Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2009 22:34 - Къде ме изби и мене сега ???!
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 703 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 08.05.2009 22:39


За две неща съм си мечтал през годините и що сънища съм изсънувал с тях, не е за разправяне !
 Първото е ... кавалерийска сабя.
С ефес, леко извита, досущ като тези на 7-ми конен полк, с които са сечали през балканските войни.
 И де пленници с тях са не взимали, та полка е бил нарочно разтурен след това.

Второто е... пушка.
Ама не каква да е, а карабина.

Схващате ли за какво иде реч ?

Ех, едно време за малко да изръшкам де що таван се мерне пред очите ми, но уви....
Навремето, дядо ми е имал две кремъклийки, една карабина, граната и револвер, ама хванал баща ми и чичо ми , като деца да си играят с тях и преди да дойдат отрядите на народната милиция - айде един здрав бой на тях и всичкото оръжие в кладенеца.
 Да си няма излишни дертове сетне, да обяснява как е искал народната влас с кремъклийки да събаря.
 Нищо, че са били хайдушки и османска кръв са ляли.

 Късмет, какво да го правиш.
Винаги съм харесвал оръжията - в тях има стаена една особенна, жестока дори красота. Хладна и недостижима.
 Неразбираема за хора мекушави и пацифисти по душа.

 Няма да забравя Цвингера.
С две неща.
Залата на "малките" холандските майстори и... оръжейната зала.

Няколко века история оживяха просто пред очите ми.
Усетих мечтите и надеждите що бяха нащърбили остриетата на мечове, шпаги и рапири.
Вдъхнах от кисело-горчивият дим на мускетите и аркебузите.
Усетих нежният допир на изкусно инкрустираните със сребро и седеф приклади и ръкохватки.

 Красота , неразбираема и недостижима.
Усещане, което няма как да предадеш на човек, за който смисълът на оръжие като цялост, се изчерпва с кухненският нож за рязане на хляба или ръждивият сатър в килера.

 Просто... всяко едно оръжие бе наситено с експлозии от чувства, емоции, болка и възторг от факта, че си жив.
 Как да се предаде чрез думи тоя досег ?
 Мисля, че е невъзможно и всеки с по-нежна душевност би те обвинил в социопатия.

Както и да е.
Спомена си отминава, но.. мечтите си остават.

Кавалерийска сабя, в този й вид в който я видях нееднократно в сънищата си, все още нямам.
 Наместо нея, си имам една Ма Дао - китайска кавалерийска сабя., чиято роля се изчерпваше навремето в това, да ми е помагало в заучаването на форма със сабя, от Ян стил на Тай-Дзи цюан ( китайски бойно изкуство, което често се бърка от аудиторията му с показният по площадите лечебен гимнастически вариант )

 Е, днес запълних донейде и втората част от картинката.
Пак компромисно до нейде, защото притежанието на бойно оръжие си има определени изисквания и отговорност, към него.

 Взех си една пневматична пушчица, испанска - Норика.
Красавица.
С изящен приклад, елегантна линия и прекрасен баланс на тежеста.

 С леко гневен звук, но за сметка на това прецизна и покорна за употреба.

Да знам, това не е алебардата на конквистадорите на Кортес, пред която стоях като хипнотизиран близо час.
 Не е и кирасата , чиито ремъци бяха потъмнели, пропити от потта лееща се под огненото севилско слънце.
 Да, не е и мускета на Вилхем Тел - много неща не е.

Но... аз не гледам нещата, които не е.
Виждам това, което съм искал през всичките тия години.

Виждам себе си, носен през вековете, падащ и ставащ, но въпреки всичко устремен към бъдещето, което сега виждам като минало и настояще.
 За да и останат частици от спомени, които мога да си върна , само погалвайки оръжия, запечатали в себе си хода на историята.
 Променяна с кръв, наместо с думи.

За да има днес такива, като мене... проливащи кръвта си на думи :)



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gothic - Е, аз съм
09.05.2009 02:16
имал предци, проливали и своята и чуждата кръв навремето. И съм наследил едно нещице от тях, което днес има прези всичко сантиментална стойност, но в онези времена е пуснало кръвчица на не малко чалмалии, личи си по резките по него. И имам готовност и аз да проливам кръв, своя и чужда, ако се наложи, то си ми е генетично заложено, ако потрябва, за тази педя земя, на която съм се родил. А модерните средства ще се набавят...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7429339
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив