Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2010 20:08 - Анкетьор
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1930 Коментари: 15 Гласове:
7

Последна промяна: 17.08.2010 20:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 - А сега да видим теб, какво ще те правим?! - бавно провлачи Свети Петър, наплюнчи си леко пръста и отгърна следващата страница в тефтера си. - Така-а-а... - набърчи вежди , изсумтявайки под нос - А бре, тия записки кой ги е водил бре, мастило разлято, почеркът нечетлив, не, не може така да се върши работата, ама-ха, пак на събеседване ще я караме явно.
 -Събеседване? Чакай малко, никой не ми каза, че ще правим събеседване! Ангелът или онуй там... обвито в сияние, да му се не види и халюцигенната мъгла с мъгла в тунела, той нищо подобно не ми каза? Само ми рече - Ай, с"я мойто момче, иди се нареди там на опашката при ония брадатият чичко с тефтера, той ще те зачисли на щат, дет" ти се полага - започнах да си мърморя тихичко под нос.
 - Събеседване я, - дъртофелника явно ме чу - какво си мърмориш там, чух те! Събеседване ще правим, че я виж тука, някой идиот пак е объркал колоните и иди и разбери сега, кое ти е грях и кое не! 
- Ми-и-и щом казваш... - примирих се аз - да събеседваме тогава!
- Точка първа - започна Събеседващият - ти Вярващ ли си?
- А-а-а, вярващ съм свети Петре, вярващ съм, как да не съм вярващ? Първо вярвах в победата на комунизма. Сетне повярвах, че комунизмът си е отишъл, без да разбера победил ли е или не, щото никой не счете за уместно да ми каже. По-насетне почнах да вярвам, че ще дойде светлинка в тунела  с демокрацията и ей така си и умрях с вяра в светлото ни бъдеще, де така и не го дочаках!
- А бе, каква вяра е тая твоята бре мушморок, твоето не е вяра, а ерес - разгневи се светията, та чак и брадата взе да му се тресе. - Твоето не е вяра светла и праведна, а вяра на ... на овца метилява заблудена.
- М"чи прав си свети Петре, като те слушам така, прав си! То, ако не бях овца метилява заблудена, щях ли и аз толкова време в такива ереси да вярвам, ама да те питам, без да се ядосваш, нали, тука при вас, как е с бъдещето? Светло ли е, как е, че то, цял живот все него си чакам, а то...все мъгла!
- Грях ти на езика човече така непочтително и неуважително да говориш! - ей, ама и как витиевато го каза, да да можех и аз така, напевно да се изразявам?! - Грях голям! Да се отбележи за протокола - Атеист!
- Да видим следващата точка... ти, молеше ли се!
- Кой, аз ли ? - възторжено попитах, усещайки, че навлизам в свои води - Че, как да не съм се молил бре свети Петре, та аз цял живот съм се молил! За повишение, за по-добра заплата, за по-малки данъци, да се прибера жив вечер в къщи, ехеее-е-е бедна ти е фантазията, за колко много неща се молихме там долу, ама, като няма кой да те чуе, то май се молиш само на себе си, да се отървеш от тоя пусти живот, де краят му се не види.
- Стига, достатъчно! - брадата пак се разтресе - Отбелязвам, не се е молил правилно!
- Ми, да бяхте дали някакви указания за правилната молитва бре... ( е, как да му викам вече, на Петре, на Пешо, на Пепи.. вече толкова време си говорим и можем да минем на "Ти", нали?)
- Правилни указания, ама друг път - отсече той и пак си вписа нещо в анкетният лист. Предполагам "неправилно молещ се", ама то, какво ли ми е правилното до тук, да се питам? 
- Виж какво Петре, я го зарежи ти тоя анкетен лист, то е явно, че по всичките ти параграфи съм грешен, ами давай направо по същество, пращай ме в Пъклото и да си одим, по живо, по здраво! - не ми издържаха нервичките вече, а и предусещах, че на следващият му въпрос ще го докарам до апоплектичен удар с все погрешните си отговори към него.
- В Пъклото не може, щатът за тоя месец е запълнен! -ядно промърмори той. - Ама да знаеш, такива кат тебе, де все много знаят, са си точно за там - и започна да ми изрежда в кой кръг от Ада, какъв кеф неописуем ме чака, ако си бях с късмета роден да съм си мазохист по натура.
- И в Рая няма да те пусна, да знайш!  Че после, всички ще ме емнат да ме питат, как такъв серсемин като тебе там съм пуснал - с почесване по плешивото теме, промърмори той.
- Ми-и-и... тогава? - не виждайки друга алтернатива запитах аз?
- Тогава, тогава... - една лукава искра проблясна в очите му - заставаш ей тука, хващаш тоя анкетен лист и започваш да анкетираш новодошлите, докато аз реша, какво да правя с тебе или го реши началството - отсече с нотка на облекчение в гласа той и се оттегли в сенките на Небитието.

 Та сега, да знаете, не че се хваля де, ама въпросникът е вече в мене и ... да ви запитам - А вие, молите ли се? На кого, а? По колко пъти? Така-така, разказвайте...
И вярвате? Ах, колко интересно? В кого? 



Тагове:   анкетьор,


Гласувай:
7



1. анонимен - Като питате,
17.08.2010 20:34
пък да ви кажа. За молене, моля се. Моля се лятото да продължи, но да не е толкова горещо. Зимата да е къса и по възможност по-мека. Моля се да сме здрави и търпеливи, за да понесем сполетелите ни радости. Лошото е, че вече не вярвам. Не вярвам в никой и в нищо. Е, за къде съм?...
цитирай
2. gothic - Аз се моля
17.08.2010 20:40
само за по-студена бира по капанчетата. Че съм отпуска и с малкия по зял ден ги обикаляме. А туй.....правилна молитва ли е?
цитирай
3. valsodar - Пламене, студената бира е дело праведно и благочестиво
17.08.2010 20:52
В тия жеги е грехота да не разхладиш с пиво светло, пенливо, с мехурчета тихо нашепващи през ръба на чашата, как благо е в Рая.
Че тъй, щото... не познаем ли Доброто, как ще му турим чертата де почва и де свършва то? :)
цитирай
4. valsodar - 1. :))
17.08.2010 20:56
Ами и ти си я подкарал като мене де.
А за къде сме с тебе двамата, ми оня като се върне, ако се върне скоро де... ще каже навярно? Въпреки, че като гледам с каква охота ме произведе в сан и длъжност, май скоро отговор да не чакаме?
цитирай
5. анонимен - №1 Дано
17.08.2010 21:07
скоро не ни се налага да отговаряме пред Онзи. Защото аз, като почнат много да ме питат по темата, ме хваща бяс и ставам буйна. Като нищо ще му оскубя брадата, и хайде, направо у Пъклото...
цитирай
6. valsodar - Да не мислиш, че и там се влиза лесно?
17.08.2010 21:15
След всяка една студена зима, ако знаеш какви връзки пускат, за да влязат някои да се постоплят, де са мръзнали до спрените си от немотия радиатори?!

Е, после ако не ме мързи, ще ти дам линка към "техническо прекъсване" да видиш, че и на дяволите в Ада хич не им е лесно с нас! :)))
цитирай
7. injir - Моля се на Господа. Все му казвам:, , ...
17.08.2010 21:35
Моля се на Господа. Все му казвам: ,, Прости им Господи! ТЕ пак не знаят какво да правят...,,
цитирай
8. valsodar - А, вината за това си е изцяло негова
17.08.2010 21:40
Как може да пусне в масово производство продукт, към който да няма упътване за потребителя? :)))
цитирай
9. gothic - Радо,
17.08.2010 22:15
valsodar написа:
В тия жеги е грехота да не разхладиш с пиво светло, пенливо, с мехурчета тихо нашепващи през ръба на чашата, как благо е в Рая.
Че тъй, щото... не познаем ли Доброто, как ще му турим чертата де почва и де свършва то? :)


Значи....молитвата ми е праведна и богоугодна? Знаех си....
цитирай
10. valsodar - Праведно е щението твое, с бира да ...
17.08.2010 22:23
Праведно е щението твое,
с бира да олабиш ти хомота.
Де нахулиха го на народа тия,
кръстещи се лицемерно и с охота.
цитирай
11. injir - Прав си. Грешката е негова, ама ние ...
17.08.2010 22:57
Прав си. Грешката е негова, ама ние ядем попарата... :)
цитирай
12. gothic - Аааа,
18.08.2010 00:06
valsodar написа:
Праведно е щението твое,
с бира да олабиш ти хомота.
Де нахулиха го на народа тия,
кръстещи се лицемерно и с охота.



Аз такъв хомот не нося....други си надявам сам :))))
цитирай
13. karambol5 - Поздрави за написаното :))))))...
18.08.2010 10:20
Поздрави за написаното :))))))
Много ме развесели :)))))
И аз вече дръжа един такъв лист в ръце и се чудя от къде да и започна напиращите за рая :))))))))))))))))))))))))))))
И все пак едно нещо ме човърка....бе да му се невиди защо не ме искаха отвъд портите :))))))))))))
цитирай
14. valsodar - Ами, то. . . ако не ми бе доставило ...
18.08.2010 12:57
Ами, то... ако не ми бе доставило такова удоволствие при писането му, надали щеше да се хареса и при четенето му. Само, дето... понякога се питам, как героите ми биха погледнали на текста ( ако го могат де ), но доколкото ги познавам, всичките са с добро чувство за хумор и темерутщината им е чужда :))

А инак за райските двери - изчезнаха, откак мина оттам една група тъмнозелени съграждани. Били от кована мед и злато - ценен метал баце, кой ще го остави по пътя си? :)
цитирай
15. valsodar - Апропо, бях забравил! :))
18.08.2010 12:58
Ето го и обещаният линк, към предисторията във времето!

http://valsodar.blog.bg/zabavlenie/2008/06/20/tehnichesko-prekysvane.204353
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7394484
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив