Постинг
09.11.2011 14:23 -
Панбългаризмът, Пантракизмът и ПанглупостТа
Автор: valsodar
Категория: История
Прочетен: 8582 Коментари: 31 Гласове:
Последна промяна: 09.11.2011 18:14
Прочетен: 8582 Коментари: 31 Гласове:
24
Последна промяна: 09.11.2011 18:14
Не знам дали със сигурност сме народът с най-древна История, но със сигурност сме сред народите с най-силни комплекси на тема национално самочувствие, които се опитваме да избием с история, а при липсата на такава - с псевдоистория.
Чудя се, за какво ли ще ни е нужна тя, при положение че самите ние не познаваме добре историята си. Реалната, а не измислената с цел да ни манипулира чрез мания за величие.
От псевдоистория са се нуждаели и се нуждаят основно хора, които са искали да оправдаят претенциите си към съседни народи, с цел да получат придобивки и да оправдаят исканията си за тях.
Добре, чисто исторически погледнато ( да оставим настрана митовете и легендите ) ние като народ си имаме над две хилядолетна история. История подкрепена с исторически източници, история за която можем по научному да претендираме, че е вярна и правдива,
Тръгвайки от древна Булхара, преминавайки през пътят си на запад, оставяйки следите си в северна Индия, Кавказ, Поволжието, Бесарабия, унгарските степи, албанските гори, та дори и чак в Алпите на северна Италия.
За какво ни е тогава, след като сме оставили такава широка диря след себе си, да ламтим за нечия чужда история?
За тази на древен Китай, която според някои "историци" е положена от българин, явяващ се митничният Жълт император, дал основите на астрономията, математиката, мелиорацията и металургията на своят народ или пък за тази на Японската империя, чиито аристократични родове ( поставили основата на Шогуната ) произлизата от български боляри, мигрирали там през Корейският полуостров?
За какво ни е цялата тази псевдоистория, която иска да отрече съществуването на други древни цивилизации по света, намесвайки във всяка една пръста божий с неоновата татуировка на него "Аз съм българин"?
Та ние като нация в по-голямата си част не познаваме собствената си история, защо тогава ламтим за чуждата? За Елинската, за Китайската и за тази на останалите народи, с които сме влизали в контакт през времето?
А историята ни е преди всичко сбор от уроците, които са ни завещали предците ни през времето.
Знания за победи и поражения, за върхове и разгроми, през които сме минали като племе през вековете от време.
Знания, които биха били напълно безполезни, ако никой не пожелае да извлече поука от тях, безпредметни, ако няма кой да ги помни и безцелни, ако ги имаме единствено за да оправдаем настоящата си слабост като народ и държава.
Ако човек познава историята ни, би трябвало да изпитва не гордост, а срам.
Срам от това, че е наследник на тези оставили такъв голям отпечатък, върху картата на света и съдбините на немалко народи, наследник, който се е провалил в очакванията им да продължи достойно делото им.
Защото, за да знаеш какво се иска от теб като дълг, то на първо време ти трябва да знаеш какво са ти завещали като наследство всички тези живяли преди теб.
А наследството ни, не се измерва с останки от крепости и сгради, не се крие сред чирепите на начупените грънци и потъмнелите от времето монети.
Наследството ни е в Духът, който дреме дълбоко приспан в нас, под собственото ни невежество и нежелание, да прогледем истината за себе си.
Всеки един народ е точно толкова велик, колкото са велики и мечтите на тези, които го съставляват.
А за какво мечтаем ние?
За Оцеляване.
Това ли е мечтата, която може да има един свободен и велик народ?
Оправдаващ жалкото си съществувание с това, че е богоизбран.,
Ако Бог е садист, то ние със сигурност сме неговите избранници - по-голямо раболепие, овчедушие и търпимост към несгоди, едва ли би срещнал в други народи по света.
Чудя се, за какво ли ще ни е нужна тя, при положение че самите ние не познаваме добре историята си. Реалната, а не измислената с цел да ни манипулира чрез мания за величие.
От псевдоистория са се нуждаели и се нуждаят основно хора, които са искали да оправдаят претенциите си към съседни народи, с цел да получат придобивки и да оправдаят исканията си за тях.
Добре, чисто исторически погледнато ( да оставим настрана митовете и легендите ) ние като народ си имаме над две хилядолетна история. История подкрепена с исторически източници, история за която можем по научному да претендираме, че е вярна и правдива,
Тръгвайки от древна Булхара, преминавайки през пътят си на запад, оставяйки следите си в северна Индия, Кавказ, Поволжието, Бесарабия, унгарските степи, албанските гори, та дори и чак в Алпите на северна Италия.
За какво ни е тогава, след като сме оставили такава широка диря след себе си, да ламтим за нечия чужда история?
За тази на древен Китай, която според някои "историци" е положена от българин, явяващ се митничният Жълт император, дал основите на астрономията, математиката, мелиорацията и металургията на своят народ или пък за тази на Японската империя, чиито аристократични родове ( поставили основата на Шогуната ) произлизата от български боляри, мигрирали там през Корейският полуостров?
За какво ни е цялата тази псевдоистория, която иска да отрече съществуването на други древни цивилизации по света, намесвайки във всяка една пръста божий с неоновата татуировка на него "Аз съм българин"?
Та ние като нация в по-голямата си част не познаваме собствената си история, защо тогава ламтим за чуждата? За Елинската, за Китайската и за тази на останалите народи, с които сме влизали в контакт през времето?
А историята ни е преди всичко сбор от уроците, които са ни завещали предците ни през времето.
Знания за победи и поражения, за върхове и разгроми, през които сме минали като племе през вековете от време.
Знания, които биха били напълно безполезни, ако никой не пожелае да извлече поука от тях, безпредметни, ако няма кой да ги помни и безцелни, ако ги имаме единствено за да оправдаем настоящата си слабост като народ и държава.
Ако човек познава историята ни, би трябвало да изпитва не гордост, а срам.
Срам от това, че е наследник на тези оставили такъв голям отпечатък, върху картата на света и съдбините на немалко народи, наследник, който се е провалил в очакванията им да продължи достойно делото им.
Защото, за да знаеш какво се иска от теб като дълг, то на първо време ти трябва да знаеш какво са ти завещали като наследство всички тези живяли преди теб.
А наследството ни, не се измерва с останки от крепости и сгради, не се крие сред чирепите на начупените грънци и потъмнелите от времето монети.
Наследството ни е в Духът, който дреме дълбоко приспан в нас, под собственото ни невежество и нежелание, да прогледем истината за себе си.
Всеки един народ е точно толкова велик, колкото са велики и мечтите на тези, които го съставляват.
А за какво мечтаем ние?
За Оцеляване.
Това ли е мечтата, която може да има един свободен и велик народ?
Оправдаващ жалкото си съществувание с това, че е богоизбран.,
Ако Бог е садист, то ние със сигурност сме неговите избранници - по-голямо раболепие, овчедушие и търпимост към несгоди, едва ли би срещнал в други народи по света.
Честит празник!
Открито е ново свидетелство за Иисус Хри...
САЩ СА РАЗПАЛИЛИ 201 ОТ 248-ТЕ ВОЕННИ КО...
Открито е ново свидетелство за Иисус Хри...
САЩ СА РАЗПАЛИЛИ 201 ОТ 248-ТЕ ВОЕННИ КО...
прав си..
цитирайвъпросът е да се разкрият точно начините, по които е била фалшифицирана българската история. Друг е въпросът, че от история имат нужда тези народи, които нямат настояще и не виждат бъдеще....
цитирайКазано е - Истината ще ви направи свободни.
Да, така е, но никой не е казал в скоби, че от Истината винаги боли.
Защото истината за нас е тази, че ние с нищо не приличаме на тези преди нас.
Изгубили сме това, което е правело тяхното величие.
Изгубили сме надеждите си.
Изгубили сме вярата си.
Изгубили сме волята си.
Запазили сме единствено недоволството си, а то е като болест, която ни яде отвътре като рак.
цитирайДа, така е, но никой не е казал в скоби, че от Истината винаги боли.
Защото истината за нас е тази, че ние с нищо не приличаме на тези преди нас.
Изгубили сме това, което е правело тяхното величие.
Изгубили сме надеждите си.
Изгубили сме вярата си.
Изгубили сме волята си.
Запазили сме единствено недоволството си, а то е като болест, която ни яде отвътре като рак.
4.
kentoff -
Важно е един народ да знае от къде идва и кой е
09.11.2011 14:38
09.11.2011 14:38
"Тръгвайки от древна Булхара, преминавайки през пътят си на запад, оставяйки следите си в северна Индия..." - това също е един недоказан с никакви научни средства мит.
цитирайЗа съжаление е доказан.
Просто, за да се видят тези доказателства се иска четене, много четене и най-вече Желание за ограмотяване.
Знам, далеч по-лесно е да си хортуваме като в селският хоремаг, псувайки Великите сили, забравяйки, че и ние сме били такава, преди време.
цитирайПросто, за да се видят тези доказателства се иска четене, много четене и най-вече Желание за ограмотяване.
Знам, далеч по-лесно е да си хортуваме като в селският хоремаг, псувайки Великите сили, забравяйки, че и ние сме били такава, преди време.
valsodar написа:
Казано е - Истината ще ви направи свободни.
Да, така е, но никой не е казал в скоби, че от Истината винаги боли.
Защото истината за нас е тази, че ние с нищо не приличаме на тези преди нас.
Изгубили сме това, което е правело тяхното величие.
Изгубили сме надеждите си.
Изгубили сме вярата си.
Изгубили сме волята си.
Запазили сме единствено недоволството си, а то е като болест, която ни яде отвътре като рак.
Да, така е, но никой не е казал в скоби, че от Истината винаги боли.
Защото истината за нас е тази, че ние с нищо не приличаме на тези преди нас.
Изгубили сме това, което е правело тяхното величие.
Изгубили сме надеждите си.
Изгубили сме вярата си.
Изгубили сме волята си.
Запазили сме единствено недоволството си, а то е като болест, която ни яде отвътре като рак.
10х!!!
В края на краищата за всички е ясно, че едва след 1989 г. имаме шанс да коригираме глупостите писани по адрес на ранно-българската история, да преразгледаме отново летописите и да заявим открито достойнството на името "българи", а то какво стана...Искаме да приличаме на македонците, да си откраднем самочувствие ли...Ония били македонци, а ние да ставаме траки...Че българската история е достойна за уважение...
цитирайМисля, че си прав. Цялата тази пукотевица е най-вече комплексарска. Онези, които е трябвало някога да оставят нещо черно на бяло не го направили, щото били неграмотни, сега нашите патриоти се напъват да съчиняват история. Само че това не е история, а литература.
цитирайПребогати сме на тема история, за да крадем от чуждата към нея.
За какво ни е? Та нали нашата и тяхната съставляват заедно световното културно наследство? От какво има да се срамуваме в историята си, че да я подменяме с чужда?
Можем единствено да се срамуваме с настоящето си.
Миналото си е минало, него не можем да го променим. То е такова, каквото е било, независимо от това дали е запомнено, отразено в нечии хроники или открито в разкопките на археолозите. Ако ще дори да водим началото си от някоя чужда извънпланетна цивилизация или от останките на арийската раса, с какво това може да ни помогне днес?
С фалшивото усещане за самоличност ли?
Да се чувстваме по-велики от тия, които живеят по-добре от нас?
За това ли точно ни е толкова нужна историята, че чак да я фалшифицираме и нагаждаме според това, доколко са ни силни комплексите за малоценност, родени в зависта ни към имащите и можещи народи?
Не мисля.
За мен историята ни е преди всичко дълг и отговорност.
Дълг пред предците и отговорност пред поколенията след нас.
Нито повече - нито по-малко.
Ние можем да изчезнем напълно като народ, топейки се в покорството си или да се възродим като феникс из пепелта на поредната ни национална катастрофа. Кое от двете ще се случи зависи изцяло от нас - от живите, а не от тези в спомените и легендите ни.
Да, можем да се оправдаваме с турското робство и тежкото наследство, което то е оставило в манталитета ни като нация. Можем да се оправдаем и с византийското, подменило цялата ни българска държавност. Можем да се оправдаем и с християнството дори, довело до упадък в нравите с феодализма и раздробяването на властта. Можем да се оправдаваме с какво ли не.
Но, оправданията помагат ли ни с нещо?
Време е да се събудим за реалността и да разберем едно - независимо от историческото си наследство, наш е изборът и отговорността накъде ще продължим като народ. И нас ще ни съдят след време за това, че сме пропуснали възможността си да се променим.
цитирайЗа какво ни е? Та нали нашата и тяхната съставляват заедно световното културно наследство? От какво има да се срамуваме в историята си, че да я подменяме с чужда?
Можем единствено да се срамуваме с настоящето си.
Миналото си е минало, него не можем да го променим. То е такова, каквото е било, независимо от това дали е запомнено, отразено в нечии хроники или открито в разкопките на археолозите. Ако ще дори да водим началото си от някоя чужда извънпланетна цивилизация или от останките на арийската раса, с какво това може да ни помогне днес?
С фалшивото усещане за самоличност ли?
Да се чувстваме по-велики от тия, които живеят по-добре от нас?
За това ли точно ни е толкова нужна историята, че чак да я фалшифицираме и нагаждаме според това, доколко са ни силни комплексите за малоценност, родени в зависта ни към имащите и можещи народи?
Не мисля.
За мен историята ни е преди всичко дълг и отговорност.
Дълг пред предците и отговорност пред поколенията след нас.
Нито повече - нито по-малко.
Ние можем да изчезнем напълно като народ, топейки се в покорството си или да се възродим като феникс из пепелта на поредната ни национална катастрофа. Кое от двете ще се случи зависи изцяло от нас - от живите, а не от тези в спомените и легендите ни.
Да, можем да се оправдаваме с турското робство и тежкото наследство, което то е оставило в манталитета ни като нация. Можем да се оправдаем и с византийското, подменило цялата ни българска държавност. Можем да се оправдаем и с християнството дори, довело до упадък в нравите с феодализма и раздробяването на властта. Можем да се оправдаваме с какво ли не.
Но, оправданията помагат ли ни с нещо?
Време е да се събудим за реалността и да разберем едно - независимо от историческото си наследство, наш е изборът и отговорността накъде ще продължим като народ. И нас ще ни съдят след време за това, че сме пропуснали възможността си да се променим.
10.
анонимен -
Бре, диване, защо коментираш неща, ...
09.11.2011 18:24
09.11.2011 18:24
Бре, диване, защо коментираш неща, които не разбираш?!! Какви ти комплекси, важна е ИСТИНАТА!
цитирай Защото всеки се надпреварва да ни даде Истината. Неговата си истина, с която да ни манипулира в правилната според него посока.
Аз задавам друг въпрос и той е - Защо ни е да фалшифицираме собствената си история, нима тя е толкова бедна, че да има нужда от измислени събития в нея?
Проблемът не е в това дали историята ни е богата или бедна, а в нейното непознаване и по-важното, в нежеланието ни да си извлечем поуките от нея.
В това е истинският смисъл - да помниш грешките, за да не ги допускаш отново.
Да помниш цената на спечеленото, за да не го губиш с лекота.
Да помниш, за да не се загубиш самият себе си като идентичност.
Колкото и космополитни да ставаме, ние не можем да се откъснем изцяло от корените си, защото именно по тях е преминало това, което ни е формирало такива - каквито сме сега.
цитирайАз задавам друг въпрос и той е - Защо ни е да фалшифицираме собствената си история, нима тя е толкова бедна, че да има нужда от измислени събития в нея?
Проблемът не е в това дали историята ни е богата или бедна, а в нейното непознаване и по-важното, в нежеланието ни да си извлечем поуките от нея.
В това е истинският смисъл - да помниш грешките, за да не ги допускаш отново.
Да помниш цената на спечеленото, за да не го губиш с лекота.
Да помниш, за да не се загубиш самият себе си като идентичност.
Колкото и космополитни да ставаме, ние не можем да се откъснем изцяло от корените си, защото именно по тях е преминало това, което ни е формирало такива - каквито сме сега.
[quote=анонимен]Бре, диване, защо коментираш неща, които не разбираш?!! Какви ти комплекси, важна е ИСТИНАТА![/quote
...........................
В блог.бг, важна е опашатата лъжа, че сме някакваси велика и непобедима нация.Народност от мили,добри, умни и смели хора - траките ,разбира се.
Лъжата за величието на траките и това,че ние сме стопроцентови техни наследници е нужна на мухльовците, комплексарите и смотаняците от сайта, за да крепят мижавото си самочувствие.
.....................
Това ми стана ясно веднага, след като прочетох всичко изписано от местните "историци" дето нямат историческо образование и не разбират нищо от история и археология.
цитирай...........................
В блог.бг, важна е опашатата лъжа, че сме някакваси велика и непобедима нация.Народност от мили,добри, умни и смели хора - траките ,разбира се.
Лъжата за величието на траките и това,че ние сме стопроцентови техни наследници е нужна на мухльовците, комплексарите и смотаняците от сайта, за да крепят мижавото си самочувствие.
.....................
Това ми стана ясно веднага, след като прочетох всичко изписано от местните "историци" дето нямат историческо образование и не разбират нищо от история и археология.
13.
анонимен -
Едно малко питане към Летописец. ...
09.11.2011 21:18
09.11.2011 21:18
Едно малко питане към Летописец. Освен неприкрития опит за седесарчене, какво друго можеш да кажеш за българската история до 1944 год. (освен, че по някое време са изкарали българите чистокръвни германци, но то е лесно обяснимо с конюнктурата тогава).
цитирайkushel написа:
Едно малко питане към Летописец. Освен неприкрития опит за седесарчене, какво друго можеш да кажеш за българската история до 1944 год. (освен, че по някое време са изкарали българите чистокръвни германци, но то е лесно обяснимо с конюнктурата тогава).
Грешите какво мниого леваци (в смисъл на хора с леви убеждения или заблуди).
Българите никой не ги е "изкарвал" чистокръвни германци, след 9 септемврий обаче им го вкараха вси славяни. "Направиха" българите дива орда, сливяните бяха разказни като море и така се разказа играта на българската история!
Като не знаете нещо - питайте.
Ако не разбирате, ще Ви се обясни повече от веднъж.
Бъдете жив и здрав и научете, че Ганчо Ценов преди 9-и си е издавал трудовете с парите на жена си германка, а точно той "прави" от германските готи, чистокръвни трако-българи.
Факти и конкретика, не лаладжийство!
Не се засягайте, а пишете с аргументи, моите са факт!
15.
анонимен -
Критичноста в Историята е крайно необходима - Танев
10.11.2011 07:08
10.11.2011 07:08
Имам чувството, че авторът се опитва да ни отклони от търсенето на Българското минало, като безполезност. А това е много опасно. Защото миналото е определило настоящето, а настоящето определя бъдещето. Само най-критичното разглеждане на миналото, може да отговори на въпроса, защо понастоящем Българинът се е превърнал в РОБ. Коя е институцията, която внедри идеологията на безпрекословното подчинение. И тази жестока истина е РЕЛИГИЯТА, независимо каква е. Религиите са политизирани. Те изискват безкритична вяра в БОГ, но същевременно проповядват и безпрекословно подчинение на господаря. Свободният ЧОВЕК вярва и почита Законите на Вселената, но неговото Съзнание неможе да допусне робството в него. А то в Българите е преминало и в Подсъзнанието, поддържа първичното му робско послушание. Затова сме на това дередже. Търсенето на Силния, а не на Умния се е превърнало в религия. Затова трябва да изучаваме историята, за да разберем, къде е причината, че да се докараме до това положение. Критичното изучаване на Историята на миналото е жизнено необходима, за да оцелеем и да променим своето поведение от РОБ в Свободно мислещ и действуващ ЧОВЕК.
цитирай От псевдоистория са се нуждаели и се нуждаят основно хора, които са искали да оправдаят претенциите си към съседни народи, с цел да получат придобивки и да оправдаят исканията си за тях....................ГОЛЯМА ИСТИНА, НАЙ-ПОСЛЕ ЕДИН РАЗУМЕН ЧОВЕК, ОСВОБОДЕН ОТ КОМПЛЕКСИ ЗА МАЛОЦЕНОСТ И ПОДОБНИ ГЛУПОСТИ!!! БЪЛГАРИЯ ЗА 1000 ГОДИНИ, ОТ КАКТО ПРИДОБИЛА ПИСМЕНОСТ, НАПРАВИ ЧУДЕСА В ВСИЧКИТЕ НАУКИ А ТОВА Е ПОВОД ЗА ИСТИНСКА ГОРДОСТ!!!
ТРАКОГЪРЧЕЕНЕТО Е ПРОСТО ИСТОРИЧЕСКА ПОРНОГРАФИЯ НА ПСЕВДОИСТОРИЦИ И ПСЕВДОАПОСТОЛИ!!!
цитирайТРАКОГЪРЧЕЕНЕТО Е ПРОСТО ИСТОРИЧЕСКА ПОРНОГРАФИЯ НА ПСЕВДОИСТОРИЦИ И ПСЕВДОАПОСТОЛИ!!!
кой колко стара история има е въпрос на финансиране за местните историци, така мисля аз. а това, че на някои хора им се ще да си четкат егото с исторически висоти - ами като нямат друго, с историята трябва да се задоволяват. то не сме изобретили компютъра, киселото мляко, най-старата държава в европа и други такива глупости... просто не знам докъде ще се стигне, сигурно някъде в началото си и интернета е изобретен от българин! :D:D:D
цитирайказал шопът като видял жираф в зоопарка :)))
цитирайХубаво есе, макар и не съвсем прецизно от гледна точка на историята. Но все пак посочва основния проблем в съвременните лутания и изблици на псевдо-историзъм и чалга история както в блока, така и в интернет, а за съжаление не рядко и от хора, които заявяват претенция да са "историци с академични титли".
Ще те прецизирам още повече - всички модерни нации, възникват най-общо в периода 18-20 век. Говоря за европейските. При тяхното формиране, независимо в каква среда става, част от националната митологоия и съответно експонирано през националната историография е въпроса за "древното и велико минало", което обособява и дава стойност на съвременните потомци на въпросния нациообразуващ народ. В допълнение, модерният национализъм възниква или в имперска среда, или сред народи, които искат да придобият имперски статут. И в единия и в другия случай това обуславя желание за рязко и антагонистично отграничаване спрямо околните и дефиниране на право за владение или завладяване на територии, включително и историческо такова.
Българският национализъм по нищо не се отличава от околните и европейски примери в това отношение. Двете отлики на българите спрямо другите обаче са, че в своята история българите имат спомен - родов и исторически за собствената си държава именно като българска такава. За разлика от руснаци, румънци, сърби, гърци, германци и т.н. българите не трябва да доказват, измислят или създават връзки с някакво абстрактно минало - те си го имат и само днешните французи в Европа могат да вържат нещо подобно от същото време. Въпреки, че и то не е същото. Второто е, че българите като демография и територия заемат много по-голямо пространство от това, което света през 18-20 век е склонен да им признае и даде. В резултат първо ни делват до Дунав на Север, след което ни слагат бариерата и на Запад, за да приключат с дебългаризирането на Юг. Това е болезен процес за оцелелите и все още оцеляващи българи, той е свързан със загуба на памет, култура, традиции
цитирайЩе те прецизирам още повече - всички модерни нации, възникват най-общо в периода 18-20 век. Говоря за европейските. При тяхното формиране, независимо в каква среда става, част от националната митологоия и съответно експонирано през националната историография е въпроса за "древното и велико минало", което обособява и дава стойност на съвременните потомци на въпросния нациообразуващ народ. В допълнение, модерният национализъм възниква или в имперска среда, или сред народи, които искат да придобият имперски статут. И в единия и в другия случай това обуславя желание за рязко и антагонистично отграничаване спрямо околните и дефиниране на право за владение или завладяване на територии, включително и историческо такова.
Българският национализъм по нищо не се отличава от околните и европейски примери в това отношение. Двете отлики на българите спрямо другите обаче са, че в своята история българите имат спомен - родов и исторически за собствената си държава именно като българска такава. За разлика от руснаци, румънци, сърби, гърци, германци и т.н. българите не трябва да доказват, измислят или създават връзки с някакво абстрактно минало - те си го имат и само днешните французи в Европа могат да вържат нещо подобно от същото време. Въпреки, че и то не е същото. Второто е, че българите като демография и територия заемат много по-голямо пространство от това, което света през 18-20 век е склонен да им признае и даде. В резултат първо ни делват до Дунав на Север, след което ни слагат бариерата и на Запад, за да приключат с дебългаризирането на Юг. Това е болезен процес за оцелелите и все още оцеляващи българи, той е свързан със загуба на памет, култура, традиции
Да, защо не вземете да напишете нещо за Джон Атанасов, наистина...а то само микенци и траки....
цитирайа и с манипулиране на историческите факти и тяхното крайно политизиране.
Да споменем все пак, че българите се формират и като средновековна и като модерна нация с едни и същи характеристики - християнска, православна, едноезикова и монокултурна нация. Така те сами отхвърлят от себе си или е било необходимо да асимилират през средновековието (сега не ни се отдава някак) всичко, което не отговаря на тези характеристики.
Сегашното вкопаване в историята и превръщането и в някаква креслива претенция тип войнстващ "македонизъм" е най-големия измерител на кризата на националното, в която днешната българска нация се намира. Всяка такава криза е съпътствана с появата на подобен тип "пророци", които ревят за велико минало, сеят омраза, делят и без това досататъчно поделените остатъци от нацията и всъшност подпомагат и катализират кризата.
И през 10 век е имало такива и през 14-15 век е имало такива, наплодили са се доволно много и сега. И понеже живеем в модердни времена, където информацията се разпространява лесно и бързо, а от подобни врясъци още по-лесно се печели популярност, евентуално пари или обществено влияние то и затова накъдето и да се обърнем ще видим някой такъв "знаещ" и "просветен", който да ни обяснява колко свръхдревно минало сме имали, как цял свят сме цивилизовали и не знам още какво с единствената и основна цел - осъзната или не - да докаже, че българите не са били българи и че днешните българи също така не са българи, а нещо друго и че историята на българите, всъшност не е история на българите, а нещо друго.
Тия в най-добрия случай са девиантни типове, което не оправдава резултата от тяхното крякане, за съжаление рядко са такива - по-често са комерсанти за лична парична или публична сметка или люде на чужда хранилка....
Не забравяйте никога - Балканите са добра земя и въпреки всички нашествия и колапси винаги са били добре заселени и желани като територия, Българите като ги няма, други ще има, а ако ги няма, другите по-бързо ще дойдат!
цитирайДа споменем все пак, че българите се формират и като средновековна и като модерна нация с едни и същи характеристики - християнска, православна, едноезикова и монокултурна нация. Така те сами отхвърлят от себе си или е било необходимо да асимилират през средновековието (сега не ни се отдава някак) всичко, което не отговаря на тези характеристики.
Сегашното вкопаване в историята и превръщането и в някаква креслива претенция тип войнстващ "македонизъм" е най-големия измерител на кризата на националното, в която днешната българска нация се намира. Всяка такава криза е съпътствана с появата на подобен тип "пророци", които ревят за велико минало, сеят омраза, делят и без това досататъчно поделените остатъци от нацията и всъшност подпомагат и катализират кризата.
И през 10 век е имало такива и през 14-15 век е имало такива, наплодили са се доволно много и сега. И понеже живеем в модердни времена, където информацията се разпространява лесно и бързо, а от подобни врясъци още по-лесно се печели популярност, евентуално пари или обществено влияние то и затова накъдето и да се обърнем ще видим някой такъв "знаещ" и "просветен", който да ни обяснява колко свръхдревно минало сме имали, как цял свят сме цивилизовали и не знам още какво с единствената и основна цел - осъзната или не - да докаже, че българите не са били българи и че днешните българи също така не са българи, а нещо друго и че историята на българите, всъшност не е история на българите, а нещо друго.
Тия в най-добрия случай са девиантни типове, което не оправдава резултата от тяхното крякане, за съжаление рядко са такива - по-често са комерсанти за лична парична или публична сметка или люде на чужда хранилка....
Не забравяйте никога - Балканите са добра земя и въпреки всички нашествия и колапси винаги са били добре заселени и желани като територия, Българите като ги няма, други ще има, а ако ги няма, другите по-бързо ще дойдат!
letopisec написа:
Да, защо не вземете да напишете нещо за Джон Атанасов, наистина...а то само микенци и траки....
Джон Атанасов е точно толкова българин, колкото е Максимиан Трак, даже по-малко, този поне е роден на Балканите.
23.
анонимен -
dolu sparotok i agitkata :-)
10.11.2011 13:59
10.11.2011 13:59
авторът е прав. напъни от рода да докажем, че Меровингите произхождат от Меровяне, не са продиктувани от патриотизъм, а от прикрити чувства за малоценност.
цитирай
24.
анонимен -
Мълчанието е злато!
10.11.2011 14:04
10.11.2011 14:04
Тази мъдрост е предназаначена за онзи, който гори да изкаже първото, което му идва на ума. И историята е познание. И в историята има знаещи и неграмотни, проникновени и наивници. И както навсякъде и тук се виждат всякакви мисловни конфигурации. Джумбюш, направо смехории!
цитирайБлагодаря за великолепните допълнения по темата от страна на anonymousbulgaricus - да, определено не съм си поставял за цел да бъда изчерпателен по нея, а по-скоро да подтикна към мислене в определена посока, което виждам, че се е получило добре.
По отношение на забележката в ком.15 - "Имам чувството, че авторът се опитва да ни отклони от търсенето на Българското минало, като безполезност" - бих помолил отправилият я, да прочете отново текста по-горе.
Историята ни е нужна за да се учим от нея, това никой не може да го отрече.
Както не може да се отрече и това, че с историята се е спекулирало най-много от всички ни познати науки.
цитирайПо отношение на забележката в ком.15 - "Имам чувството, че авторът се опитва да ни отклони от търсенето на Българското минало, като безполезност" - бих помолил отправилият я, да прочете отново текста по-горе.
Историята ни е нужна за да се учим от нея, това никой не може да го отрече.
Както не може да се отрече и това, че с историята се е спекулирало най-много от всички ни познати науки.
След тракедонство успяха да измислят и нов термин за заблуда на врага.
цитирайАко това може да успокои някого - то ние не сме най-зле и не сме най-търпимите или овчедушни.Иначе нямаше толкова да ни завиждат и с такава злонамереност традиционно да ни клеветят. Тук става въпрос за организиран хаос, образно казано а периодически ни пускат кръв като ни избиват елитите. Това случайно ли е? Последния път безкръвно прокудиха повече от милион активни българи вън от България.От друга страна винаги се е намирало някой ,който "да ни измие срама от челото". Аз очаквам в близките години нещата да се обърнат,колкото и да не му се вярва вече на отчаяния излъган българин. Но за много неща и той сам си е виновен заради тарикатлъка си и честото приклякване и снижаване.
В един момент нещата ще назреят отвън и отвътре и ще има промяна.Но тя няма да е свързана с никакъв ЕС и никакви "демократични" партии.
цитирайВ един момент нещата ще назреят отвън и отвътре и ще има промяна.Но тя няма да е свързана с никакъв ЕС и никакви "демократични" партии.
28.
анонимен -
нещо послъгваш
11.11.2011 15:30
11.11.2011 15:30
germantiger написа:
Грешите какво мниого леваци (в смисъл на хора с леви убеждения или заблуди).
Българите никой не ги е "изкарвал" чистокръвни германци, след 9 септемврий обаче им го вкараха вси славяни. "Направиха" българите дива орда, сливяните бяха разказни като море и така се разказа играта на българската история!
Като не знаете нещо - питайте.
Ако не разбирате, ще Ви се обясни повече от веднъж.
Бъдете жив и здрав и научете, че Ганчо Ценов преди 9-и си е издавал трудовете с парите на жена си германка, а точно той "прави" от германските готи, чистокръвни трако-българи.
Факти и конкретика, не лаладжийство!
Не се засягайте, а пишете с аргументи, моите са факт!
kushel написа:
Едно малко питане към Летописец. Освен неприкрития опит за седесарчене, какво друго можеш да кажеш за българската история до 1944 год. (освен, че по някое време са изкарали българите чистокръвни германци, но то е лесно обяснимо с конюнктурата тогава).
Грешите какво мниого леваци (в смисъл на хора с леви убеждения или заблуди).
Българите никой не ги е "изкарвал" чистокръвни германци, след 9 септемврий обаче им го вкараха вси славяни. "Направиха" българите дива орда, сливяните бяха разказни като море и така се разказа играта на българската история!
Като не знаете нещо - питайте.
Ако не разбирате, ще Ви се обясни повече от веднъж.
Бъдете жив и здрав и научете, че Ганчо Ценов преди 9-и си е издавал трудовете с парите на жена си германка, а точно той "прави" от германските готи, чистокръвни трако-българи.
Факти и конкретика, не лаладжийство!
Не се засягайте, а пишете с аргументи, моите са факт!
Бате, то твойто е баш лаладжийство, нема майтап, от къде го изсмука тва " Българите никой не ги е "изкарвал" чистокръвни германци, след 9 септемврий обаче им го вкараха вси славяни."
През 1938 година излиза резултата от проучване на д-р Попов, който ползва данните от над 10 000 краниметрични измервания и установява, че българите принадлежат към славянското семейство.Книгата на д-р Попов е издадена от Придворната печатница, не от тая на ремса.
Проф.д-р Г.Ценов е възпитаник на Берлинския Университет, но това не му попречи още в началото на 20-ти в. да каже, че българите са славяни.
Бая преди Ценов, един друг родолюбец, Ц.Гинчев писа без заобикалки, че сме славянски народ.
След 9-ти септ. се наблягаше на дружбата със СССР, не със славянството като цяло, дано чаткаш,че има разлика в тия неща.Държавата СССР се създаде с финасовата помощ на германски, австрийски и швейцарски банкери, а най-гнусните идеолози на червената чума са все с германски имена.
Тва са фактите батка, обори ги ако можеш.
разбирам разочарованието, болката, недоверието и още цял куп негативни чувства присъщи на днешните българи в днешната българска реалност. Но не съм съгласен с теб. Особено не съм съгласен с това, че ние днес нямаме нищо общо с предците си, с техният дух, този дух е в нас, липсва ни само обединителна кауза, когато я намерим ние ще бъдем същите като славните си предци. Като тези който победиха ромеите за да създадат държава - първата в Европа основана на единността на народ и земя. Като тези които създадоха и разпространиха в половин Европа писменост и култура. Като тези които пазиха езика, вярата и обичаите ни през векове чуждо иго. Като тези които след освобождението умираха по бойните полета за същата национална кауза - един народ, една земя.
Историята наистина е учителка на народите, народ който не познава историята си и не я разбира правилно е обречен да повтаря грешките си.
Започваш постинга си с "не знам", а правиш категорични заключения, може би първо трябва да си отговориш на въпросите които не знаеш, а тогава да правиш изводи. Не знаем историята си - да това е така, но никой народ не знае историята си, ако мислиш, че само ние не я знаем, си далеч от истината:) Историята е политика, а в политиката скриването на истината и подмяната й са основни похвати, затова историческата истина не се учи, не може да я прочетеш на готово, трябва да я търсиш.
цитирайИсторията наистина е учителка на народите, народ който не познава историята си и не я разбира правилно е обречен да повтаря грешките си.
Започваш постинга си с "не знам", а правиш категорични заключения, може би първо трябва да си отговориш на въпросите които не знаеш, а тогава да правиш изводи. Не знаем историята си - да това е така, но никой народ не знае историята си, ако мислиш, че само ние не я знаем, си далеч от истината:) Историята е политика, а в политиката скриването на истината и подмяната й са основни похвати, затова историческата истина не се учи, не може да я прочетеш на готово, трябва да я търсиш.
Нали това пиша и аз "бе келеш"!
Никой не е писал българите германци, виж славяни ни пишеха от моето детство по живково, че и до сега в някои учебници.
Като сисе сетил за германските имена в червената чума, та поприсети се, че тия са евреи друже, най-трябва да се присетиш за едни други германски имена:
ТОВА НА БАТЕНБЕРГ, ЩОТО ОБЕДИНЕНИЯ И СЪЕДИНЕНИЯ ВСЕ ПРИ КНЯЗ И ЦАР ГЕРМАНСКИ СТАВАХА, А ИНАЧЕ АЛЕКСАНДЪР ВТОРИ ТОЗИ "РУСКИЯ" ОСВОБОДИТЕЛЯ, ТОЙ ПО МАЙКА Е ГЕРМАНЕЦ "БРЕ ОРЛЬО" ;)
Ганчо Ценов си е издавал фантазиите с парите на жена си-германка, храненик е бил той "немски" нежели мъж, може би?!
Та я почети и виж кои са изследователите, които често цитира Спароток примерно, щото там няма да ти убягнат имена на германски професори писали яко за траките, виж руски имена на такива там почти няма да намериш, питай Спароток и се осведоми.
Та "ко кайш" - германците ли направиха и изкараха по червено време българите славяни или братята "ви" от московата го свършиха, та те същите московбратята "ви" учеха на омраза към германското.
Кажи "бе мамин лелин анонимнико" ;) ти по живково "найш къв" език се учеше задължително - руски мойто момче, руски за всички.
Всеки петък излъчваха руски филм обикновено за войната.
После пуснаха и руска телевизия, забележи не съветска драги...
Та какво е СССР освен едно гротескно и жестоко по нечовешко продължение на руската империя, то тя онази империя и тя владееше 136 народности както СеСеСеРе след нея...
цитирайНикой не е писал българите германци, виж славяни ни пишеха от моето детство по живково, че и до сега в някои учебници.
Като сисе сетил за германските имена в червената чума, та поприсети се, че тия са евреи друже, най-трябва да се присетиш за едни други германски имена:
ТОВА НА БАТЕНБЕРГ, ЩОТО ОБЕДИНЕНИЯ И СЪЕДИНЕНИЯ ВСЕ ПРИ КНЯЗ И ЦАР ГЕРМАНСКИ СТАВАХА, А ИНАЧЕ АЛЕКСАНДЪР ВТОРИ ТОЗИ "РУСКИЯ" ОСВОБОДИТЕЛЯ, ТОЙ ПО МАЙКА Е ГЕРМАНЕЦ "БРЕ ОРЛЬО" ;)
Ганчо Ценов си е издавал фантазиите с парите на жена си-германка, храненик е бил той "немски" нежели мъж, може би?!
Та я почети и виж кои са изследователите, които често цитира Спароток примерно, щото там няма да ти убягнат имена на германски професори писали яко за траките, виж руски имена на такива там почти няма да намериш, питай Спароток и се осведоми.
Та "ко кайш" - германците ли направиха и изкараха по червено време българите славяни или братята "ви" от московата го свършиха, та те същите московбратята "ви" учеха на омраза към германското.
Кажи "бе мамин лелин анонимнико" ;) ти по живково "найш къв" език се учеше задължително - руски мойто момче, руски за всички.
Всеки петък излъчваха руски филм обикновено за войната.
После пуснаха и руска телевизия, забележи не съветска драги...
Та какво е СССР освен едно гротескно и жестоко по нечовешко продължение на руската империя, то тя онази империя и тя владееше 136 народности както СеСеСеРе след нея...
Българите не идват от никъде. България в древноста е била до там, докъдето има Български имена.
Като хванете една карта на империята на Александър Велики, те това е била България в древноста, дори малко повече. Александър не води завоевателна война, а освободителна.
цитирайКато хванете една карта на империята на Александър Велики, те това е била България в древноста, дори малко повече. Александър не води завоевателна война, а освободителна.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 27883
Блогрол
1. най-доброто до тук
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът