Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2008 12:50 - В очакване на ... ?
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2547 Коментари: 19 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Социална справедливост - това словосъчетание винаги ми е звучало странно и е събуждало съмнение в популизъм, всеки път когато чуя някой да се бори за нея ?!
 Какво ще значи това - да се вземе от тези , които имат и да се даде на тези , които нямат ли ?!
Не излязохме ли вече от този период, в който държавата гарантираше на цялото си население, едно поносимо ниво на всеобща бедност и всеки инакомислещ сред него  бе заплашен с репресии ?
 Да, кое всъщност определя дали ще изжевеем живота си като бедняци или ще сме сред тези, разполагащи с живота и съдбата си?!
 Кои са факторите определящи дали един човек ще просперира в битието си или ще е в ролята на пълен аутсайдер, зависим изцяло от обществото и от актовете му на милосърдие спрямо него ?!
 Не знам защо, но за мен най-голямото зло за миналия век не бе това, че сме живеели във времето на развития социализъм.
 За мен най-голямото зло, е масовото приучаване на населението ни, че от него нищо не зависи, че неговия личен просперитет и благоденствие е в ръцете на други хора, на тези заели върха на социалната пирамида, като сан, привилегии и близост до властта.
 И наместо да сме нация гледаща към бъдещето сме се превърнали в народ оплакващ настоящето си и не смеещ да го промени. ( Нация от пасивни хленчовци. )
 Може и така да е по-удобно, безспорно на един неуверен, уплашен и нерешителен човек е далеч по-лесно да се вмени определен избор, касаещ бъдещето му, но все пак продължавам да се питам - А не сме ли обвързали прекомерно  ролята на държавата в бъдещето си , което си пожелаваме.
 Някак си е много лесно да се оправдаваш с лошата си съдба, да отсичаш с ръка - Няма място на тоя свят за мене, те ония изедници и душмани разграбиха всичко , а за мене нищичко не остана.
 Пак чакаме.
Какво чакаме и от кого ?
Ще дойде ли някога това ни спасение отвън, ако ние нямаме решителността да се променим, а чрез нашето пренастройване като мисъл, очаквания, инициативност, да променим и бъдещето което сме си предначертали ?!
 Защото бъдещето, което към момента сме си определили, е бъдещето на сиромасите.
Някак си, неусетно почти сме приели примиренчески ролята си на неудачници и сме отказали да се борим с живота, за нашето си място под слънцето. Кому е нужна нация от сиромаси, оскотяли духовно и физически ?
 Консерватизма е погребал неусетно детските ни мечти.
Някой спомня ли си вече, какъв е искал да стане като дете, как е гледал в него си момент на живота ?!
Кое всъщност е това, което замени надеждите ни със страхове ?!
 В момента сме роби на страховете си.
Страхът, че нищо не зависи от нас.
Страхът, че каквото и да предприем, то ще е напразно.
Залагаме на малкото, но за сметка на това сигурното, отколкото на голямото , но намиращо се в едно невидимо бъдеще.
 От ден на ден ставаме все по-инертни в нагласите си и се отказваме от новите възможности, които животът ни предлага със всеки един нов ден, в името на бедняшката си сигурност и мнимата утеха, че те ония не са щастливи.
 Да богатите също плачат, но защо наместо да плачем като бедни, не се пробваме да поплачем и като тях.
 Какво чак толкоз се иска  от нас?
Малко повече вяра в собствените ни възможности.
Малко по-трезва преценка за собствените ни качества.
Малко повечко решителност, от това по-лошо накъде, то каквото и да предприем все ще ни изведе към по-добро.
Малко смелост, доза кураж, стъпка решителност, всичко събрано в една готовност за промяна.
Да си позволим да се променяме.
Да не ни е страх да научаваме всеки ден по нещо ново.
Навлизаме в едно интересно време, което ще си покаже , кое е читавото в нас.

И тези сред нас, останали роби на инертността си, приели за даденост, че не могат да променят живота си, самия живот предстои да ги изхвърли от пътя си.
 Затова, нека и да гледаме малко по-ведро на икономическата криза в която навлизаме.
Тепърва предстои да изгори сухото, консервативното и закостенялото по нас, а ще оцелее единствено тази ни част, която е способна на промени.
 И това , което не ни убие, определено ще ни направи по-силни.
 За да можем да прекрачим в бъдещето си.
 Променени.



Тагове:   очакване,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. reffina - Ако знаеш колко навреме ми дойде ...
15.10.2008 13:18
Ако знаеш колко навреме ми дойде този твой постинг!
Длъжница съм ти....да знаеш:))))
От шест месеца го мъдря, но сега вече знам - сменям си работата:)))))
Стискай палци.....
Ей, Богу, наистина ме разсъни......
Това ще си го принтирам, и ще си го нося в мен!
Става ли?!!!! :))))))
цитирай
2. valsodar - А защо пък не ?!
15.10.2008 13:23
Стискам ти палци, желая ти успех и тайничко се надявам , един ден , когато се срещнем, аз да чакам пред теб с твоя книга за автограф :))
цитирай
3. tini4 - Абсолютно вярно е...
15.10.2008 13:52
че тези, които поставят прегради пред развитието ни, сме най - вече самите ние! И никой не ни е виновен!
Пораженията от миналия век, действително са тежки, но не бива да са оправдание! Инерцията и страха от провал - това трябва да се преодолее! Много по - лесно е за хората с възможности, но положат ли се усилия, резултат има.
Както бе казал някой - може не всички действия непременно да водят до щастие, но няма щастие, без действия!
И това е валидно за всички сфери от социалния живот!
Поздравления за постинга!:)
цитирай
4. flyco - глей сеа
15.10.2008 14:11
Неможеш да искаш от всички да бъдат герои. В битката някой успява други не. На всеки му се иска, ама не всеки може. Държавата е длъжна да осигури равните шансове. Равните шансове включват равни условия на образование, равни права, равни възможности до достъп до информация и още куп други разни неща. Тази именно камара няма как да се създаде ако не се вземе от едни и да се даде на други. Това го има навсякъде. Въпросът е в това да се извърши справедливо, по начин такъв, че даващите да са убедени, че трябва да го направят, а получаващите да са убедени, че това е милостиня и да са благодарни и ако не чувстват срам да го почувстват. У нас въобще не се обръща внимание на тези очаквания на двете групи, всъщност такива очаквания няма защото не са възпитани, а се възпитават с успешното прилагане на адекватни закони за определено /достатъчно дълго/ време.
цитирай
5. valsodar - Няма равни шансове :)
15.10.2008 14:20
Дай поне за това да не храним илюзии.
Не може да сравняваш нивото на преподаване, което може да ти предложи някоя елитна гимназия или колеж, с това на селско даскало, дето един даскал води по 5 предмета.

Даването на милостиня от държавата е една крайно порочна практика, приучаваща населението й към безделие.
За какво ми е изобщо да работя, след като и със социална помощ бих могъл да преживявам ?!

Държавата не трябва да дава милостиня, защото никъде по света няма безплатен обяд.
Ролята на държавата трябва да се изчерпва с това да обезпечи нужните ред и сигурност, за да може икономиката й да се развива и законите да се спазват от всичките й граждани.

В Чили да не би да има държавна пенсионна система ?! Колко е ? 5% на фона на останалото осигуряване ?!
И какво - там мрат от глад ли, защото държавата им не се меси отдавна в начина по който да опредляш старините си ?!

И още един порочен навик - цял живот да даваш на държавата , с мечтата някой ден тя да даде и на тебе.
Е , виждаме какво дава - пълна нищета и мизерия :)))

"даващите да са убедени, че трябва да го направят, а получаващите да са убедени, че това е милостиня и да са благодарни" - с това не съм съгласен - точно това формира психиката на бедняка :)))

Не е важното да даваш милостиня, важното е да дадеш възможност, хората да не се нуждаят от нея !
цитирай
6. compassion - Как се отнасяме към децата си...и към пораслите...
15.10.2008 14:23
Силно впечатлена бях от искреността на холандците, които все пак успяваха да кажат истината деликатно.Те не използват обидни и негативни думи за характеристика на другите и особено на децата; виждат позитивното. Наричат някой, който е:
буен, нервен—ентусиаст;
агресивен, груб—енергичен;
тесногръд, ограничен—предпазлив;
страхлив, малодушен—внимателен;
стресиран, напрегнат—търсещ;
лицемерен, двуличен—креативен;
подмазвач, нагаждач—любезен и мил;
зубрач, натегач—ученолюбив;
кариерист, службогонец—амбициозен;
дързък, нахален—талантлив;
повърхностен, безотговорен—любвеобилен;
несериозен, нерешителен—състрадателен;
и те наистина стават такива!!!!
А ние българите непрекъснато си повтаряме колко сме....никакви...абе, българска му работа... е заключението. Да престанем сами да се унижаваме!!! Да се самоуважаваме и да не се оставяме да ни тъпчат, за да ни уважават и другите!
За ролята на държавата: същата -- тя трябва да уважава гражданите си и да им дава право на избор, а не като овце да ги тика по определен от нея път. съгласна съм с valsodar
цитирай
7. kalbotobg - ?!
15.10.2008 14:28
"Някак си, неусетно почти сме приели примиренчески ролята си на неудачници и сме отказали да се борим с живота, за нашето си място под слънцето. Кому е нужна нация от сиромаси, оскотяли духовно и физически ?"

Ти това дето го пишеш чел ли си го ? Я по-добре земи изяж едно шоколадче и го прочети пак. Тези дето са се отказали да се борят да оцелеят вече са мъртви. Хората дето се борят за живот а не "борещите се с живота" оцеляват . Колкото до това на кого сме нужни, семейството ми и хората които държат на мене ми дават повече от достатъчен повод! Относно огънят дето щял да изгори сухото не виждам как ще подмине и суровото ако го оставим да гори пък камо ли да го разпалваме.
цитирай
8. valsodar - kalbotobg и дай сега да чакаме , а ?
15.10.2008 14:42
Да чакаме на банките да гарантират спестяванията ни, в момент в който искат гаранционния фонд по тях да намалее.
Да чакаме на държавата да реши спора ни с монополистите, наместо да заведем дела срещу тях ?
Да чакаме някой да вкара в ред живота ни, наместо сами да се вземем в ръце и да го променим в тая посока , в която искаме ?

То съдбата за всичко е виновна !
Ако не е съдбата ще е правителството.
Ако не е правителството ще е международния валутен фонд, глобалистите и евреите конспиратори.

Все някой ще се намери виновен.

Само дето , аз си знам едно златно правило - "Който иска нещо просто го прави, а който не - си намира удобни оправдания ".

В моменти на криза предприемчивия мисли, как да печели повече, а бедняка как да харчи по-малко - това ги различава като психика :)
цитирай
9. kalbotobg - ...
15.10.2008 15:03
Не те карам да чакаш , нито да спреш да мислиш. Беднякът мисли как да спести когато това дето има не му стига да оживее, същото прави и банкер като фалира. За едното мислиш защото си принуден за второто пък мислищ за да не ти се налага да мислиш за първото. И почвай да мислиш а не се занимавай с мен, да не кажеш че аз съм те провалил после ;) !
цитирай
10. compassion - Mъдрост от МАЙКА ТЕРЕЗА:
15.10.2008 15:07
Най-голямата спънка - страхът.
Най-голямата заблуда - че друг е виновен за неуспеха ти.
Най-глупавото нещо - оправданието.
Най-лошото поражение - отчаянието.
Най-големият ти враг - ти самият.
Най-лошият съветник - гневът.
Най-доброто лекарство – оптимизмът.
Най-мощната сила на света – вярата.
Единствената реалност – любовта.

Трябва да променим начина си на мислене...това е началото на успеха.
цитирай
11. valsodar - Нали знаеш, кой е виновен за собственият ни провал ?
15.10.2008 15:09
Никой друг освен нас самите.
И никой не може да ти стори такава мизерия, в каквато сам можеш да се вкараш.

Американците с много неща са ме дразнели като манталитет, но едно не мога да им отрека като положително качество - въздигнали са на пиедестал вярата в собствените си възможности и са подписали пиедестала с "Американска мечта".

Да , за мнозина просперитета ще си остане мечта, но ще остане поради грешен разчет на възможностите и усилията които е следвало да положат за постигането му.

Апропо, чел ли си "Зеления крал" ?
Тази книга ме изуми навремето.

ПП Всичко е въпрос на приоритети.
Искаш да водиш скромен живот и енергията ти да отива в други сфери на битието ти ?!
Чудесно и похвално е, но нямаш право да се оплакваш тогава, колко си беден, в каква немотия си обречен да живееш, а ония безскрупулните какви мацки забърсвали и какви коли карали.

Винаги имаме избор пред нас.
Винаги.
Проблемът е, че рядко ни стиска на дупето да се възползваме от него :)))
цитирай
12. gothic - Така е - ние самите стоим на пътя на ...
15.10.2008 15:44
Така е - ние самите стоим на пътя на собственото си щастие...
цитирай
13. анонимен - ....
15.10.2008 15:46
Здравейте на всички - автора и коментиралите постинга му с пожелание за хубав ден!
Да-аа, изцяло подкрепям изказаното, а за да бъда честна и пред себе си - доста от тази така типична апатия и страх на нацията ни намирам и у себе си:-(
За съжаление не виждам в бъдещото поколение промяната, тази толкова важна черта - To Be Proactive по отношение на собственото им бъдеще и начин на живот. Някак си ние порасналите им създаваме погрешната рамка, в която знанията например не струват нищо - защо да трупам знание, когато някой друг минава по-тънкия, лесния начин, когато не е положил и грам труд или усилие... Как да оборя собствената си дъщеря, да е убедя, че след време тази/този с хубавото БМВ на тати или с 10-те чифта ботуши примерно пак може да не стигнат доникъде, че знанието ще се котира, че друга е ценностната система дето важи, за да се наречеш Човек... Но нека не гледам другите, че ще потвърдя нагледно казаното в постинга:-) Попрекалих с писането май..
цитирай
14. flyco - Re: 10.
15.10.2008 16:53
Казваш, че трябва да променим начина си на мислене, защото това е началото на успеха.
Ами хубаво, който е стигнал до тази мисъл значи вече го е направил, а който не е стигнал как ще стигне? Ха на бас, че няма да стане с четене и приказки.
цитирай
15. анонимен - Социалната справедливост е най...
15.10.2008 17:15
Социалната справедливост е най-широко лансираната демагогия..можете да я тълкувате всякак, но истината е че ние не се раждаме равни. Колкото по-рано се осъзнае, токова по-реалистични очаквания може да имаме за нещата, които могат да ни се случват.
цитирай
16. compassion - Re: 14 flyco
15.10.2008 21:10
Промяната няма да стане от самосебеси. Трябва да работим целенасочено.
Промяната е възможна само ако:
1.Осъзнаем необходимостта от промяна (Да се питаме „защо”и си отговаряме докато стигнем до сърцевината на проблема какво и защо трябва да се промени);
2.Пожелаем промяната (ако сме убедени, ще бъдем и мотивирани, ще подкрепяме и ще участваме активно в осъществяването на промяната);
3.Се научим как да я осъществим (опита на други държави, теоретични познания и собствен исторически опит; може да се използват няколко метода едновременно.
4.Развием нови способности, трениране за изграждане на нови умения и промяна в поведението;
5.Затвърдим промяната чрез поддържане на новия ред със законови и други разпоредби; чрез контрол и събиране на обратна информация за необходимостта от корекции.
Да, много четене и много приказки, но не само....

цитирай
17. анонимен - Каквото и да си говорим нищо хубаво ...
16.10.2008 18:48
Каквото и да си говорим нищо хубаво не се получава без борба.Да, БОРБА трябва да се бориме срещу всичко и всеки който ни ощетява.
За да си добре и да живееш достойно първо трябва да си образован и да имаш определено количество умствен багаж.
Второ трябва да си готов да жертваш нещо за да си добре - време ,здраве, пари,живот,и т.н.
В България има твърде много простотия и деформирано мислене.
В старото поколение (живяли през соца вкл. и аз)
има наслоени изкл. вредни мирогледи и начини на светоусещането.
Трябва на децата си да предадем нуждата от усъвършенстване и самоконтрол.Това е основата на успеха на едно общество.
На тези които не желаят да се усъвършенстват обществото да им го наложи.Има начини има възможности НО няма политическа воля, защото нищо в българия не става ако няма ДАЛАВЕРА.
Защо е така защото хората които са носители на държавността са тотално разнебитени морално.За тях думата чест,патриотизъм и морал са смешни неща и за тях даже е под достойнството им да говорят за тези неща камо ли да ги вменяват, именно тези хора са излишни- те пречат.Не говоря само за сегашните управници - говоря въобще има много боклук и ни трябва някой като Левски за да изчисти тая пасмина както астероида е изчистил динозаврите и е дал шанс на бозайниците.Иначе сега нямаше светът да е това което е.
цитирай
18. valsodar - 17 - подкрепям те :)
16.10.2008 21:27
Допълваш много добре пропуснатото от мен :)
Иска се воля за промяна, идея за промяна, сила за промяна.
Не знам защо, но в историята ни промяната винаги е настъпвала, когато просто нищо друго не ни е оставало като алтернатива.
Пуста ни инертност :))
Ама след като цвета на нацията ни е бил систематично избиван и прокуждан в продължение на столетия, какво ли се чудим на фона на оцелелия генофонд ?! :)
цитирай
19. valsodar - compassion
16.10.2008 21:29
Прекрасно обобщение :)
Поздравления за лаконичността :))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7427809
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив