Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2008 15:16 - Смирението като част от Пътя.
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1012 Коментари: 7 Гласове:
0



Какво е смирението ?

Мнозина, като чуят тази дума и настръхват.

Обръщат косъма наобратно, представяйки се брадясали мекотели, които всички ги тъпчат, а те блаженно се усмихват и викат - Нека ме боли, нека ме боли-и-и-и ! image Отива-а-м в Рая ! image image

А така ли е в действителност ?

Постоянно медитирам над това - какво е смирението всъщност ?

Дали е това, което се опитват да ни пробутат някои за да сме лесно манипулируеми или е нещо коренно различно.

За мен , смирението е да приемеш нещата такива, каквито са в същността си.
Без гняв, без паника или непровокиран екстаз.
За да ги усетиш в цялост, ако искаш да ги промениш.

Смирението е калибровката на съзнанието - точка нула, около която е всичко останало.


Конкретен пример - преди два месеца, къде на майтап къде на сериозно започнах занимания с карате.
Увлече ме.
Но, си има неща които не ми се отдават към момента, като мавашито например. (един Бог знае колко други още има ? )
Е, не ще да стане и не ще да стане така както трябва да е.

Защо ?

И точно тук смирението ми помага.
Дава ми възможност да разбера, че за правилното му усвояване се искат още много време, тренировки, пот и усърдие в залата.
Че няма да стане от първия път по ред причини - никога досега не съм го правил, не съм добре разтегнат, все още не изпълнявам правилно самите движения. И просто трябва да продължа с опитите , докато в един момент не стане както трябва да бъде. И да продължа и след това, за да се затвърди и да стане част от естествените ми движения.
Простичко, нали ?

И точно смирението ме нахъсва да продължа, да се радвам когато стигам предела на силите си и дори останал без дъх да се втурвам отново.

Понякога се чудя как ползваме много думи на автопилот, без да сме вникнали в истинския им смисъл.
Увлечени от инерцията на околните.
Комплексирани от незнаенето си.



Гласувай:
0



1. анонимен - Много продуктивен стана
06.11.2008 15:22
Ще спрем да те четем и ще те свалят ит Избрани :Р
цитирай
2. valsodar - Не, причината е друга :)
06.11.2008 15:24
Ще си трия един друг дневник в друг сайт и си прехвърлям тук старите неща, които смятам да си запазя оттам :))
цитирай
3. allbi - пиши си
06.11.2008 15:42
кво ти пука :)))
четат те щом се дразнят...:)))
верно, незнанието си е голям комплекс ...
цитирай
4. анонимен - Само внимавай да
06.11.2008 15:49
не дойде трола за онзи глупак, да те ядоса и да изтриеш всичко. ;)))))
цитирай
5. valsodar - Боже, за това ли трябва да се кахъря сега ?!!
06.11.2008 15:52
За това, че някой бил без работа и скучаел до смърт, аз трябва да го забавлявам , като му реагирам на провокациите ли ?! :)))
цитирай
6. tini4 - :)))
06.11.2008 17:07
Странно е как се забавляват тролчетата... Ама като им е скучен живота, какво да правят милите те!!! :)
цитирай
7. tini4 - ПП. Смирението...
06.11.2008 17:11
е полезно за душевното ни равновесие! Действията на човек, който е в хармония със себе си - са логични и добронамерени...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7428313
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив