Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2009 17:27 - Да гласувам ли? А защо ли?
Автор: valsodar Категория: Политика   
Прочетен: 946 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 05.06.2009 17:36


  Кризата си дойде и у нас, сриват се пирамиди една след друга, хората си теглят спестяванията от банките, уплашени от възможен колапс и в банковата ни система, а за гаранциите давани от държавата ни,  си спомнят Беровите думи и невярващо поклащат глава.
 
Да , ама да си държиш парите под дюшека пак не върви ! 
 Едно, че се обезценяват с течение на времето, второто че може да ти ги вземат , я крадци – я данъчни ( има ли разлика между двете се питам ? ) и трето на ръка, че по време на криза, тези които инвестират, ще спечелят най-много от нея.

 Да, ама в днешно време, в какво ли да инвестира човек ?!
 В имоти не върви, имотния пазар е бита карта и тепърва ще се срива. В борсата пак не върви, то покрай постоянните спадове, вече борсичка не ни остана.

 Идат си нови избори и човек започва да се пита, а дали след като все още не са ни изхвърлили от ЕС, да не инвестира там ?

 Та затова и реших  да си купя политик.
 Така де, всички си купуват, докато аз се усетя, току виж и не останал свободен  за мен.  Намерих един вехт картонен куфар в килера, понапълних го с финикийски аргументи и се запътих към борсата за политици.
  А там, ме посрещна един много любезен консултант, облечен изцяло в сиво, с тъмни слънчеви очила, леко прикрит в сянка.

- Добър ден, добре дошли ! Заповядайте при нас, единствено тук, вие ще откриете , това от което се нуждаете !

- Ами, аз таковата... за политик.

- Чудесно !  Тук можем да ви ги предложим във всякакъв цвят, модел и година на производство.  Вие имате ли набелязано нещо в предвид или.. ?

-  Не, няма си и идея – за първи път ми е – леко сконфузено промълвих и усетих как се изчервявам неволно.

-  Ама моля ви се, не се притеснявайте, на всеки му е било някога за първи път да си купи политик, ето имаме и каталог, искате ли да ви го покажа ?

-   О да, с удоволствие – зарадвах се на находчивия консултант.

-  Ами-и.. , ето - например този ! – и ми отгърна каталога на първа страница.

-  Ха, този ли ?  Че аз го познавам, той е ...

-  Моля ви, не бързайте със заключенията !
  Както виждате, по снимката и приложената характеристика, той е употребяван, цвета може да е избледняло червен, но за сметка на това е надежден !
 Е вярно, пробегът му е голям, но ще ви го постегнем , леко тунинговаме, пребоядисаме и е Готов за употреба !  Та какъв цвят да бъде ? – запитаха ме с нескрито очакване .

-  Ама нещо на мухъл и нафталин ми мирише, а и само една станция на радиото приема ... Това, което се чува не е ли възвание на коминтерна ?
 Демоде ми се вижда...

- Не виждам защо да се притеснявате, за такива незначителни дреболии – подскочи леко нервно консултанта. – ето виждате ли, тук на тила има вход за флаш памет, само я поставяте и... – В тоя миг възванията на коминтерна бяха заменени с призиви за влизане в ЕС и НАТО, за успешно усвояване на евро-фондовете  и аромата стана по-европейски някакъв...

 

Позамислих се, поогледах го – Ама тоя много ще ми харчи, нещо пооял ми се вижда , кой знае колко ще ми гори на година мандат ?! – започнах да изразявам на глас съмненията си. – А и нещо, трудно подвижен ми се вижда, май не му е много наред ходовата част ?

- Спокойно, то това да не би да е единствения политик, който предлагаме ?  Ето, имаме и други модели, изчакайте малко да ви покажа и тях.
   Вижте този например ! 
 Много маневрен, невероятно устойчив на завой, изключително лесно преминава от лявото в дясното политическо пространство, а в средата е изключително комфортен , ще си ви извози накъдето пожелаете. 
   Виждате меката коктейлна тапицерия, добрия светски гланц и приветлив публичен блясък !       Каква усмивка само, а ?!!

-  А не, тоя много бие на очи, ще ми го открадне някой ! Те тия много бърже ги крадат, азък за парите.

-  Спокойно, ще ви го застраховаме, имаме тука едно досиенце за него ...

- Хм, застраховката е добра, а ще ми я признаят ли в Европа, те нещо нашите застраховки навън вече  не хващат дикиш  - фалшименто им се виждат ?!

- Вижте какво, аз чудеса не мога да ви обещая ! – започна да се изнервя консултанта. Политика си е ваш, вие си решете как ще го опазите и на какъв терен ще го използвате !

- А нещо по-така, да не е много лъскаво, но да е надежно ?

- О-о, разбира се, че имаме и такива ! 
  Ето , вижте този !
 Да, на места е олющен и си прозират старите му цветове, но колко е проходим, колко парламентарни групи е прегазил докато стигне до тук, идея си нямате даже !  И като товароносимост си е добре, какъвто фонд му натоварите, такъв ще отнесе. Много е дисциплиниран и е икономичен – разхода му е само 10-15 %. Направо политик мечта !
 
-  А, нещо по-ново да имате, нещо ... което да се адаптира според случая ?
- Имаме разбира се ! Ето най-новият ни модел "Политик Фараон" !
-  В смисъл ?! - започнах недоумяващо да се почесвам.
- В смисъл, че вие само си го посявате , върху електоралното стадо , той се самопригажда около него , чрез вградената му вирусна програма  и чрез гръмки фрази за всеобщо оправяне, сам си изгражда пирамидата от последователи, която да го издигне до върха .
- Ами-и-и, не е зле идеята, ама ако нещо му се случи, няма ли цялата му пирамида да се окаже на глинени крака и да се срути отгоре ми ? - уплашено попитах аз ! ( Още си ме тресеше спомена за последното земетресение и една сриваща се партия накак си ме потресе като компроматна гледка )

- Нещо, по-така нямате ли си, нещо което да отговори комплексно на моите виждания за политиката ?
-  О, ама рабира се ! Ние продаваме и комплекта „Направи си сам” . Ето, вътре са нужните части, платформи, идеологически програми, съответните приятелски кръгове и пристягащите обръчи от фирми... Не са използвани, млади момчета са, току що излезли от фабриката за мечти.
-  Мда-а-а, идеята е добра ! - вече нямах какво друго да кажа , освен да си стиснем ръцете.

  

Сега вече съм горд собственик на политика мечта. Цвят хамелеон, с полифоничен звук и дистанционно управление. Високопроходим и маневрен, рязко ускоряващ прескачащ 4%-ната бариера от ряз. Коктейлно лъскав и простонародно семпъл същевременно. Не харчи много, това което аз  забравя да му сипя си го досипва сам.

 

 И застраховка си имам, папчицата е дебела, от тия старите, дето уж ги бяха изгорили.

 Само, че ... как му беше името... ?!



Тагове:   хумор,


Гласувай:
0



1. gothic - Ааа,
02.06.2009 18:13
с нов се сдоби значи? ;)
цитирай
2. lubopitstvo - Разказът е
02.06.2009 20:06
пълен трепач! :)
цитирай
3. valsodar - Има си поне половин година, от как е ...
02.06.2009 20:14
Има си поне половин година, от как е писан - просто днес е далеч по-актуален, от колкото по време на написването му, по тази и причина го публикувам отново :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7391628
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив