Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2010 17:53 - Чудя се...
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1149 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 19.08.2010 17:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Една чуденка ми се върти из главата - за литературните конкурси.
А бе, каква изобщо им е файдата се питам? Пращаш нещо от това, което си изписал, нещо за което ти, като негов автор си го харесваш и си държиш на него. Същото, отива при някакъв серсемин, който има съвсем друг вкус от твоя и решава, че не става. Съответно, сега какво се случва?
 Трябва да спреш да пишеш, да започнеш да пишеш спрямо масовият вкус или просто да теглиш една майна на всички литературни конкурси и просто да следваш себе си?

 И... да спечелиш някой конкурс, това означава ли изобщо, че си добър в това което правиш? Ами, ако се окаже, че просто си бил едноокият в царството на слепите, а на зрящите никога не им е било до това, защото просто не са имали нужда от него?

 Е гат"ти и простотията е това за мене - да влезеш сам в нечий калъп и да позволиш да те манипулират по чуждият вкус, наместо да изградиш твоят?
 Тъпо!

И като им видиш мазните селски физиономии на тия дето ще те оценяват... - няма такъв майтап!



Гласувай:
3



1. sezoni - ...
19.08.2010 23:32
Следвай себе си и пиши за това , което мислиш , че ще е полезно да се прочете
цитирай
2. valsodar - За полезност - едва ли?
19.08.2010 23:45
Няма как да се предвиди, до колко един текст ще е полезен за прочит.
Полезен за кого, с какво, в каква насока - това са въпроси касаещи по-скоро издания от рода на "Съвети на домашният лекар" или "За ранното подрязване на овошките в южен Занзибар".
В случая, така като си гледам блога в него вече са се насъбрали над хиляда постинга. От тях, да има - няма 20, които аз бих искал да си запазя за себе си, като те са основно в насока лирика и проза. Там съм успял да изненадам себе си, пазя си ги, за да мога с течение на времето да проследя пътят който съм извървял.
Не се виждам като нещо особенно на фронта на писаното слово, просто... намирам удоволствие, радост и утеха в това, понякога да изразя максимално ясно и точно доловеното, ако щеш вътрешно призвание го наречи.
Но това, в никакъв случай не ми дава правото да се нарека и самоопределя нито като писател, нито като поет. Тези, които аз считам за такива, са все още много далеч пред мен в пътя си, за да се оприличавам на тях.
И.. (отплеснах се!) въпреки факта, че от 1000 постинга искам да запазя 1/50-та за себе си, останалите са ми били полезни за мен самият - помогнали са ми да се откъсна от проблемите си, от нервите, от ... хилядите земни грижи, които гризат от живота ни, оставяйки ни в крайна сметка с усещането, че сме го пропиляли в глупости.
Писането, поне на мен, ми помага поне за малко да изляза извън кръгът на всички тези пропиляни мигове и да си помогна сам. Говорейки със себе си, вслушвайки се в себе си, опитвайки се да се разбера :)
цитирай
3. анонимен - и аз така мисля често . . .
20.08.2010 00:24
И... да спечелиш някой конкурс, това означава ли изобщо, че си добър в това което правиш? Ами, ако се окаже, че просто си бил едноокият в царството на слепите, а на зрящите никога не им е било до това, защото просто не са имали нужда от него?

Пиша си аз , показвам снимки от севера , но съм не разбрана ,тъй като на север не е като на юг! Нямат такива проблеми и мисленето е друго , а аз звуча едва ли не налудничаво ! Но си пиша за мен си. Кой разбрал-разбрал !
Поздрав от севера ! Никакви български конкурси ! Те са предопределени предварително субективно и с приятелства и други цени !Смях ,като гледаш мисленето на "оценителките" ,които се налагат над издатели и пробутват калпави произведения на приятелите си , родата и комшиите ! Смях ! При нас всеки има ли пари се самоиздава и рядко се правят я изкуството групови мероприятия! Изкуството не е секс ! Та да е групов! НИТО СПОРТ !
цитирай
4. valsodar - Постинга го провокира снимката на ...
20.08.2010 00:39
Постинга го провокира снимката на един мастит издател, собственик на литературен сайт, снимка от която първото ти усещане е, че изтипосаният на нея си е чист лумпен. А аз, обикновенно имам доста правилно и точно първо усещане за хората и много рядко се лъжа в него. Видях и ... какви глупости е изплещил на тема книгоиздаване, та ... както и да е - нямам намерение да участвам в каквито и да е било конкурси, докато подобни хора ще са им съдиите :)
Предпочитам коментарите под постингите си, там откривам много по-полезна критика и обратна връзка към възприемането на текста, които са ми в много по-голяма полза, от колкото й който и да е конкурс.

Човек трябва да следва по-добрите от него, а не също така посредствените.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7393848
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив