Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2008 12:37 - Белмекен спечели !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1604 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 10.07.2008 21:27


 Ей, голямо чудо са това новите технологии.
Позволяват ти да се пренесеш за миг на места , на които никога не си бил, да зърнеш гледки видяни от други и да съпреживееш , доколкото е възможно изпитания възторг от тях при срещата им с дивата красота на България.

 Та, аз нали обичам да си планирам нещата, предполагам че за това е виновна Девата в мен и Рака в асцендент.
 Първоначалната идея си бе за Родопите, трайно спечелили ме с хармонията която излъчват и с покоя , който всяват в душата ми.
 Но,... както винаги си има по едно Но, проблема е, че пътищата са доста тясни и няма почти никаква възможност къде да се отбие, а и повечето поляни са си на баир.
 Има едно селце Кръстатица, където на платото над него са най-красивите звезди в небето и може да се чуе любовен призив на елени, разкошно място.

 Страхотни хора, родопчани, ведри по сърце и свободни по дух.
 Всяка една минута прекарана с тях се запечатва завинаги в сърцето ти, изключителни хора, незнайно как оцелели от една стара България, в която добродетелите са били начин на живот, без да са осъзнати като такива.
 Прекрасен край, възхитителни гледки и необикновенни хора, неспиращи да ме изумяват с чистотата си и непокварената си човечност.
 Влече си ме натам и вече почти пет години поред , все си летувам към този край - Източните Родопи.
 За съжаление, тая година няма как да се осъществи варианта палатка, котка и ниска проходимост на хюндайчето спрямо черните пътища водещи до най-красивите места за бивакуване.
 Който е ходил на хайдушките поляни до вр. Рожен ще ме разбере добре.

От два дена насам преглеждам сателитни снимки, смятам маршрути, преценям плюсове и минуси и така се роди идеята за няколко нощувки на брега на яз. Белмекен.
 Рила. Духовния център на България.
Ако Стара Планина е гръбнака поел неволите на нацията ни, а Родопите са сърцето отмерващо пулса й, то Рила е душата на България.
 При това напълно заслужено.
 Не може да я погледнеш и да не изпиташ един особен трепет, едно усешане за свобода и благовеен възторг пред Бог, дарил ни с такава неповторима красота.
 

 Та, сега броя оставащите десет дена, стягам си лека полека нещата... заверих си рибарския билет и приучавам котака на военна дисциплина, да не би да подгони самотните мечки из балкана.
 Остана ми само да проверя доколко ниско падат нощните температури на 2000 м. надморска височина, за да не ковем клинци по цяла нощ в палатката.
 Че такива ми ти , ...радини терзания  :)



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Корекция!!!!
10.07.2008 12:45
Рожен е в Западните Родопи!
цитирай
2. valsodar - Да речем, че е по средата ?
10.07.2008 12:48
А ? :))
Поне от гледна точка на картографията се намира в картата със заглавие "Източни Родопи" :)))
цитирай
3. krotalka - Няма да се караме!
10.07.2008 12:53
Ама вземи празгледай картата...
Родопите са любимата ми планина! Познавам и двете части...
цитирай
4. valsodar - Не ми се спори за глупости :)
10.07.2008 12:59
Има си достатъчно източници, всеки може да си провери :)
А и местопложението му в спора не го прави по-малко красив :)
цитирай
5. rummi - според мене,
10.07.2008 13:07
най-накрая ти ще отидеш на някакво тайно от нас място :-(
цитирай
6. gothic - Вземи си пуловер и яке, все пак. А и ...
10.07.2008 14:49
Вземи си пуловер и яке, все пак. А и нещо, с което да завиваш този, който празнуваше професионален празник на 13, петък. той едва ли ще е съгласен, но все пак....
цитирай
7. valsodar - Gothic , прав си
10.07.2008 15:04
Вечерите ще са бахърни, така че освен на лагерния огън май ще разчитам и на по-дебели дрешки :)
А дивака е безпогрешен в умението да открива най-топлите места :)))
Лошото е, че има навика да се протяга насън и те изхвърля извън обхвата на завивките :)))
цитирай
8. gothic - Така, така. . . ясно ми е какво е лятна ...
10.07.2008 15:05
Така, така...ясно ми е какво е лятна вечер на 2000 м. А и с тиранозаврите в котешка кожа съм запознат, но пък съм сигурен, че ще изкараш супер!
цитирай
9. eraklia - аз обаче
10.07.2008 17:48
не виждам снимките:((
цитирай
10. valsodar - Наистина има проблем
10.07.2008 17:53
Махам засега снимките, ще видя защо не се качват, дали сървъра е претоварен или формата им е неудаче и пак ще ги кача :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7392290
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив