Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2009 08:57 - "Под Игото" - най-четената книга ? Ха-Ха !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2410 Коментари: 15 Гласове:
0



"Под игото" победител в Голямото четене - новина, която няма как да остане без коментар.
 Колко от вас, са чели книгата ?
 Колко от вас , са я чели до самият й край ?
 Колко пъти, я препрочитате годишно ?
 Имате ли изобщо, повторен нейн прочит, от ученическите си години насам, когато е била задължително четиво за изучаване ?

Спирам с въпросите.
Отговорите им, ще ви кажат по-добре, това което аз бих искал да кажа, за "допитванията" до народа.

Един шовинистичен вот, доказващ какви Родолюбци сме. 
 В мечтите си.
Щом сме българи - нека да е Вазов.
Щом е е Вазов, то какво ли друго сме чували от него освен "Под Игото" ?

Чували , а не чели.
Защото 90% от гласувалите, надали са прочели повече от 10 книги през живота си.
Защо ли им е изобщо да четат ?
Важното е да гласуват.
За любимата си партия.
Така, както избраха любимата си книга.

А дали, резултата на вота ще отговаря на истината , че кой го интересува, та нали резултата  е приемлив, за провеждащите допитването ?




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miralyub - прав си за избора- механичен е- за ...
23.03.2009 09:04
прав си за избора- механичен е- за мен това е една от книгите, които малко хора четат с мисъл и сърце.
обикновено е по принуда!!!
цитирай
2. gothic - miralyub,
23.03.2009 09:23
съгласен напълно с теб...За какво мислите, започнах неделната си поредица, посветена на българската новела именно с "Митрофан и Дормидолски"?
цитирай
3. miralyub - Няма да си кривя душата- не харесвам ...
23.03.2009 09:39
Няма да си кривя душата- не харесвам "Под игото" - "Железният светилник" по ми допада...
цитирай
4. krotalka - Това гласуване съм о пропуснала,
23.03.2009 09:44
но днес на всякъде чета за него... Според мен цялата тая анкета или проучване(не знам какво е било) е пълна глупост. Пак някой е взел пари за да го направи. Пълна тъпотия. Това е. Кой какви и по колко книги чете, е въпрос на личен избор.
цитирай
5. gothic - Точно "Железният светилн...
23.03.2009 09:52
Точно "Железният светилник" чета сега...А за конкурса казах какво мисля ето тук

http://brumbrumm.blog.bg/viewpost.php?id=311989
цитирай
6. lelya - И аз съм изумена, че изборът е &qu...
23.03.2009 10:02
И аз съм изумена, че изборът е "Под игото". Когато синът ми трябваше да го чете за училище (а той е дете, което чете книги) беше ужасен, трябваше да му превеждам. Силно се съмнявам, че това е действителния избор. Неговите съученици и той четат Оскар Уайлд и Рей Бредбъри, а не Вазов. Изборът от хора на пенсионна възраст ли е направен? Аз също не харесвам Под игото, в смисъл, че това изобщо не ми е любимата българска книга. Освен Д. Талев, харесвам и Д. Димов, хресвам "Тютюн".
цитирай
7. анонимен - Valsodar,
23.03.2009 10:20
Подкрепям!
Това е поредният стъкмен патриотарски вот
цитирай
8. golichka - valsodar
23.03.2009 10:41
Тук си много прав.Признавам,аз лично не съм я чела повторно тази книга.
Най-страно ми е с тия анкети,изследвания и запитвания.
Имам чувството,че питат определен брой и кръг хора и вече имаме процен обществено мнение.Процент сумиран правещ 100%,а в същия момент като се замисля 50% от обществото не са и чули за анкетата,че да и гласуват.Винаги този факт ми е бил тъмна Индия.
Другото,което ме смущава е наистина механичното гласуване.Дори анонимно този,който не я е чел в страха си да не се изложи,би посочил съвсем различен отговор от истинния,та от там и заблудите.
Всичко е такава измислица!
Поздрав
цитирай
9. brumbrumm - И аз съм съгласна,
23.03.2009 11:23
изумена съм от избора...не трябваше да се случва това машинално и глупаво гласуване. Сигурна съм, че повечето от гласувалите не са чели и половината от романите в 12-цата. Класацията за пореден път доказа ограниченото мислене на масата българи...
цитирай
10. gothic - brumbrumm,
23.03.2009 12:02
класацията трябваше да бъде нещо от сорта на: "Кои три книги почетохте в последните месеци". Така много по-адекватно щеше да се определи най-любимото четиво в момента....
цитирай
11. анонимен - Гот, ти какво?:)
23.03.2009 12:34
Искаш нацията да си признае, че изобщо не чете?:)
И дори и изключенията не помагат в случая.
Ами ще лъже, то за едната чест, какво и остава?:)
цитирай
12. anubhis - абсолютно
23.03.2009 13:00
машинален избор...ако изобщо е истински,в което се съмнявам...
отказвам да повярвам,че това е любимата книга на българите,и то на младите българи,щото те са основна част от гласуващите,мисля....
цитирай
13. gothic - анонимен,
23.03.2009 15:03
много си прав, ще знаеш :)))
цитирай
14. spasunger - Абсолютно съгласен!
23.03.2009 16:03
То и с Великите Българи така се получи.
цитирай
15. slavuncho - Освен пълна липса на професионализъм виждам и
24.03.2009 08:50
дребни екскурзионни интереси - човещинка...
Може да се анкетира по всякакви проблеми - въпрос на вкус, но трябва да се спазват изискванията, които поставя статистиката за такива дейности. Или, за да съм по-точен, изисквания, които гарантират достоверността на проучването.
Очевидно е, че ако "материала" бе разделен на групи: по възраст, по образование, по... и т.н., резултатите щяха да бъдат много по-различни, но и достоверни. Няма и обявена статистическа извадка и други - да не влизам в подрбности.
По избора на "Под игото" - нищо не мога да кажа - не съм го чел. Доста преди това пррочетох Майн Рид, Карл Май и Фенимор Купер и като започнаха същите ах! и ох!, просто се отказах. Е, конкретиката е различна, но нататък...
В последното или предпоследното предаване по темата чух, че някой си Стоянович - известна фамилия от телевизията и киното, бил основният инициатор и т.н. - до тук добре. Не разбрах само защо е трябвало да обиколи света за да търси името на най-четената от българите книга. Не бих поставил въпроса, ако БНТ беше частна телевизия. Все пак, тя се издържа от нашите данъци и това, че малко обръщаме внимание как се използват от нея, си е наша грешка...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7427586
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив