Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2008 10:46 - Джентълмени ? У нас ? Невъзможно !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1086 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 04.09.2008 11:26


Днес, за малко да закъснея за работа по вина на предаването на Канал 1 - "Денят започва " с темата им за деня - "В истински кошмар се превърна почивката в Кушадасъ на повече от 200 българи.". Определено бе интересно да се проследи разговора в студиото, но мен ме заинтригува  основно едно нещо, което се наби в очи - оказа се, че просто все още ние българите нямаме изградената нужна култура и познания за да се наречем потребители, такива каквито ги имат туристите идващи да почиват у нас.
 Защото, няма как инак да си обясня, с какъв акъл ще тръгнеш на почивка в наша или в друга държава ( пълния текст на новината е по-долу с видеолинк ) , без да имаш подписан индивидуален договор с туроператора подобен на този  тук където ясно да са посочени задълженията на туроператора и при неспазването му да изискваш дължимите компенсации за провалената си почивка и създадените неудобства. Договор, който да те защити от нелоялно поведение от страна на туроператора, случаи на каквото има немалко.
 Гостите в студиото бяха справедливо възмутени от туроператора си, който вследствие на неуредени плащания с хотелиера ги е  изоставил като скитници да се оправят сами, но през цялото време следейки разказа им в мен се прокрадваше въпроса - Може ли да се вярва само на казаната дума и на едното стискане на ръцете в България ?
 И защо все още нямаме това възпитание, тази култура да изискваме договор, когато заплащаме за дадена услуга, а разчитаме на едното устно обещание ?
 Да, в представата ни за коректен бизнес, едно джентълменско ръкостискане е повече от достатъчно , но все пак трябва да си припомним и факта, че за да се родят джентълмените в бизнеса, преди това са се водили и все още се водят предостатъчно дела за нарушени търговски споразумения по конкретни договори с изрично посочени права и задължения.
 ( И колкото и голям джентълмен да си, е напълно нормално да декларираш джентълменските си намерения писменно и да ги спазваш, поемайки отговорността си за нарушаването им. )
 А екскурзиите организирани от туроператори също са сред тях и така, както четем че немски, британски  или руски туристи съдят собствените си туроператори за провалените им почивки у нас, така ще трябва да притиснем и некоректните сред родните, за да се изчисти пазара от тях.
 Оказва се, че Агенцията по Туризъм, по никакъв начин не е обвързана с рекламации по качеството на туристическите услуги, ако все още следното изявление на  председателя и Анелия Крушкова  е актуално  :
 "Държавната агенция по туризъм по никакъв начин не може да контролира нелоялните и некоректните туроператори, които недостатъчно добре компетентно и професионално извършват своята услуга. Всички граждани на страната, които са имали нещастието да попаднат на точно такъв тип организирани екскурзии, би следвало да се обърнат към Комисията по защита на потребителите със съответните писма и да акцентират своите неудачи и неуспехи в почивката си точно към тях." ( Да се чудиш за какво ли служи тази Агенция, ама нейсе ! )

 Та, колкото и да не ми се иска да си го призная и аз много често разчитам само на едната казана дума и все си патя от това.
 Време е да си научим правата и да започнем да си държим на тях.
 Ако не искаме, все да  да се отзоваме в небрано лозе и да плащаме за греховете на тарикатите, злоупотребили с доверието ни.





Надежда Василева
Сряда 03 Септември 2008 image  виж видео » 
В истински кошмар се превърна почивката в Кушадасъ на повече от 200 българи. Както снощи първи ви съобщихме, около 150 човека, сред които и деца прекараха една нощ на улицата заради проблеми с туроператорската фирма Вени тур, с която са заминали. 

 Други хора трябваше повторно да платят вече платени нощувки. Няколко автобуса с туристи днес се върнаха след провалената ваканция. От фирмата твърдят, че ще ги компенсират, като им върнат част от парите или ги изпратят на българското Черноморие. Вижте репортажа на Надежда Василева.

Снощи част от туристите са били принудени да платят по 20 евро, за да бъдат настанени в друг хотел, различен от този, за който вече са предплатили. Иначе трябвало да спят втора нощ на открито.

Друга група българи предпочели да се върнат обратно в страната ни. От фирмата още вчера признаха, че има проблем, но твърдяха, че той е бил решен и туристите има къде да спят, без да доплащат. Според хората, с които се свързахме в Кушадасъ обаче, това не отговаря на истината.



Тагове:   НАС,   невъзможно,


Гласувай:
0



1. krassko - Страхотно направено
04.09.2008 12:50
Затова вече не чета вестници и не гледам телевизия.
Всичко тук е събрано на едно място.
Поздравления за valsodar ! И дай боже, студентите
по журналистика да го последват с подобни
материали.
Ако и прокуратурата се самосезира и погледнат
кои са в управлението на фирма Вени тур и
няма ли конфликт на интереси в администрацията
на Агенцията по туризъм ще съм доволен.
Защото ми пошушнаха моите "доносници",
че има и нещо такова.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7410546
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив