Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2009 15:59 - Че така
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 728 Коментари: 2 Гласове:
0



 От няколко дена насам, все нещо ми мержелее пред очите.
Преумора от взирането в монитора! - реших си аз, и започнах да пренебрегвам образът, който ми се натрапваше все по-силно от ден на ден.
Едно бежово парцалче таковата, плат промазан от типа на тия дето шият шлиферите от тях.
С фина изработка, качествено... ама все ми е пред очите.
Ден, два, три.. накрая вече ми писна и взех че го дръпнаха с ръка, да не ми пречи на хоризонта .
- Кой ме дърпа за шлифера? - чу се глас изотгоре.
Един такъв басов, тътнеш, с привкус на величие и... огромна самота.
- Шлифер ли? Какъв ти шлифер бре? Аз тук, само парцал някакъв дръпнах, да ми се избистри малко картината пред очите... Ти кой си, дето хем ми говориш, ама и хем те не виждам?
И гласът ти един такъв странен, сякаш долита отвътре в главата ми...? - подкарах въпрос след въпрос, в надеждата си отговор да не чуя, защото инак страшно!
 Психолози, кушетки, психиатри и едни такива шарени хапченца от които накрая вече не знаеш кой - кой е? Ти си Наполеон или Наполеон се прави на тебе??!

- Е как, кой съм бре?! Аз съм Бог твой Единствен. Аз съм Господ, Бог твой, Който те изведох от Египетската земя, от дома на робството...- затътна гласът му ...
- Е, сега вече стана страшно! - то си е казано от умните хора, когато човек говори на Бога му се казва молитва, ама кога и той почне да си му отговаря, това си е чиста проба шизофрения батка.
А така-а-а-а, вапсахме я с това ми ти развинтено авторско въображение!
Като ми казваха на времето, че имам болезнено развита фантазия, аз наместо да хвана я мотика, я лопата, че да я закопая с пот и труд в полето на физическият свят, за какво ли си я оставих да ме пита сега човек?!
Ама, на - то се е видяло, че полудявам, ама дай поне да я разнищим тая работа с парцала, за алиби пред докторите един вид.

- И за какво си го провесил тоя шлифер пред очите ми?

- Е как за какво, да ме хванеш за него естествено! То, днес всеки иска да хване бог за шлифера и аз какво да правя- купих си шлифер! Какво инак да им подам да ми хванат ? Нелюбезно е някак си, а то така - шлифер! Имаш ли шлифер има и за какво да те хванат. Официално.
Ти сега стига си ми задавал тъпи въпроси, ами кажи какво искаш! Всеки драпа да ме хване за шлифера, всеки мрънкоти и хленчи за нещо си, хайде измънквай си желанието, че има и други на опашката! - отсече той, с нотка на нетърпение и лек укор към неверието ми.

- Че какво да искам?
Аз, така като гледам... май всичко си имам?

- Не е възможно! Ти ще си Първият! Не е възможно! - започна от радост да подскача Богът над мене, а под палавите му дюстабанлийски краченца се чуваха тътнежи, като от облаци дъждовни.

- И защо да е невъзможно? Та, нали си ме направил по свой образ и подобие?
  Демек, каквото имаш ти, имам го и аз?!!
 Тогава, за какво ми е изобщо да те гоня и да те ловя за шлифера, щом не можеш да ми дадеш нищо повече от това което имам?!

Тук Бог се умълча, въздъхна тежко и издърпа разочаровано пеша на шлифера си, висящ пред лицето ми.
Настана неловко мълчание и само от време на време се отронваше по една тежка въздишка от негова страна.

- Да взема да ти подаря един шлифер като моя ли? - запита ме с плаха надежда той.
Да има, аз поне за какво да се хвана, кога ми стане тъжно на душата?
Да те подръпна леко за пеша, ти да се поспреш за малко и просто ей така да си поговорим?
За малко, за раздумка и разтуха.
Става ли?
Какво ще кажеш - съгласен?!


Сега и двамата сме с шлифери.

Досущ като детективи от черно-бял филм.
Седим един до друг, подръпваме се лекичко за пешовете и се подхилкваме през рамо.
И се чува единствено звънът на халбите с бира, чрез които се докосваме.
За мое и за негово здраве.

И за надежда на тия, що цял живот се стремят да хванат бога за шлифера.
Пък, кой знае - може и да го хванат някога.
Я неговият - я моят.

Знае ли някой?!


P.S. вече и аз не помня , кое къде  и кога съм публикувал, но ... понеже това разказче си ми харесва, а и не само на мене, а и на ...Него, то копирам си го тук за по-пригледно, за да си го намирам при нужда. :)



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. victoriavselena - Мно-о-о-о-г-о-о-о-о ми хареса
17.05.2009 11:38
Чел ли си Разговори с Бога?
Днес публикувам и аз нещо подобно - за вътрешните ни разговори и лудостта.
Настина те четох с голямо удоволствие. Има ли още шлифери? Ама отговори ми тайно, че ще стане опашка. Нали всичи са по авантата.
цитирай
2. valsodar - Като заглавие съм го виждал, пре...
17.05.2009 22:52
Като заглавие съм го виждал, прелиствал съм го набърже, но вътре не видях нищо, което да ме накара да го прочета :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7428973
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив