Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2008 16:31 - Поръчка за разказ.
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2119 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 16.07.2008 16:35


 Явно съм много тъп ?!
Ама толкова тъп, че чак ми е тъпо да го осъзная.
Или вече съм си изгубил усета към изкуството, или то се е променило дотам, че да не мога да го възприемам като такова  ??!
 Нещо не мога да алдисам идеите на разкачетата, в категория "изкуство" ?
А инак обичам да чета разказчета или къси новелки.
Къси , къси,  та чак късички.
Дотам докъдето ги хваща екрана.
Щото надолу продължи ли фермана, почва едно таковата бързо приплъзване на текста с помоща на мишока, че... отиде и разказ, отиде и изкуство.
 А едно време си бях фен на Фицджералд точно по тая причина - води те , примамва те да го следваш , омайва те и те настройва да се случи нещо определено и таман да си кажеш - А , стана ! - то вземе, че стане нещо съвсем друго на финала. Голям хитрец, голям тарикат - един от любимите ми майстори, неподражаем за съжаление тук.
 Някак си, с тъга осъзнаваш, че старата гвардия е няма, а новата й смяна е забързана , надъхана в повествованието си, стреми се да те обсипе с максимум гледки и чувства за минимум време, и на финала вече си изпотен от пълно изтощение на сетивата.
 А ми се чете нещо кратичко, простичко , почти дебилно - за олигофрени като мене.
 Ако може с къси изречения, че на дългите винаги им отървам мисълта между запетайките и тиретата .
 Не ми се ще, пак поради липса на какво да се чете, да се налага пак да прописвам, защото си ме гони скуката, музата съм я натирил на майната й да почива и тя ( представи ми копие от колективния й трудов договор - имала право и на това , мамка й ! ) , та сега се надявам някой който е изчел всичко това, да се смили над мен и да ми напише нещо си.
 Нещо късичко, с изречения простички, елементарен сюжет и неочакван обрат на финала.
Нещо което поне малко да наподобява любимото ми разказче за почакаймалчовците :)
Чели сте го нали ?! :))


Тагове:   разказ,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. fenris - ми утре ще пробвам нещо!
16.07.2008 16:46
:)
цитирай
2. krotalka - Мързи ме да пиша!
16.07.2008 16:55
Може и да пробвам, но не обещавам...
цитирай
3. valsodar - Пробвайте, пък да видим
16.07.2008 16:58
Може пък и да се получи нещо ?
То човек никога не знае, понякога нещо банално води до нещо гениално и обратното, желанието за гениалност може да опосредстви и най-добрата идея :)))

Не се напъвайте по много - яваш, яваш - па каквото стане ! :)))

Аз слагам бирата в хладилника да се охлажда, че да има с какво да ви свестявам кат се разпишете ! :)
цитирай
4. cecka1504 - Имало едно време (а и още го има) един ...
16.07.2008 18:26
Имало едно време (а и още го има) един блог. Блог.бг. Там можело да се срещнат всякакви писачи и драскачи. Но имало и много кадърни хора. Дето могат да се четат с огромен интерес.
Между тези, интересните, бил и един блогър с ник valsodar. Той публикувал по няколко поста на ден. И добре му се получавали. Четен бил...
Имало и една блогърка (разбирайте мен), която го посещавала често. Защото харесвала постовете на valsodar и се забавлявала. Нищо, че някои от тях били със злободневна тематика. Ама, който си пише кадърно, пише си... Затова блогърката решила да му напише "нещо късичко, с изречения простички". На "неочакван обрат" не успяла да го докара. Ама толкова си можела. Надявала се поне написаното от нея да е допаднало на valsodar :)))
цитирай
5. fenris - поръчката изпълнена
17.07.2008 08:38
http://fenris.blog.bg/viewpost.php?id=212903
цитирай
6. valsodar - Първата бира е за теб :)
17.07.2008 09:03
Справил си се много добре :)
Сега отивам да видя дали Кроти е надвила мързела си или още се бори с него :)
цитирай
7. stefanov - Поръчков разказ
17.07.2008 09:14
На времето едни хора не били свободни и правели само това, което им се нареди. Правели всичко по поръчка на висшестоящите. Изпълнявали поръчките на Партията, срещу символично заплащане. Един ден Партията решила да ги освободи и те станали свободни. Макар и свободни, те продължили да работят по поръчка. Навикът им бил дълбоко вкоренен. Някои станали бизнесмени и започнали да изпълняват обществени поръчки, но вече не срещу символично, а срещу космическо заплащане. Малко по- глупавите станали политици и журналисти и започнали да изпълняват поръчките на бизнесмените, срещу несимволично заплащане.
Още по-глупавите станали килъри и започнали да изпълняват поръчкови убийства, срещу не дотам символично заплащане. Въобще символичното заплащане останало някъде в историята. Вероятно ще попитате, какво е станало с тези най, най-глупавите, които са над 70% от населението и не са успели да се докопат до някоя поръчка. Те изпълняват не поръчки, а разпорежданията на шефовете си, блъскат се по трамваите, изнемогват и се опитват като Сизиф, някакси да я избутат нагоре тази държава, или поне децата си. Но и тези хора не работят, срещу символично заплащане. Правят го, срещу смешно заплащане.
Добре, че аз се уредих поне с този поръчков разказ.
цитирай
8. valsodar - Комедия от грешки :)
17.07.2008 09:21
Хареса ми.
Започвам вече да се чудя на това с каква закваска сме замесени, щом вече успяваме да се смеем над това, над което обикновенно другите плачат :)))
цитирай
9. valsodar - cecka1504 - нали не възразяваш , ако...
17.07.2008 09:22
нали не възразяваш , ако... започна да си събирам добрите думи за надгробна епитафия, че знае ли човек, как ще го опишат хайманите, като си замине ?! :))
цитирай
10. stefanov - Приятелю,
17.07.2008 09:32
Просто имаме силен дух, а това е най-важното. Колкото и да сме прекарани. Това ме подсеща пак за максимата на генерал Уилям К. Уестморленд - Главнокомандващ американските воиски в Южен Виетнам, който е казал: Когато ги хванеш за топките, няма начин умовете и сърцата им да не те последват.
Ние сме уникални , дори в такава ситуация - умовете и сърцата ни следват само желанието и ние да докопаме за топките този, който ни е хванал за тях.
цитирай
11. valsodar - О-о, това си е идея направо за разказ :)
17.07.2008 09:52
В какъв политически кадаиф живеем - всеки е хванал другия за топките с поредното компроматче, всички се борят с корупцията и всеки се надява на другите, че от страх няма да му разкрият бакиите :)

Днес правиха интересна аналогия между Б.Борисов и Първанов в тая насока :)))
цитирай
12. cecka1504 - Съжалявам, ако е прозвучало като ...
17.07.2008 10:48
Съжалявам, ако е прозвучало като "надгробна епитафия". Не това ми беше идеята, ама карай :)
цитирай
13. valsodar - Много хубаво си прозвуча
17.07.2008 10:51
Аз затова и почвам да си ги колекционирам, че откакто бях на един мемориум с "чемширени протуберанси" и вече тръпки ме побиват :)))
цитирай
14. cecka1504 - :)
17.07.2008 10:55
Ми, събирай тогава! Ако случайно решиш, че са ти малко, обади се, ще направим каквото е необходимо :)))
цитирай
15. valsodar - И това е станало много добро ! :)
17.07.2008 11:36
http://lubopitka.blog.bg/viewpost.php?id=212925
цитирай
16. valsodar - Браво, браво
18.07.2008 09:03
http://stefanov.blog.bg/viewpost.php?id=213288 - добро е, въпреки че е малко тъжничко поради достоверността си :)))
цитирай
17. анонимен - и аз ще пробвам да напиша нещо утре
18.07.2008 20:43
може и да стане.
цитирай
18. valsodar - Не се и съмнявам :)
18.07.2008 20:46
Ще погледна и стискам палци, някой да не се самоубие, като го прочете :)))
цитирай
19. valsodar - Людмиле, браво !
18.07.2008 20:51
Това http://lyudmilstefanov.blog.bg/viewpost.php?id=213389 се е получило много добре - напомня ми за Чандлър в часта му - размисли на Марлоу :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7395364
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив