Постинг
19.03.2009 14:09 -
АЗ НЯМА ДА ГЛАСУВАМ !
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2554 Коментари: 20 Гласове:
Последна промяна: 19.03.2009 14:14
Прочетен: 2554 Коментари: 20 Гласове:
0
Последна промяна: 19.03.2009 14:14
Избори.
Избор - сам по себе си като дума предразполага към някои размисли.
Най-малкото, че от теб зависи накъде по кой път ще поеме съдбата ти, редом с тази на държавата в която живееш.
Реално погледнато, най-малкото човек следва да се запита има ли избор пред него, когато овластява лумпеникрацията с гласа си и узаконява управлението й за следващите 4 години от живота му.
ГЛАСУВАЙТЕ !
Лозунг, който тепърва ще набира сила , лозунг все повече изчерпващ се от съдържание.
Най-малко поради два въпроса, които всеки мислещ човек си задава, преди да влезе в зоната на здрача с неговият глас. ( Защо ? и За кого ? ) Глас , който се чува само веднъж на четири години, а през останалото време се иска от него да си мълчи, докато овластените говорят.
Независимо от факта, че чутото може да са безскрупулни лъжи и нереалистични обещания, нелепи извинения и нагли оправдания на хора, които би следвало да са обект на следствен , а не на политически интерес.
За кого да гласувам ?!
Защо, той заслужава да определя бъдещето ми ?
С какво, ще гарантира спазването на предизборните си обещания ?
Притежава ли нужната компетентност и отговорност, да се допусне до управлението на държавата ни ?
Готов ли е, да постави националният интерес над личната си изгода ?
Ще носи ли , отговорност за делата си и ще има ли доблестта да си признае грешките, за да ги поправи ?
Това са малка част от въпросите, които си задавам преди всеки избори на които очакват аз да дам гласа си.
Въпроси получавали винаги неутвърдителни отговори, поради което и не гласувам.
И не считам гласуването на принципа налаган през последните години - глас за по-малкото зло, за позиция доблестна и гражданска.
Най-малкото, поради факта, че овластяването на злото не е акт на добро. Независимо от медийната пропаганда, въпреки опита за подмяна на ценностната ни система и заменянето й с тази на лумпен-пролетариата.
АЗ НЯМА ДА ГЛАСУВАМ !
И това мое решение е напълно съзнателно, плод на дълго обмисляне и търсене на варианти, при които бих могъл да гласувам и след това да спя с чиста съвест за достойно изпълнен граждански дълг.
Защото дълга на всички нас, не се изчерпва само с това да влезем в една тъмна стаичка и да сложим хиксче на един бял лист.
Той е много повече от това.
Дори и да включва съзнателният ни отказ от правото на глас, в случай , в който осъзнаем, че гласът ни овластява бандитизма и беззаконието в държавата ни.
Избор - сам по себе си като дума предразполага към някои размисли.
Най-малкото, че от теб зависи накъде по кой път ще поеме съдбата ти, редом с тази на държавата в която живееш.
Реално погледнато, най-малкото човек следва да се запита има ли избор пред него, когато овластява лумпеникрацията с гласа си и узаконява управлението й за следващите 4 години от живота му.
ГЛАСУВАЙТЕ !
Лозунг, който тепърва ще набира сила , лозунг все повече изчерпващ се от съдържание.
Най-малко поради два въпроса, които всеки мислещ човек си задава, преди да влезе в зоната на здрача с неговият глас. ( Защо ? и За кого ? ) Глас , който се чува само веднъж на четири години, а през останалото време се иска от него да си мълчи, докато овластените говорят.
Независимо от факта, че чутото може да са безскрупулни лъжи и нереалистични обещания, нелепи извинения и нагли оправдания на хора, които би следвало да са обект на следствен , а не на политически интерес.
За кого да гласувам ?!
Защо, той заслужава да определя бъдещето ми ?
С какво, ще гарантира спазването на предизборните си обещания ?
Притежава ли нужната компетентност и отговорност, да се допусне до управлението на държавата ни ?
Готов ли е, да постави националният интерес над личната си изгода ?
Ще носи ли , отговорност за делата си и ще има ли доблестта да си признае грешките, за да ги поправи ?
Това са малка част от въпросите, които си задавам преди всеки избори на които очакват аз да дам гласа си.
Въпроси получавали винаги неутвърдителни отговори, поради което и не гласувам.
И не считам гласуването на принципа налаган през последните години - глас за по-малкото зло, за позиция доблестна и гражданска.
Най-малкото, поради факта, че овластяването на злото не е акт на добро. Независимо от медийната пропаганда, въпреки опита за подмяна на ценностната ни система и заменянето й с тази на лумпен-пролетариата.
АЗ НЯМА ДА ГЛАСУВАМ !
И това мое решение е напълно съзнателно, плод на дълго обмисляне и търсене на варианти, при които бих могъл да гласувам и след това да спя с чиста съвест за достойно изпълнен граждански дълг.
Защото дълга на всички нас, не се изчерпва само с това да влезем в една тъмна стаичка и да сложим хиксче на един бял лист.
Той е много повече от това.
Дори и да включва съзнателният ни отказ от правото на глас, в случай , в който осъзнаем, че гласът ни овластява бандитизма и беззаконието в държавата ни.
Всеки има право намнение. Само не разбирам, защо се чувстваш длъжен, да обосноваваш избора или в случая неизбора си. Не е ли това опит да наложиш собственото си мнение на други?
цитирайСлед като публично се води пропаганда за гласуването като крайна необходимост, независимо от това че е право на личен избор и тази пропаганда ни се налага от платените модератори на блог,бг, то считам за нужно поне в своя си блог да изразя несъгласието си с нея, както и моята гледна точка по въпроса.
Нито постинга ми се появява в нови публикации, нито по какъвто и да е бил начин ще се появи на челна страница, че да може да се счита написанот от мен за опит за налагане на лично мнение над това на околните.
Никой не влиза насила в този блог, за да може да се счита четеното на изписаното тук, за принуда над личността и правото й на избор .
Не е ли така ?
цитирайНито постинга ми се появява в нови публикации, нито по какъвто и да е бил начин ще се появи на челна страница, че да може да се счита написанот от мен за опит за налагане на лично мнение над това на околните.
Никой не влиза насила в този блог, за да може да се счита четеното на изписаното тук, за принуда над личността и правото й на избор .
Не е ли така ?
докато той си развява безнаказано байрака след изборите, стъпил върху гласа на народа, пардон "материала". Трябваше да се внимава какво говориш по времето на социалзима. Тогава заради необмислени приказки можеше да претърпиш някои притеснения :).
Сега нещата, според мен, са в друга плоскост - демократична. Можеш да правиш всичко, което се сетиш (особено, ако нямаш работа), можеш да идеш където си искаш (ако имаш с какво) и можеш да говориш каквото си искаш, пък и да го напишеш...
Полза, особено от последните две - никаква! И говорим, и пишем, и к'во?! Нищо!
За другото - напълно си прав! Дори и да не си прав, мисля като теб :)))
Навивах се да се разходя, все пак, до изборните урни и да пусна инвалидизирана бюлетина - за да не ми се разпределя галаса и т.н.... Днес, като се поразмислих, взех че се отказах и от това насилие над съвестта. Фактически, знам ли какво става в изборните секции - не знам! Е, тогава...
цитирайСега нещата, според мен, са в друга плоскост - демократична. Можеш да правиш всичко, което се сетиш (особено, ако нямаш работа), можеш да идеш където си искаш (ако имаш с какво) и можеш да говориш каквото си искаш, пък и да го напишеш...
Полза, особено от последните две - никаква! И говорим, и пишем, и к'во?! Нищо!
За другото - напълно си прав! Дори и да не си прав, мисля като теб :)))
Навивах се да се разходя, все пак, до изборните урни и да пусна инвалидизирана бюлетина - за да не ми се разпределя галаса и т.н.... Днес, като се поразмислих, взех че се отказах и от това насилие над съвестта. Фактически, знам ли какво става в изборните секции - не знам! Е, тогава...
Не случайно нашите политици са достойни ученици на Гьобелс - повтарят една лъжа точно толкова пъти, колкото ще й е нужно, за да се превърне тя в азбучна истина.
И медийното пространство не е останало непокварено от тях - то само човек да погледне каква неистова пропаганда се завихря всеки път преди избори и почва да се чуди, дали вече не живее в измисленият свят на Оруел.
Свобода на словото ?
За какво ти е, след като словото ти може да бъде удавено в безсловието на лишените от смисъл излияния по медиите ?
цитирайИ медийното пространство не е останало непокварено от тях - то само човек да погледне каква неистова пропаганда се завихря всеки път преди избори и почва да се чуди, дали вече не живее в измисленият свят на Оруел.
Свобода на словото ?
За какво ти е, след като словото ти може да бъде удавено в безсловието на лишените от смисъл излияния по медиите ?
5.
marcusjunius -
Да. Надявам се няма да сте против да ...
19.03.2009 14:54
19.03.2009 14:54
Да.
Надявам се няма да сте против да добавя като коментар нещо, което е част от мой стар текст.
"Всеки човек може да има различни виждания за това как да направи обществото по-добро. Моят изначален принцип е, че всяка промяна трябва да е постепенна и ненасилствена, защото свободният избор и ненарушаването на правата на другите хора са основата на свободното общество.
Смятам освен това, че настоящата форма на изборна демокрация е базирана на фалшива логика – няма връзка между пуснатия глас и последващото развитие на обществото. Гласуването е оправдано само в случай, че такава директна връзка е видима и неоспорима – например при референдум, или при сблъсък на две коренно различни концепции. Във всеки друг случай е по-добре човек да се фокусира върху други начини за повлияване на околните – личен пример, гражданска позиция, разговори. Нима ви се струва, че второто е много по-малък мащаб от първото? Не бих казал – ако гласувате за неизбираем кандидат и гласът ви бъде преразпределен, тогава от ваша лична гледна точка не сте постигнали НИЩО. Ако си изберете обществен проблем и поговорите с десет души за решаването му, ще сте постигнали многократно повече."
цитирайНадявам се няма да сте против да добавя като коментар нещо, което е част от мой стар текст.
"Всеки човек може да има различни виждания за това как да направи обществото по-добро. Моят изначален принцип е, че всяка промяна трябва да е постепенна и ненасилствена, защото свободният избор и ненарушаването на правата на другите хора са основата на свободното общество.
Смятам освен това, че настоящата форма на изборна демокрация е базирана на фалшива логика – няма връзка между пуснатия глас и последващото развитие на обществото. Гласуването е оправдано само в случай, че такава директна връзка е видима и неоспорима – например при референдум, или при сблъсък на две коренно различни концепции. Във всеки друг случай е по-добре човек да се фокусира върху други начини за повлияване на околните – личен пример, гражданска позиция, разговори. Нима ви се струва, че второто е много по-малък мащаб от първото? Не бих казал – ако гласувате за неизбираем кандидат и гласът ви бъде преразпределен, тогава от ваша лична гледна точка не сте постигнали НИЩО. Ако си изберете обществен проблем и поговорите с десет души за решаването му, ще сте постигнали многократно повече."
6.
allbi -
Добро утро :))
19.03.2009 15:02
19.03.2009 15:02
Аз от кога викам, че политиците нямат вече
АЛЛИБИ :))
как ли пък не ...
цитирайАЛЛИБИ :))
как ли пък не ...
И аз с течение на времето достигнах до същият извод - По-добре с малък но личен принос, отколкото с подкрепа на ефимерни обещания, израждащи се в нагли безобразия.
И това е една от причините все още да поддържам този блог - считам обмена на идеи за не по-малко важна стъпка, отколкото играта на демокрация чрез която се опитваме да изградим бъдещето си.
Едно нещо върши така, че да си доволен от себе си, едно да вършат другите около тебе и ще има бъдеще за всички нас !
цитирайИ това е една от причините все още да поддържам този блог - считам обмена на идеи за не по-малко важна стъпка, отколкото играта на демокрация чрез която се опитваме да изградим бъдещето си.
Едно нещо върши така, че да си доволен от себе си, едно да вършат другите около тебе и ще има бъдеще за всички нас !
И е вече Икиндия
но промяна няма
в тая пуста орисия.
цитирайно промяна няма
в тая пуста орисия.
пък после се чудете в България ли живеем или малко по на юг.
цитирай тези, за които даде гласа си изпълниха ли това, което ти бяха обещали преди да ги избереш ?
цитирай Ще изкажа мнение противно на твоето и се надявам демократично да ме изслушаш.
Определено цялата настояща политическа власт е за Белене, да не кажа друго..Ние с теб сме от едно поколение- и аз бях на бярикадите когато бутахме стария строй.. Проблема е че половината ми живот премина в очакване на ГОДО. Няма промяна, освен към по-зле!!! Обиколил съм света, такова садистично шоу има само тук.
НО, понякога в живота имаме само 2 избора:
1. ЛОШ
2. ПО-ЛОШ
Класика в жанра: доктор към пациент:
- режем крака ти или умираш - ти избери.....
Да не гласуваш=да позволиш на потури и червени куфари с пари да те шибат forever...
цитирайОпределено цялата настояща политическа власт е за Белене, да не кажа друго..Ние с теб сме от едно поколение- и аз бях на бярикадите когато бутахме стария строй.. Проблема е че половината ми живот премина в очакване на ГОДО. Няма промяна, освен към по-зле!!! Обиколил съм света, такова садистично шоу има само тук.
НО, понякога в живота имаме само 2 избора:
1. ЛОШ
2. ПО-ЛОШ
Класика в жанра: доктор към пациент:
- режем крака ти или умираш - ти избери.....
Да не гласуваш=да позволиш на потури и червени куфари с пари да те шибат forever...
Ей това не мога да разбера, да изчерпим цялата си гражданска отговорност с един акт на делегиране на права, който се прави веднъж на 4-ри години.
А през останалото време, тогава какво ?
Такива сме си ги избрали и ще си ги траем ли или ще направим всичко което зависи от нас, за да им пари под задниците, всеки един път когато стъпят накриво ?
Света не се променя заради волята на мнозинството, а заради идеите на малцинството :)
цитирайА през останалото време, тогава какво ?
Такива сме си ги избрали и ще си ги траем ли или ще направим всичко което зависи от нас, за да им пари под задниците, всеки един път когато стъпят накриво ?
Света не се променя заради волята на мнозинството, а заради идеите на малцинството :)
с djgator. Трябва да гласуваме, въпрек че нашите гласове се разпиляват, а техните не, ама сами сме си виновни.
цитирай гласувате - нищо не се променя.
Минават така 4-ри години от живота ви.
Пак гласувате - пак нищо не се променя
Минават още 4-ри години от живота ви
И докога така ?
цитирайМинават така 4-ри години от живота ви.
Пак гласувате - пак нищо не се променя
Минават още 4-ри години от живота ви
И докога така ?
Ти си пич, ще ти кажа аз какво ще направя в ЛС..
А дотогава помнете:
-" Не питайте какво Родината ще направи за вас, а кажете какво вие ще направите за нея! " амер.президент
цитирайА дотогава помнете:
-" Не питайте какво Родината ще направи за вас, а кажете какво вие ще направите за нея! " амер.президент
Знам, защото съзнавам способностите си за промяна.
Но ме притеснява това, което тя ще направи за мене ! :)))
цитирайНо ме притеснява това, което тя ще направи за мене ! :)))
е автоматично гласуване за най - лошия вариант, системата е така направена, че неутралността е невъзможна. Честито вливане в редиците на БСП и ДПС, съжалявам, че го казвам (със сигурност не с обидни намерения)
цитирайПриемаш го за вярно защото всички политици в несвяст не спират да го повтарят, ли ?
Какви са ти фактите в подкрепа на това голословно твърдение ?
С какво се промени към добро управлението в страната ни , след като преживяваме ента на ред национална катастрофа, въпреки високата избирателна активност на населението ни ?
цитирайКакви са ти фактите в подкрепа на това голословно твърдение ?
С какво се промени към добро управлението в страната ни , след като преживяваме ента на ред национална катастрофа, въпреки високата избирателна активност на населението ни ?
На манталитет.
На разбиране.
На неразбиране.
На сила.
На слабост.
На ум.
На безумие.
На отговорнос
На безотговорност.
На цигани.
На турци.
И т.н. ...
Има ли българи в тази държава -
или сме кучета без история
или помияри без бъдище.
Всичко е въпрос на избор.
Аз ще гласувам!
Винаги!
цитирайНа разбиране.
На неразбиране.
На сила.
На слабост.
На ум.
На безумие.
На отговорнос
На безотговорност.
На цигани.
На турци.
И т.н. ...
Има ли българи в тази държава -
или сме кучета без история
или помияри без бъдище.
Всичко е въпрос на избор.
Аз ще гласувам!
Винаги!
Един проблем може да има повече от едно верно решение.
Важното е от всички верни, да не прибегнем пак до грешното като най-познато. :))
Ти чакаш други да променят познатото ти , а чрез него и твоя ареал, а аз променям ареала си, за да променя другите чрез мен.
Както и да е , пътищата са много.
цитирайВажното е от всички верни, да не прибегнем пак до грешното като най-познато. :))
Ти чакаш други да променят познатото ти , а чрез него и твоя ареал, а аз променям ареала си, за да променя другите чрез мен.
Както и да е , пътищата са много.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 27883
Блогрол
1. най-доброто до тук
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът