Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2008 12:52 - 19 години Преход - 19 години Анархия !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2319 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 10.11.2008 13:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Днес отбелязваме 19-тата годишнина от настъпването на анархията у нас.

Изразяваща се в пълното непризнаване на равенството пред закона, във формите на стихийните прояви на анархизъм, странно защо наречени „гражданско неподчинение” и на пълната абдикация на държавата от властта.

 Времена на пълно беззаконие, кой знае защо наречени „време на преход”.

На преход към какво, започва да се пита този, който ги е преживял ?!

Къде точно искаме да стигнем, че въздигнахме Анархията в държавна форма на управление ?!

 Не сте съгласни с цените на градския транспорт ?

В нормалните държави, хората правят бойкот, като не го ползват.

А у нас ?!

У нас се приема за нормално да го ползваш, но не и да  плащаш за него !

И на това наместо кражба , му се казва достойна гражданска позиция ?!

Ами тогава, защо ли ни е на излизане от магазините да минаваме през касите ?

Има толкова много цени , които ни се струват високи, а ни се яде и сиренце и мръвка, че и хлебец, нищо че е неоправдано скъп .

 Ами дайте и да ги бойкотираме и тях по нашенски ?!

Призовавам – От утре никакво плащане на стоките, които си вземете в магазините !

На влезлите в ареста ще им се раздават десидентски карти и значка – „Пръв борец за Демокрацията”

 Фирмата ви уволнява , поради фалит, криза или просто поради професионалната ви непригодност ?

Не унивайте, я колко празно място има пред министерският съвет и пред парламент и президенство .

 Изберете си едно от тях, блокирайте пътя, съберете още стотина – двеста души недоволни (може да ги съберете от къде ли не ) и вдигнете врява до небето !

 Тя държавата е длъжна да ви помогне и колкото е по-голям джангъра и интереса на медиите към него, то толкова по-бърза и адекватна ще е помощта на държавата към вас.

 А ако си падате малко ексхибиционист и имате разчупено виждане за формите на протест, направо вземете, че се изсерете пред тях ! 
 Интереса на медиите към оголения ви задник, ще е определено голям, даже и Азис може да ви покани като гост в толкшоуто си !

 Щели да ви накажат за подигравка с национален символ ?

Пълни глупости !

  Че то, оная кифла Албена Вулева, като си показа увисналия задник и оттоците от ухапвания на комар, кой знае защо наречени бюст, на фона на герб и Парламент, сякаш я наказаха с нещо ?!

Ако щете може и задника си после да обършете с националния ни флаг, - вас няма да ви накажат, а ще осъдят този , който ви бие два шамара, за да отърве флага от подобна гавра.

 Че така де, на осрана държава – осран флаг !

Какво толкова, просто поредната форма на граждански протест.

И честно казано, няма смисъл да се напъвате за някаква идейност прикрита зад протеста ви – просто в наши дни на всеки е позволено да си прави, каквото му щукне, при едно единствено условие – Да заяви , че това е форма на протест !

 Все ще се намери, в чия мелница да налее вода вашият протест, я в тази на Атака , я на някоя друга  вреслива партия и все ще се чуе политически глас във ваша защита.

 Само не търсете защита , ако някой вземе, че утре ви ограби, насили или пребие.

Все пак и другите имат право на протест, нали ?!



Тагове:   преход,


Гласувай:
0



1. allbi - Открили нов химически елемент. ...
10.11.2008 13:06
Открили нов химически елемент.
Казва се "Булгарий" и периода му на разпадане е 1300 г.
цитирай
2. obi4a6t - Ми аз мисля, че ние сме си виновни.
10.11.2008 13:15
Ми аз мисля,че ние сме си виновни.

цитирай
3. miralyub - Да, има нещо гнило и то не е в Дания, а в ...
10.11.2008 13:26
Да, има нещо гнило и то не е в Дания, а в БГ:))))!
Щом и ония ентусиасти, които спяха на площадите в ранните години на установяване на демокрация, вече са се отвърнали от идеите си ... да, значи сме се оклепали ясооооо...
цитирай
4. valsodar - Всичко си зависи от мелничката
10.11.2008 13:35
Всичко си зависи от мелничката в която ще влее вода протеста ти.
Щеше ли да има протестиращи в центъра на София и да се блокира трафика за часове, ако ГЕРБ бе на власт ?
Щеше , ама някой друг път - най-много да им определят девета глуха улица в покрайнините на града, като разрешена за протестна акция и иди после чакай журналисти да отразят събитието !

Ама нали сме "свободна" държава, а българина разбира свобода, като свободия и анархия, затова и няма ден без подобни циркове у нас !

А свободата е на първо място отговорност - да постъпваш в делата си така, както искаш всички останали в тази държава да постъпват.

Защото, както сме поели по наклонената плоскост на беззаконието, нищо чудно и следващите протести да са под формата на престрелки и палежи, подобно на тези в Чикаго преди няколко години.
цитирай
5. krotalka - Криворазбрана демокрация!
10.11.2008 14:00
Ама старите хора са го казали - "Рибата се вмирисва от главата"
На някои им е удобна сегашната анархия и правят всичко възможно тя да продължи. Ние овцете, все чакаме някой да ни поведе и ако може, да свърши работата вместо нас. На младите (в по-голямата си част) не им пука, а старите сме обезверени...
Дъното отдавна е стигнато, но ние упорито, продължаваме да копаем надолу.
цитирай
6. valsodar - И точно по тази причина
10.11.2008 14:07
И точно по тази причина промяната на държавата ни започва от нас !
Не можем да искаме от другите спазване на закона, ако ние демонстративно го нарушаваме.
Докато хитруваме на дребно и ще живеем на дребно !
цитирай
7. анонимен - Аз съм виновна
10.11.2008 14:31
за всичките ви страдания! Вашите мъки са най-голямата ми радост! ((((((((((:
цитирай
8. valsodar - Сега остава и да ми изпееш
10.11.2008 14:33
Сега остава и да ми изпееш любимата ми чалга - Я съм само една Кукувица ! :)))
цитирай
9. анонимен - Я съм питбул
10.11.2008 14:40
...териер

:-D

По темата: видях на Вулева ( .)(. ). По-малки са от моите :-D
цитирай
10. анонимен - Кеклик
10.11.2008 15:07
Венозна Кукавица
цитирай
11. watchtowerman - Интересна мисъл:
10.11.2008 15:18
„И точно по тази причина промяната на държавата ни започва от нас !”

И как valsodar смяташ да промениш КОНКРЕТНО държавата? Изброи няколко ЯСНИ точки: това и това, така и така ще направим.

Промяната на държавата става с промяна на законите. Ти, виждам, държиш да ги спазваш. Но, ако ги спазваш, значи си съгласен с тях, а те определят дереджето в държавата.
цитирай
12. tini4 - Към брата си
10.11.2008 15:49
Тежко, брате, се живее

между глупци неразбрани;

душата ми в огън тлее,

сърцето ми в люти рани.



Отечество мило любя,

неговият завет пазя;

но себе си, брате, губя,

тия глупци като мразя.



Мечти мрачни, мисли бурни

са разпалили душа млада;

ах, ръка си кой ще турне

на туй сърце, дето страда?



Никой, никой! То не знае

нито радост, ни свобода;

а безумно как играе

в отзив на плач из народа!



Често, брате, скришом плача

над народен гроб печален;

но, кажи ми, що да тача

в тоя мъртъв свят коварен?



Нищо, нищо! Отзив няма

на глас искрен, благороден,

пък и твойта й душа няма

на глас божий - плач народен!

цитирай
13. valsodar - Основното правило е изключително просто
10.11.2008 15:49
и то гласи следното - Постъпвай с другите така, както искаш да се постъпва с теб самият !

Да продължавам ли с поясненията или от него ще можеш самостоятелно да си изведеш и останалите ?
цитирай
14. valsodar - Ами, то около 10-ти бе просто Антракта
10.11.2008 16:43
Завесата за малко се спусна, публиката изръкопляска във небивал възторг, а после на сцената излезе същия екип, подкрепен от родата му ! :)
цитирай
15. 300diavoli - Хайде де, кой от вас ще поведе масите?
10.11.2008 16:55
Който и да е, като се обърне, ще види, че са го последвали шепа хора. Народът е обезверен, начинът му на протест е чисто "Андрешковски" (пътуването гратис, което споменаваш), но вече и Месиите, доколкото ги имаше в България, са компроментирани, така че на кого да вярва, на какво да се надява?
Протестите имат смисъл, да се роптае срещу тях е също отказ да разбереш тези, които се опитват да защитат правата си или дори - чисто физическото си оцеляване, и да се затвориш в удобството на собственото си битие. Да, пречат на движението, но на мен не ми пречат, защото ходя пеша, пречат на тия, дето и до тоалетната вече ходят с луксозния си автомобил.
Ти към какво призоваваш - примерно млекопроизводителите, зърнопроизводителите и учителите от миналата година? Да си кротуват, да мизеруват, пък каквото дойде...
Че превърнахме свободата в свободия е вярно, но не обикновеният човек е виновен за това, а "ония горе" (и не само сегашните - за 19 години се смениха дузина правителства). Всеки си вика, абе те окрадоха държавата, аз, че се возя гратис - много важно. Или: Защо шефът да ми взима 200 лв., за да ме осигурява на реалната заплата, като докато се пенсионирам пенсиите сигурно ще бъдат отменени... и т.н.
Абе, много е сложно... А, честито на празнуващите!
цитирай
16. valsodar - Няма проблеми - започвам похода на Лемингите :)
10.11.2008 17:22
Нещата са прости и точно поради това неприемливи
Ако искаме да се промени системата, можем да я променим по два пътя - този на откритата конфронтация и този на ненасилието - на пълният бойкот !

Откритата конфронтация при нас явно не работи - какво постигнаха млекопроизводителите и останалите дето вдигнаха джангъра ?!
Нищо, едно голямо Абсолютно НИЩО - всяко чудо за три дни ?!
И защо ?
По простата причина, че отърваха момента за натиск !
А той е, преди нещата да се случат, инак чакай от умрял писмо.
Сега предстоят "нови" избори, и всички пак ще отидат да гласуват, с ясното съзнание, че гласът им няма да промени абсолютно нищо .
Е, защо тогава гласуват тези хора се питам - само да легитимират властта на тези които се подиграват с вота им за промяна ли ?!
Какво би се случило , ако 75% от населението този път не гласува, и категорично обяви бойкот на политическото статукво към момента ?!
Защото , какъв е смисълът да овластяваш крадците и после през целият им мандат да ги псуваш под нос ?!

Да се върна на протестите, защо казвам , че са след дъжд качулка ?
Натиска върху всяко едно правителство трябва да е върху прозрачността на решенията които то взима и начина по които определя , какви суми по какви направления ще се изразходват. Да му се търси отговорност на правителството по всяко едно време, а не само когато наближат време за избори - тогава вече е безнадежно късно за каквато й да е промяна.
И този натиск трябва да е постоянен, а не само като се обърне каручката на тоя или на оня.
Защото , тук у нас, всеки все още гледа на спасението си, като на индивидуална задача.
И докато не се разбере ясно от всички, че не трябва повече да си мълчим, да не ни е страх да критикуваме управниците и да им искаме отчетност за свършеното и още повече за Несвършеното от тях - нещата няма да се променят.
Поотделно гласът ни няма да се чуе.
Поотделно, никой няма да ни обърне внимание, освен някой скучаещ сътрудник от ДАНС.
Заедно сме сила. Ще я осъзнаем ли ? - зависи от нас и доколко можем да преодолеем инертността в мисленето и манталитета си.

Заедно, сплотени около идеята за промяна. Но не тази промяна обещавана ни от популизма на политиците - нашата идея - това което на нас ни е нужно - Сигурност, Ред, Законност и равнопоставеност на всички пред закона.
Право на достоен труд и достоен живот.
Много ли е ?
Недостижимо ли е ?
Заедно сплотени около съзнанието ни за личната ни отговорност, ( защото Свободата е преди всичко лична Отговорност), спрямо промените които искаме да се случат . Защото не можем повече да чакаме на други.
Заедно , като съпричасност на проблемите на другите !
А за да я има тази съпричастност, посланията на всички угнетени трябва да са ясни и разбираеми за околните, а не показно изкарване на комбайни или кланета на телета.
Просто трябва да спре да се протестира спрямо медийната нагласа, а да се протестира с ясно следвана цел и измерими резултати от протеста !
Да не се получи , както при стачката на учителите - голяма стачка, голяма работа, а като ги налегна глада и клекнаха масово ( липсващ стачен фонд, калпави профсъюзи и т.н.)
Да се знаят, кои са неврогенните точки на властта, по които като я натиснеш, най-ще я заболи.
И е добре да се знае, че вече не сме сами.
Че с членството си в ЕС, сме много по-добре законово защитени от беззаконието на управниците ни.
Прости са нещата, само се чудя, защо след като тук има далеч по-умни хора от мене, аз трябва да ви ги обяснявам ??!


цитирай
17. анонимен - turbo4,
10.11.2008 19:57
извинявам се ако се обиждаш, че не съм на твоето мнение, но не съм съгласен.

Има разлика: сега се краде повече!
цитирай
18. анонимен - meir
10.11.2008 21:13
Кого ще бойкотираш, валсодаркин?Онези горе са представителна извадка на онези долу.Подмяната на елита, с цялата условност на това понятие, с друг е процес, който отнема поколение.
Някой беше казал, че надеждата на България са децата, защото са единственото което българите не правят с ръцете и акъла си.
П.П.Долавям ли нотка на съмнение във величието на хана и племето Му?! :)
цитирай
19. анонимен - За да има равнопоставеност пред закона...
11.11.2008 08:07
трябва да се премахне всякакъв ИМУНИТЕТ и на депутати, на политици, на агенти на ДС и на всички от високите постове. Защото в противен случай, в затвора влизат тези, които не са виновни, ама иди доказвай, че не си виновен. Трудна работа.
цитирай
20. valsodar - Естествено - от там се започва !
11.11.2008 09:01
И няма да ни звучат, като фантастика новините на световната преса за осъдени за корупция министри.
цитирай
21. анонимен - Хм, проблемът на родна почва по-...
11.11.2008 11:59
Хм, проблемът на родна почва по-скоро има няколко изражения.
1) От началотото на т.н. демокрация липсва ясна визия за цел и реалистичен план за постигането и. Като цяло действа принципа на 'мътната вода'. И не е учудващо - повечето от управлниците бяха и все още са бедни дрипльовци изпълзяли от забутани канцелации или родни места с блеснал поглед вперед в кокала. За зла участ мечитте ни са жалки, глобално погледнати, обикновено се ограничават в битово овчо живуркане. Това са мечтите на онези горе..затова и тълпата мечтае за същото..уви..
2) Никой нямаше смелостта да заяви цената на това 'пътуване' със всичките го съпътстващи препятствия и лишения..никой ..и продължават да мълчат като...
Лъжата се превърна с основна политика и седна удобно в стола на новите реалности, защото винаги се е котирала у нас.
А робите още не са се освободили от собствените си илюзии и заблуди и протестират ли протестират..дори протеста им е халтав защото още не са осъзнали какво наистина искат и какво е възможно в действителност. Плачат за онова време и онези условия и не желаят да живеят днес
цитирай
22. valsodar - Съгласен съм с тебе
11.11.2008 12:56
От казаното тръгват още няколко въпроса :
1. Защо липсваше ясна визия ? - Липсваше по простата причина, че трябваше да се обвърже с конкретни измерители за постигането на целите на прехода.
Липсваща визия за сметка на изобилие от популизъм, обслужващ изцяло лобистки интереси.
2. Цената на пътуването ? - Кой лидер на партия би го ясно заявил, при положение , че нито една партия у нас, не защитава интересите на избирателите си ?!
Човек като сравни популистките лозунги на отделните партии у нас, стига до извода , че няма ляво, няма дясно, няма център, а има единствено преследване на личната изгода за сметка на овластилите ги с гласа си.

А за протестиращите... там какво да говорим ?
Аз ако тръгна на протест, ще искам нещо конкретно изпълнимо насреща, а не да се лутам като Изгубена Станка между обещанията на синдикатите и лъжите на правителството.
Елементарно предвидими са всички стачки у нас - кой нормален човек по света стачкува при липса на средства в стачния му фонд ?!
Единствено въз основа на тях, може да се планира продължителността на една стачка, защото стачките са войни на изтощение м/у работодател и работещи.
Въпросът там е не кой ще спечели от стачката, а кой ще изгуби повече от нея - с тази цел се създават и тези фондове.
У нас просто ги няма - изпапапни са от синдикалните тунеядци :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7412426
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив