Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2009 20:04 - Мога и да не мога.
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1280 Коментари: 11 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Мога да пиша глупости.
О да, това ми се отдава с лекота, дори мечтана за мнозина.
Мога да напиша покъртителни глупости, цинични глупости, дори и покъртително-цинични глупости с елемент на еротика и привкус на нещо бъркано с любов - толкова е лесно да пишеш за глупаци, че неусетно и ти ставаш такъв, навлякъл техните дрехи за да те припознаят като свой.
 Говорещ на техният дърварско-поетичен език, споделящ основната дилема в живота им - Ще ми пусне, няма да ми пусне?! - разпознат като достатъчно глупав и прост за да не ги унизиш в глупостта им.

 Лесно е да си глупак сред глупци.
 Много е лесно.

И за това не се искат умения в актьорско майсторство, нито задълбочени познания в психологията човешка.

 Не.
Единственото, което се иска е да се оставиш на течението да те повлече и да не му се съпротивляваш.
След време може и да обикнеш глупостта и да я приемеш като нещо естествено и присъщо за човека, така както слънцето и водата бяха присъщи за всяко едно човешко същество, според думите на един правешки глупак.

Ето сами виждате - лесно е да се пишат глупости.

Трудното е на съвсем друго място.

Да знаеш, с кой, кога и на какъв език трябва да говориш за да те чуе.
А още по трудното е да знаеш, кога да говориш и кога да замълчиш.

Ей, точно това, последното винаги ми е било трудно.
Може би, защото съм надценявал способността си да бъда разбираем за тези, с които говоря или просто съм подценявал способностите им за възприемане.

По тази и причина, до вчера в поле интереси на профила ми седеше - Да дразни простите и да се учи от умните.

Но, отчитайки нарастването на простите в геометрична прогресия за сметка на умните, то... да се пишат глупости все ще се намери кой да го прави.

Така, като се поогледам, мераклии тук за тая работа много.


И явно, ми остава да се уча от умните тогава?!
Въпросът е - Къде да ги намеря?
И как да ги разпозная, ако и те като мене са почнали да говорят на езика на глупаците, за да се опитат да влязат в диалог?



Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. damnation - аз съм доволно прост valsodar, п...
12.08.2009 20:11
аз съм доволно прост valsodar, понякога и не съжалявам за което - та не мога да ти помогна с отговор на въпроса. Поздрави за поста обаче :)
цитирай
2. valsodar - Мда-а-а, подозирах, но не бях си...
12.08.2009 20:16
Мда-а-а, подозирах, но не бях сигурен за камуфлажа.
Кофти работа :)))
цитирай
3. lubopitstvo - Аз спирам да пиша.
12.08.2009 21:08
Не знам за колко, но спирам. Не съм това, което съм в действителност в написаното, не ми харесва. Не ми доставя радост да го правя.
Не обвинявам блога за това, причините са в мен.
Ако нещо не ти носи радост и удоволствие, ако не те прави по-добър, няма смисъл да го правиш.
цитирай
4. valsodar - Мда, така е
12.08.2009 21:15
И това е едно от нещата, които се опитвам да кажа от два дена насам.

Какво печелим, когато губим себе си?
И съизмеримо ли е спечеленото със загубата на нас самите?

Разбирам те.
Но... аз ще продължа.
Защото мисля на глас, а напоследък, през последната една година, говоря чрез пръстите си пробягващи по клавиатурата, в онзи успокояващ ритъм, позволяващ ми да чуя себе си.
цитирай
5. lubopitstvo - Аз не мога като теб.
12.08.2009 21:23
Не мога да излагам мислите си без да допусна поза, с цел харесване, а така губя себе си.
Няма смисъл.
цитирай
6. valsodar - Ще се излекуваш
12.08.2009 21:27
Болезнено е да го осъзнаеш, още по-болезнено е да го изживееш, но... следва онова пречистване, след което вече имаш нужният имунитет.

Да знаеш себе си, и да се следваш през превратностите на времето.
цитирай
7. lubopitstvo - Имай предвид,
12.08.2009 21:29
че съвсем не пиша глупости, просто се сковавам от хорското мнение. Това не мога да преодолея.
Ако го пишех, знаейки, че няма да го четат, щеше да е по-хубаво и да ми харесва.
От това има ли излекуване?
цитирай
8. valsodar - Именно.
12.08.2009 21:31
Просто пиши с идеята, че единствено ти си този, който тряба да го прочете, а всички останали са просто гласове от сенките.

Пиши за себе си, така ще бъдеш себе си.
цитирай
9. lubopitstvo - Трудна работа.
12.08.2009 21:33
Засега невъзможна.
Приятна вечер и благодаря.
цитирай
10. mikaela19 - Какво кактусче излязло тук и то с ...
12.08.2009 21:52
Какво кактусче излязло тук и то с бодлички:)
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Стой си тук, без теб ще е скучно,
15.08.2009 23:31
ти си като билката ветрогон, за която имам постинг,
бодлива, полезна и по своемо красива билка, само за познавачи :))) Много хубаво написан постинг, но доста гаден и човеконенавистен, ето защо редко влизам в блога ти, аз съм твърде различна от теб, не казвам по-добра, но не ми допада твоята ироничност и егоцентричност, това е.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7433792
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив