Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2009 16:56 - С поглед от хълма
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3449 Коментари: 40 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Понякога много се изкушавам да направя портрет на средностатистическият блогър у нас, следейки случващото се в сайта, нивото на постингите и естеството на терзанията на най-будната част от човечеството, на най-интелигентната сред населението ни, на най-отговорната сред гражданите ни и всичко по-по-най... българският Блогър.

 Какви са неговите мечти, въжделения и страхове, това са въпроси на които малцина могат да отговорят, за това и няма да  правя опит за научен труд, а просто ще споделя каква представа съм придобил с течение на времето.

 Блогърът е едно ужасно суетно същество, способно да поддържа и най-безсмисленият диалог, само и само да събере нужният набор от ласкателства, които да потвърдят убежденията му, че слънцето изгрява заради него, а луната не залязва докато той не заспи.

 Блогърът е едно безкрайно нежно и ранимо същество.
Всяко едно ясно изразено несъгласие с позицията или вярванията му, незабавно му нанасят трайна психическа травма, която той помни като бременен слон стъпил накриво преди 20 години на брега на Танганайка.
 Дори и да не изрази директно възмущението си от вашата липса на такт, сервилност и подлизурство към него, той ще търси и със сигурност ще намери начин да си ви го върне тъпкано, дори и ако за целта се наложи да го направи като анонимен или прикрит под друга самоличност.
 Важното е Доброто да възтържествува, под добро да се разбира егото блогърско.

 Блогърът е едно безкрайно мързеливо същество, склонно наместо да твори новини, да копира до безкрайност чуждите. С лекота копиращо чужди призиви за подкрепа и помощ, забравящо за тях в мига, в който натисне бутон "публикувай".
 Апелът е откопиран, съвестта е чиста - все някой луд ще се намери да помогне.

 Блогърът е стадно същество и като такова то може да види себе си, единствено чрез подкрепата и одобрението на блогърите от стадото му.
 Да, стадата може да са различни по тематичен, идеологичен или възрастов критерий, но всяко едно от тях си има ясно изразен водач, пред който останалите блогъри във възхита приблейват и ласкаят до изнемога.

 Блогърът е аполитично същество, дори и блогът му да е изпълен с апели и възвания.
По една много проста причина, той никога не си е давал труда да разбере, какво в действителност се крие зад политиката, кои са истинските й движещи механизми, а се е задоволявал единствено с поднесеното му чрез медиите, като демагогия и пропаганда.

 Да, средностатистическият български блогър е много неща, но в крайна сметка е едно събирателно НИЩО.
 По простата причина, че той се явява огледален виртуален образ на обикновенният българин, който също е едно НИЩО, изживяващ живота си в мечти да е НЕЩО.

 Няма да питам вие от кои сте.
 Щом сте тука...



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. djgator - да
11.08.2009 17:16
това е нашата действителност приятелю, жалко че се отнася и за автора, понеже и ти си блогър.. Трябваше да кажеш ,че си го прочел някъде и щеше да се дистанцираш. Но познавайки те добре, ти предпочете по-достойната позиция, а именно самокритика чрез всеобща критика. Много добър подход, дано те разберат.
Поздрави.
цитирай
2. gavrosh - хаха. . . измислил си си оправдание ...
11.08.2009 17:17
хаха...измислил си си оправдание за това което си...а трябва ли?
цитирай
3. valsodar - За какво са ми оправдания??!
11.08.2009 17:20
Полза от оправданията няма.

За мен не е страшно това, че човек може да сгреши.
Страшно е, ако види и осъзнае грешката си, но въпреки това не пожелае да я поправи.

Точно това е инертността която убива Човека в нас.
Останалото е бля-бля-бля, красиви приказки и фрази, лишени от съдържание, но галещи ухото :)
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Пак се правиш на интересен и
11.08.2009 17:27
пишейки за средностатистическия блогер не се разграничаваш от него, защо ли?
цитирай
5. valsodar - A защо да се разграничавам?
11.08.2009 17:39
Защо?
Дай ми една разумна причина.

Това, което виждам като кусури у другите, първо съм го видял като кусур в себе си. :)))
цитирай
6. injir - Обикновен необикновен човек - б...
11.08.2009 17:44
Обикновен необикновен човек - блогър.
цитирай
7. damnation - Всеки си има кусурите. В началото ...
11.08.2009 17:55
Всеки си има кусурите. В началото блога, като всяко друго ново нещо, бе донякъде мистерия, до някъде имаше свян.
С времето се свиква и пренасяш ежедневието си, и себе си в блога - с всичките си пасиви и активи.
Поздрави valsodar
цитирай
8. mitternacht - хахаха
11.08.2009 20:27
браточка, ти малко като измислената девойка дето каза "мъжете блогъри ни'стаати!", само дето е по-широчко и явно обхващащо и жените :) (рофл)

По темата-повечето неща са си индивидуални и според-зависи.
цитирай
9. valsodar - Широко или тясно...
11.08.2009 20:37
Тук съм свободен да казвам какво виждам, мисля и чувствам, свободно когато го пожелая.
Оказван ми е всевъзможен натиск, да спра да го правя или не по този начин, но ако трябва да избирам кое да изгубя - една виртуална стая или възможността да съм честен към себе си, кое мислиш, че ще предпочета??!

Не държа гледната ми точка да се споделя и от другите.
Радвам се на съмишлениците си, които ми дават подкрепата за да продължа в търсенията си, но също така се радвам и на опонентите ми, предлагащи недоверието си, чрез което проверявам откритото.

Така че...
цитирай
10. mitternacht - ....
11.08.2009 20:45
някой, някъде да е казал обратното?Всеки си има мнение и всеки може да го сподели, каквото и да е то, ако ще и всички останали да са напротив.Т'ва е смисъла на блоговете.
цитирай
11. valsodar - :)))
11.08.2009 20:48
„Memento moriendum esse, memento vivae“
цитирай
12. izlagazia - не се излагай,
11.08.2009 20:59
и то публично "от хълма" и какво те качи на хълма, т.е. те напарви повече от нас - тези в ниското на ниво НИЩО.
Остави този "С поглед от хълма", не се излагай, ами я слез при нас, може като ни видиш от близо да намериш НЕщо, с което да напълниш НИЩОТО
цитирай
13. valsodar - Решението ми да се изложа си е напълно мое.
11.08.2009 21:07
Все пак, когато искаш да те чуят, трябва да застанеш на място, от което думите ти ще се чуват ясно и добре, нали?!

Да може, всеки да види кой е тоя дето ги произнася, дори и някои да го приемат като излагане.

Да, излагам се :)

Излагам мислите, идеите си, това което виждам в себе си и около себе си.

А ти, имаш ли какво да изложиш от себе си или просто си дошъл за едната празна и лишена от съдържание приказка?
Да те забележи стадото и доволно да те потупат по гърбинката за смелостта??!
цитирай
14. lubopitstvo - Постът ти е супер
11.08.2009 21:10
Истината не е приятна, но това не я прави неистина.
цитирай
15. kentoff - Не се превъзбуждай.
11.08.2009 21:18
Погледа през очите на котарак е съсредоточен в мишката.

Този подход издава много. Въпреки, че от хорски срам признаваш, че си като другите - истината е съвсем различна и ти го знаеш. Мислиш, че всичко което се движе се яде.
Или си всеяден или злояден.
цитирай
16. valsodar - По-скоро Злояден
11.08.2009 21:24
Изяждам Злото по пътя си, а една част от него продължава да живее в мене и да ми казва - Наслаждавай се на Живота, но помни че си смъртен!

Един си тръгва, друг на неговото място идва - кръговрат.

А ние сме същите.
От хилядолетия насам.
Срещаме се, без да се познаем.

И познаваме Живота единствено, когато го изгубим.

Раждаме се зрящи, за да преживяваме като слепци.
цитирай
17. анонимен - Може ли
11.08.2009 21:28
да предложа, след изчетеното до тук,
ако е възможно в Начало-то, някъде при рекламите,
да има приведствие:
"Уважаеми съблогари, чувствайте се у дома си, но не в тоалетната"
не предлагам"кенефа" от респект - има и културни хора тук!:):)
Поздрав!
цитирай
18. sestra - Е, благодаря, не отказвам на оце...
11.08.2009 21:29
Е, благодаря,не отказвам на оценки,дават ми стабилност някак.
цитирай
19. valsodar - Тит, тука може всичко
11.08.2009 21:39
Единственото, което санкционирам като поведение е грубо поведение, псувни, нападки и прочие селски изяви от нечия страна, когато му се видят малки аргументите и почне да губи в спора :)))

В спора се раждала истината, знам ли, може и да е вярно - в блога често тя е мъртвородена и погребана под възторжени аплаузи.

Както и да е - всеки е свободен да каже каквото иска, но нека не се сърди на това, че ще има други, на различно мнение от неговото :)
цитирай
20. lubopitstvo - Извинявам се,
11.08.2009 21:49
че пак ще се изкажа, но по-добре тук, отколкото да се разпиша на пост в моя блог.

Супер ти е постът, казва истини, но едностраннчив-казва лошото само, а има и хубаво.
И във всичко, което си изброил като доказателство за това, че сме нищо, има и добро, има и нещо.

Да, трябва да бъдем повече от това, което сме, но ние сме просто хора, не сме богове.
цитирай
21. valsodar - Да, има и хубаво - права си.
11.08.2009 21:58
Но нали съм си злояден и черноглед - поставил съм акцента върху незабележимото.
Това, което ни променя към това което не сме :)))

А отговорът на въпросът - Какво сме? - се крие в трепета, който всеки един усеща, когато направи нещо добро.
цитирай
22. анонимен - valsodar
11.08.2009 22:13
днес не съм в кондиция :)
може и въобще да не съм, знам ли?:(
това си е соцлозунг...
искам да кажа, че ако нямаш култура на поведение, никой не ти е крив :)))
иначе, ако не бях убедена, че мога да говоря свободно, нямаше да съм тук
ама и тази работа е като вица за маймунката, дето се катерила и...:)
Поздрв!
цитирай
23. valsodar - А, да не ти пука!
11.08.2009 22:25
Не само ти си имала тежък ден, то и аз съм на автопилот.
Чудя се, от де ли ми се взе мерака за блога тая вечер, ама...

Чувствай се удобно, а пък до къде ще докараме моабета, то... - някой каза ли нещо хубаво за мене? :)))
цитирай
24. drakulla - Разбрах, че за теб
11.08.2009 23:49
българина е НИЩО. Има ли нация, която за теб е НЕЩО?

P.S. "Обикновенният" се пише с едно "н".
Родоостъпнико!
цитирай
25. kasnaprolet9999 - Не, не виждам такава причина,
11.08.2009 23:55
но реках да попитам, защото все пак го правиш от някакъв въображаем хълм, сякаш си над тези неща. От твой коментар на друг блогер разбрах и за хълма, правиш се на Боримечката, е няма лошо, забавно е, само дето не съм съгласна с НИЩОТО, прекалено си критичен.Във всеки човек има по нещо хубаво и повечето от нас се опитват да го изяват тук, в блога, така мисля, има и други, дето си показват лошотията и простотията, но те не дават общия облик на средностатистическия блогер.
цитирай
26. valsodar - Драго ми е.
11.08.2009 23:56
И благодаря за езиковата забележка - Родозастъпнико!

Ако обикновенният българин бе повече от НИЩО, щяха ли да могат да сторят НЕЩО, тези които ограбват живота му повече от 20 години?

Не се напъвай, не вярвам да разбереш въпросът ми, както и смисълът, който съм вложил в написаното.

Но ако чувстваш потребност да се самодокажеш репликирайки ми - добре си дошъл! :)
цитирай
27. valsodar - Във всеки човек има по нещо хубаво и ...
12.08.2009 00:00
kasnaprolet9999 написа:
Във всеки човек има по нещо хубаво и повечето от нас се опитват да го изяват тук, в блога
- тук сме на едно мнение.
За съжаление, повечето опити се изразяват в копиране на чужда идентичност - тук сме явно на различни мнения.

Боримечката?
И с кои мечки да се боря тук бре?
То тия дето ходеха изправени на два крака или вече не пишат тука или избягват вече да го правят, от страх да не настъпят някой охлюв ??!

С мечки се не боря, по простата причина, че тук подобни титани не останаха и второ на ръка, че с подобни хора наместо да водя борба, просто обменям идеи.
цитирай
28. анонимен - valsodar,
12.08.2009 00:27
много ниско косиш, да ти кажа...
повечето хлапета са тук да се забавляват и да се вживяват в главната роля е част от играта:)
те ако можеха като тебе, нямаше да са тук...
парол...
цитирай
29. valsodar - Въпрос на имунна система
12.08.2009 07:58
Блогванете предразполага към болести на Егото, в различна сила и на различни етапи, според манипулативните намеси на цензуруращите и амбициите на пишещите.
Едни са минали през треска и са оздравяли, а други са трайно парализирани в плен на егото си.
Не е опасно грубото его - проявите му са видни и лесни за овладяване.
Опасно е финното его, това търсещо ласкателства, похвали и подкрепа и каращо ни да изменяме на същността си.
цитирай
30. анонимен - прав си, ма знаеш, че винаги има но. . ...
12.08.2009 09:27
прав си,
ма знаеш, че винаги има но...
подтиснатото его ражда изроди
пък има егоисти, дет трябва да работят, като мен например
ще намина надвечер, ако си още в настроение
приятен ден
цитирай
31. valsodar - Кой е казал, че трябва да се подтиска?
12.08.2009 11:46
Извращенията се раждат в средите на пуританите :)

Кой е казал, че егото трябва да се подтиска??!

Напротив, трябва да се научим да говорим със себе си, да не си затваряме очите пред недостатъците си, да можем да ги разгледаме отблизо, да разберем кое ги е породило, ако не искаме те неусетно да ни завладеят и да диктуват избора ни. :)))

Съвършенни хора няма.
Но, това не пречи да се стремим да бъдем най-доброто на което сме сподобни и да работим над това.

Да, ще има грешки.
Ще има и постъпки за които ще съжаляваме в бъдеще.

Но, в това е магията на живота - да вървиш напред и да се изправяш след всяко едно падение.
По-добър и по-силен.
цитирай
32. valsodar - И искам лично да благодаря на екипа, ...
12.08.2009 11:48
И искам лично да благодаря на екипа, който направи всичко по силите си въпросната тема да не попада в "горещи", най-вече заради спама, от който ме избавиха с намесата си! :)))
цитирай
33. анонимен - valsodar,
12.08.2009 12:11
не можеш да казваш:всички тук сме НИЩО, и да очакваш съблогарите ти да започнат да изграждат в себе сеи правилно его!
не можеш да очакваш
поздрав!
цитирай
34. valsodar - А кога от човек става НЕЩО ?
12.08.2009 13:09
Тръгни от отговорът на този въпрос.

А за "всички тук" - я пак прочети написаното от мен до момента! :)))

На 100 блогъра пишещи тук, 99% са генератори на словесна и мисловна плява, поради липса на идентичност, чрез която да се разграничат от стадото и стадните модели на поведение, етика и мисъл.
цитирай
35. анонимен - Това е, точно и до болка откровено.
12.08.2009 13:21
Чета от известно време блог.бг и ме осеняват същите прозрения - крехки, раними същества,лесно обидчиви и много яростни към обиждащите ги.Има и изключения, тях ги чета с удоволствие и ги коментирам с добро.Другите са жалка картинка.
цитирай
36. анонимен - това беше грубо!ако искаш раз...
12.08.2009 13:26
това беше грубо!
ако искаш разгораряш с някого, не бива да правиш констатации и да обжидаш...
човек винаги се разкъсва между егото си и усещането за закрилата на съобщността:)
все пак някога сме били тревопасни, ма не хващай тая вълна, моля!
а някой, мен например, може да то бият за откл от служ задълж., тъй че виж 30
хубав ден!
цитирай
37. valsodar - Е, все някога щеше да се каже, нали?
12.08.2009 14:01
анонимен написа:
Чета от известно време блог.бг и ме осеняват същите прозрения - крехки, раними същества,лесно обидчиви и много яростни към обиждащите ги.Има и изключения, тях ги чета с удоволствие и ги коментирам с добро.Другите са жалка картинка.

- Това, че някои факти не ни допадат не ги анулира като събития.

Нормално е, някой да се почувства обиден или засегнат от написаното от мене.
Нормално е, от тази гледна точка, че това което аз съм преживял и преболедувал, на него да му предстои да го направи.

Но... вариантите са общо взето два:

Единият, който е масов, е да си говорим с неистини, за да не би случайно някой да се почувства наранен. Този подход гарантира масова и задоволена аудитория.

Вторият вариант е, да се опитаме на първо място да сме честни към себе си и съответно към читателите си, изразявайки ясно и без финтифлюшки мислите, чувствата и идеите си.
Този подход гарантирано ще отблъсне всеки един, който не е очаквал подобна откровеност и ще намали чувствително желаещите за диалог.

Нещо като клуба на Анонимният Алкохолик, където най-трудната крачка е да си признаеш, че си такъв.
От там насетне, с всяка една крачка става все по-лесно.
цитирай
38. valsodar - Да е хубав денят ти Тит
12.08.2009 14:04
И не си го туряй много на сърце от това, че имаме различни мнения по един въпрос - всеки си има правото на своите откровения и своите грешки в търсенето им.
цитирай
39. drakulla - valsodar,
12.08.2009 18:41
искаш ли да позная дневното ти меню, за да разбереш, че имам поне една дарба.
Закуска - змии и гущери натюр
Обяд - 1/2 кг. лимони с оцет
Вечеря - без храна, стига заяждането със всички и всичко и правенето на най-умен от всички на планетата.
Смешник!
цитирай
40. valsodar - Железни аргументи, няма що!
12.08.2009 19:35
Забелязъл съм, че хората започват да ми репликират по един особенно глупав начин, в моменти, в които не знаят какво да кажат.
А те не знаят какво да кажат, защото нямат готова мисловна схема която да задействат (клише).

Кофти за тях, но... всеки с багажа си.

След което, за да си приповдигнат спадналото самочувствие от изгубеният спор, прибягват и до квалификации, считани за обидни от тях.

Да ти кажа ли, че от самото начало реакцията ти бе изцяло предвидима за мен или тактично да го премълча?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7392440
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив