Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2008 09:54 - Силно земетресение грози района на София
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8068 Коментари: 41 Гласове:
0

Последна промяна: 02.11.2008 10:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Чудя се, защо ли всеки път когато се съобщава за земетресение, все се брои на колко километра е от София ? Това взе да ми прилича малко на предстартово броене.   И все си отдъхваме, аха ударило е Малко Търново, ударило е Благоевград, то това е далече и е извън България. Защото България, това е София. И чакаме, чакаме да се събудим с новината, че земетресение е ударило София. 
 И какво би се случило, ако не дай си Боже или въпреки оптимизмът ни, едно земетресение с магнитут около 7 по Рихтер вземе, че ни тресне ? 
 Някой, някога да ви е подготвял психически за подобен развой на събитията ? 
 Какво би се случило наистина в една София, разлюляна от мощно земетресение, която и без него в нормални спокойни дни не може да се справи с трафика си, изпъстрена с ново некачествено строителство и блокове които сами си падат под напора на вятъра ?
 Софийското поле е една от сеизмично най-застрашените зони в страната ни.
 Последното голямо земетресение е било преди 150 години и нищо чудно в близко бъдеще да станем свидетели на неговото повторение.
 Ще ни помогне ли в една подобна ситуация местния супермен Бойко Борисов или и тя ще се окаже поредният заговор на правителството срещу него.
 Какво правим в момента, за да се подготвим адекватно за него ?
 Обучения на учениците, как да реагират при земетресение в училищата ?
Аз за такова не съм чувал, а вие ?
Едно време, имаше опити в часовете по НВО да се вкарат малко знания, в посока първа помощ и адекватно поведение по време на бедствия и аварии, но всичко това с падането на комунизма е един отречен анахронизъм.
 Анахронизъм изместен от увереността, че по времето на демокрация, нас природните бедствия ще ни заобиколят , като неугодни на правителството и още повече на Емел Етем, в качеството и на предводител на Агенцията ЗА бедствия и аварии.
 Така де, това което Бог ни спести и сами можем да си го сторим с помощта на ДПС във власта.
Но аз, като по-упорит, всеки ден сблъсквайки се с ужасния трафик, с пренаселеността в кварталите на София и с безразборното ново калпаво строителство си задавам гадничкия въпрос, а какво би се случило с всичко това, ако земята напук на прогнозите ни вземе че се разлюлее точно под краката ни ?
 Отговор няма.
Или по-скоро, отговора ми е апокалиптичен.
София в момента гони около 2 милиона население, с около милион автомобила.
Представете си  какво става, когато това население го обземе пълна паника, всред всеобщата разруха ?!
 Аз си го представям и тръпки ме побиват.
Защото виждам и на какво ниво ни са службите, които трябва да окажат помощ в подобни ситуации - неспособни да изпълняват задълженията и целите си.

 За всеки случай, ето ви и няколко полезни съвета, па то нека злото да си ни подмине, както досега :

Практически съвети, които трябва да следвате, ако почувствате силен земен трус:

Не се паникьосвайте и не хуквайте да бягате напосоки; Не трябва да напускате сградата, в която се намирате, освен ако бихте могли да излезете на открито за 10 секунди;

В никакъв случай не тръгвайте да бягате по стълбите или с асансьора. Това може да е смъртоносно;

Заемете най-безопасното място в помещението в което сте – под рамката на вратата, близо до вътрешна стена, колона, под стабилна маса или легло;

Ако сте на улицата застанете далеч от сгради и далекопроводи;

Ако земетресението ви завари зад волана, спрете на открито, безопасно място и изчакайте;

В обществения транспорт е по-добре да изчакате края на труса в превозното средство;

След затихването на земетресението напуснете по най-бързия начин сградата, като преди това изключете тока, газта и водата. 

ПП По мотиви на Силно земетресение грози района на София




Гласувай:
0



1. mitternacht - ....
02.11.2008 09:58
EeМии....
Абе, споко.Той Бог като гледа България къде е навряна и как няма да излезе скоро от там, повече ни съжалява и от Содом, и от Гомор.Тъй че няма да ни прати нищо.
цитирай
2. valsodar - Дано си прав
02.11.2008 10:02
Но аз си следвам максимата - Вържи си попа, че да ти е мирно селото !
Не отминавам с безразличие и насмешка предупрежденията на специалистите в областа и си имам едно наум, че света който познаваме, всеки един миг може да влезе в нова непозната и плашеща посока.
Което не ми пречи да се радвам на настоящето, но ме стимулира да се стремя да съм адекватен към промените които ми е замислило бъдещето.
цитирай
3. gothic - Понеже и аз имам такива наблюдения, ...
02.11.2008 12:49
Понеже и аз имам такива наблюдения, и понеже лееееко отбирам от геология (знаеш защо), аз съм в пълна готовност. Обучил съм доколкото може и фамилията. И се надявям да не се случи. Защото като знам как реагират институциите при далеч по-малки бедствия, треска ме тресе...Сигурен съм, че земетресението ще вземе много по-малко жертви, отколкото събитията, които ще го последват, все по тази причина - неадекватността на институциите.
цитирай
4. abualam - Плашещо е
02.11.2008 13:12
и новото строителство....Билла-та до мя блок падна от една малко по-силна буря и добре, че се разминахме само с две леко ранени и повече уплашени жени....

Но какво да кажем за един силен земен трус??? Гледайки новото строителство, икономията от заплати на квалифицирани кадри...Давам пример...Не наемат геодезист, защото и строителния инженер го бил учил това някога за малко...

Направо си е нов вариант на "Апокалипсис сега"...
цитирай
5. анонимен - Ами ако изригне вулкан?
02.11.2008 13:20
Ами ако изригне вулкан на Витоша, като си береш гъби, какво ще правиш?
цитирай
6. анонимен - хахаахах
02.11.2008 13:40
цитирай
7. анонимен - Изключително неприятна новина...
02.11.2008 13:44
Мен от земетресения много ме е страх :-(
цитирай
8. artbrain - еее много черногледо. да, прав си ...
02.11.2008 13:53
еее много черногледо.да,прав си наистина,не дай боже,ако се случи ще се разбере колко сме жалки в това отношение.но какво пък можеме и да направиме ние.власт нямаме,средства също.добре е че си дал ценни указания.помня като малка бях заключена вкъщи сама,а ключа в баба в отсрещния апартамент.всичко се залюля и аз се побърках от страх,заключена а баба и дядо дори не разбраха,щото бяхя легнали да спят следобед.добре че съседите звъняха на всичките звънци,но после като излязохме навънка си стояхме пред блока- а то и нямаше на къде.блокове на всякъде,където и да погледнеш.
та,плашещо е ама предпочитам да мисля за по-хубави неща и без това не мога да променя нещата....:)
цитирай
9. valsodar - Кетбалу, аксиомата ти е грешна :)
02.11.2008 15:25
Земетресенията може да се предсказват, проблемът е, че за да има полза от предсказанията то те трябва да са с точност не по-голяма от ден, а засега са малко аналитичните системи с подобни изгледи за успех.
Защото какъв е смисълът, ако сега предскажа , че София ще я удари земетресение с магнитут, 4.5 по Рихтер декември месеца тая година ?
Какво , цял месец ще седиш навънка или ще изселиш населението на София извън нея докато премине опасността ли ??!

За мен адекватни са превантивните мерки които се взимат в страни с регулярна сеизмична дейност, както Япония - строго строително законодателство и безкомпромисен строителен надзор, адекватни спасителни служби и добре обучено население, с изградени адекватни реакции.
Това е посоката в която трябва да се работи и тук.
Все още не можем да влияем на природата на ниво движение на тектонични плочи, но можем да влияем на строители за качеството на изпълнените от тях сгради, както и да се обучи населението какво следва да прави не само в случай на земетресение , но и при други природни бедствия.

Повече пот в учението, по-малко кръв в боя - е рекъл Суворов.
Адаптирано по темата би звучало така - по-добре подготвено население, по-малко жертви по време на бедствия !!!
цитирай
10. valsodar - Да бе да :)
02.11.2008 15:37
Поинформирай се малко и тръгвай тогава смело да ме оборваш :)))
Не съм си поставил за цел да пиша научен реферат по темата, затова и няма да задълбавам спора в тази насока.

То сякаш метереолозите като предсказаха преди обилни валежи и опасности от наводнения Емел Етем бе подготвена ??!
Както е подготвена сега за зимата - точно никак !
цитирай
11. valsodar - mihala , за да е сверен часовника
02.11.2008 15:41
Се искат най-вече инвестиции в научните ни кадри, средства за изследователски програми и за обмен на опит със страни притежаващи богат опит в тази насока.
Не може на един академик да му плащаш колкото на чистачка и да очакваш да ти дава спасителни предупреждения :)))

А и да ги даде, веднага ще наскачат поне 100 умника които да го оборят.
Така че, не се надявайте в близко обозримо бъдеще държавата да ви опази от бедствия и аварии !
цитирай
12. valsodar - Попрочети малко :)))
02.11.2008 16:01
http://www.geology.bas.bg/lecture/seismotectonics-14th%20lecture.pdf

http://bl-grad.com/modules/news/article_storyid_1005.html

Ако ти е малко, ще ти изровя още, но не виждам смисъл да споря с тебе, след като само преди по-малко от три месеца, много уверено твърдеше, пак в моя тема, че имотен балон няма и цените ще продължават да растат нагоре.
Е, там ти видях колко ти е "научната" подоготовка, затова и не виждам смисъл да изпадам в поредната безсмислена полемика с тебе.

Дай-Боже да греша и никога земетресение да не удари София, защото с настоящето ни ниво на подготвеност, жертвите ще надхвърлят тези дадени от страната ни по фронтовите линии на първата и втората световни войни, взети заедно !
цитирай
13. valsodar - В първия линк е казано нещо много важно и интересно - цитирам :
02.11.2008 16:06
Всяко обявено предсказване на земетръсна катастрофа в последния момент,
въз основа на краткосрочни предвестници, може да има “ефект на ядрен взрив” –
паника и неконтролируем хаос с последствия, равни на тези от земетресението.
цитирай
14. valsodar - Отговорил съм ти :)
02.11.2008 16:10
Дал съм ти два линка, но освен говорене се иска и поне малко четене, мога да ти дам и още, но какъв е смисълът от спора ?
цитирай
15. valsodar - Ето ти и още един по-скорошен
02.11.2008 16:12
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=524470

Земетръсните прогнози скоро могат да станат реалност, след като американски геолози от института "Карнеги" успяха да изолират сеизмични сигнали от разлома Сан Андреас в Калифорния, часове преди истинския трус.
Учените, резултатите от чиято работа бяха публикувани вчера от сп. "Нейчър", са направили сондаж на дълбочина от около 1200 метра в земната кора, което е позволило улавянето на сеизмичните вълни от образуването на малки пукнатини – предвестници на същинския трус.

Първите резултатите от работата им са били постигнати още през 2005 г., когато сеизмичната активност е регистрирана 10 часа преди земетресение от 3-а степен по Рихтерс. Същият сценарий се повторил няколко дни по-късно при нов съвсем слаб трус.

"Много сме окуражени и планираме още експерименти, за да потвърдим дали наблюдаваните промени са част от общите физични процеси преди земните трусове," заяви сеизмологът Фенглин Ниу от университета в Хюстън в интервю за Ройтерс.

Все още обаче не е съвсем сигурно дали откритието на геолозите ще позволи изготвянето на съвсем точни сеизмични прогнози, часове преди фактическото земетресение.

"Моментът, когато ще имаме работеща система за ранно предупреждение от земетресения, е далеч в бъдещето – поне 10, ако не и 20 години," коментира Пол Силвър от института "Карнеги". Когато това стане факт, жертвите от тежки земетресения, като това в китайската провинция Съчуан отпреди два месеца, ще могат да бъдат сведени до минимум.
цитирай
16. valsodar - А ти четеш ли , аз какво пиша ?
02.11.2008 16:18
Ама нали пуста любов към спора ? :)))
цитирай
17. valsodar - Е, каква бе основната идея на поста ми ??!
02.11.2008 16:30
Че колкото и добри прогнози да се правят е по-важна превантивната дейност !
Че трябва да има строг строителен контрол над новостроящите се сгради, относно качеството им на изпълнение с оглед и сеизмична устойчивост на сградите.
Че е нужно, адекватна политика за обучение на населението за правилна реакция в кризисни ситуации.
Че ни трябва работеща и ефективна спасителна система в случаи на бедствия от подобен мащаб.
цитирай
18. valsodar - То че ни заплашва, заплашва си ни
02.11.2008 16:50
Кога точно ще се случи, в кой ден точно и в колко часа никой не е казал.
Има си статистически методи за прогнози и въпросния професор се е позовал на такъв метод.
Има и други методи, посочени в първия линк.
Затова и си ни е нужен БАН като ефективна научна институция !
Имаме си немалко способни учени , време е властимащите раздаващи бюджета да осъзнаят, че инвестирайки в тях инвестират и в сигурността и безопасността за населението ни.
цитирай
19. tini4 - Поради факта, че роднини работят в БАН...
02.11.2008 17:32
Доста информация изчетох... Но пред стихия от подобни размери, поведението ни е от съществено значение за оцеляване... и късмета!!!

А това, което Радо е написал е добре да се наизусти - и на сън да ни разтресе - да не се паникьосаме!
цитирай
20. анонимен - Нямам коментари
02.11.2008 19:57
Топъл бяс между невинни слабини
цитирай
21. empire - hhh
02.11.2008 21:05
Нека удари Кърджали и турските раиони,ама така да ги удари че направо да ги погълне турчолята :D
цитирай
22. eien - Моят първи постинг е за земетресение в България
02.11.2008 22:09
да се ненадява човек на уникални коментари...
цитирай
23. nakom - По специално от тоя тъпанар Рангел Гюров ми е писнало
03.11.2008 08:11
От няколко години насам се опитва да си пробута тъпата "система" на правителството, и само излайва по някоя прогноза, колкото да ошашка народа.Това че има вариант за земетресение - има го и още как.И няма как да го няма с тая тектоника над която живеем.Ама като ровне човек назад, вижда как бате ти Рунгел само се опитва да си продаде "системата за ранно предупреждаване", правейки прогнози как ще измре цяла България ако не му я купят.Преди време се пънеше че щяла да спасява и от земетресение, в един открит дебат се насра че нямало как да стане това, от тогава насам само съобщава за предстоящи катаклизми.Което е лошото, е умен тип, има правилни прогнози, и доста неща ги е реагирал и предсказал адекватно.Но със сигурност засега само гърците са предсказали земетресение, и то само едно.От тогава насам даже и на тях не им се е случвало да успеят.И такава система има работеща в Япония, за която не се бие барабан, ама от последното земетресение там има 2 жертви, а сходно като магнитут в Китай има 75 000.Не убиват земетресенията а лошото строителство, и всички ние сме виновни защото купуваме каквото ни се предложи на пазара, вместо да мислим и да сме критични към големите крадци - строителните фирми.Аз лично имам апартамент, до мен съсед на етажа ми е техническият ръководител на строежа на кооперацията, затова съм относително спокоен.Но новото строителство е под всякаква критика, и да не дава Господ да ни тресне такова нещо като силно земетресение, просто ще е ужас.
А специално за Рангел си имам подозрението, че ако разбере за такова земетресение, ще го оповести само в медиите, без да се ангажира с конкретни дати, относителни часове итн.Не го харесвам и това си е.
цитирай
24. valsodar - Това му е опасното на прогнозите
03.11.2008 08:59
Всяка една прогноза, която не се сбъдва предизвиква хаос с щети близки до това на земетресение.
И накрая става, както в приказката с лъжливото овчарче - две-три фалшиви тревоги и тряс за финала.

Има предсказани земетресения в разлома Сан Фернандо има и предказани в Китай , но проблемът е, че методиката им е индивидуална, отчитаща особенностите на района и не сработва на 100% с останалите сеизмични зони.
Просто факторите които трябва да се вземат под внимание са повече от тези, които могат да се вземат под наблюдение.
Може би, едва след като се изгради единна световна система за следене на движенето на земните пластове, едва тогава ще може да се говори за 100%-ви точни прогнози, което е и основния проблем.
цитирай
25. анонимен - Да очакваш неочакваното
03.11.2008 16:33
Може и бъкел да не разбирам от сеизмология, но поне си чета за този въпрос и ми е интересно. Със скромните наблюдения, коитосъм си направил, обаче, трябва да кажа ,че много от учените, занимаващи се с това в БАН, просто или не разбират от материята или не обявяват нещата за да не се предизвиква паника (което би било огромна решка). Стигнахме до там, че се доверяваме не на научни факти , а на гледачки със съмнителни способности. Всъщност на кого ли да се доверим?!
Едно време ни учеха по НВО (това не е ТВ канала, а се наричаше Начално военно обучение) какво да правим, ако стане. Кога може евентуално да повтори и какви могат да са последствията при отделните сценарии.... Сега - заеби ! На никой не му пука! Вкючително и на хората от съответните министерства, които би трябвало да ни подготвят за шока. Явно имат други приоритети.
Аз не разбирам от тези неща /отново го подчертавам/, но искам да съм информиран за това какво може да се случи и което е по-важно как да се процедира. Сигурен съм, че много скоро това земетресение ще се случи - въпрос на време е- по всичко личи, но ние трябва да сме готови за това.


the Porsche

цитирай
26. frostblade - Хаос....
03.11.2008 20:33
Хаос, смърт, апокалипсис....амин.
цитирай
27. valsodar - освен качеството на строителст...
03.11.2008 20:46
освен качеството на строителството, друго важно условие е на какъв фундамент(земна основа) ще се строи. Досега в България освен за големите промишлени и обществени обекти не се изискват геоложки доклади за земната основа. По морето понеже се уплашиха от свлачищата, започнаха да изискват преди проектирането на дадена жилижна сграда да има геоложки доклад, но доколкото ми е известно това не се прави другаде от икономии за инвеститора.
цитирай
28. valsodar - Porsche :)
03.11.2008 20:51
Хората имат други дертове - как да разпределят сумите от фондовете за подпомагане на пострадалите от бедствия и аварии, между обръча от фирми.
Сега предстои зимен сезон, то за едната зима оповестиха официално, че нямат абсолютно никаква готовност, ние сме тръгнали да чакаме план и готовност за по-крупни аварии ли ?
Гърмежа в Челопечене го доказа за енти път.
Ами ако гръмнат по-големите погреби, тогава какво ?
Пак съболезнования за загиналите, че са имали неблагоразумието в неподходящо време да живеят на неподходящо място ли ?
Видя какво стана с наводненията - знаеше се седмица по-рано, че ще ги има и какво се случи - източиха язовирите баш когато реките бяха най-пълноводни :)))

Сега при едно земетресение, ще се пораздвижи пазара на недвижими имоти , който е в стаза - ще паднат едни сгради, ще се освободи терен за ново строителство, а каквото е оцеляло, ще се продаде на цени мечтани от по 2000 евро на кв.м.
Мечтата на спекуланта.
А и някоя фирмичка покрай държавния резерв ще позахлеби, в такива случаи се търсят много палатки и одеяла :)))
цитирай
29. анонимен - prodigal
03.11.2008 21:08
Божа работа, но щом и от това се притеснявате, не е на добре да знаете...

Не че не сте добре, но е безсмислено да се подготвяш за немислимото... то нали за това е немислимо!

цитирай
30. valsodar - Човек не може да се застрахова от всичко.
03.11.2008 21:14
Но поне може да се опита да го посрещне подготвен - затова сме мислещи същества - да намираме възможни решения на проблемите още преди да са се случили !
Инак ще сме поредните глупаци въртящи се в омагьосания кръг на грешките си.

цитирай
31. krassko - valsodar
04.11.2008 09:37
Кмета каза, че ще прати хора да го махнат тоя постинг. И модераторите ще ги глобят по една заплата на първо време за "Всяване на паника в населението". Малко по сериозно момчета! И по отговорно!!!
цитирай
32. valsodar - Ами, ако това ще направи сградите по-устойчиви ... :)
04.11.2008 09:53
Аз им предлагам да си го разпечатат и с листите да упътнят фугите на панелките и дупките между стените на новото строителство - може да подейства като амортисьор - знае ли човек ?! :)))

цитирай
33. анонимен - 18-ят етаж
04.11.2008 12:57
Едно нещо няма да забравя цял живот: как блока се люлееше и какво бе усещането на 18-ят етаж.... И бегла представа си нямате за какво става дума.... Стени пращят, секции падат, книги се посипват от рафтовете, хора пищят в паника и безсилие.... Страшно е и е ужасно. Като в кошмар , но наяве.
И след това, което прочетохте, още ли мислите, че това, дали ще си готов, когато се случи няма значение?!

the Porsche
цитирай
34. анонимен - do valsador
06.11.2008 13:19
Явно имаш строителната грамотност на плъх в аквариум.
1. Геоложкия доклад е задължителна част от инвестиционния проект още преди 1972г.
2. Магнитута на земетресение винаги в ЦЯЛ СВЯТ се е давало по скалата на МЕДВЕДЕВ не на РИХТЕР.
Новините казват рихтер но прочитайки справката от ИСА ще забележиш че магнитута се дава по Медведев.
3. Земетръсните норми за последните години се промениха няколко пъти което вдигна армировката - означавали това че сгради проектирани преди 08,2007г. са опасни.
4. Прогнозиране на земетресение до сега няма успех никакъв. Има теории как да стане но ако уцелят деня и страната не уцелват епицентъра и магнитута.(епицентър са уцелвали с радиус 150км а магнитут никога). Това за което говориш в гърция не е прогноза а случайност забелязали са промяна в земната кора и са предположили че може да е земетресение. Имали са друга цел на наблюдение.
5. Да ти кажа че още никой нищо не знае за земетресенията - проследи историята. Всичко е открито на принципа "проба грешка" - динамита, гумата, барута, стоманата, пулсационната компонента на вятъра и т.н. , а ти да си видял някой да слиза под земята и да наблюдава движение на земната кора и да ги описва. Това е частта от земята която човек не е покорил.
цитирай
35. valsodar - Да ти отговоря точка по точка :)
06.11.2008 13:34
1. Това, че е задължителна част, не означава , че е правен такъв - информацията ми е от средите на геолозите :)))
2. С това съм съгласен
3. Армировката може и да се вдига по стандарт, но кой следи изобщо за прилагането му ?!
Някой може ли да ни гарантира, че в новото строителство се влага тази армировка, която е задължителна по стандарт ?
Да не говорим за старото строителство на което масово му се режат подпорни колони и носещи стени...
4. С това не съм съгласен
5. Науката се развива и в наши дни за земетресенията се знае много повече отколкото преди 20 или 50 години.

"а ти да си видял някой да слиза под земята и да наблюдава движение на земната кора и да ги описва. Това е частта от земята която човек не е покорил." - По твоята логика, не би следвало и да има елементарни частици, след като никой не ги е видял ?! :)))
цитирай
36. анонимен - e sq da ti kaja
07.11.2008 11:22
Прочети закона няма как да се получи резрешение за строеж без геоложки доклад освен ако обекта не е под 4-та категория. Информацията може да ти е от геолозите но аз съм строителен инж. и работя с тях.
За влагането на армировката има протокол 7 който се подписва от проектанта ако не е подписан няма акт15 - няма разрешение за ползване.
Сега за твойта наука дето се развива.
Ако елементарните частици са това което се описва защо има толкова много противоположни една на друга теории за тях.
Като имаш толкова познати приятели геолози защо не ги попиташ кога за първи път е описано явлението за втечняване на водонаситени почви при прилагане на динамичен товар. Това става за първи пън 1964 година. Следователно защо в нито един геоложки доклад не пише препорачителен метод за фундиране. Да не говорим колко геолози за да си вържат гащите пишат че е най-слабата почва за фундиране и после като стане нещо кой го обира. Не е вярно ,че да напишеш слаба почва ще се получи по - сигорна сграда.
цитирай
37. valsodar - Благодаря за интересния коментар
07.11.2008 16:02
Ще проуча първо и после ще ти отговоря, но.. пак - благодаря за включването ! :)
цитирай
38. thedarkangel1977 - ето хората са предупредили. . . а вие ...
16.11.2008 03:42
ето хората са предупредили...
а вие драчите че не ви казали ...
цитирай
39. artbrain - усетихте ли го вчера
16.11.2008 12:41
земетресението! и веднага се сетих за тебе и указанията.обаче ми се ратуптя сърчицето и се разтреперих и до като си търся телефона за да изляза уж бързо и то спря.после всяко помръдване вкъщи ме караше да замръзна и да си мисля че пак ще разлюлее :)))
цитирай
40. анонимен - Ами сега к'во????
16.11.2008 18:58
ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ друсна в София, а сега к,во? Явно си умен,ама не достатъчно - не преписвай разни инструкции и не се обяснявай за собствената си некомпетентност драги ми valsodar!!!!
цитирай
41. valsodar - А бе, най-важното е да не се паникьосваме
17.11.2008 10:33
А и в крайна сметка, на кой му е съдено да се удави, няма да се обеси я !
Има си съвети спомагащи да ти се повиши шанса за оцеляване - не са нито сложни, нито многобройни - следвайте ги, когато се наложи и дай Боже, скоро да не се повтаря преживяното ! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7430182
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив