Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2012 12:03 - Неопределено
Автор: valsodar Категория: Политика   
Прочетен: 5916 Коментари: 13 Гласове:
14

Последна промяна: 24.04.2012 12:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Има нещо сбъркано в националният ни манталитет и то може би се корени в това, че приемаме неопределните неща за даденост.
 Дали това е плод на всеобщ наивитет породен от глупост и мързел или просто е следствие от попарените ни надежди през времето на "прехода", използването на думички от рода на "някой", "нещо" и "някога" в речника ни, е признак основно за това, че ние не сме господари на живота си, а сме решили да бъдем в ролята си на част от едно стадо, водено в незнайна посока с неясни нам цели.
 "Някой най-сетне да дойде и да я оправи тази държава", "Нещо трябва да се случи", "Някога отново ще сме ..." - всички тези реплики издават единствено нашето безсилие пред действителността пред която сме изправени, както и нежеланието ни да приемем своята роля и отговорности в нейното формиране.
 Защото не е виновен този, който яде баницата, а този, който му я дава, нали?
 И всеки един от нас носи своята малка или голяма вина за условията, в която живее,
 Действителност, която няма да съвпада с нашите очаквания към нея, поне до момента в който не спрем да чакаме някой с нещо някога след ... дни да ни "оправи", а поемем отговорноста за живота си в свои ръце.
 



Гласувай:
14



1. atil - Ние нямаме баница отдавна и никой не ...
24.04.2012 13:53
Ние нямаме баница отдавна и никой не ни пита какво искаме или не искаме.Сладките приказки са за комуфлаш на "демокрацията"...Демокрация е имало преди 1944 година ,защото сме били народ от собственици и всички селяни са имали оръжие.Сега няма вече и селяни.Избиха ни аристокрацията,след това избиха боржуазията, а сега неутрализираха и селяните ,като потенциална заплаха от възраждане на средна класа от собственици.Освен това обраха и спестяванията на хората. Един човек който си продава труда,той си е продал живота и нищо не е в неговите ръце. Изхода е само един , - да се излъчат ръководни фактори, които да направят реформи.Радикални реформи,които да обърнат нещата и да създадат условия за растеж и развитие. Без да питат и да се съобразяват с някого.Просто да направят нужното тук в собствената си страна.
цитирай
2. kasnaprolet9999 - atil
24.04.2012 16:10
Не е вярно, че не ни питат, а изборите какво са според теб, само че много гласоподаватели си правят оглушки и активноста на избори е смешно малка, а именно там трябва да се изберат тези, за които пишеиш "Изхода е само един , - да се излъчат ръководни фактори, които да направят реформи.Радикални реформи,които да обърнат нещата и да създадат условия за растеж и развитие. Без да питат и да се съобразяват с някого.Просто да направят нужното тук в собствената си страна."
цитирай
3. atil - Да, има истина и в това. . Спомням си ...
24.04.2012 17:44
Да, има истина и в това..Спомням си първите години на демокрацията, как всички си натискаха парцалите и гледаха сеир а после се писаха за какво ли не...!Думата ми е най-вече за това ,че няма база-среда, която да излъчи тази група от хора,които да поемат отговорност. А в крайна сметка избирателят избира това ,което му се даде за избор.Самата система и избирателната и политическата е порочна и нагласена още от първите дни и месеци на промените.Въпреки това ако в обществото имаше такава прослойка и настроения както в Полша,Чехия,Унгария тя щеше да заяви за себе си и да се намеси в процесите рано или късно. В България тия хора бяха избити и прокудени - подобни репресии имаше само в Македония а най-малко бяха те в нацистка Германия(без да броим военоплениците).Такива оригинални и натурални екземпляри като мене са изключение! Предците им са имали късмет да минат между капките и да останат тук вместо да емигрират. Затова много често срещаме неразбиране, често граничещо с недоумение..А от другите - всичко което не е било чуждо на техните другари преди тях. На когото принадлежи тази република нека той да носи отговорност(богатите,овластените и титулованите, от останалите нищо не зависи, освен да си плащат данъците и сметките, но пак едни плащат други не а всички сме "равни" ,отново) - но те все я поемат тази отговорност а никак не се види как и къде я поемат. И все българина им е крив и виновен.
цитирай
4. kasnaprolet9999 - atil
24.04.2012 21:16
Нагласено е, защото не се провеждат мажоритарни избори. Иначе тези, които искат да поемат отговорност дават ясен сигнал за това, правят си партии или се явяват като независими кандидати. За това сигурно България е страна с най-много партии на глава от населението.
цитирай
5. анонимен - Чудя се отдавна тази Късна пролет ...
24.04.2012 22:17
Чудя се отдавна тази Късна пролет постинги за билки публикува,да помагала на хората,а собственната й майка в старчески дом?!
Колко са ми страни такива хора с двоен морал и аршин за другите?
Никой ли не си задава такива въпроси?
цитирай
6. kasnaprolet9999 - анонимен 5
25.04.2012 10:54
Когато ти дойде до главата ще ме разбереш. Това е частен старчески дом, където полагат непрекъснати грижи за нея, нещо което аз не мога да направя, ходейки на работа. Нейната сестра си счупи ставата и също като майка ми стана неподвижна, гледаха я в къщи и почина за 4 месеца, вчера станаха 40 дена от смърта й, а е по-малка от майка ми. Няма двоен стандарт драги, има само много разходи, но си струва.
цитирай
7. valsodar - Разликата между фашизма и комун...
25.04.2012 11:27
Разликата между фашизма и комунизма е единствено в това, на каква основа е провежданият геноцид - при първите той е расов, докато при вторите е класов. Във всички останали отношения те са напълно идентични.
Проведеният класов геноцид уби не само предприемаческият дух в българите, но и чувството за идентичност, което от своя страна води до самоозъзнаване, а заедно с него и до едни нива на нетърпимост спрямо управленски своеволия.
Българинът просто е отучен да мисли, да разсъждава, да планира бъдещето си.
Наместо това, той е привикнат други да определят в какви точно рамки ще се развие живота му, демек от човек е докаран до нивото на безропотно говедо, чакащо ръчването на остена, за да поеме в нужната посока.
В името на моментната дребна изгода с лекота жертваме своето бъдеще и бъдещето на тези след нас. Приучили сме се да живеем на дребно, да мислим на дребно и да сме раздробени, разделени, отчуждени помежду си.
Андрешко е националният ни идеал, Левски е в забвение.
Точно и поради тази подмяна на мисленето, подмяна на ценностите, подмяна на идеалите ни, ние все чакаме.
Чакаме Нещо, Някой, Някога да...
И точно поради това ни състояния на пасивно очакване, все някой, нещо, някога ни изненадва отзад и все сме недоволни от случващото се.

Да излъчим ръководни фактори?
Това не е ли пак форма на пасивно наблюдение на действителността?

И ако тези фактори, за пореден път се окажат нефелни, тогава какво - ще чакаме да се появят следващите, които да излъчим на тяхно място ли?
Този филм го гледаме повече от 20 години и финалът му ни е пределно ясен.
Което ще рече, че трябва да намерим начин да излезем извън рамките на предначертаният ни сценарий.
А за да се получи това, първо трябва да започнем да променяме начина си, по който възприемаме и реагираме на действителността около нас.
Да спрем да питаме - Кой е виновният за да се стигне до тук?, - а да започнем да си отговаряме на въпроса - С какво аз мога да променя света около мен.
Едва тогава ще започне някаква промяна.
Инак, отново ще сме пасивни зрители, на познат до болка филм с предизвестен край.
цитирай
8. atil - Лично мене не ме интересуват фаш...
25.04.2012 17:07
Лично мене не ме интересуват фашизма и комунизма а демокрацията дето ни я окачиха на врата комунистите и техните деца - седесарите. Тези нови идеали за гражданското общество и за човека господар на съдбата си са същата фикция като идеологиите на фашизма и комунизма. И след някоя и друга година и хората от вашето поколение ще го проумеят. Ако някой нещо може да направи то е хора с ново мислене ,но и намерения от елита на страната . Богати , оправомощени и най-важното можещи.Те ще си намерят изпълнителски кадри - специалисти - а "гражданите" само могат да ги подкрепят и нищо повече.Или да не ги подкрепят - респективно да се разбунтуват и ги набият или убият. Човек се развива според условията в които е поставен - държавата и обществото също! Ето това проумейте и ще се научите какво да искате от света в който живеете!
цитирай
9. valsodar - Реално погледнато демокрация в ...
25.04.2012 17:42
Реално погледнато демокрация в България няма!
На нейно място има фалшиво нейно подобие, наподобяващо феодална държава, управлявана от престъпници, колкото по-голям престъпник си - толкова по-високо място в управленската йерархия заемаш.
В това, че у нас има някакъв преход, някаква демокрация, нещо си от тоя сорт, могат да го повярват единствено простите и безкрайно наивните у нас.
Останалите отдавна са прогледнали, но не искат да повярват, в това което виждат.

Чета те и виждам един логически парадокс - говориш за хора богати и можещи, които ще седнат да оправят държавата?
Това няма как да се получи просто.
Богатите и можещите у нас произлизат от средите на бандокрацията и именно те поддържат състоянието на хаос и беззаконие, защото това е полза на техният пряк интерес.
Какво им дреме, а и защо ли да им дреме, че над 90% у нас живеят по-зле отколкото в най-бедните страни на Третият Свят?
Те нали са си добре?
Сит на гладен не вярва и това е доказан факт.

Така че, никак, ама никак не го вярвам това, че видиш ли има там едни богати, умни и загрижени чичковци милеещи за род и родина.

Не.

Промяната няма да тръгне от тях.
Просто ще има пародия на промяна, политически фарс в който сини, червени и пембени ще се редуват в ограбването на човешкият, икономически и природен ресурс на страната ни.

В друга посока трябва да се търси Промяната, не в тази от която се генерират проблемите.
цитирай
10. atil - Съгласен съм с тебе за промяната, ...
26.04.2012 10:31
Съгласен съм с тебе за промяната,просто написах как се случват нещата по нормалния начин. Тук явно пак са нужни нестандарни решения и действия.Обаче нещо не мога да правя нищо по блога си от тази сутрин?! Или съм хакнат от душманите или са ме банирали..Само нямам идея защо?!
цитирай
11. valsodar - И аз имах подобни проблеми на твоите ...
26.04.2012 13:12
И аз имах подобни проблеми на твоите - предполагам, че сайта се е претоварил нещо и не е бил съвсем у ред.

А инак, относно ситуацията - няма на какво просто да се оприличи, дотолкова изкривено е всичко при нас, че едва ли има модел, който да се вземе наготово и да се приложи за решаване на проблема.

В крайна сметка, основната промяна трябва да е промяна в начина на мислене сред българите, в начина по който те възприемат себе си като градивен елемент на държавата, в която живеят.
Не може да искаме промяна към по-добро, без първо да променим себе си в тая посока.
цитирай
12. анонимен - meir
26.04.2012 21:13
В коя посока? Валсодареее нищо им няма на повечето нашенци /вашенци/ когато попаднат в здрава среда. Маймунките скачат според тоягата. БГ-то е идиот френдли кънтри и докато това не се промени, а то няма без тояга, ще си останете с пожеланията - хора дайте да се променим че се срамим пред чужденците, ма първо вие щото аз съм си пич...
цитирай
13. valsodar - Да, здрава среда Меир, но у нас ср...
27.04.2012 21:59
Да, здрава среда Меир, но у нас средата е болна, много болна - въпросът който се поставя е по какъв начин точно тя може да бъде излекувана.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7392547
Постинги: 1738
Коментари: 18276
Гласове: 27880
Архив