам молба - всички, които мислят,че могат да драснат по една такава рисунка, да го направят и да видим резултата, още повече, че имаме твърдения колко е лесно. Не е нужно да се повтаря точният сюжет - просто да се види от нас, профаните - водни боички(акварел) и молив.
Катан рисува и пуска работи - хайде и можещите ...
Давам примерче - как се котира автор с авторитет и работил по същото време и стил, но с естетически неиздържани акварели по моя вкус (стигал е цени до 20 000 евро за акварел) -
TITLE: ЗАГЛАВИЕ: Stehende (Standing Nude) Stehende
ARTIST: ИЗПЪЛНИТЕЛИ: Erich Heckel Ерих Heckel
WORK DATE: РАБОТА ДАТА: 1905 1905
CATEGORY: КАТЕГОРИЯ: Prints Разпечатки
MATERIALS: МАТЕРИАЛИ: Woodcut on firm wove paper
SIZE: РАЗМЕРИ: h: 23.6 x w: 11.5 in / h: 59.9 x w: 29.2 cm ч: 23,6 х Ш: 11,5 в / ч: 59,9 х Ш: 29.2 cm
REGION: ОБЛАСТ: German Немски
STYLE: Стил: Modern (ca. 1880-1945) Модерни (около 1880-1945)
PRICE*: Цена *: 3000 e
GALLERY: ГАЛЕРИЯ: Theobald Jennings +44 (0)20 7629 0629 Send Email Теобалд Дженингс 44 (0) 20 7629 0629 Send Email
DESCRIPTION: ОПИСАНИЕ: Woodcut, 1905, on firm wove paper, signed and dated in pencil, (probably circa 1939), a very fine early proof, before the vertical stripes at the right are made more narrow, and before other re-working, from a very small edition of unknown size, with margins Дърворезби, 1905, по фирмено тъчаха хартия, подписани и датирани в молив, (вероятно около 1939), много фин началото доказателство, преди вертикални ивици в дясно са направени по-тесен, и пред други отново работа, от много малка издание на неизвестни размери, с граници
PROVENANCE: Произход: Ernst Ludwig Kirchner, Walter Kern, Davos Ернст Лудвиг Кирхнер, Уолтър Кърн, Давос
ONLINE CATALOGUE(S): ПРОДУКТИ (А): Inventory catalogue Опис каталог
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=bg&sl=en&u=http://www.artnet.com/artist/8022/erich-heckel.html&prev=/search%3Fq%3DErich%2BHeckel%2Bprices%26hl%3Dbg%26rlz%3D1T4SKPB_enBG233BG244%26sa%3DX&rurl=translate.google.bg&usg=ALkJrhh0xeMFcLEH8h9m9JT6pyyamsFVBw
89.
ploudinperper -
Той го е казал човекът:
11.10.2009 08:22
11.10.2009 08:22
"Всички искат да разбират живописта.
А защо не се опитат да разберат песента на птиците?
Защо обичат нощта, цветето, всичко, което окръжава човека, без да се стараят да го разберат?
А живописта искат да я разберат."
П. Пикасо.
цитирайА защо не се опитат да разберат песента на птиците?
Защо обичат нощта, цветето, всичко, което окръжава човека, без да се стараят да го разберат?
А живописта искат да я разберат."
П. Пикасо.
90.
анонимен -
Л
11.10.2009 08:28
11.10.2009 08:28
Степента на свобода важи и за такава в мисленето, и възприятията . Няма как зависимият в мисленето да приеме нещо, извън нечия /на други/ рамка, която той е възприел. Та свободата е състояние на духа, даващо възможност мисълта да прескочи оградата. Стига да умееш и искаш да се засилиш :))
цитирайКазаков (Нерон) казваше : "Една картина може да се сравнява само с нея си, но понякога и това не може!"
цитирайМоже да е И едното И другото. А и двете.
за коментарите:
Странното е, че много от коменитращите явно не желаят да се правят на ентелегентни или поне малко на широко-културни.
голема скоба ся отварям (То и за правенето на нещо някакъв си талант трябва, де. Блогърската общонст (в тоя портал) е на път съвсем да ме отчае, че тука ще видя някви особени натури, или мозъци. Нищо подобно. Изключвам пет-шест блогъра, които са ми любимците и другото просто отбива номера или там квото прави... Де не `земете ся да ми се обидите. Аз нямам нищо против това всеки да си е такъв, какъвто си е, ама уж нали у блогововете некви по-уникални хора имало... Има нанайси.)
иии... затварям
Що тъй? Изкуството е полето, където, ако си някакъв по-отворен (във всякакъв план) пич или дама, да блесне твоята отвореност. По принцип не тесногръдите хора, а хората без естетически усет и закърнели сетива не долавят изкуството. И най вече говоря за изобразителното. То си е затворено в кръга на специалистите и снобите, най-общо казано. Снобите не го усещат, те наистина се правят, за да се впишат в няква общност. Специалистите (куратори, изкуствоведи, критици) са си тънки личности и се вълнуват от тия "мацаници". И от народната маса също има подобни случаи, макар и малко. Но общо казано хората с отворен ум, сърце и повечко умствен багаж почти винаги могат да усетят някоя картина. Нещо ще им трепне все. Да казваш, че нещо не те кефи, щото можеш и сам да го направиш си нормално ако си от low-класата. Не е въпросът в това дали можеш да го направиш технически, а дали можеш да му дадеш душа.
Това е, в което творецът е майстор. В одухотворяването.
А изкуството винаги е предизвиквало противоречиви реакции и това му е една и от задачите, де.
цитирайза коментарите:
Странното е, че много от коменитращите явно не желаят да се правят на ентелегентни или поне малко на широко-културни.
голема скоба ся отварям (То и за правенето на нещо някакъв си талант трябва, де. Блогърската общонст (в тоя портал) е на път съвсем да ме отчае, че тука ще видя някви особени натури, или мозъци. Нищо подобно. Изключвам пет-шест блогъра, които са ми любимците и другото просто отбива номера или там квото прави... Де не `земете ся да ми се обидите. Аз нямам нищо против това всеки да си е такъв, какъвто си е, ама уж нали у блогововете некви по-уникални хора имало... Има нанайси.)
иии... затварям
Що тъй? Изкуството е полето, където, ако си някакъв по-отворен (във всякакъв план) пич или дама, да блесне твоята отвореност. По принцип не тесногръдите хора, а хората без естетически усет и закърнели сетива не долавят изкуството. И най вече говоря за изобразителното. То си е затворено в кръга на специалистите и снобите, най-общо казано. Снобите не го усещат, те наистина се правят, за да се впишат в няква общност. Специалистите (куратори, изкуствоведи, критици) са си тънки личности и се вълнуват от тия "мацаници". И от народната маса също има подобни случаи, макар и малко. Но общо казано хората с отворен ум, сърце и повечко умствен багаж почти винаги могат да усетят някоя картина. Нещо ще им трепне все. Да казваш, че нещо не те кефи, щото можеш и сам да го направиш си нормално ако си от low-класата. Не е въпросът в това дали можеш да го направиш технически, а дали можеш да му дадеш душа.
Това е, в което творецът е майстор. В одухотворяването.
А изкуството винаги е предизвиквало противоречиви реакции и това му е една и от задачите, де.
93.
анонимен -
aa
11.10.2009 10:34
11.10.2009 10:34
aaaa
цитирай
94.
анонимен -
nalik
11.10.2009 11:17
11.10.2009 11:17
Недей говори като политиците, а кажи кои са тези пет-шест любими блогъри!
И изброи поимено тъпите!
цитирайИ изброи поимено тъпите!
ти в ред ли си? :)
никой не трябва да разбира, че нещо не му харесваш в него. поне не по директния начин.
аз тия дето си ги харесвам те си го знаят.
общо взето редовно им отскачам на страниците, пиша по нещо, и гласувам за тях...
а другите?
не са заслужили да им се назовават имената. а и някои са преееекалено докачливи и после почва едно искане на обяснения ама защо така и прочие простотии...
цитирайникой не трябва да разбира, че нещо не му харесваш в него. поне не по директния начин.
аз тия дето си ги харесвам те си го знаят.
общо взето редовно им отскачам на страниците, пиша по нещо, и гласувам за тях...
а другите?
не са заслужили да им се назовават имената. а и някои са преееекалено докачливи и после почва едно искане на обяснения ама защо така и прочие простотии...
Така като гледам, в мое отсъствие темата се е развивала повече от добре, с много интересни реплики в двете й възможни посоки, че и повече от това.
Лаптопа не ми бе подръка от вчера насам, та и за това се "покрих".
Да, авторът й е Пабло Пикасо и точно по тази причина не исках името му, да повлияе на дискусията, което гледам, че от един момент нататъка се е и получило.
Смятам, че вече си е видно, колко лесно може човек да си промени мнението по даден въпрос, ако то не съвпада с това на авторитетите му.
И това бе и една от основните причини за постинга - да покаже, че светогледа е нещо колкото лично - толкова и повлияно от наложените ни представи за грешно и вярно.
Моето мнение за рисунката е, че тя е преди всичко форма на изкуство, щом успява да ме накара да я гледам с удоволствие всеки един път и да виждам по нещо ново и вълнуващо ме в нея.
Нещо, което не бих казал за която и да е актова сцена, заключена в баналността си от възможностите на човешкото тяло.
цитирайЛаптопа не ми бе подръка от вчера насам, та и за това се "покрих".
Да, авторът й е Пабло Пикасо и точно по тази причина не исках името му, да повлияе на дискусията, което гледам, че от един момент нататъка се е и получило.
Смятам, че вече си е видно, колко лесно може човек да си промени мнението по даден въпрос, ако то не съвпада с това на авторитетите му.
И това бе и една от основните причини за постинга - да покаже, че светогледа е нещо колкото лично - толкова и повлияно от наложените ни представи за грешно и вярно.
Моето мнение за рисунката е, че тя е преди всичко форма на изкуство, щом успява да ме накара да я гледам с удоволствие всеки един път и да виждам по нещо ново и вълнуващо ме в нея.
Нещо, което не бих казал за която и да е актова сцена, заключена в баналността си от възможностите на човешкото тяло.
valsodar написа:
Моето мнение за рисунката е, че тя е преди всичко форма на изкуство, щом успява да ме накара да я гледам с удоволствие всеки един път и да виждам по нещо ново и вълнуващо ме в нея.
И да виждаш едно и също нещо всеки път и да не те вълнува и грам - пак си е форма на изкуство. Тогава може би ще го наречем анти-изкуство?...
Просто изкуството е тоооолкова разтегливо понятие, колкото е разтегливо понятието за "добро" и "лошо".
Аз ти предлагам друго определение:
Всяко нещо може да бъде изкуство, стига да бъде "рамкирано" и представено по определен начин. ;)
... "Импресионистите нарисуваха всичко Красиво и за мен остана само гротеската и грозното." ;)))
Не се учудвам, че има хора, които харесват гротеските и дори ги наричат "изкуство". Но светът е доста шарено място, нали?
То, Пикасо в живописта е точно като Кинг в литературата. ;)))))))))))))))
цитирайНе се учудвам, че има хора, които харесват гротеските и дори ги наричат "изкуство". Но светът е доста шарено място, нали?
То, Пикасо в живописта е точно като Кинг в литературата. ;)))))))))))))))
Ще цитирам преподавателя ми по ИИ в университета, който беше много странна, ексцентрична и арт личност, когато ни говореше за някоя картина:
"Разбирам много добре нарисуваното и посланието на художника, но не мога да го обясня!"
цитирай"Разбирам много добре нарисуваното и посланието на художника, но не мога да го обясня!"
100.
анонимен -
98.nalik
11.10.2009 13:37
11.10.2009 13:37
"Всяко нещо може да бъде изкуство, стига да бъде "рамкирано" и представено по определен начин."
Да бе, да! И "Фонтатът" на Марсел Дюшам, е изкуство, нищо че представлява писуар, но е подписан от него...И подписът на Пиеро Манцони с неизтриваемо мастило върху китката на Умберто Еко е "живо произведение на изкуството", "рамкирано" и поднесено по оригинален начин...
Ми то и двете нули на вратите на нашите кенефи са си оригинално изкуство :))))
цитирайДа бе, да! И "Фонтатът" на Марсел Дюшам, е изкуство, нищо че представлява писуар, но е подписан от него...И подписът на Пиеро Манцони с неизтриваемо мастило върху китката на Умберто Еко е "живо произведение на изкуството", "рамкирано" и поднесено по оригинален начин...
Ми то и двете нули на вратите на нашите кенефи са си оригинално изкуство :))))
анонимен написа:
"Всяко нещо може да бъде изкуство, стига да бъде "рамкирано" и представено по определен начин."
Да бе, да! И "Фонтатът" на Марсел Дюшам, е изкуство, нищо че представлява писуар, но е подписан от него...И подписът на Пиеро Манцони с неизтриваемо мастило върху китката на Умберто Еко е "живо произведение на изкуството", "рамкирано" и поднесено по оригинален начин...
Ми то и двете нули на вратите на нашите кенефи са си оригинално изкуство :))))
Да бе, да! И "Фонтатът" на Марсел Дюшам, е изкуство, нищо че представлява писуар, но е подписан от него...И подписът на Пиеро Манцони с неизтриваемо мастило върху китката на Умберто Еко е "живо произведение на изкуството", "рамкирано" и поднесено по оригинален начин...
Ми то и двете нули на вратите на нашите кенефи са си оригинално изкуство :))))
ОРИГИНАЛНО ИЛИ БАНАЛНО, ТЪПО ИЛИ УМНО, БЕЗСМИСЛЕНО ИЛИ СЪДЪРЖАТЕЛНО, ХАРЕСВА ТИ ИЛИ НЕ - ТОВА Е ИЗКУСТВОТО. СЛОЖИ МУ РАМКИ, ПРЕДСТАВИ ГО, КОМЕНТИРАЙ ГО, ОБСЪЖДАЙ ГО И ТО ВЕЧЕ Е СТАНАЛО ИЗКУСТВО.
ИНАЧЕ Е ПРОСТО ЧАСТ ОТ ПЕЙЗАЖА. :))))
Ех, ако знаех, нямаше да издавам автора. :)
цитирай
103.
анонимен -
102 ;-)
11.10.2009 16:45
11.10.2009 16:45
Разбира се, всеки е в правото си да нарече изкуство дори и собствените си л...а, като ги рамкира и ароматизира, например в консервни кутии и им постави подходяща реклама. Бъди сигурен, че коментарите и отзивите няма да се различават съшествено от консервираното съдържание, колкото и хвалебствени да са. :))))
цитирай
104.
анонимен -
Извинявай odette
11.10.2009 16:54
11.10.2009 16:54
Репликата ми е отправена към 101.nalik
цитирай
105.
kentoff -
Дaно не се лъжа, но мисля, че е негова.
12.10.2009 08:38
12.10.2009 08:38
odette написа:
Ех, ако знаех, нямаше да издавам автора. :)
Блонди - сега пак лъжеш!
Какво си казала:
"Дaно не се лъжа, но мисля, че е негова." Това си казала.
Предполагаш, че е той, но не си сигурна - дори признаваш, че не познаваш творчеството му.
Това не е кубизъм, не и "син период" - трябва да си голям специалист, а ти не си - за да си сигурна , че е Пикасо!
Прочетох коментарите - прочети ги и ти!
Само един блогер го е казал - дори се е гаврил с умниците като теб!
В крайна сметка, дискусията се разви повече от добре, така че... :)))
цитирай
107.
анонимен -
gft
18.01.2011 14:44
18.01.2011 14:44
aaoooooooooooooooooooooooooooooooooo
цитирай
108.
анонимен -
порнография
25.11.2011 23:22
25.11.2011 23:22
аз съм в областта на изобразителното (художничка)итази снимка е порнографска
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 27883
Блогрол
1. най-доброто до тук
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът