Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.07.2008 12:35 - Без отпуска ?!
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4906 Коментари: 30 Гласове:
0

Последна промяна: 01.07.2008 12:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Докато умните се наумуват, лудите се налудуват.
Обикновенно всяка година още през март месец ми е ясно, къде, кога и за колко ще почивам през лятото.
 Обикновенно, но все някога си идва време за изненада.
Обичам да си планирам нещата овреме, за да не стане както се получи сега.
И цялата история, заради какво ?
Заради един тъп майстор, който ми върза кънките, да го чакам за ремонт през юли месец.
А днес, а утре - Тя работата е сигурна, ще я оправим банята, ама сега съм малко зает, та да се чуем към 20-ти юни и да се разберем, че в началото на юли да я свършим ?
 Чудесно, от моя страна проблеми няма. Преодолях си паническия страх от това , че майстор ще ми влиза в къщата, даже не съм се и пазарил за това колко ще струва - цената за мен не е важна, искам просто коректност, качество и бързина.
 То си е ясно, че тези неща си струват по-скъпо, а и тавана на комшиите отдолу е на път да падне, от процеждаща се влага, така че няма място за компромиси.
 Всичкото хубаво, но когато човек е убеден, че нещо ще стане, то обикновенно се проваля.
Та така и с майстора, изведнъж стана най-неоткриваемия човек в страната.
 Не се ядосвам за това, че няма да си свърши поетия ангажимент, а за това , че не намери малко смелост и доблест да ми каже - Виж какво пич, зает съм , няма да я бъде работата имам други обекти.
 Щях да го разбера, да махна с ръка и да го отложа ремонта за есента, като си променя плановете в движение.
 Щях, ама ядец.
Сега ни майстор, ни ремонт, ни отпуска за лятото.
Колегите си разпределиха дните, а аз дорде разбера кога ще съм си в София и кога не, то отиде и се не видя...
 Сега, шансовете за почивка отиват чак за края на септември, последен след всички.
В което лошо няма и септември си е хубав месец.
Стига тогава да не тръгне да ми влиза майстор в къщата, че с камъни ще го пребия.
Най-много докато отминат летните жеги, да започна да се преквалифицирам във фаянсаджия, водопроводчик и зидаро-мазач, пък току-виж, съм се справил и по-добре и от тях ?!

Всяко зло за добро.
Стискам зъби, стягам се да поставя нови стахановски рекорди, а вие се стегнете да ви досаждам още дълго !


Тагове:   отпуска,


Гласувай:
0



1. dorichela - :)
01.07.2008 12:54
Аз предпочетох отпуската.. моят дом,моята крепост,щом е крепост,ще издържи още малко без ремонт. Инвестирай в спомени! :)
цитирай
2. valsodar - Tъпи стари панелки :))
01.07.2008 13:10
Първо на мен си ми течеше отгоре и утешавах комшийката, че страшно няма - най-много да ми падне гола в обятията ми, докато тя се къпе горе, а аз се бръсна долу.
Уви , не стана - направиха ремонт.
Комшийката отдолу и тя е красавица, ама не е възхитена от идеята да й се строполя на главата.

Майната му на ремонта, ама то така се получава, като си въобразиш, че на майсторска дума може да се разчита.
Имам си една книжка "Съвети на домашния майстор", най-много на пазара да излезе допълненото й от мен издание " Не прави това в къщи ! " :)))

Засега единствената алтернатива е всеки свободен уикенд - излет, далеч от града в планината. Другата седмица вече и дивите ягоди ще са узрели, засега само розовеят. Уча котарака да ги различава в тревата, трети излет прави с мене, трябва да ми е от полза поне в едно :)))
цитирай
3. анонимен - От патил
01.07.2008 13:23
Това си е номер на 90% от майсторите. Ако ти беше казал: "Виж, пич, зает съм..." - току виж те изпуснал като клиент. Ще се появи, когато му понамалеят поръчките или успее да те вмъкне между два големи ремонта. А ти си се хванал на тоя стар номер. Почне ли да те мотае, моментално го отрязвай и търси друг. Макар че всички са една стока.
цитирай
4. zezo - Ами позната история. В Ловеч доста ...
01.07.2008 13:26
Ами позната история. В Ловеч доста хора си правят ремонтите само точно заради подобни баш-майстори. Затова и писах преди онова нещо с 10 000 лева, защото колегите около мен масово правят ремонти и ги дискутират. На един колега му дошли майстори (след като го размотавали 3 седмици), оакали всичко, той ги изгонил и сега втора година ремонтирва панелката на приятелката си. Учи се в движение :)
На друг един му дошли да изрежат остарелите винкели на остъклената му тераса. Там минавала и тръбата за газта и той ги предупредил да внимават с нея, за да не я резнат и да излетят някъде в ниска орбита. Ония - "Нема бе, спокойно кат ти каам" и т.н. Излязъл нашия за малко и като се върнал гледа оня пердаши с шлайфа през тръбата и вече я бил резнал на половината. Как не са се взривили не знам.
Лично аз от такива майстори се принудих да науча как да слагам ламперия, едно време и плочки лепих, ама май са им сменили технологията напоследък :)
цитирай
5. artbrain - е що не се обади на др майстор! да не е ...
01.07.2008 13:28
е що не се обади на др майстор! да не е единствен.гадно.юни,юли,август,4е 4ак края на септември :( не че е лошо по това време моренцето,но аз поне не издържам 3 месеца вс живо да ми разправя веселите си моменти от отпуските си а аз да си седя цяло лято в Сф и да бачкам.то не че не ходя уикендите извън града но не е ли си моренце поне за седмица-2 не мога да издеяна. а ремонт най-добре късна есен.те иначе майсторите все нещо оправдания намират. я жега голяма,я нещо биричка я това и онова та цяло лято ако може да ги храниш.такива са всичките.от миналото лято и аз такива ядове си имах
лек и усмихнат ден
цитирай
6. valsodar - Че мога и аз да се науча - мога !
01.07.2008 13:31
Но точно това ме дразни най-много.
Защо трябва да уча по метода на проба-грешка на тема ремонти, след като си има хора за тази цел ?
И след като аз съм си професионалист в работата , която върша и ми се плаща за да ставам все по-добър в професионализма, защо трябва да си губя времето в пълни глупости от рода на битовизми като тоя ?
Така си е в цял свят, единствено у нас, заради пишман майстори и манталитета им на големи тарикати се налага да зарежеш това в което си добър, за да усвояваш умения, които я приложиш скоро, я не !

А аз искам нещо съвсем простичко.
Така , както клиентите ми възлагат работа, защото са убедени. че ще я свърша по-добре от тях, така и аз да мога да възложа нещо да се свърши на друг , в сфера за която съзнавам , че нямам нужните умения и опит !

Да, не е голяма философия, не е.
Но обикновенно, го научаваш едва след като си орезилил няколко самоделни ремонта преди това :))
цитирай
7. zezo - Въпросът ти е правилен
01.07.2008 13:40
и е логично да бъде така. Честно казано аз си мислех, че подобни "баш майстори" виреят само в малките градове като при нас. Предполагам, че в София трябва да имате фирми, които си изпълняват коректно поетите ангажименти. Защото ако там няма... хм, не знам, положението ще излезе много зле.
цитирай
8. finbel - Споко Радо
01.07.2008 13:48
какви хубави пакети има за края на септември, ако знаеш. И аз няма да излизам в отпуска това лято. чак септември. пък и кво е спокойно тогава. всички ще работят и ние ще почиваме.
цитирай
9. valsodar - И аз на това се надявам finbel :)))
01.07.2008 13:54
Септември си е хубав месец спор няма, с това изместване на климата всяка година става все по-летен и все по-жегав.
А и по-малко напрежение си има през септември, почти всичко е опустяло и ако можеш да откриеш отворена механа, ти баща ти майка и цял оркестър само на твое ухо ще свири :)

А дотогава, ако ми падне хаирсъзина, ще го вградя в шахтата на банята, за назидание на следващите майстори.

И ако чувате гласове задгробни, докато медитирате над фаянса, не ви е от лошото храносмилане - моето майсторче ще да е, гласа му просто се носи между етажите ! :)))
цитирай
10. slavuncho - Е, "майстора" е едно от малките камъчета,
01.07.2008 14:07
които обръщат колата на демокрацията :( Защо ли?
Защото по времето на соца си беше същото - който е гледал "Баш майсора" да знае, че реалността беше още по-жестока!
И сега пак изплуваха от някъде автомонтьора, водопроводчика, плод-и-зеленчукара, месаря... И на всеки се кланяш все едно, че не му плащаш, а той ти прави голяяяяяма услуга!
Няма какво да се ядосваме и да се хабиме - не е виновен този, който яде зелника...
цитирай
11. valsodar - Проблема е в анонимността им Славунчо :)
01.07.2008 14:12
От фирмите има как да се предпазим, но от тия блуждаещи майстори... няма как !
И те точно от това се възползват , а уж по препоръки се свързваш с него ?
Само дето вече нещо съвсем се объркаха нещата и наместо той да се нуждае от препоръки да го наемеш, едва ли не вече тебе трябва да те препоръчат на него и когато може аудиенция да ти назначи в удобен за него час.

То и затова, са станали нарицателно за некадърно свършена работа, неспазване на поети ангажименти и какво ли още не със знак минус в тая насока ??!

А иди и осъди една такава маскара, след като всичките уговорки са устни и са скрепени с "джентълментско" стисване на ръцете ! :))
цитирай
12. slavuncho - Просто нямаме някои положителни навици.
01.07.2008 14:31
Бягаме от фирмите - щото има ДДС, цената е малко по-висока по разбираеми причини. Все пак, там има нещо много важно - договор, но пък съдебната ни система - ако се наложи...
&22 :(
цитирай
13. valsodar - Имам опит и с фирма :)))
01.07.2008 14:45
Тоже печален.
Когато се нанасях в последната си квартира, пак бе посред лято и пак на юруш, а шансове за отпуска никакви.
Та тогава ми се наложи да ползвам услугата на "фирма".
Всичко си вървеше тип-топ, докато работата им се надзираваше от един приятел, който им бе надзорник на бригадата, въпреки че на група мангусти е доста смело да им дадеш такова определение !
Та, криво ляво, замазаха вълните по стените, навиха се и на шантавите по техните представи цветове за стаите - У-у-у, бе бати, как можеш таковъту зилену да искаш, бре бати... найш ли колко трудно се прави-и-и!

Имаше една яма в кухнята, която исках да ми изравнят с пода, едно квадратно петно в което имаше препикан от куче балатум, около сант надолу в пода.

И знаеш ли от какво ми направиха замазката ?
От цимент ?!
Айде стига бе цимент !
То това са остарели технологии !
От теракол.
И то не от какъв да е теракол, ами от вида, който е за лепене на плочки в банята - а си стъпил отгоре му, а е цъфнал като юфка !

На въпроса ми, защо след като три дена съм го чакал да изсъхне ( посред лято !!! ) , още на първото ми стъпване отгоре му стана на кус-кус , знаеш ли какво ми отговориха ??!
- А вие защо ходите отгоре му, ходете отстрани !
( Реплика за под на кухня, не за таван или стена )
Кротко с кръвно 220/100 им обясних, че нито съм спайдърмен нито човека прилеп, за да не стъпвам никога на пода и ги помолих да си оправят осраното.
Оправиха го, но се изсраха на още няколко места.
След която ми представиха сметка , достойна за обсерваторията като средно разстояние до най-близката звезда в млечния път ! :)))

Като сметката ми бе представена от ... Строителен Инженер - ще я потърся да ви я сканирам, защото трудно бихте повярвали на глупостите изписани в нея :
боЙдисване на остъклена врата, където стъклото е около 1м2 бе сметната за 4 квадрата с 2 квадрата почистване ??!

- А бе, как я боядисахте тая врата, барабар със стъклото ли ?
- А бе, ти не знаеш колко трудно се смята площ на дограма, затова си умножаваме вертикала по хоризонтала - бе отговора на Инжинера !

Намерих му всичките торби, торбички, кутии и прочие от изразходваните материали и по разходните им норми, отпечатани на всяка една от тях му преизчислих сметката.

Падна точно три пъти.

Говорим за строителна фирма с реноме, за която още като се сетя, не пропускам да я напсувам !
цитирай
14. benra - ох,
01.07.2008 15:02
това с майсторите ее....
Помня като ремонтирахме детската стая, дойде майстора, щпаклова едната стана и вика-утре идвам и оправям останалите.Минаха 4 дена-ни майстор, ни вест.Накрая мъжа ми се хвана, шпаклова си стените и така.Да не говорим,че другите майстори все трябваше да ги наглежда,защото а ги оставил безпризорни, а о.кали нещо.
цитирай
15. zezo - Хвърли един поглед тук, дано да помогне...
01.07.2008 15:06
http://e-vestnik.bg/2440
цитирай
16. valsodar - И то какво илиза benra ?
01.07.2008 15:10
Излиза, че майсторлъка им само на думи, след като човек , който никога не е пипвал мистрия се справя по-добре, по-качествено и по-бързо от тях !??

Но инак да ти обясняват колко са велики, как на тоя или на оня големец му пипнали виличката в Драгалевци - еша им няма.

Исках от същата злополучна фирма да ми направят един фриз в кухнята около печката и мивката, при което "майсторът" им , взе да се почесва замислено по ухото и да си мърмори...
- Така-а-а, една стена 2 на 2.20-сет... още една 3 на 2.20, още една .. - при което не издържах и го спрях от размисъл с думите :
- Човек огледай се внимателно, това е кухня ! Не е баня, не е джакузи, не е басейн !

След което, той огорчено ме изгледа и ме запита , какво да правел с всичките откраднати плочки от предния им обект ??
Много хубави били, италиански - направо без пари щяло да ми излезе, какво съм издребнявал за някакво фризче 80/180 ??!

Не можа да се пребори със здравата ми логика и добре, че не можа - след него правиха дупка в стената, точно същата, която искаше да облече в плочки до тавана !

А бе, кажи му "Майстор" и повече не го обиждай ! :)))
цитирай
17. benra - темата
01.07.2008 15:15
за майсторите е като бездънна яма-пълниш я с истории тя все празна. Като ни правиха поръчковата кухня, носят шкафа за пералнята,без врата.Не можело да се направи врата. Пак съпругът ми-как не може бе? Ми не може, дават там някакво сложно математическо обяснение. Накрая след дълги борби ги накара да му направят вратичката и той сам си я монтира.Оказа се,че можело. Да не ти разправям,как ми падна стъклото от витрината на шкафа, точно над мивката...
А бе-майстори...! Не че няма свестни, има, но за жалост са рядкост.
цитирай
18. valsodar - То заради такива като тях
01.07.2008 15:19
вече си имам инструменти всякакви и продължавам да си допълвам колекцията.
Нормалните мъже си купуват стикове за голф или кутия добри пури, а ние инструменти за зор-заман !
цитирай
19. udarensamolet - хехе, ах тези майстори. . майка ми ...
01.07.2008 16:08
хехе, ах тези майстори.. майка ми миналата година беше в австрия за три месеца и ми заръча като си дойде спалнята й да е без тапети, с боядисани стени и нов паркет.. и аз се лиших от морето.. вместо десет дена стана на три.. ама нали знаеш - няма план, дето да не е осран :)))
цитирай
20. slavuncho - Е, за това казвам &22 :)))
01.07.2008 16:10
Остава третият вариант - направи си сам, но ако си като мен - удрям си ръцете като ги мия :((( - въобще не ти го препоръчвам...
цитирай
21. valsodar - В рода ми са все сръчни хора...
01.07.2008 16:16
но явно и те бая са препатили на свой ред.

Пак добре, че все още не сме в ерата на междузвездните полети, че представи си как щяхме да се оправяме на борда на "Стар Трек" с тесла и чук, произнасяйки магическото заклинание - Е ся ти @бах майката ! :)))
цитирай
22. udarensamolet - хаха, при star wars е по-добре, там ...
01.07.2008 16:50
хаха, при star wars е по-добре, там поне си имат и Силата, и лазерните мечове.. ние като по-прости ще се оправяме с инструментите и жокера "позвъни на приятел" :)))
цитирай
23. valsodar - В Star Wars
01.07.2008 16:56
за следващите епизоди на "клонираните атакуват" ще показват "изборно студио" . че е по-евтино :)))
цитирай
24. bellaa - присъединявам се за септември
01.07.2008 18:31
май всички ще почиваме септември:)
цитирай
25. gothic - Приятелюююю, и аз вместо баскитара ...
01.07.2008 18:54
Приятелюююю, и аз вместо баскитара се наложи да си купувам разни трудовашки инструменти и леса-полека се научих почти на всичко все по тая причина. Само не знам как ще се справя с ПВЦ дограмата, дето съм замислил да слагам есенеска :)))))
цитирай
26. анонимен - ако
01.07.2008 19:46
я докараш до там,да се правиш на водопроводчик,свиркай,мога да помагам със съвети.
Не е страшно,.
цитирай
27. olive - Ако имаш нужда и много закъсаш, д...
02.07.2008 01:13
Ако имаш нужда и много закъсаш, драсни едно на лични. Имам бащица със златни ръце, дето 20 години се усъвършенства в ремонтно-строителна дейност заради такива пишман-майстори! До такава степен, че миналата зима сам си построи и камина. Сега от време на време ходи да дооправя окьопазените бани на съседи и приятели за жълти стотинки, щото му е жал, че хората вече един път здравата са ги одрали....А е човек с две висши, дето нищо общо нямат ни със строителство, ни с мъкнене на пясък...

Колкото до отпуската, важното е да я има. Пък когато и да е, отпуска ли е, все ще е весело.;)
цитирай
28. valsodar - Благодаря за подкрепата :)
02.07.2008 08:58
Със сигурност ще имам въпроси.
Поне, ако искам да избегна възможните наводнения :)
цитирай
29. pui - Банните майстори,
02.07.2008 12:00
мисля си аз, са най-зле, конкретно плочкаджиите. И ние имахме подобен проблем, та накрая сами си залепихме плочките, даже и машина за рязането им закупихме:)))) Та, положително погледнато мъжа ми усвои нов занаят. Но колко нерви бяха с гадните майстори....Писала съм по въпроса, не ми се и припомня даже.:(
Между другото, от водопроводчиците останахме доволни, от фирма бяха и си свършиха добре работата. Е, единия нио поряза със сметката, ама защото бях сама и стресирана от кангото:))) Та, ако имаш нужда от координати, кажи
цитирай
30. monologa - чакам чакам...
02.07.2008 13:28
Аз те разбирам прекрасно... Не ми е провалил отпуската, но чакам майстора за банята от средата на месец май. Но сега е много зает! И аз искам да го заема, ама не се вреждам, а сме се и спазарили...

Майсторска му работа!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7409921
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив