Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2008 13:04 - Да пребиеш учител ?!
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2117 Коментари: 16 Гласове:
0



В зората на отечеството ни учители ( даскали ) са ставали най-будните чеда на България.
Тези , които са били изпращани в Браила и по други кътчета на света да се изучат, само и само да има кой да научи децата на Ум и Разум.
Възпяти от най-добрите ни поети и писатели, учителите винаги са стояли на един напълно заслужен пидестал.
До наши дни, в които пиедестала им бе взривен, от същото това общество, което ги счете за измет и недостойни за уважение и пример. За боклуци, които заслужено трябва да мизерстват от подаяния и да са щастливи, че още са живи.

Мога да кажа, че най-доброто, което съм постигнал в живота си, го дължа именно на учителите си и точно поради това недоумявам как се случи това ?

Да се допусне гаврата на ученици над учители, да се запише на видео и гордо да се покаже.
Да се закачи поредната учителска глава като ловен трофей над камината, това ли доживяхме вече ?
Не съм привърженик на теориите на конспирациите, но ако съществуват такива, то със сигурност тази за заличаването ни като нация и народ е вече към края си.

Защото, една от здравите основи на които се гради обществото вече е разрушена.

Не може повърхностно да се подхожда и да се търсят виновниците единствено сред жертвите и мъчителите им.
Корените са много по-дълбоки и са назад във времето, там където уважението и почитта бяха подменени с израза "това им е работата".
Не може възпитанието на един човек да се нарече работа.
То е изкуство, което не е за всеки, затова и на 100 преподавателя, едва един успява да израстне в Учител.
За мой късмет, аз съм имал такива, при това не един или двама.

И аз си имах мечта доскоро като Маев, когато реша да се оттегля от света да го сторя като учител.
Имам нужното образование, идея и опит.

Но вече нямам желанието да го направя.
Заслужава ли си да се спасява народ спринтиращ към гибелта си ?



Тагове:   учител,


Гласувай:
0



1. evchet0 - Поклон от мен за постинга ти !!! Има ...
13.06.2008 14:31
Поклон от мен за постинга ти !!! Има една приказка дето се казва " Ако Господ е решил да накаже някого - то непременно го прави учител " - и в днешно време май се оказва вярна - защото какво е днес уважението към учителя - кръгла нула. А това са хората , които ни учат на ценностите в живота , на добродетели и ни дават основите да продължим напред - за жалост учителите нямат нужното уважение и авторитет както е било в миналото. Да си учител е призвание и не е за всеки. Жалкото е ,че все по - малко хора го оценяват...
цитирай
2. gothic - А и уважението към учителя е въпрос ...
13.06.2008 14:42
А и уважението към учителя е въпрос на възпитание. така че зависи и от нас, родителите....
цитирай
3. анонимен - "В зората на отечеството ни ...
13.06.2008 16:31
"В зората на отечеството ни учители ( даскали ) са ставали най-будните чеда на България"

Днес това така ли е?

Пред моите учители се прекланям!
Някои от учителите на децата ми, ако зависеше от мен, бих ги изолирала изобщо от работа с хора, за работа с детски души да не говорим...

"Заслужава ли си да се спасява народ спринтиращ към гибелта си ?"
Ти имаш ли деца? Мисля си, че заради децата ни не само си заслужава, а сме повече от длъжни.
Става въпрос за БЪЛГАРСКИЯ народ, който за съжаление днес не е стопанин на българска земя.
цитирай
4. valsodar - :)
13.06.2008 17:00
Не бе случайно това "Не може повърхностно да се подхожда и да се търсят виновниците единствено сред жертвите и мъчителите им."
Проблемът не започва с учителите и не свършва само с тях.

Възпитанието на децата не е само дело на учителите и ако разчитаме само на тях да възпитат децата ни, то от тези деца е по-добре да не очакваме нищо през живота който ни остава.

Не може под един аршин да се сложат всичките преподаватели, но не може и да се допуска такова отношение към тях каквото има в момента.

Да , всяко стадо си има мърша, но защо в последно време мършата се стреми към мнозинство се питам ?

И защо мършата започна да диктува, каква да е ценностната ни система ?

Биг Брадър и Азис ли ще са моралния пример ?

Погледни и на това, как и с какво се ходеше на училище преди 20 години, как и с какво се ходи сега ?

Не може да искаш от един презадоволен разглезен келеш да има уважение към учителя си, след като той не уважава даже и родителите си - за него те са само една самоходна касичка , която да издрусва от време на време.

И с това отношение които цари към учителите в момента, ще се получи така, че и малкото призвани да са такива ще напуснат системата и в нея ще останат единствено тези , които сме си заслужили - продукта на нашето време.

Благородните аутсайдери ще си отмрат в скоро време :)
цитирай
5. анонимен - Пак №3 :)
13.06.2008 17:24
"и малкото призвани да са такива ще напуснат системата и в нея ще останат единствено тези , които сме си заслужили - продукта на нашето време"

От учителско семейство съм и аз имам известна учителска практика. И абсолютно точно мога да ти кажа, че този процес е започнал още преди 20-ина години.

цитирай
6. valsodar - Изцяло съм съгласен
13.06.2008 17:30
Дори може би малко и преди това.
От времето когато хората спряха да стават Учители от призвание да са такива, а просто от куртоазия за едното висше па било и педагогическо .

Учи мама да не работиш - този призив опорочи цялата ни система. Напротив, колкото повече учиш - толкова повече работа те очаква в живота, защото все по ясно виждаш несъвършенноста на делата си.

Имам и педагогическо образование и от 100 човека в потока да има-няма 5-ма, от които можеше да излязат учители.
От тях максимум двама са такива и днес.

Утре, ако така продължат да се развиват нещата ще остане само един.

Един на сто, звучи кошмарно.
При това говорим за най-важното в една държава - образованието.
От него зависи какви ще са хората, които трябва да поемат щафетата от нас , свободни или роби.

Някой явно има изгода да сме отново нация от роби, възхищаващи се на кумири като Азис, Ледения и Слави Трифонов.
цитирай
7. анонимен - Пак аз
13.06.2008 17:53
"Някой явно има изгода да сме отново нация от роби, възхищаващи се на кумири като Азис, Ледения и Слави Трифонов"

Ей тука ше копаем!!! :)

Ами това е! Всичко останало е следствие - и в образованието, и във всичко останало.
цитирай
8. valsodar - Че кой друг ? :))))
13.06.2008 18:56
Обикновенно в такива случаи си задавам въпроса "Кой има най-голяма изгода това да се случи" ?
И колкото в по-широк план започвам да гледам на нещата, толкова по-конкретен отговор се получава :)

Нашите управници ?
Първо не са наши, второ не са управници.
При упорито недопускане на мажоритарно гласуване, не може да кажеш за който и да е политик, че е твой, защото не си го избрал ти , а партийната му листа.

Управници ?
Ако на кукли на конци им се казва вече управници - да, може да са такива :)

Идва по-интересния въпрос - кой е кукловода ?
Обикновенно това не е отделна конкретна личност, защото отдавна е отминало времето на едноличните тирани. Сега живеем във времена на мултинационални компании регистрирани на кайманите или сейшелските острови.
Групировки без съвест, без морал и угризения към това, което се случва с живота ни.
Но така нещата започват твърде много да се размиват и пак може да стигнем до клуба на Билдербергите, неизменно споменавам в теориите на конспирациите.
Г-13 и т.н. това са само табелки. Зад всичките тези табелки има конкретни хора, но засега само въображението може да ни отведем дотам, затова нека да се задоволим с наличните продажници, от които си имаме в изобилие в държавата.

Уточнихме, откъде можем да отрежем клона без да паднем от дървото, сега по-интересния въпрос е с какво и как ?

С какво - тук в последните години започват да се наблюдават интересни тенденции.
Дори и с опит да бъде манипулирано и насочвано към конкретни политически цели, в последните две - три години е започнало да се формира гражданско общество.

Това което на хартия, много обичат да ни го цитират политиците и същото от което ги е страх, че един ден може да не е само на хартия.

Защото един политик, министър или чиновник, не могат да отговарят пред теб, пред мен или пред някой друг от нивото ни.
Поотделно сме слаби и сме обект на надменен присмех от тяхна страна.
Все още се считат за недосегаеми и ненаказуеми.
За пример - поведението на тройната коалиция в последната година - какви гафове направиха, колко се разчуха в световен мащаб и колко реално им пука в момента.
И защо да им пука, след като все още не всички кранчета не са затворени за тях.
Капе си доволно, има още поле за свинщини и те се напъват по стахановски да ги свършат.

От тук насетне си зависи, от мен, от теб и от другите като нас, какво ще направим. Ще си мълчим и ще си караме по старому ли, псувайки си... или ??!

Добрите идеи са заразни :)
Едни се преболедуват, а други оцеляват през времето.

И с настъпването на ерата на комуникацията, все по-трудно и по трудно ще става за тези, които искат да си останем безпросветни и покорни консуматори.

Като добитък за угояване, който упоено си наддава до момента за поредното заколение :)
цитирай
9. анонимен - :)
13.06.2008 20:55
Нямам какво да добавя.
цитирай
10. анонимен - Абе добро чесало е раздумката...
13.06.2008 21:29
Интелигентни сякаш хора, кеф им прави да си чешат взаимно езиците, пишат с някакъв абсолютно фалшив патос, измислят си "решения" на произволно изписани "проблеми", играят си на анонимност, разказват си какво става в офисите им, май само за котките си още не са направили дискусия...
цитирай
11. анонимен - за котките...
13.06.2008 22:00
Грешиш, приятелю - и за котките сме си говорили... :-)
цитирай
12. valsodar - 1o - открит съм за предложения
13.06.2008 22:14
Нямам намерение тепърва да открия топлата вода, та ако можеш без патос да кажеш какви са твоите идеи по въпроса , с удоволствие ще те изслушам :)
цитирай
13. анонимен - Ама какъв "въпрос"?
13.06.2008 22:37
Ама какъв "въпрос", бре, Валсодаре, човеко Божи!
Ти си очевадно ДОБРОНАМАЕРЕН човек, но нима е останало "нещо като въпрос", по което ти вече да не си изписал нещо?
Тръгваш за Видин, ама минаваш през Русе и стигаш в Пловдив, и то все по черни пътища и пътеки...
Ми то така някой ден наистина ще прокопаеш тунелче под Витоша и ще си мислиш, че си я преместил...
Абе ДОБЪР човек си ти, личи си, ама, да ти кажа право, и час не бих издържал на приказка с тебе - ни може човек да разбере откъде почваш, ни защо пък изведнъж завършваш под кривата круша...
Жив и здрав бъди, добри човече...
цитирай
14. valsodar - ми така си ми върви мисълта
13.06.2008 22:46
Да не би да си мислиш, че и аз знам къде ще стигна ? :))))

Инак по конкретни въпроси - конкретни и отговори - тук си релаксирам :)
цитирай
15. анонимен - "Грешиш, приятелю..."
13.06.2008 22:54
Думата "приятелю" В СЛУЧАЯ не може да се отнася за мене; приятел съм САМО с човек, КОГОТО и АЗ смятам ЗА ПРИЯТЕЛ...
Да, НЯКОИ блогъри си говориха и за тези техни красиви котки, други не са поне в блога...
цитирай
16. valsodar - Та за какво бе спора, че вече се опетлях и аз ?
13.06.2008 23:15
Кажете, за какво спорим, че нещо изгубих идеята вече ?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7431217
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив