Постинг
30.05.2011 16:40 -
Не вярвах, че точно Панацея ще ми изтрие коментар
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5927 Коментари: 27 Гласове:
Последна промяна: 30.05.2011 17:03
Прочетен: 5927 Коментари: 27 Гласове:
9
Последна промяна: 30.05.2011 17:03
Но явно изкушението да имаш последната дума в спор, в който явно губиш като аргументи е бил твърде силен за да му устои.
Още повече, че селската радио-точка се намеси с "вещ" коментар, който навсякъде би бил окачествен като пълен спам, какво по-добро от това да си изрежеш опенента и да изкараш мълчанието му ( поради изтрита реплика) като признак за признато поражение в спора.
А спорът който водим според мен не е никак маловажен, защото в него се опитвам да кажа основно две неща:
Първото е, че колкото и да обичаме децата си, истината за случващото им се в живота винаги има две страни. Едната е тяхната, тази която те ни разказват и на която ни се иска да вярваме, водени от чувствата си и пристрастността си към тях и втората, която често е коренно различна, за това какво всъщност се е случило.
Често, прекалената родителска закрила изиграва много лоша услуга във формирането на личноста, поражда комплекси за непогрешимост и желание да търсим винаги други виновни, за грешките които правим в живота си.
Дали една двойка е белег за незнание на ученикка или за неспособност на учителя да изведе правилно неговите знания на показ? Този въпрос пред педагогиката е доста стар и с решаването му се занимават не от днес, а още от времето в което един гръцки философ е успял с правилните въпроси да накара пълен невежа да му даде правилните отговори.
Както и да е, не Педагогиката бе водеща в дискусията днес, а въпросът - Може ли от деца на родители мишоци, да израстат храбри лъвове борещи се с неправдата?
Възможно ли е, ако родителите са псували само пред телевизора и нито веднъж гласно навън не са си изразили гледната точка, гражданската си позиция за случващото се около тях, децата им да бъдат с нещо по-различни?
И няма ли по този начин да се затвори целият процес от страхливи родители и безропотно покорни деца. Удобни деца.
В такива моменти винаги се сещам за един пасаж от Библията, който дълги години ме е озадачавал с абсурдността си, а отговорът му открих едва наскоро.
Мойсей извежда племето израелево от робство в Египет, нали?
От Египет, през пустинята Синай до Израел са два-три месеца пеша.
Е, защо тогава Мойсей е въртял племето си цели 40 години в пустинята, след като пътят им изобщо не е бил толкова дълъг?
И тук отговорът е само един - за да умрат родените като роби, за да умрат и възпитаните като роби, да останат само тези родени на свобода, защото никога един човек роден и израсъл като роб, няма да пожелае и да иска да бъде свободен.
Него свободата винаги ще го плаши и ще му пречи.
Ще го плаши с това, че не е предвидима като робството му и ще му пречи с това, че винаги ще го кара да прави изборът си сам. Не някой друг, не господарят му, а самият той. И да отговяря за него с изправена глава.
Ето, точно това винаги най-много е плашело българите!
Че един ден ще трябва самите те да отговарят за живота си и да носят последствията от избора си. За знанията и невежеството си, за лакомията и мъдростта, според това, кой с какво се е сдобил в годините на преход през пустинята.
Още повече, че селската радио-точка се намеси с "вещ" коментар, който навсякъде би бил окачествен като пълен спам, какво по-добро от това да си изрежеш опенента и да изкараш мълчанието му ( поради изтрита реплика) като признак за признато поражение в спора.
А спорът който водим според мен не е никак маловажен, защото в него се опитвам да кажа основно две неща:
Първото е, че колкото и да обичаме децата си, истината за случващото им се в живота винаги има две страни. Едната е тяхната, тази която те ни разказват и на която ни се иска да вярваме, водени от чувствата си и пристрастността си към тях и втората, която често е коренно различна, за това какво всъщност се е случило.
Често, прекалената родителска закрила изиграва много лоша услуга във формирането на личноста, поражда комплекси за непогрешимост и желание да търсим винаги други виновни, за грешките които правим в живота си.
Дали една двойка е белег за незнание на ученикка или за неспособност на учителя да изведе правилно неговите знания на показ? Този въпрос пред педагогиката е доста стар и с решаването му се занимават не от днес, а още от времето в което един гръцки философ е успял с правилните въпроси да накара пълен невежа да му даде правилните отговори.
Както и да е, не Педагогиката бе водеща в дискусията днес, а въпросът - Може ли от деца на родители мишоци, да израстат храбри лъвове борещи се с неправдата?
Възможно ли е, ако родителите са псували само пред телевизора и нито веднъж гласно навън не са си изразили гледната точка, гражданската си позиция за случващото се около тях, децата им да бъдат с нещо по-различни?
И няма ли по този начин да се затвори целият процес от страхливи родители и безропотно покорни деца. Удобни деца.
В такива моменти винаги се сещам за един пасаж от Библията, който дълги години ме е озадачавал с абсурдността си, а отговорът му открих едва наскоро.
Мойсей извежда племето израелево от робство в Египет, нали?
От Египет, през пустинята Синай до Израел са два-три месеца пеша.
Е, защо тогава Мойсей е въртял племето си цели 40 години в пустинята, след като пътят им изобщо не е бил толкова дълъг?
И тук отговорът е само един - за да умрат родените като роби, за да умрат и възпитаните като роби, да останат само тези родени на свобода, защото никога един човек роден и израсъл като роб, няма да пожелае и да иска да бъде свободен.
Него свободата винаги ще го плаши и ще му пречи.
Ще го плаши с това, че не е предвидима като робството му и ще му пречи с това, че винаги ще го кара да прави изборът си сам. Не някой друг, не господарят му, а самият той. И да отговяря за него с изправена глава.
Ето, точно това винаги най-много е плашело българите!
Че един ден ще трябва самите те да отговарят за живота си и да носят последствията от избора си. За знанията и невежеството си, за лакомията и мъдростта, според това, кой с какво се е сдобил в годините на преход през пустинята.
Тая приказка върви, когато племето е предвождано от личности, загрижени за него и бъдещето му. Когато из пустинята се разхожда племе, предвождано от късогледи, угаждащи на филистимците егоисти - формулата не сработва!:)
Резултатът е деградираща до паплач, физически изчезваща съвкупност от същества, който биха могли да бъдат хора! Но не са...
Тази част от Стария завет силно подкрепя тезата за нуждата от Бог и морал като етична спойка между членовете на една съобщност. Вярата и нравствеността в отношенията могат да спасят една общност и прави възможно трудностите да възпитат силни и свободни хора!
Впрочем, другата причина да обикалят из пустинята е капсулирането, сегрегацията на тези хора. Невъзможността да бъдат информирани за други алтернативи, освен Бога, който води и напътства Мойсей.
Една невъзможна на наше време ситуация...пък и спорен метод. Всеки либералист ще ти го каже!:)
цитирайРезултатът е деградираща до паплач, физически изчезваща съвкупност от същества, който биха могли да бъдат хора! Но не са...
Тази част от Стария завет силно подкрепя тезата за нуждата от Бог и морал като етична спойка между членовете на една съобщност. Вярата и нравствеността в отношенията могат да спасят една общност и прави възможно трудностите да възпитат силни и свободни хора!
Впрочем, другата причина да обикалят из пустинята е капсулирането, сегрегацията на тези хора. Невъзможността да бъдат информирани за други алтернативи, освен Бога, който води и напътства Мойсей.
Една невъзможна на наше време ситуация...пък и спорен метод. Всеки либералист ще ти го каже!:)
Това много ми допадна "Вярата и нравствеността в отношенията могат да спасят една общност и прави възможно трудностите да възпитат силни и свободни хора!" - много добре си го казал и съответства изцяло на това, до което съм стигнал и аз.
За другата причина, вярно не бях я поглеждал и от тази й светлина, а логика несъмненно има и още как.
Някак си, последните 20 години на преход все ми напомнят за мойсеевата "разходка" из пустинята, само дето на нашата не се вижда края, деградираме от народ към сган и... май наистина сме обречени да изчезнем и да бъдем забравени в историята като много други народи преди нас, загубили спойката си.
цитирайЗа другата причина, вярно не бях я поглеждал и от тази й светлина, а логика несъмненно има и още как.
Някак си, последните 20 години на преход все ми напомнят за мойсеевата "разходка" из пустинята, само дето на нашата не се вижда края, деградираме от народ към сган и... май наистина сме обречени да изчезнем и да бъдем забравени в историята като много други народи преди нас, загубили спойката си.
Впрочем, Изходът като концепция силно подкрепя философията на експеримента "Цар Плъх". За да се спаси здравата, инситнктивно подкрепяща и поддържаща всеки от членовете си общност, последните напускат мястото, където вилнеят заразените с вируса "Всичко е позволено, за да оцелея!"!:)
Обаче!
Евреите са имали пустинята и Египет не е бил тяхната земя.
Все пак - мисля, че с тази библейска история се доказва, че за един народ най-важното е етичния кодекс, който го свързва. Не толкова - една земя, една територия или една държава!
Евреите са го доказали с хилядолетната си история като народ. Мисля, че нападките срещу тях са точно от хора, чието его не приема нуждата от смирение и причастност към себеподобните си!
Не съм ...юдейофил ли се казва.:)
Просто не харесвам тезата, че Света принадлежи на по-силните и безмилостните!:)
Така навлизаме в много дълбоки води. Исках само да кажа, че свободата идва тогава, когато осъзнаеш, че свободен си на само ти, при това в момента, в който започне да ти пука за и за свободата на този до теб...нещо такова!:)
цитирайОбаче!
Евреите са имали пустинята и Египет не е бил тяхната земя.
Все пак - мисля, че с тази библейска история се доказва, че за един народ най-важното е етичния кодекс, който го свързва. Не толкова - една земя, една територия или една държава!
Евреите са го доказали с хилядолетната си история като народ. Мисля, че нападките срещу тях са точно от хора, чието его не приема нуждата от смирение и причастност към себеподобните си!
Не съм ...юдейофил ли се казва.:)
Просто не харесвам тезата, че Света принадлежи на по-силните и безмилостните!:)
Така навлизаме в много дълбоки води. Исках само да кажа, че свободата идва тогава, когато осъзнаеш, че свободен си на само ти, при това в момента, в който започне да ти пука за и за свободата на този до теб...нещо такова!:)
дискусията при Панацея, но не се учудвам, ако в статийката й да е бил водещ аргумет "инстинктът на квачката".
Абсолютно съм съгласен с т.Първа от постинга ти - така е и на това ми намирисва в "аргументите" в дрпугата страна.
А това, че радиоточката се е намесила "компетентно", е един вид достатъчно условие да развали всеки нормален спор
цитирайАбсолютно съм съгласен с т.Първа от постинга ти - така е и на това ми намирисва в "аргументите" в дрпугата страна.
А това, че радиоточката се е намесила "компетентно", е един вид достатъчно условие да развали всеки нормален спор
ти защо говориш в м.р.?
цитирайИнтересното около нашата собствена история е, че тези здрави устои като народ сме ги имали доста преди да се заселим по тези земи. Като племе сме минали къде ли не, следи има оставени много след нас в Азия и източна Европа, но... кога захубихме сърцевината си, която ни сплотяваше се питам? В кой исторически момент сме се прекършили като нация, кое събитие ни е увредило до там, за да стигнем до настоящето си положение все се питам?!
цитирай Рустаме, почти налучка какво се е случило днес :)
цитирайНо защо се изненадваш, че ти трие коментари?
Изобщо не се учудвам.
Тя е точно от типа на Спаро/от неговата дружинка е/, трие неудобните коментари.
Много от тукашните звезди правят така.
Нали трябва да се получи оня стандарт - полятия с евтин парфюм блог, в който се мъдрят само възторзи и похвали.
......................
Правилни са позицията и разсъжденията ти по повод на случката в нейния постинг.
цитирайИзобщо не се учудвам.
Тя е точно от типа на Спаро/от неговата дружинка е/, трие неудобните коментари.
Много от тукашните звезди правят така.
Нали трябва да се получи оня стандарт - полятия с евтин парфюм блог, в който се мъдрят само възторзи и похвали.
......................
Правилни са позицията и разсъжденията ти по повод на случката в нейния постинг.
че всяка трудност е, за да ни научи на някакъв урок!
И нашето поколение трябва да научи своите уроци. Твърде дълго бяхме в безвремието! Не можеш да видиш гората, когато си в нея!:)
цитирайИ нашето поколение трябва да научи своите уроци. Твърде дълго бяхме в безвремието! Не можеш да видиш гората, когато си в нея!:)
valsodar написа:
кога захубихме сърцевината си, която ни сплотяваше се питам? В кой исторически момент сме се прекършили като нация, кое събитие ни е увредило до там, за да стигнем до настоящето си положение все се питам?!
9.09.44
Вкара ме в разсъждения, а аз станах да се из....я след запоя просто. Баси, родителите ми не са ме учили да съм бунтар. Разказваше се на ухо една история, дето баща ми е нарекъл партийния секретар използвач и мошеник. Отнесъл си го бил за това, но колкото и да го питах като хлапе по въпроса, не ми каза нищо. Никога не ми е казвал как и какво да правя, но от погледа му разбирах какво иска да ми каже. И ми го казваше на четири очи. Защото не искаше да плаши мама. Е така и стана после. Не съм храбрец, нито голяма работа. Но все ми изплуват едни тъмни, питащи очи и един грапав, но спокоен глас, който все едно и сега ме пита: "Как се държа днес?" И още: "Как го учиш внучето, което не доживях да видя?" Ами не знам как го уча. Обаче ще бъда щастлив, когато стане седми клас да видя в бележника му забележка "Противоречи на учителя в час!" И аз (ако съм жив) няма да го нахокам. Защото такава забележка седи и в моя бележник от преди 30 години...
цитирайзабелязах, че й задаваш смислени въпроси - като например - "какви гонения през 1996 година?". Нямаше смислени отговори, а предимно възклицателни изречения, които не ми звучат като истина.
Между другото, най-трудното нещо на света е да бъдеш родител и съм склонна поради това да й симпатизирам въпреки очевидно наличните противоречия.
цитирайМежду другото, най-трудното нещо на света е да бъдеш родител и съм склонна поради това да й симпатизирам въпреки очевидно наличните противоречия.
samuraijack написа:
че всяка трудност е, за да ни научи на някакъв урок!
И нашето поколение трябва да научи своите уроци. Твърде дълго бяхме в безвремието! Не можеш да видиш гората, когато си в нея!:)
И нашето поколение трябва да научи своите уроци. Твърде дълго бяхме в безвремието! Не можеш да видиш гората, когато си в нея!:)
Имаше и още една мазохистично насочена идея - Това, което не ни убива ни прави по-силни.
Да, нашето поколение мина през промени, за които никой от нас не е предполагал, че може да се случат - ние сме моста между инертноста и адаптивноста в мисленето и поведението. Но, някак си никак не е безболезнено това да се променяш, постоянно трябва да скъсваш със стари свои навици, с определени удобни стереотипи на мисленето, с клишета в поведението... преклено дълго време бяхме в сянката на авторитетите и може би затова ни е толкова трудно да повярваме в себе си и в способността си да променяме света около нас, чрез самите нас.
Така е Ваня, но.. явно желанието ми да стигна до дъното на нещата, до истината за събитията се възприема като опит за заяждане. Нищо, то това не е болка за умиране.
Просто едва ли за в бъдеще ще коментирам в подобни места, където са желани само клакьорите.
цитирайПросто едва ли за в бъдеще ще коментирам в подобни места, където са желани само клакьорите.
Дарси, напълно възможно е да е точно тогава преломният момент.
Поколенията расли и възпитавани преди времето на диктатурата са расли и са се развивали свободни в мисленето си, без ограничения, без някой да им налага силово правилните истини.
За съжаление, повече от две поколения хората не мислеха, а изпълняваха.
Сега няма вече кой да им каже правилната истина и те се лутат в безизходица, следвайки лъжци и популисти, даващи им желаната лъжа, на цената да се разпореждат с тях и с бъдещето на децата им.
Няма осъзнат избор все още в действията на повечето хора в дългосрочен план, всичко е от днес за утре и може би и точно това е причината да сме в това блато наречено България. Бивш земен рай, а понастощем блато на умиращи надежди.
цитирайПоколенията расли и възпитавани преди времето на диктатурата са расли и са се развивали свободни в мисленето си, без ограничения, без някой да им налага силово правилните истини.
За съжаление, повече от две поколения хората не мислеха, а изпълняваха.
Сега няма вече кой да им каже правилната истина и те се лутат в безизходица, следвайки лъжци и популисти, даващи им желаната лъжа, на цената да се разпореждат с тях и с бъдещето на децата им.
Няма осъзнат избор все още в действията на повечето хора в дългосрочен план, всичко е от днес за утре и може би и точно това е причината да сме в това блато наречено България. Бивш земен рай, а понастощем блато на умиращи надежди.
Пламене, разбирам те добре.
Дядо ми бе един безкрайно свободолюбив човек, с нееднократно прекършвани надежди за по-добър живот. Много трудолюбив, находчив, сръчен. От типа хора, за които се разказва американската легенда. Но... просто не бе уцелил времето, в което да живее. Още в детските си години, чрез неговият пример осъзнах, че не всичко което ти казват може да е истина, че булото на пропагандата и манипулациите над съзнанието могат да бъдат свалени, единствено тогава, когато човек започне да си отговаря на въпросите - Защо?, Как?, Поради каква причина?
А човек започне ли сам да разсъждава няма как в един момент да не се сблъска с абсурдите около него, да не се подразни и дори разгневи от тях и да се опита да ги преоодолее.
В началото, по най-простият начин, чрез пряка конфронтация. С течение на времето се и научава как най-оптимално да използва силата на възможностите си и намира по-добри подходи за промяна на света около него.
Един човек може да го накараш да свърши нещо чрез силата на страха, но то ще е еднократно и с отвращение. Може и да го накараш чрез силата на убеждението и ще го свърши не само той, но и тия около него, които той ще убеди на свой ред.
А силата на убеждението няма мощ, ако не се крепи на факти и логика.
цитирайДядо ми бе един безкрайно свободолюбив човек, с нееднократно прекършвани надежди за по-добър живот. Много трудолюбив, находчив, сръчен. От типа хора, за които се разказва американската легенда. Но... просто не бе уцелил времето, в което да живее. Още в детските си години, чрез неговият пример осъзнах, че не всичко което ти казват може да е истина, че булото на пропагандата и манипулациите над съзнанието могат да бъдат свалени, единствено тогава, когато човек започне да си отговаря на въпросите - Защо?, Как?, Поради каква причина?
А човек започне ли сам да разсъждава няма как в един момент да не се сблъска с абсурдите около него, да не се подразни и дори разгневи от тях и да се опита да ги преоодолее.
В началото, по най-простият начин, чрез пряка конфронтация. С течение на времето се и научава как най-оптимално да използва силата на възможностите си и намира по-добри подходи за промяна на света около него.
Един човек може да го накараш да свърши нещо чрез силата на страха, но то ще е еднократно и с отвращение. Може и да го накараш чрез силата на убеждението и ще го свърши не само той, но и тия около него, които той ще убеди на свой ред.
А силата на убеждението няма мощ, ако не се крепи на факти и логика.
Джойси, мислим по сродни пътища с теб, явно и затова се разбираме от половин приказка - няма какво повече да коментирам случая, на мен ми е ясно, на теб ти е ясно - какво повече? :)))
цитирай
18.
анонимен -
Валсодаре, не ме разсмивай. Сво...
31.05.2011 18:39
31.05.2011 18:39
Валсодаре, не ме разсмивай. Свобода и свободно мислене преди 9.9.1944, това си е направо апотеоз на глупостта. Все пак добре е да има малко мярка.
цитирайПогледни колко партии е имало преди девети, виж колко са останали след него - това по отношение на политическите свободи.
Виж колко последователи на различни духовни учения е имало и доколко свободно са изповядвали вярванията си, виж и след девети - това по отношение на духовните свободи.
Виж колко много предприемачи ( дребни и средни ) е имало преди, виж и след това как в тая роля е вече само държавата - това по отношение на икономическите свободи.
Тоест, с две думи, свобода е имало много повече от днес- законите са били далеч по-либерални от днешните, а данъците далеч по-ниски. Нямало е валутен борд, нямало е държавен дълг. През 30-те левът е бил световна конвертируема валута, през 36-та сме били 4-5-ти по икономическо развитие за цяла Европа.
С кое точно се разсмиваш в случая?
цитирайВиж колко последователи на различни духовни учения е имало и доколко свободно са изповядвали вярванията си, виж и след девети - това по отношение на духовните свободи.
Виж колко много предприемачи ( дребни и средни ) е имало преди, виж и след това как в тая роля е вече само държавата - това по отношение на икономическите свободи.
Тоест, с две думи, свобода е имало много повече от днес- законите са били далеч по-либерални от днешните, а данъците далеч по-ниски. Нямало е валутен борд, нямало е държавен дълг. През 30-те левът е бил световна конвертируема валута, през 36-та сме били 4-5-ти по икономическо развитие за цяла Европа.
С кое точно се разсмиваш в случая?
20.
анонимен -
Между 23-та и 25 година е било ист...
31.05.2011 20:38
31.05.2011 20:38
Между 23-та и 25 година е било истинска касапница. Цар Борис е суспендирал конституцията. Пълно е било с фашистки организации. Беднотията е била ужасяваща. Хората са ходили с налъми и цървули. Въобще кои ти ги наговори тия абсолютни фантасмагории. Имало е три фабрики на кръст и толкова. Виж след 9.9.44 България наистина стана икономическа сила на Балканите. Сега е същото лайно като преди 9.9. Тая система, толкова може. Да докара мизерия и опростачване на населението. Халал да ви е.
цитирайМалко си запознат с историята на България явно?
В периода 36-39 сме били сред водещите икономики на Европа.
Но... след като всичко в миналото ни ти се вижда черно и мрачно.
Апропо, касапницата я е започнал Александър Стамболийски, благодарение на неговите разюздани земеделски чети идват военните на власт.
Обясни ми едно, как през 23-та година е имало фашизъм у нас, след като той води началото си от една реч на Мусолини през 1925-та година?
Я вземи малко си поосъвремени понятията, че някой може и да се смее вече наистина на репликите тука ! :)))
"По време на реч, изнесена на 28 октомври 1925 г. в Болоня, Мусолини изказва следната максима, която резюмира фашистката философия: „Tutto nello Stato, niente al di fuori dello Stato, nulla contro lo Stato“, което в превод означава „Всичко в Държавата, нищо извън Държавата, нищо срещу Държавата“."
цитирайВ периода 36-39 сме били сред водещите икономики на Европа.
Но... след като всичко в миналото ни ти се вижда черно и мрачно.
Апропо, касапницата я е започнал Александър Стамболийски, благодарение на неговите разюздани земеделски чети идват военните на власт.
Обясни ми едно, как през 23-та година е имало фашизъм у нас, след като той води началото си от една реч на Мусолини през 1925-та година?
Я вземи малко си поосъвремени понятията, че някой може и да се смее вече наистина на репликите тука ! :)))
"По време на реч, изнесена на 28 октомври 1925 г. в Болоня, Мусолини изказва следната максима, която резюмира фашистката философия: „Tutto nello Stato, niente al di fuori dello Stato, nulla contro lo Stato“, което в превод означава „Всичко в Държавата, нищо извън Държавата, нищо срещу Държавата“."
http://liternet.bg/publish10/gmarkov/novogodishni.htm
цитирайЧета и в един момент си викам, кой го е писал това, толкова е силно и точно казано.
Поглеждам годината отдолу и..
цитирайПоглеждам годината отдолу и..
24.
анонимен -
Когато имаш Собствени деца, само ...
01.06.2011 12:08
01.06.2011 12:08
Когато имаш Собствени деца,само тогава се изказвай.Не ги прави така неподготвен.
А спорът който водим според мен не е никак маловажен, защото в него се опитвам да кажа основно две неща:
Първото е, че колкото и да обичаме децата си..........................
Създай,отгледай,възпитай и тогава коментирай точно тази тема!
цитирайА спорът който водим според мен не е никак маловажен, защото в него се опитвам да кажа основно две неща:
Първото е, че колкото и да обичаме децата си..........................
Създай,отгледай,възпитай и тогава коментирай точно тази тема!
И защо ми влизаш като анонимна Панацея?
Това, което направи ми напомня синдрома на квачката бранеща пиленцата си от всяка сянка, която падне над тях.
Виждал съм достатъчно мамини детенца, за да видя и вредата от прекомерната закрила над децата, на преекспонирането на проблемите им в трагедия световна - така те няма да израстнат като хора, а като мърльовци и пълни егоисти. :)
цитирайТова, което направи ми напомня синдрома на квачката бранеща пиленцата си от всяка сянка, която падне над тях.
Виждал съм достатъчно мамини детенца, за да видя и вредата от прекомерната закрила над децата, на преекспонирането на проблемите им в трагедия световна - така те няма да израстнат като хора, а като мърльовци и пълни егоисти. :)
Никога не влизам анонимна ! Аз обичам ръкопашния бой ! Очи в очи , а не говорене зад гърба .
Първо с твоите въпроси ти измести темата . Акцентът беше не върху двойката , а последвалото гонение , след написването на това есе.
Все пак живееш в БГ или поне си живял тук и знаеш , че полза няма да се разправяш с партийни функционери , а просто ги загърбваш.
Спорът с теб не се състоя , защото започна да разпитваш като милиционер.
Извинявай , къде си изучил тези методи ?
Може би съм те разбрала погрешно.
Пак ти казвам , въпросът не е в литературната стойност , синът ми няма да става списател .
Въпросът е , че не може да се изказва теза , неудобна за властниците .
Не се допуска никаква еретична мисъл .
В другото училище , преподавателят беше с различно мислене и затова при него моят син "вирееше".
Аз даже съм учудена колко добри учители имаха синовете ми , като личности и като педагози.Благодарна съм им затова , че учеха децата ми !
Не ме разбра още отначало.
Както и да е !
Моите писания бяха за
"Липсата на свобода на мисълта и изразяването".
Много съжалявам , че мненията ни се разминават .
цитирайПърво с твоите въпроси ти измести темата . Акцентът беше не върху двойката , а последвалото гонение , след написването на това есе.
Все пак живееш в БГ или поне си живял тук и знаеш , че полза няма да се разправяш с партийни функционери , а просто ги загърбваш.
Спорът с теб не се състоя , защото започна да разпитваш като милиционер.
Извинявай , къде си изучил тези методи ?
Може би съм те разбрала погрешно.
Пак ти казвам , въпросът не е в литературната стойност , синът ми няма да става списател .
Въпросът е , че не може да се изказва теза , неудобна за властниците .
Не се допуска никаква еретична мисъл .
В другото училище , преподавателят беше с различно мислене и затова при него моят син "вирееше".
Аз даже съм учудена колко добри учители имаха синовете ми , като личности и като педагози.Благодарна съм им затова , че учеха децата ми !
Не ме разбра още отначало.
Както и да е !
Моите писания бяха за
"Липсата на свобода на мисълта и изразяването".
Много съжалявам , че мненията ни се разминават .
Оценка по литература се дава за наличие на знания и умения в областа на писменото и устно изразяване ( логика, последователност на мисълта ), анализ на литературни произведения ( пълнота на възприемане ), както и за способности към творческо мислене ( чрез преразказ, съчинение, есе ).
Това се оценя, а не политическите пристрастия и опитите за чист келешлък.
В случаят синът ти се е проявил като пълен келеш, гаврейки се със заглавието на темата, което си е за забележка, за наказание ( в зависимост от типът учител и методиката му на работа).
Ако синът ти бе имал поне малко ум и разум в главата, той спокойно би могъл да развие тезата за манипулиране на медийната аудитория и с достатъчно последователни аргументи да я защити. Ако го бе направил, щеше да има не шестица, а щяха най-малкото да го цитират други медии.
В случаят явно не е, така че да се оправдае тежкият му пубертет и липса на уважение към преподаваният предмет,( редом с липсата на знания ), с някакви опити за заглушаване на свободата на словото у нас е меко казано смешно, наивно, и най-вече нелепо.
В тоя случай си имаме една много добра българска поговорка - На крива ракета космосът й пречи! :)
цитирайТова се оценя, а не политическите пристрастия и опитите за чист келешлък.
В случаят синът ти се е проявил като пълен келеш, гаврейки се със заглавието на темата, което си е за забележка, за наказание ( в зависимост от типът учител и методиката му на работа).
Ако синът ти бе имал поне малко ум и разум в главата, той спокойно би могъл да развие тезата за манипулиране на медийната аудитория и с достатъчно последователни аргументи да я защити. Ако го бе направил, щеше да има не шестица, а щяха най-малкото да го цитират други медии.
В случаят явно не е, така че да се оправдае тежкият му пубертет и липса на уважение към преподаваният предмет,( редом с липсата на знания ), с някакви опити за заглушаване на свободата на словото у нас е меко казано смешно, наивно, и най-вече нелепо.
В тоя случай си имаме една много добра българска поговорка - На крива ракета космосът й пречи! :)
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 27883
Блогрол
1. най-доброто до тук
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът