Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2008 10:44 - Да живееш в интересни времена !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1418 Коментари: 9 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ей, слава богу, че тая криза най-сетне дойде !
Кой знае, колко скучен щеше да ми бъде живота без нея, а я гледай ти, с идването й какво раздвижване и разнообразие настана в него ?
 Излизам навън, за по цигара , а насреща ми шефа.
И таман да ме попита, нямам ли си работа, че пуша и завързваме един сладък моабет за кризата и палим ли палим цигара от цигара. Анализираме борсови индекси, изборни победи и възхода на китайската икономика.
 И се чувстваме по-близки отвсякога, сплотени от страховете си около кризата.
Изобщо, то тая криза ни даде много, но най-вече тема за разговори.
Срещаш някой , с който принципно няма какво чак толкоз да си кажеш и наместо да усукваш и шикалкавиш, директно хващаш бика за рогата с фразата - Как я караш в тая криза ?
 После, само се иска от тебе да кимаш умно и да псуваш на подходящите моменти в речта му.
Кога щях аз да седна да чета икономически  анализи и прогнози, ако не бе тая криза ?!
Пък то с"я, от толкоз четене станах едва ли не експерт от Мерил Линч ( лека й пръст ).
Не щеш ли фючърсни сделки, не щеш ли развиващи се пазари, рекапитализации всякакви - я-я-я колко много нови думи съм научил в последно време, да ми се ненадяваш ?!
 То, сега тая седмица, зимни гуми трябва да взимам за Хюндайчето.
Преди какво ?!
Влизам и взимам, това което ми хване окото или това, за което успеят да ме убедят, че ми трябва.
Сега ?!
Сега да ги нямаме такива !
От два дена следя статистиките от изпитанията на ADAC, смятам съотношения цена/качество, не забравям да включа и параметри като износоустойчивост даже ! 
 Че даже, покрай другото се светнах, че различния тип грайфер влияел и върху разхода на гориво !
 Щях ли да ги науча тия неща, ако не бе кризата ?!
Щях, ама в някой друг живот !
Сега не само ми е ясно, какъв тип гуми търся, но съм си направил и икономическа обосновка, с амортизиционните му месечни отчисления.
 Снощи даже я и защитих пред половинката си, която винаги със съмнения е гледала , към подобни разходни пера от моя страна.
 Е, наложи се да изслушам и нейния разчет за инфлационния натиск, та одобрих и някои нейни разходни пера, но какво да се прави - живота изисква компромиси, а от умните изисква повече !
 Чета, ограмотявам се и с всеки изминал ден научавам все повече и повече.
Даже си харесах и някои от професиите на бъдещето, ако се наложи да сменям бранша, че то човек знае ли вече какво го чака и трябва да е в постоянна бойна готовност към задаващите се промени на хоризонта.
 И мечтите ми даже се промениха.
Преди си мечтаех да имам жилище, но като гледам какъв срив е започнал на пазара на жилищни имоти, нищо чудно на цената на един настоящ апартамент, да мога след две години и цяла кооперация да си купя ?!
 А бе, то кризата ще излезе сладка работа, от раз ти прави живота интересен.
 Досущ, както в едно древно китайско проклятие - Да живееш в интересни времена !

А времената, които предстои да изживеем, определено се очертават като интересни.
Много , много интересни  ! :)))



Гласувай:
0



1. victoriavselena - и аз едно време си мислех
06.11.2008 10:53
че само проблематичното е интерсно, а лесното - скучно и сама си създавах проблеми - за да ми е интересно. Сега открих толкова интересни и непробрематични и безкризисни неща по света, че вече не ми е хич, ама хич скучно и когато ми е много добре.
цитирай
2. valsodar - Въпрос на адреналин в кръвта :)
06.11.2008 11:06
Няма ли адреналин, няма си дразнител.
Няма ли дразнител , няма и реакция.
Няма ли реакция , няма интерес.
А без интерес - Скука ! :)))
цитирай
3. rpatel - Абе, аз все пак предпочитам да не ...
06.11.2008 11:52
Абе, аз все пак предпочитам да не живея в толкова интересни времена. То и без това в последните 20 години в България всички живеем в интересни времена, та вече взе да ми писва и предпочитам да видя какво е да живееш скучно. Та стига толкова, целият ми живот до сега е бил интересен, сега искам малко скука.
цитирай
4. valsodar - Ами да
06.11.2008 12:48
То след като са такива обществените нагласи, защо ли се чудим на изказването на Дедо, че сме били прекомерно мързеливи за да преживеем 800-те му дни ??!
Човека предизвикателство ни отправил, а ние - спокойствие и рахатлък.
Така си е отчаял човека, че с мъка на сърце си върна горите и обикаля ли , обикаля в отчаянието си от нас, търсейки на кое дърво да се обеси ! :)))
цитирай
5. wwwivi - Прокалятиетоне гласи ли
06.11.2008 21:25
"Да не живееш в интересни времена", тълкованието е като твоят отговор "Няма ли адреналин, няма си дразнител.
Няма ли дразнител , няма и реакция.
Няма ли реакция , няма интерес.
А без интерес - Скука ! :)))" сиреч да ти се обезсмисли животът
цитирай
6. valsodar - Правилно съм го цитирал :)
07.11.2008 10:11
Историците отминават с безразличие времената на мир и разцвет, по простата причина , че няма с какво да ги отбележат в хронологията.
С какво ще се запомни началото на 21-ви век в историята ?!
С атаката на двете кули, с войните разпалени от Буш и с окупацията на Ирак и Афганистан.
На това му викат интересни времена - интересни от гледна точка на историците.
Така , както е днес интересна и епохата на Великата депресия, защото тя е била катализатор на ред други събития по света.

цитирай
7. victoriavselena - прав си
07.11.2008 12:45
ние отбелязваме и ни интересува само отрицателното - войни, убийства, грабежи, обиди, критика, обиди, кризи. И както казват, че е имало вестник с положителни новини, който веднага е фалирал. Кой се интересува, ако на някой друг му е добре. Помним и се интересуваме от отрицателното, а положителното...? Може би то се подразбира не не му се полага особено внимание?Може би е какава човешката природа? Знам ли?
цитирай
8. valsodar - Това е гена на оцеляването
07.11.2008 14:39
И знаеш ли защо негативните новини се възприемат по-бързо и с по-голямо внимание от позитивните ?!
Защото това е заложено от природата с цел оцеляване на вида !

Защото, ако излезеш от пещерата и започнеш да се любуваш на залеза и уханието на маргаритките , а не забележиш гладния тигър на метри от тебе - не оставаш в историята като философ и оптимист , а като вечеря !
цитирай
9. wwwivi - Ясно! проклятието на историците ;)
07.11.2008 19:12
древното китайско има моя смисъл без претенции за дословни цитати от моя милост - да ти се обезсмисли животът
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7408251
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив