Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2008 00:08 - И пак за тъпите балтии !
Автор: valsodar Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1171 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 21.10.2008 00:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 Балтия за младите шофьори - това ще е сред водещите заглавия, но... интересни са коментарите около него, сред които ми направи впечатление един. 
 Добре, млад шофьор до две години , с половин контролни точки на стартовата линия, с ограничения за нощно кормуване и скорост, да - има резон. 
 Една голяма част от тези мерки съм чел и на други места, в интересни доклади - дават ефект. 
 Само дето системата при нас пак се залага нескопосано. 
Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране 
Опита ще се брои на календарна година, а не на изминати километри. Защото няма каква да се лъжем - шофьорът се изгражда като такъв, едва с десетки хиляди километри зад гърба си.
  Инструктура може да те научи на много неща, но на много повече те учат преживяните ситуации по пътя. Ако ще и хиляда пъти да ти обяснят, какво значи занасяне на пътя, не се ли завъртиш един път, никога няма да го разбереш и все така самоуверено ще си натискаш педала на газта до фаталния момент . Този и който ще ти е последният  в кариерата на шофьор. 
 Много се говори за тези отдавна чакани промени в закона, за да се намали касаплъка по пътищата, по-добре лоши мерки, отколкото никакви мерки, но аз пак се чудя - А бе тия наши законотворци, съвсем ли си нямат акъл ?
 Защото опита на шофьора не е съизмерим с гаранцията на една битова техника, опита му се формира от наученото в курса за правоуправление, от самодисциплината му на пътя ( А за да я има изобщо си трябва и поне малко страх от отсрещните мерки на КАТ, адекватни и навременни мерки,  а не машинки за подкупи под формата на слънчоглед ) и от навъртяните километри зад гърба.
 Млад шофьор щяло да се счита този с до две години от издаването на шофьорската му книжка.
 Е тук вече ме разсмяха, по простата причина , че си спомних за себе си.
Седем години след взимане на шофьорската си книжка би трябвало да се водя шофьор с много богат опит и безопасен на пътя, нали ?
 Да, ама не.
За тия седем години нямах и изминати сто километра по куп причини, сред които липса на собствено или служебно МПС, както и на факта, че мене ме си караха по задачи всякакви служебни шофьори и просто не ми се налагаше да шофирам. За останалото си имаше просто  удобен градски транспорт.
 Е и ?
Станал ли бях опитен шофьор за тези седем години изтекли от получаването на свидетелството си за правоуправление на МПС ?
Смешна работа.
Сто километра пробег зад гърба и първото ми качване в кола, като шофьор си бе една вечер, в час пик , не къде да е , а в кошмара за всички шофьори - милата ни София.
 Е, питам аз, каква ще е ползата от новите изменения в закона ?
Точно никаква, е моят отговор, по простата причина, че закона пак слага всичко под един аршин, без да отчете, че опита се трупа с практикуване, а не с преминаване на определен календарен период.
 Ама явно като са крали челния опит са крали наполовина ?
Защото, ако се бяха поровили малко по-надълбоко, биха се уверили, че през първия си период, всеки млад шофьор, може да шофира единствено в компанията на опитен придружител.
 И то не такъв, който да му дудне - Завий, завий тука, че в тоя магазин още не съм била ! - , а потребител с реален и сериозен опит зад волана, който да му показва рисковите ситуации на пътя в реално време и да го наставлява как да ги избегне.
 А бе, хубава работа са замислили с промените, хубава ама... българска !

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - theinstr.
21.10.2008 00:55
Това е най-тъпия законопроект , който някога е бил пускан за обсъждане. Невъзможно е да се постигне желаният ефект - нещо повече - ефекта ще е обратен. Да не говорим, че изкуствено ще се създаде двоен стандарт. Няма стари и млади водачи на МПС... Има можещи и не можещи. Това зависи както още от индивидуалното обучение и се стигне до самодисциплината, която всеки един си изгражда. Как си представят господата от КАТ, че младите водачи няма да карат кола след 23.00 часа?! абе тия хора на дискотека ходили ли са някога... Явно не. Как си представя, че новобранците ще карат с 10 км /ч по-бавно от другите?! Ами нали ония другите ще ги отвеят, а и в закона се говореше да не се създават пречки на движението , движейки се с по-бавна скорост, освен ако пътните условия и състоянието на МПС не го налагат.... Явно май някой е в грешка и противоречие... Дискриминационно е да се дават само 29 точки от 39 възможни... И още, още...
На клпавия водолаз му пречи водата, а не водораслите...
Щели да намалят ПТП-тата така... Глупости! Нека първо намалят корупцията!
По 12 часа съм зад волана и съм се нагледал на олигофрени. Но това не е начина за решаване на проблема с тях, Господа политици.
По-скоро това е евтин популизъм...

the Porsche
цитирай
2. анонимен - Абе квото и да си говорим,
21.10.2008 09:55
точно младите лайненца дето тъкмо са взели книжка правят най-много проблеми на пътя. Така че аз съм за този законопроект, макар и с много недостатъци.

цитирай
3. stone - е, радо
21.10.2008 10:07
ти може да не си карал първите години след като си взел книжка, но в общия случай не е така. точно, както ги нарича колега по-горе, "младите лайненца", дето тате им купил първата кола (и книжката!) правят най-много селянии. нека нощно време да не карат първите две годинки. и да им вземат книжката за по-малко точки.
виж, за придружителя съм съгласен - трябва да го има. и в америка е така. само че според възрастта, в различните щати от 16 до 18 или 21 г. а не ако си взел за пръв път книжка на 30 например, пак да трябва с мама и тате да караш :-)
цитирай
4. анонимен - Прави са си хората
21.10.2008 10:16
Защо все гледате от собствената си камбанария? Вярно, закона не може да покрие 100% от случаите, но покрива 80% - онези, които се качват по колите веднага след като вземат книжка, и понеже са решили, че току що са хванали Господ за шлифера, правят простотии по пътя.
Викаш - не годините, а километрите са показателни за майсторлъка - виж, за това си прав. Я кажи обаче как доказваш колко километра си карал? Да не би всеки автомобил да ти издава касова бележка с километрите, които си му навъртял? Как точно да се организира контрол тогава?

Сега малко и за анонимния (2) - "Как си представят господата от КАТ, че младите водачи няма да карат кола след 23.00 часа?! абе тия хора на дискотека ходили ли са някога... Явно не." - ами точно за такива случаи е тоя закон, щото нали се сещаш, дискотечка, 2-3 водки, мацка, пред която да се направим на мъж, айде 180 със голфа на татко и в първото дърво усукан на 18... Явно не четеш новини, да видиш колко са случаите като този.
цитирай
5. looklikerain - Подкрепям те с 2 ръце
21.10.2008 10:56
Първо, в най-големия трафик ли да се учат да карат? Че те улиците са празни само след 22 в нашия град. И второ, или караш с акъл, или без. Стажа при втория случай не важи.
цитирай
6. valsodar - Както апетита си идва с яденето
21.10.2008 11:02
Както апетита си идва с яденето, така и опита се трупа с практиката.
Имам немалко познати, отказващи се да идват с кола в София, отчитайки факта, че не са подготвени практически за ужасния трафик тук.
Ужасен , не само като натовареност но и свързан с масово нарушаване на Правилника за Движение по Пътищата.
Нарушения , които остават масово ненаказани, генериращи от своя страна още повече жертви на пътя.

Затова и си има нужда от повече часове по кормуване в обучението, има си и нужда от придружител за младите шофьори, защото не може човек с книжка на два дена да реагира адекватно на ситуация, в която на ляв завой те изпреварват отдясно !
цитирай
7. valsodar - Относно стажа
21.10.2008 11:03
Няма как да се провери практически кой млад шофоьор е млад като умения и кой от старите е стар като опит.
Сведения за това могат да дадат само сводките за извършваниете от тях нарушения, но за да са актуални се иска 100% -во санкциониране на всяко едно нарушение, нещо което с текущата всеобща корумпираност в КАТ, просто няма как да стане.
цитирай
8. анонимен - theinstr.
21.10.2008 12:50
към (5): Извинявай, но не само чета новините... Чета и сводките. А като ще ходи на дискотека - няма да пие! Или на диско без колата. Просто е и се нарича САМОДИСЦИПЛИНА. Само че, няма кой да я изгради. А и прекалено много филми са гледали и игрички са играли. Това е. Като няма самодисциплина , се налага дисциплина. Как ли? Ами с контрол. Няма друг начин. Не със някакви кухи законопроекти, съченени от хората работещи в КАТ и за КАТ.
И още нещо:
как може да се изгради някаква дисциплина, след като няма никаква, ама НИКАКВА толерантност към тези, които се учат да карат още в учебните автомобили. Има хора, които се забавляват като създават опасни ситуации на обучаемите, акато ги попиташ Защо, те просто ти се сопват: Ми нали и двамата карате- все някой ще реагира. Ако преди това не ти теглят една...майна. Е, на какво се учат младите? От куките, дето с личните си коли минават на червено, щото са над закона?! Или от ония със скъпите коли , дето не ебават никой?!
За какъв закон говорим изобщо?! За какви органи на реда?! Като няма ред , има само органи.

the Porsche
цитирай
9. анонимен - theinstr.
21.10.2008 13:40
! Чакай, че се сетих нещо:
1.Виждали ли сте мургавелковци (цигани), в учебен автомобил?
Сигурно не. Защото си плащат където трябва и на когото трябва. Някой спира ли ги за проверка? - НЕ! Защо ли?!
2. Какво правим с каруците из София? Какво правим, когато невръстни деца ги управляват? Кой ги спира за проверка? Ами май никой...
3. Какво правим с малките чикибойци, яхнали 50 кубикови скутери , естествено БЕЗ КНИЖКА, карайки ги както Майк Дуън...(напушени)
4. Какво правим с маршруткаджиите? Те са над закона - никой не ги спира след нарушения. Ако ти, обаче направиш СЪЩОТО нарушение - изгаряш...
5. Какво правим с таксиджиите, дето са си като в малък собствен свят?! И според тях закона е за комплексарите... Още повече, че и тези водачи често карат с напълно отнети точки заради провинения... Нали си плащат...
6. Какво правим със самосвалите и бетонобъркачките, които непрекъснато нарушават ЗДвП? Разпиляват товари и ни притискат постоянно , карайки с бясна скорост, само и само да врътнем още едно курсче...
7.Какво правим с велосипедистите? Често са без необходимото оборудване на неизправните си велосипеди, а и често карат пияни и друсани... Те нямат книжки, но правят сумати поразии...
8. Какво правим с пешеходците нарушители? Чували ли сте за санкциониран пешеходец? Ха-ха-ха! Глупости!
9. Какво правим с лъскавите коли, нарушаващи правилата???

Ако искате може да допълвате списъка в движение....
Като гледам всичко това САМО НОВИЯ ЗАКОН може да го оправи....
Добре дошли в Абсурдия - страната на чудесата!

Е, още ли сте на мнение, че ТОЧНО ТОВА СА НЕОБХОДИМИТЕ МЕРКИ - тези, които КАТ предлага.

the Porsche
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valsodar
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7435696
Постинги: 1739
Коментари: 18276
Гласове: 27883
Архив