Прочетен: 25913 Коментари: 149 Гласове:
Последна промяна: 30.08.2010 20:17
Спокойно, спокойно, не се хващайте предварително за сърцето и не придърпвайте гневно клавиатурата в ответ! Извъобще нямам намерение да критикувам Стефчо, за мнението му, просто за мен Писането винаги е било и ще си остане призвание.
Друг е въпросът, че "писане" за мен и "писане" за Стефчо са две думи, с напълно различно звучение.
За мен писането е акт на творчество, който не може да се вика по желание, по десет пъти на ден и за щяло и нещяло, а идва при теб, единствено и само тогава когато имаш нужната проводимост към магията на словото.
И по тази причина, няма как ако Словото не те призове в себе си, ти да отидеш там и да кажеш - Аз ще пиша! Аз ще творя!
Не, това не е писане, това си е чиста проба драскачество и логорея. :)
Стефчо, постингът ми няма за цел да засегне персонално тебе, просто си имам правото на отговор, още повече че оная мазнюха дето така щедро ти е дала колонката не ми е симпатична от пръв поглед. :)
ПП Някои ми се оплакаха, че текстът не се виждал вече в сайта на "Буквите" ?
Айде, да им направим малко безплатна реклама, а?
За книгите и хората
За призванието и професионализма
Винаги съм си примирал от удоволствие, когато някой незнаен образ - потънал в дълбоката анонимност, гарантирана от интернет, неясен и като начин на живот, и като качества - изобщо е в мъгла всичко, с което би оправдал високите си претенции за себе си, започва да ми маха назидателно с пръст и да ме поучава какво е доброто и какво - лошото, кое е красивото и кое - грозното, като че ли съм малко дете, при това засегнато от лека олигофрения.
Особено ми е драго, като започне да ми се обяснява що е писател и какво е писането. Когато като гуру някой застане и ми изрече великата истина: „Писането е призвание!", а после мъдро обясни, че това изключва напълно необходимостта от читатели, издатели и професионализъм.
Особено ми е драго да науча, че е призвание, след като, без да съм се замислял, съм писал във вестникарска будка при минус двадесет градуса. Писал съм в различни периоди от живота си върху автобусни билети, в празните полета на стари вестници, върху вътрешната страна на скъсани цигарени кутии, понеже съм нямал друга хартия.
Писал съм в предварителния арест, след като ме бяха прибрали за необмислена проява, че и очаквах да ме осъдят. Писал съм и във военния арест, докато отбивах службата си - върху дървения нар, заключен с катинар за стената през деня. Две пишещи машини потроших, преди да си купя първия „Правец", а този компютър, който има стотици пъти по-малко памет от един приличен телефон днес, си остава едно от удовлетворенията в живота ми, защото ми го донесе писането - купих го с един хонорар, за който иначе не ми е много драго да си спомням.
Писал съм и най-вече, когато не съм бил никак сигурен, че ще бъда четен. Преди интернет да се яви като мост между мен и хората, които се интересуват по някакъв начин от това, което правя и което без тях би било едно идиоматично хоби. Писал съм, измъчван от нещо, с чувството за камък в гърдите си. За хора, нуждаещи се от мен и от близостта ми, когато съм отпътувал в словесния свят на художествената условност.
Писал съм и много болен, понякога главата ме е боляла толкова, че ми е било ужасяващо да свържа две изречения, но после са се получавали точно от тези моменти много хубави разкази, с някои съм горд, че съм написал, и до днес.
Далеч съм от самочувствието на тези хора, които мъдро знаят всичко за писането и от които трябваше да науча на четиридесет и една години, че писането било призвание. Но не спрях да пиша всяка сутрин, дори и в периодите, в които бях низвергнат, книгите ми не вървяха, а като награда за всяка публикация получавах само псувни, ругатни и бях обвиняван във всичко пошло и зло, което може да извърши човек.
Писал съм и когато с майка и болния ми брат останахме без дом и не знаехме ще имаме ли нещо над главите в онзи дълъг ден, който се оказа достатъчен, въпреки местенето на мебел и кухненска посуда, за да напиша три разказа.
Пиша и сега. Тази нощ почти не мигнах, главата ми се пръскаше на стъклени парченца. Деветнадесет часа и пет минути е, цял ден работих над романа, за който не съм сигурен ще намеря ли време да завърша и после няма ли печално да стои в паметта на компютъра ми или да бъде плют от анонимни троли в блога ми. Писах с желание, пиша и сега колонката си с желание. Чувствам се по-добре, отколкото преди да я започна. А мислех, че изобщо не съм адекватен - не само да пиша, а за каквото и да е било друго, освен да се въртя и да се самосъжалявам в леглото.
Писал съм и на прекрасни места. На плажове, по планини, а на прекрасен пирински връх след тежък преход написах един от сполучливите си разкази. Писал съм и когато е можело да се сгуша при някоя от любимите си, някога. Писал съм и когато съм имал успехи и е можело да се наслаждавам на мига, вместо да щурмувам следващ. Във влакове, автобуси, в самолет наскоро, вместо да се насладя на удоволствието от полета.
При най-различни поводи, условия, необходимост. Но не, наистина трябваше някой да ми каже, че писането е призвание. Тези неща са за по-интелигентни хора, които обичат да махат с пръст и да поучават, независимо, че не е ясно какво им е покритието.
Важното е, че говорят твърдо и агресивно, уверени в себе си толкова, колкото аз никога не съм бил. И май не искам и да бъда.
Човекът с тон на древен пророк ми описа и бъдещето на света. Аз лично, за себе си, съм избрал понякога да прогнозирам, понеже нямам дарбата на Йоан Богослов или старозаветния Даниел. Знам, че дори Жул Верн е бъркал в предвижданията си, а живеем в 2010-а, годината, която според Артър Кларк трябваше да помним с втората космическа Одисея. Какво съм пред тези колоси на прогностиката, но и те не са пророци, бъркат.
С едно обаче не мога да се съглася - че призванието, каквото е без съмнение писането, изключва професионализма. Че професионализмът е обиден на призванието и то изобщо няма нужда от него.
Призвание преди всичко и винаги е била лекарската професия, но ако професионализмът не беше необходим на призванието, навярно не би се стигнало и до Гален, а лечителството щеше да си остане в сферата на шаманизма.
Призвание са толкова много професии, да не кажа всички, както смятам, а много - едва ли ще сгреша. Полицай, каскадьор, актьор или готвач... Не само за някои, а за повечето от упражняващите ги, са призвания.
Винаги са ми били много смешни крайностите в интернет, с някои от тях мога да се съглася. Както с тази, че писането трябва да остане в ерата на шаманизма си и не се нуждае от професионализъм.
Защото понякога самото призвание е да бъдеш професионалист.
призванието и професионализма
Стефан Кръстев /Cefules/
30.08.2010 12:11
Друга тема словоизлиянията, с ранг на кощунство към духа.
Ти следиш ли поредицатга му от" сензационни " статии в Бгсевер при неслънчице?
Според мен Стефан Кръстев пише страхотно.Чета в момента части от негов бъдещ роман.За една обикновена жена като мен е момент на удоволствие времето в което се потапям в написаното от него.
Ценя и харесвам всичко написано от теб Valsodar.
Не се оставяйте талантливи и интелигентни хора като Вас да се разправят и отправят публични монолози,под формата на диалог.
Не може талантливите хора на България да не намерят общ език и ни радват със своето творчество.
Нямам нищо в против една голяма част от хората да са несъгласни с мене.
Но, защо аджеба не си казват - ей оня гад Радо по псевдоним valsodar , рече така и така, с което не съм съгласен, ами все някакви анонимни коментатори набеждават?
Че аз, даже и снимка със Стефчо си имам, да я приложи към текста и да пише отдолу - Ей тоя до мене със злобната физиономия, Лошият човек е!
Ами, сега седнал си да пускаш гарги из нета, ами вземи и им поразроши малко перушината, че да ги мяза де! Мазнюхата подви опашка и седна да пуска мухите на Стефчо, и да му се смее на акъла.
Касс и тя цяла ода ми е посветила, а като я питат - Кой е тоя манаджия безотговорен, за който пишеш? - не казва, че съм аз?!
А бре, конкретизирайте се бре хора, не съм чак такава душа деликатна, че да ви се обидя и да тръгна да си търся въже на което да се обеся!
Вие си имате вашето мнение по някои въпроси, аз си имам моето.
Къде му е страшното в това, че се различават?
Страх ли ви е от мен, че все като анонимен ме описвате?
30.08.2010 12:53
Чукал съм си рогите с много народ тук, но това никога не ми е пречило да ги уважавам в случаите, в които те правят нещо добро и стойностно. Когато имам различно мнение с някой, го приемам за нещо естествено, а не срамно, което трябва да крия. За какво тогава ги е страх от мен - голям прас, ако си кажат в прав текст нещата. Сякаш сме някаква детска градина тука и няма да се разберем?
нали??
Но ти не тъжи!
Идват и други дни,
може би изпълнени с щастие и хубави мечти.
Пиши!
Зарадвай нас ,твоите фенове с
писания добри.
Остави на други злобата и не ги кори !
Добрите хора не пишат от злоба,
а ти си от тях
и продължи ....бъди!
Къде видя злоба в написаното от мен?
:))
След като нямам право на отговор в сайта "Буквите", то какво пречи да го дам в блога си, където никой не влиза насила да чете?! :))
Ако ние не поискаме да променим света около нас, друг ще го стори и ще ни наложи избора си. А ние ще си вегетираме кротко във фикуси :)
Конфорнтациите никога не са излишни, стига те да водят със себе си онази градивна критика, без която не може да видиш отстрани грешките си.
Овчедушието е далеч по-вредно, да виждаш, че нещо не е редно в начинът му и да си мълчиш като овца от криворазбран колективизъм и толерантност :)
30.08.2010 14:05
Кой може да ти наложи избора си???? И къде ще иде цялото разнообразие, ако наложим само един вид изкуство??? Като пример ще дам латино музиката или кънтри музиката, кънтрито в щатите се приема за селяндурска музика, нещо като нашата чалга :), за сметка на това пък много кънтри музиканти се смятат за изключителни по целия свят, подобно е с творчеството на Брегович и колкото и да сме педантични всеки творец има силни и слаби творби, всяка група има и посредствени парчета, но когато в нещо се улавя даденост, т.е. музикалност при музикантите, мисъл при писателите и т.н това подлежи на развитие, прекършиш ли го - няма развитие, няма нищо...
Градивната критика се изразява в конкретика, в примери, всяка изказана мисъл "против" трябва да е обоснована и от позицията на човек с богат опит в конкретното изкуство иначе си е чиста проба лично мнение, с което обаче никой не е длъжен да се съобрази :):):)...
Овчедушието не може да е по-вредно от необоснованата критика, тъй като няма психически ефект върху твореца :)...
Същият отговор може да го намериш и в Свубоднуто Пует - пак същото налагане на критерии за стойностно.
Апропо, конкретно по темата - преди около година, в един от постингите на Стефчо, се появи една много интересна и изцяло градивна критика, за нещастие написана от човек, който не е регистриран в сайта. В следствие на това, тръгна модата да се пишат злъчни постинги посветени изцяло на анонимните коментиращи. Как мислиш, това нормално поведение ли е спрямо градивната критика?
Онзи ден, на масата де си пиехме биричката с Батето, Готик, Кроталка и Малкият принц, стана въпрос именно за критиката, за ползата от нея, за умението да я чуваш.
Критиката е обратната връзка, която ти показва до каква степен си бил ясен за аудиторията си, до колко добре си пресъздал идеята си в текста.
И именно страхът, с който се възприема тя тук от сочените за курифеи на словото (правописната грешка не е случайна) говори много за така акцентираният професионализъм. :))
Целият проблем се крие в невежеството на аудиторията тук, в липсата й на собствен вкус, на изградени с времето собствени критери за добро и посредствено и идващият от там проблем с липсата на собствено мнение.
Хората тук ги е страх да критикуват, единствено от страх да не лъсне невежеството им на преден план.
Именно по тази причина е налице блудкажната вълна от коментари изразяваща се основно в "Ах" и "Ох", като не забравяме и култовото "Ти усмихна денят ми!" :)
30.08.2010 14:25
За някои неща съм съгласен с теб, с други не. Не смятам че си прав отностно мнението за Стефан Кръстев. Не ти ли прави впечатление че безлични хора и нищожества които не са постигнали нищо в живота си го критикуват?
Знам че не си от тях, ти по принцип си избрал ролята на критикар и на човек недоволен от много неща.
Надявам се иронията която използвах спрямо теб в няколко мои постинги не те засегнала.
се появиха някакви плужеци , изпълзяха и почнаха да ни поучават !
Ей затова не го харесвам еди кой си господин и много ми беше кеф , да чета твоите реплики! Истина ти казвам. Цефул няма нищо общо с тази полемика!
Поздрав за теб , Валсо!
А може пък да не се дължи на това, може би пък хората да не смятат за нужно да се вживяват точно тук и точно в този сайт, може пък да не искат да са критиците и моделиращите вкуса на нацията, "ох" и "ах" може да са чиста проба стимулиране и одобрение на споделеното и смелостта да го споделиш, защо мислиш, че коментарите от този тип нямат израз ако не към съответното творчество като творчество, то към уловената емоция, поставен въпрос, размисли и прочие, как мислиш че ще изглежда сайта само от петима поети например??? и дали всеки намъкнал се тук влиза с идеята да се одухотворява с истинско стойностно, претендиращо да стане класика творчество??? Не мисля.
Не е ли мотото на сайта "разни хора - разни интереси" ??? и не е ли точно тази неговата идея? :):):)...
П.С. Забравих да кажа, че одата не е написана за теб :)... Иначе щеше да е по-друг начин написана :)...
Нещата, които са ме дразнили до него момент, а и след това (ако трябва да сме честни) е начинът, по който са го подпирали едни ми ти модераторки от сайта - в случая критиката ми е била на 99% към тях, поради което и те се фръцнаха по едно време обидени и ми наложиха цензура над блога за да им кандисам на акъла.
Стефчо си е болезнено пристрастен към писането, има въпиюща нужда да пише - разбирам го и за това с него нямам за какво да се ям! :))
Просто, ако си прочел постинга ми, би трябвало да си забелязал, как ми е посветена цяла една колонка в сайта на "Буквите" - публикация, за която си мисля, че имам правото и на личен отговор, нали?
Конкретно по твоята реплика, - По какво съдиш, че критикувалите Стефчо не са постигнали нищо в живота? - аз за това ясна индикация не видях.
Изключвам чисто тролските реплики, за които на всички ни е ясно, че са дело на регистрирани потребители.
ПП Иронията към мен, в който и да е постинг, трудно може да ме засегне, по простата причина, че над себе си се смея по-често от колкото над другите :)
Стига се втелясвай и остави хората да си пишат каквото и колкото им е кеф и най-вече колкото могат, защото идеята на сайта е такава :)...
30.08.2010 15:36
Писателят:
-Ние, мъжете сме по-висши от жените, доказателството е в това,
че Бог е създал първо мъжа.
Поетесата:
-Да, и аз винаги първо пиша на чернова...
30.08.2010 15:50
Трябва да ги срещне, но как ще стане, след като тя е обсебена от АЗ-а си:)
Колкото е по-дребен човек, толкова е по-властен и главозамаян(:
Валсодар е прав, че трябва да се изобличава в прав текс "боклука" навсякъде.
До кенефа е добре иначе има опасност от беля:)))))
30.08.2010 15:55
Все пак си умерен.
По какво съдя ли? В случая имах впредвид конкретен човек изказал се по горе, нямах впредвид множеството. Става въпрос че има хора които коментират личния живот на Стефан Кръстев често пъти с видима злоба. Може и да греша че "онзи" не е постигнал нищо в живота. Все пак получава учителска заплата от 700 лв.
Няма да навлизам в повече подробности
Един текст като го прочетеш или те грабва или не, или казваш - Това е добро! - или с погнуса го захвърляш настрани. Тук личната биография на автора по никакъв начин не може да повлияее на трезвата преценка на читателя.
И... колкото и да си Гениален, не може да пишеш за аудитория от 5 до 95 години :)))
30.08.2010 16:03
Един текст като го прочетеш или те грабва или не, или казваш - Това е добро! - или с погнуса го захвърляш настрани. Тук личната биография на автора по никакъв начин не може да повлияее на трезвата преценка на читателя.
И... колкото и да си Гениален, не може да пишеш за аудитория от 5 до 95 години :)))
Но има хора които съдят за една личност по написанато. Понякога и най умния човек би написал нещо глупаво, както и най големия глупак нещо умно.
Но както казваш, важен е текстът.
Има неща които ни харесват или не. Не може всички да се обичаме. Представи си колко би бил скучен светът.
Къде видя злоба в написаното от мен?
:))
След като нямам право на отговор в сайта "Буквите", то какво пречи да го дам в блога си, където никой не влиза насила да чете?! :))
Да точно призив за мир е!!!
Мяза на такъв....,усмивка ,но не закачлива...не знам каква,може би леко иронична.
Но злобата не беше за теб....,но не ми пречи ,че грешно съм разбрана.
До нови срещи!
30.08.2010 17:19
Сериозно ли питаш?
30.08.2010 17:22
30.08.2010 17:31
30.08.2010 17:32
30.08.2010 17:36
Панацея, прочети 13 коментар и ще разбереш, че тези думи не са мои, а на Радо, с когото си съгласна, просто съм го цитирала в началото на коментара си :) аз също смятам, че тук има много достойни хора...
30.08.2010 17:38
Минаха две модераторки с 2 по 50 :)))
Едната, за да не я хапя за свубоднуто пует :)
А с мазнюхата на бира да седна - едва ли?
На бира сядам с хора, с които можем да разговаряме :)
Сериозно ли питаш?
Така посетителите на сайта ще имат реалните очаквания като влизат в сайта и няма да се чувстват подведени :)
30.08.2010 17:43
\m/
//
Мир и любов!
\m/
//
Да напомням ли за култовият постинг - Как злият Злика... :)))
Между другото, ако ти имаше колонка някъде, с удоволствие щях да те чета. Извини ме, ако не съм достатъчно информирана, моля. :-)
Поздрави и хубава вечер! Усмихната :)))
Както и да е.
Чудех се, защо Стефчо си млъкна така в оня постинг на мазнюхата, а то... просто за колонката материал се е искал. Че инак, от де вода в мелничката на такива заслужили издатели като него, а? Не ми хареса тоз човек от пръв поглед. Ни той, ни оная дебелана, де все се прави на много възвишена и духовна, а един стих с нужната дикция не може да прочете.
Фалша си личи от километри, нали знаеш?!
И ако много хора си премълчават от едното им добро възпитание, то не значи, че и те не мислят като мен, просто... първите 7 години много си им пречат! :))
Поздрави на Стефчо и да не се коси от писаното тука! :)
ПП Виждш ли как сега тия патки модераторките се опитват да натамънят двата постинга - на Стефчо и моят, един до друг на челна, в очакване да се хванем двамата за гушите кой е по-велик писател от нас двамата и кой е професионалист, и кой не? :)))
30.08.2010 19:49
ТОЙ ЦЕФУЛЧО Е ИЗВРАТЕНЯК И АКО НЕ Е ТРОЛ КАК ЩЕ ПИШЕ
В интерес на истината, ако ти се намери време и желание да се ровиш, в блога на Стефчо от преди доста време - от преди две години и кусур има някои наистина добри разкази, написани как си требе, с идея, сюжет и фабула.
Залитанията му в зоната на така нареченият еротичен разказ не са ми по вкуса (алергичен съм към прекомерната употреба на епитети и метафори), но... за сметка на това, определена част от жените се подмокрят пред тях - не ги разбирам, не се и опитвам :)))
30.08.2010 20:41
Там трябва да търсим истинските им образи и да се смеем на лигавите им поздрави.
За жалост - най-често се получава профанирана дивотия.
30.08.2010 21:28
Изкуфял си също като него и се мъчиш да привличаш внимание - той с еротика, ти - с негативизъм. Но де факто сте си като близнаци :Р
По една много простичка причина - поради усещанията които съм изпитал, докато те са пробивали пътя си към нашият свят, през една дебелокора глава :)
30.08.2010 21:41
30.08.2010 21:50
Темата си бе съвсем друга - имат ли издателите в днешният им вид място в бъдещето на поезията и прозата, с навлизането на интернет и отворените авторски права?!!
Онзи каун се отказа да спори по темата, виждайки как губи спора със смешните си аргументи, останахме на финала да спорим двамата със Стефчо, който му се чувства задължен за издадените си книжки. Лошо няма - лявата ръка мие дясната, разбираемо и понятно е.
Но, да ми се твърди, че творец е единствено този, на който някой му плаща хонорар за да твори е.... меко казано тревожно, а по-точно казано смешно! :)))
Някак си... не ми се връзва, по-голям глупак от мен, да ми казва кое е правилно и кое не. :)))
30.08.2010 21:59
Бях и наивен да си мисля, че този сайт, може да бъде използван като трамплин за нови и талантливи автори прописали в него.
Голяма грешка. И няма да се повтори.
Сега съм оставил, на кой колкото акъл си му трябва, сам да си го намери, ако може. Аз си пиша за всичко което си пожелая, така както си намеря за добре, без да ми е мъка кой го чете и кой не. Има тук няколко хора с които си имаме приказката, има чат-пат и някой друг автор, който ми доставя удоволствие да го чета, съжалявам понякога за добрите които си тръгнаха и за които малцина днес знаят, че някога са писали в този сайт.
И... в общи линии свил съм границите на света в границите на този блог - почти никъде не коментирам и не се вълнувам особенно ако мен ме коментират ;)
30.08.2010 22:29
пп оценявам кавалерския ти жест да не ми отговориш за творчеството на касс :))))
30.08.2010 22:43
образ и име съм го чел.
А постинга си го бива. Много татолитарно стана в блогчето. Цял Април правя революция срещу Среднощната Дрогирана Чалга и Поезията на Сърбежа!
Приятно слушане!
образ и име съм го чел.
Нещо се бъркаш, аз помня думите си, не заради добра памет, а защото по всяко едно време казвам това, което мисля :)
„Ако искаш да забогатееш от писане, пиши неща, които се харесват на онези хора, които си мърдат устните, когато четат наум.“ — Дон Маркис
„Ако първият му роман е успех, писателят си купува нещо сериозно, свързано с писателската професия, което е символ на инвестиция и самочувствие — компютър, нов библиотечен шкаф, топчета хартия за писане… И задължително ново и по-голямо кошче за хартиени отпадъци.“ — Джейн Ан Филипс
„Вашият ръкопис е както добър, така и оригинален, но тази част, която е добра, не е оригинална, а частта, която е оригинална, не е добра.“ — Самюъл Джонсън, английски писател и критик
„Всеки, който се труди в областта на прозата, е малко луд. Проблемът е тази лудост да се пресъздаде по интересен начин.“ — Франсоа Трюфо, френски кинорежисьор
„Грешка е да се смята, че книгите са се появили, за да останат при нас завинаги. Човечеството е живяло без книги хиляди години и може да реши да живее без тях пак.“ — Е. М. Форстър, английски писател
„Има три причини човек да стане писател. Първата е, че ти трябват пари. Втората е, че имаш да кажеш нещо, което смяташ, че светът трябва да знае. Третата е, че не знаеш какво да правиш през дългите зимни нощи.“ — Куентин Крисп, американски писател
„Книгите са пагубни: те са проклятието на човешкия род. Девет десети от съществуващите книги са пълни глупости, а умните книги са опровержението на тези глупости. Най-голямото нещастие, което е сполетяло човека, е изобретяването на книгопечатането.“ — Бенджамин Дизраели, английски държавник и писател
„Когато писателите умрат, те стават книги, което, в края на краищата, не е толкова лошо превъплъщение.“ — Хорхе Луис Борхес, аржентински поет и белетрист
„Не съм сигурна дали един лош човек може да напише добра книга. Ако изкуството не ни прави по-добри, за какво, по дяволите, служи то?“ — Алис Уокър, американска романистка
„По мое мнение читателите на романи са доста по-интелигентни, отколкото смятат неуспелите писатели. Те са достатъчно опитни да разкрият и да бъдат безпощадни към суетния автор, към неискрения автор и към онзи автор, който разполага с пълния инструментариум на литературата и който няма нищо, което си заслужава да бъде прочетено, да им каже.“ — Невил Шут
„Пътят към невежеството е постлан с добри издания.“ — Джордж Бърнард Шоу
„Съотношението между грамотност и неграмотност е постоянна величина, но в наше време неграмотните могат да четат.“ — Алберто Моравия, италиански романист
„Хората не заслужават писатели, които пишат добре, защото са доволни от писателите, които пишат лошо.“ — Ралф Уолдо Емерсън
„Човекът, който не чете добри книги, няма предимство пред човека, който не може да ги чете.“ — Марк Твен
„Той си написа книгите, и после умря.“ — Уилям Фокнър, за това какво трябва да съдържа некрологът на един писател
31.08.2010 00:01
31.08.2010 00:10
Който може –
да бъде голям.
Без да прави
другите малки.
31.08.2010 00:21
По същата причина, по която ти даваш мнение и коментираш тук и сега. Какво ти пречи, че някой дава оценки - стой си в твоята писта, какво те засяга? И каква е тази твоя критика, къде е сега твоето "ах" и "ох" за автора - подкрепи го чисто човешки, няма място за критика!
Бе я... оставете хората да дишат! И наистина, БЪДИ ГОЛЯМ, БЕЗ ДА ПРАВИШ ДРУГИТЕ МАЛКИ !
31.08.2010 01:25
31.08.2010 01:42
Бе я... оставете хората да дишат! И наистина, БЪДИ ГОЛЯМ, БЕЗ ДА ПРАВИШ ДРУГИТЕ МАЛКИ !
Ама защо се кахърите за другите, кой бил качествен контрол, кой правел "градивна критика"? Какво ви интересува вас? Защо сте се загрижили? Оставете хората да дишат и да си правят градивната критика! Пък ако искат - и по КОМУНИСТИЧЕСКИ ОБРАЗЕЦ - какво ви интересува вас? И никой не твърди, че се прави ОБЩ ПРОДУКТ. Прави се ОБЩ ОТПАДЪК. И вас какво ви интересува, че някой се е загрижил за ОБЩИЯ ОТПАДЪК? Гледайте си вашето кошче и оставете хората да ДИШАТ!
31.08.2010 07:08
Търсих в архива, но не намерих нищо обезпокояващо :-D
\m/
//
бел.ред. - следите остават. (Лудис)
31.08.2010 09:29
...
Но, да ми се твърди, че творец е единствено този, на който някой му плаща хонорар за да твори е.... меко казано тревожно, а по-точно казано смешно! :)))
Kъде Стефан е казал подобно нещо? Май съм пропуснал...
31.08.2010 10:27
...
Но, да ми се твърди, че творец е единствено този, на който някой му плаща хонорар за да твори е.... меко казано тревожно, а по-точно казано смешно! :)))
Kъде Стефан е казал подобно нещо? Май съм пропуснал...
отново си бил с ниските обувки, малчо!
...
Но, да ми се твърди, че творец е единствено този, на който някой му плаща хонорар за да твори е.... меко казано тревожно, а по-точно казано смешно! :)))
Kъде Стефан е казал подобно нещо? Май съм пропуснал...
В темата на мазнюхата за хонорарите :)))
С ниските обувки ходят дюстабалинкийте, които денонощно усмихват на Твореца денят :)))
Сеш' ли се?
:)
31.08.2010 10:45
Сеш' ли се?
:)
ти си нещо като второто аз на цефул!
31.08.2010 10:53
31.08.2010 10:58
Истинският творец изпитва вътрешна потребност да пише, както да яде и да пикае. Тя се проявява всеки ден, и това не е драскачество, поне не във всички случаи. Когато в някой сайт прочета стих, който ме впечатли, веднага ми идва импулс, захапвам го и му отговарям. Творчеството не е медитиране в очакване на чудото свише, а потребност, и онова "нито ден без ред" е дълбокият смисъл на творчеството. То е изхвърляне на вътрешната ти енергия, а не блажено очакване на външна.
/blogspot.com/
Истинският творец изпитва вътрешна потребност да пише, както да яде и да пикае. Тя се проявява всеки ден, и това не е драскачество, поне не във всички случаи. Когато в някой сайт прочета стих, който ме впечатли, веднага ми идва импулс, захапвам го и му отговарям. Творчеството не е медитиране в очакване на чудото свише, а потребност, и онова "нито ден без ред" е дълбокият смисъл на творчеството. То е изхвърляне на вътрешната ти енергия, а не блажено очакване на външна.
Лека - полека си идвате вие на моята, ама защо по този овчи начин трябва да ви подкара човек, че да се замислите ? :)))
Хубаво си казал нещата, а сега иди малко по-назад в блога ми и виж, че буквално ми повтаряш дословно думите! :)))
Номерът не е само да се коментира в постинги на челна :)
31.08.2010 11:12
Не виждам различния в мненията ни по този въпрос.
Само с едно не мога да се съглася - за писането от дъжд на вятър :)
Да пишеш често не е белег за креативност по подразбиране, а по-скоро за склонност към логорея :)))
По-добре, напиши едно веднъж на месец, веднъж на година, но то да е наистина добро, от колкото с всеки един ден да затъваш все повече в собствената си посредственост, воден от желанието си да си продуктивен автор! :))
31.08.2010 11:24
На стефчо от паничката нямам намерение да ям, няма да ми понесе на стомахчето сипаното в нея! :)))
Дайте наистина да не критикуваме посредствеността тук, да я поощрим - само така, тя истински ще замести културата с халтура! :)
На стефчо от паничката нямам намерение да ям, няма да ми понесе на стомахчето сипаното в нея! :)))
Дайте наистина да не критикуваме посредствеността тук, да я поощрим - само така, тя истински ще замести културата с халтура! :)
Говоря по принцип, не желая да засягам никого, защото тук всички сте ми приятели! Всеки сам да прецени - големи хора сме! Кой е добър поет то си личи - не се бие в гърдите!
31.08.2010 12:24
а се очакваше,че блоговете са на интелигентни хора.
31.08.2010 13:07
Транспарантите малко по-високо и да ви чувам ясно - Ти си льош човек, ти си льош човек!
31.08.2010 14:07
защото се цупиш като не си на първа?
Освен това, ето, днес си с два поста на първа.
А сега реви, че пак те дискриминират анонимните модератори.
Колко много добрежелатели съм имал, кахърящи се за рахатлъка ми?
И понеже си ни дал правото да пишем под текста ти, ще си позволя да отреагирам на тази твоя фраза: "А бре Стефчо, що се оплакваш от анонимните, след като репликата към теб си бе изцяло моя" , в нюанса, на който реших да приема. Каквото и да си искал да изразиш с това, вероятно си е болка да си казваш открито мнението, да размахаш името си като знаме, а накрая да вземат твоя текст като повод за материал, а твоето име да не се чува никъде. Да те пренебрегнат по този начин! И то в някакво недолюбвано от теб електронно издание! Болка си е!
Такъв е животът - за едно и също нещо някъде ни оценяват, някъде ни пренебрегват... За човек като теб всичко може да е от полза - ето какъв постинг стана, каква дискусия предизвика, колко мнения се изказаха, какво внимание получи...
Отначало нета ми хареса като място за споделяне, винаги ще се намери някой, който да откликне, после видях, че на хората не им стигат проблемите в реала, ами се чудят как да си създадат дразги и тук и след кратко виждаш, че си в един виртуал, копие на реала... Но както се казва: няма нещо в този свят, което да не служи по някакъв начин...
От три дена си плача, а няма кой да ме чуе, да ме утеши... през рамо да ме прегърне и пешкирче за сълзите ми да подаде!
И това ми било сайт на свободните поети - срамота!
Знаеш ли, точно на коя част от мене й дреме за вниманито към постингите тук? :)))
Колкото повече време минава от създаването на блога ми, толкова повече се убеждавам ,че една огромна част от аудиторията на сайта няма акъл и за 2ст. в главата си :)))
Но... какво да правиш - прав е Божидар Димитров! :)
Стегни се малко бре човек, не се предавай! ;)
От три дена си плача, а няма кой да ме чуе, да ме утеши... през рамо да ме прегърне и пешкирче за сълзите ми да подаде!
И това ми било сайт на свободните поети - срамота!
Знаеш ли, точно на коя част от мене й дреме за вниманито към постингите тук? :)))
Колкото повече време минава от създаването на блога ми, толкова повече се убеждавам ,че една огромна част от аудиторията на сайта няма акъл и за 2ст. в главата си :)))
Но... какво да правиш - прав е Божидар Димитров! :)
Щом пишеш постинги, значи имаш нужда от сайта! Все още имаш някакъв мотив да си тук! Надявам се не е огромната част от аудиторията, която няма акъл за две стотинки! :)))
А Божидар Димитров си е прав! :)
Но и ние сме част от този народ. Да не би да се разграничаваш от него?
Кога ти се обадиха да дойдеш да коментираш тука?
Стефчо, ако не го бе чак толкова страх да се крие зад полите женски, можеше да ми отговори още на първата реплика в неговият блог, когато му зададох въпросът си.
Уви. далеч по-лесно е да настървиш клакьорите :)))
Ще хвърлям едно око при теб, ако напишеш някой разказ, ще е интересно. Умен и талантлив си!
В момента, в който сама поодялаш треските по себе си, няма да има по какво да се закачат те :)
31.08.2010 16:48
Нали не съм преритал да ме издават, за какво ми е правопис, пунктоация, членуване и двойни съгласни, щом аудиторията е дотам проста, че поради дърветата не може да види гората??! :)))
За правото ти да обиждаш, пък било то и в твоя си блог, няма да спорим, поне не сега.
:-)
Точното заглавие се не сещам, защото съм го чел преди повече от 15 години, далеч преди да стане моден и народа да пощръклее по криворазбраният шаманизъм. :)
Ако изключим моментната дебилност на Кастанеда в опитите си да преведе шаманизма на езика на логиката на западно-европейският еснаф, има някои доста точни и интересни попадения, над които си заслужава човек да си поразсъждава :)))
За правото ти да обиждаш, пък било то и в твоя си блог, няма да спорим, поне не сега.
:-)
Ах, какво възвишено пренебрежение от негова страна?!
Отивам да се самообеся на някой стол!
С интерес следя лигавщините по темата, май все още не са достигнали своят апогей - да й се ненадяваш направо! :)
Апропо, ако ти се вярва на думите, това се отнася и за неговият собствен блог! :)))
Опитаха се някои тролове да ме закачат, но им е скучно. А сега съм тук не да защитя някого - дано си го разбрал. Радвам се, че Стефан не ти е отреагирал, бъди сигурен, че никой не ми се е обаждал. Както казах, някои тролове са умни, но са си избрали да се изявяват по този начин.
Както и да е - аз ти благодаря. Помогна ми с предположението и неоснователната си нападка.
31.08.2010 17:08
Вярвай в каквото си искаш, ама остави и другите да го правят.
Лека вечер и приятно забавление с "темата" ;)
31.08.2010 17:12
Точното заглавие се не сещам, защото съм го чел преди повече от 15 години, далеч преди да стане моден и народа да пощръклее по криворазбраният шаманизъм. :)
Ако изключим моментната дебилност на Кастанеда в опитите си да преведе шаманизма на езика на логиката на западно-европейският еснаф, има някои доста точни и интересни попадения, над които си заслужава човек да си поразсъждава :)))
просто си като стефчовите героини.
А малкият тиранин може да е изключително полезен, когато е наясно какво прави и не предозира нещата. Дълга и трудна тема!
Но, защо пък не? :)
За мен Кастанеда бе полезен основно с идеята си, че границата между видимият и невидимият свят е единствено в начинът ни на възприемането им :)
И когато наглед нелогичното добие своят смисъл, логиката с която работиш се променя, замествайки линейното мислене с квантово - демек (за да не звучи чак толкова сложно) едновременно са възможни две напълно противоречащи си следствия от едно и също събитие :)
Ще разводняваме ли още темата?
Отдавна не е на челна и се чудя на ентусиазма ви?
Тези, които обикновенно коментират само в теми на челна, за да блеснат с ум и интелект отдавна си отидоха от нея.
И за това благодря!
На 5 юни в интернет на адреси: www.bgsever.blog.bg и www.cefulesteven.blog.bg обявихме блогърски конкурс за поезия на тема “Лято, нежност, еротика”.
( и сега интересната част - подробен списък на фенклуба!!!)
behind the clouds - Еми Цветкова
Лудият и слънцето-Христина Мачикян
Закътани плажове - Кирил Палачоров
Солена съм - Евелина Огнянова Кованджийска
Усещане за лято - Надя Стефано
Отвътре - Милен Пеев
Близки сме Елена Николова - Хел
Лято - Слава Ангелова
( Сега взе да се изяснява леко картинката, как така Христман изведнъж прояви интерес към блога ми, как така и Хел дойде да коментира - не ви се сърдя, ама хайде другият път не ми говорете поне за обективност и безпристрастност, ако може, а? )
Стефчо, пращай жената да вика и останалите женуря в темата! Срамота! Вие стиховете им ще публикувате, пък те няма да те защитят! Ха-ма-ха!
:)))
Даже и ЯнчеФ на бял кон дойде, ама нещо талашитено му се оказа копието, та хвърли два къча и замина безславно.
Още някоя булка сгодна и свободна да ви се намира под ръка да дойде да ми каже колко лош човек съм и ако може анализче по-така да ми спретне?! :)
Ако не познаваш Хел , не се изказвай неподготвен!
Панацея !
И не ме туряй в клубове, щото аз съм си аз и съм над всички клубове взети заедно!
Капиши?
31.08.2010 18:14
ей, като вземе да му пада оная работа на мъжа, целият свят му става крив!))))
И на теб ти трябва един малък тиранин! :)) Идва момент, в който човек сам си го търси като мен (е, само в определени моменти).
Добих бегла представа за теб от коментари. На два пъти щях да те подкрепя (не помня по отношение на коя интрига е било), но се опитваше да хвърлиш светлина върху безмислената разправия. И аз съм опитвала, но не бях разбрана правилно. Хората обикновено държат страна и не искат да излязат извън противоречието.
Да защитавам някого, нападнат от трол, все едно да работя против него и да наливам масло в огъня. Прочети ми първия коментар и ако ти прилича на защита, значи съм се издънила. Разбира се, че харесвам разказите на Стефан, макар, че не съм прочела всичко. Хване ли да разнищва нещо, е блестящ, но подобно нещо забелязах и при теб, затова ти писах, че с удоволствие ще прочета твой разказ. Със 115 коментар ми показа и друга твоя силна страна.
Благодаря, че ми отдели време!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
31.08.2010 19:45
Тъп трол.
И кво толкоз му се плашите да си кажете директно нещата? Боли ли?
Сякаш ще откъсна на някой главата ако чуя - Аз харесван Цефулен (Стефчо) и затова... така и така, така и така - ето за това твое твърдение не съм съгласен с тебе! От позицията на пристрастен човек, както си е в действителност.
Спрямо основната идея на постинга, както и при всяко суперемоционално реагиране, реплики се чуха твърде малко. Основните реплики бяха на тема, аз колко съм лош, че така съм му се нахвърлил на Стефчо?!
Ами лош съм си бре, приемете го за даденост и се успокойте!
Ето, имате си вече черно и бяло на екрана, телевизорът ви дава вярната картина.
Аз съм Злодеят, Стефчо е рицарят на бял кон,- е поуспокихте ли се?
Няма нищо в против, ако по този начин ще приемате нещата, но защо трябваше с ченгел да ви вадя думите от устата, сякаш недай си божке ле, някой нещо лошо ще си помисли за вас от коментарите ви! Няма бе, няма да си помислят нищо лошо хората. Лошото нека си го мислят за мен, с него - без него, добре съм си.
И ми е смешно за едно нещо - няма тема, в която да не съм изразил някакво несъгласие с теза стефчова и целият народ на сайта, да не си изпочупи краката от бързане да влезе в нея, да коментира дорде е гореща, да се нареди барабар Петко с мъжете.
А бе, чак такава голяма скука ли ви е живота, че точно това да го разнообразява?
Стефчо и колонката посветена на мене си остана някъде на заден план в няколкото интересни разговора, които проведох, та.. за себе си - доволен съм от развитието на темата, защото се свалиха маските в края на бала.
Къде с добро, къде с лошотийка (трол съм, ей ма на - трол!) сглобих си представа за много неща, които за пред хора се премълчават, а инак охотно се дискутират за д гърба на коментираният :)))
Още някой желаещ да ме порицае?
Спокойно - прави сте! :)
И ??!
31.08.2010 20:04
В крайна сметка дойдохме, повикахме, поспорихме, а тия които останахме най-инати, почти се и разбрахме :)))
За вредата от настъпващото невежество - следете в репликите из сайта!
31.08.2010 20:12
Ама Вие не, та не! Хем "кошче", хем четете, а?;))))) Иначе откъде ще знаете?!
Мдам, тук май всичко каквото е могло да бъде казано, е казано... Хубава вечер!
Даже и ЯнчеФ на бял кон дойде, ама нещо талашитено му се оказа копието, та хвърли два къча и замина безславно.
:)
Е, да не мислиш, че цял ден ще си губя времето с тебе? :)
31.08.2010 21:14
не копието, костите му са келяви, на рахит бие, то и за това с цефулето са дос, и оня е нефелен!
Кога ти пуснаха съобщението - кога доприпка?
Добри рефлекси, браво, браво! :)
31.08.2010 22:43
Минувачка
01.09.2010 10:39
Според мен Стефан Кръстев е един от идеолозите на сексуалната революция, У НАС която трябва да завърши с тотално заСПИНяване на българите. А това е по програмата на световните лидери, как да направим след десетилетие светът да е пълно копие на щатите. Да това вече е страхотно... защото може и е сигурно, че само някоя умна и то българска глава ще измисли как човечеството да се отърве от СПИНА....
01.09.2010 15:18
http://www.nsi.bg/img/NOVINI/BIG_IMG_1280491958254.jpg
Това е снимка от официалната страница на НСИ. Това е емблемата на преброяване 2011. Пак ли ни пробват? Както всеки път - хвърля се нещо публично, за да се види дали все още имаме сили за реакция. Но моето впечаление е, че вместо да се обезкуражаваме, с годините взехме да се надигаме все повече, така че и сега няма да е различно. Убеден съм, че ще им покажем, че не сме - и никога няма да бъдем - в поза "предавам се" с вдигнати ръце!!! Дерзайте, братя и сестри българи, разпространете поредния опит за подигравка с нас, който отново ще срещне решимостта ни!
01.09.2010 15:19
ПП Вдигнатите ръце носят посланието "Аман от вас!" :)))
01.09.2010 15:28
01.09.2010 16:23
01.09.2010 18:44
14.09.2010 06:18
Да ви имам проблемите!
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът