Прочетен: 1171 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 21.10.2008 00:12
Балтия за младите шофьори - това ще е сред водещите заглавия, но... интересни са коментарите около него, сред които ми направи впечатление един.
Добре, млад шофьор до две години , с половин контролни точки на стартовата линия, с ограничения за нощно кормуване и скорост, да - има резон.
Една голяма част от тези мерки съм чел и на други места, в интересни доклади - дават ефект.
Само дето системата при нас пак се залага нескопосано.
Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране
Опита ще се брои на календарна година, а не на изминати километри. Защото няма каква да се лъжем - шофьорът се изгражда като такъв, едва с десетки хиляди километри зад гърба си.
Инструктура може да те научи на много неща, но на много повече те учат преживяните ситуации по пътя. Ако ще и хиляда пъти да ти обяснят, какво значи занасяне на пътя, не се ли завъртиш един път, никога няма да го разбереш и все така самоуверено ще си натискаш педала на газта до фаталния момент . Този и който ще ти е последният в кариерата на шофьор.
Много се говори за тези отдавна чакани промени в закона, за да се намали касаплъка по пътищата, по-добре лоши мерки, отколкото никакви мерки, но аз пак се чудя - А бе тия наши законотворци, съвсем ли си нямат акъл ?
Защото опита на шофьора не е съизмерим с гаранцията на една битова техника, опита му се формира от наученото в курса за правоуправление, от самодисциплината му на пътя ( А за да я има изобщо си трябва и поне малко страх от отсрещните мерки на КАТ, адекватни и навременни мерки, а не машинки за подкупи под формата на слънчоглед ) и от навъртяните километри зад гърба.
Млад шофьор щяло да се счита този с до две години от издаването на шофьорската му книжка.
Е тук вече ме разсмяха, по простата причина , че си спомних за себе си.
Седем години след взимане на шофьорската си книжка би трябвало да се водя шофьор с много богат опит и безопасен на пътя, нали ?
Да, ама не.
За тия седем години нямах и изминати сто километра по куп причини, сред които липса на собствено или служебно МПС, както и на факта, че мене ме си караха по задачи всякакви служебни шофьори и просто не ми се налагаше да шофирам. За останалото си имаше просто удобен градски транспорт.
Е и ?
Станал ли бях опитен шофьор за тези седем години изтекли от получаването на свидетелството си за правоуправление на МПС ?
Смешна работа.
Сто километра пробег зад гърба и първото ми качване в кола, като шофьор си бе една вечер, в час пик , не къде да е , а в кошмара за всички шофьори - милата ни София.
Е, питам аз, каква ще е ползата от новите изменения в закона ?
Точно никаква, е моят отговор, по простата причина, че закона пак слага всичко под един аршин, без да отчете, че опита се трупа с практикуване, а не с преминаване на определен календарен период.
Ама явно като са крали челния опит са крали наполовина ?
Защото, ако се бяха поровили малко по-надълбоко, биха се уверили, че през първия си период, всеки млад шофьор, може да шофира единствено в компанията на опитен придружител.
И то не такъв, който да му дудне - Завий, завий тука, че в тоя магазин още не съм била ! - , а потребител с реален и сериозен опит зад волана, който да му показва рисковите ситуации на пътя в реално време и да го наставлява как да ги избегне.
А бе, хубава работа са замислили с промените, хубава ама... българска !
21.10.2008 00:55
На клпавия водолаз му пречи водата, а не водораслите...
Щели да намалят ПТП-тата така... Глупости! Нека първо намалят корупцията!
По 12 часа съм зад волана и съм се нагледал на олигофрени. Но това не е начина за решаване на проблема с тях, Господа политици.
По-скоро това е евтин популизъм...
the Porsche
21.10.2008 09:55
виж, за придружителя съм съгласен - трябва да го има. и в америка е така. само че според възрастта, в различните щати от 16 до 18 или 21 г. а не ако си взел за пръв път книжка на 30 например, пак да трябва с мама и тате да караш :-)
21.10.2008 10:16
Викаш - не годините, а километрите са показателни за майсторлъка - виж, за това си прав. Я кажи обаче как доказваш колко километра си карал? Да не би всеки автомобил да ти издава касова бележка с километрите, които си му навъртял? Как точно да се организира контрол тогава?
Сега малко и за анонимния (2) - "Как си представят господата от КАТ, че младите водачи няма да карат кола след 23.00 часа?! абе тия хора на дискотека ходили ли са някога... Явно не." - ами точно за такива случаи е тоя закон, щото нали се сещаш, дискотечка, 2-3 водки, мацка, пред която да се направим на мъж, айде 180 със голфа на татко и в първото дърво усукан на 18... Явно не четеш новини, да видиш колко са случаите като този.
Имам немалко познати, отказващи се да идват с кола в София, отчитайки факта, че не са подготвени практически за ужасния трафик тук.
Ужасен , не само като натовареност но и свързан с масово нарушаване на Правилника за Движение по Пътищата.
Нарушения , които остават масово ненаказани, генериращи от своя страна още повече жертви на пътя.
Затова и си има нужда от повече часове по кормуване в обучението, има си и нужда от придружител за младите шофьори, защото не може човек с книжка на два дена да реагира адекватно на ситуация, в която на ляв завой те изпреварват отдясно !
Сведения за това могат да дадат само сводките за извършваниете от тях нарушения, но за да са актуални се иска 100% -во санкциониране на всяко едно нарушение, нещо което с текущата всеобща корумпираност в КАТ, просто няма как да стане.
21.10.2008 12:50
И още нещо:
как може да се изгради някаква дисциплина, след като няма никаква, ама НИКАКВА толерантност към тези, които се учат да карат още в учебните автомобили. Има хора, които се забавляват като създават опасни ситуации на обучаемите, акато ги попиташ Защо, те просто ти се сопват: Ми нали и двамата карате- все някой ще реагира. Ако преди това не ти теглят една...майна. Е, на какво се учат младите? От куките, дето с личните си коли минават на червено, щото са над закона?! Или от ония със скъпите коли , дето не ебават никой?!
За какъв закон говорим изобщо?! За какви органи на реда?! Като няма ред , има само органи.
the Porsche
21.10.2008 13:40
1.Виждали ли сте мургавелковци (цигани), в учебен автомобил?
Сигурно не. Защото си плащат където трябва и на когото трябва. Някой спира ли ги за проверка? - НЕ! Защо ли?!
2. Какво правим с каруците из София? Какво правим, когато невръстни деца ги управляват? Кой ги спира за проверка? Ами май никой...
3. Какво правим с малките чикибойци, яхнали 50 кубикови скутери , естествено БЕЗ КНИЖКА, карайки ги както Майк Дуън...(напушени)
4. Какво правим с маршруткаджиите? Те са над закона - никой не ги спира след нарушения. Ако ти, обаче направиш СЪЩОТО нарушение - изгаряш...
5. Какво правим с таксиджиите, дето са си като в малък собствен свят?! И според тях закона е за комплексарите... Още повече, че и тези водачи често карат с напълно отнети точки заради провинения... Нали си плащат...
6. Какво правим със самосвалите и бетонобъркачките, които непрекъснато нарушават ЗДвП? Разпиляват товари и ни притискат постоянно , карайки с бясна скорост, само и само да врътнем още едно курсче...
7.Какво правим с велосипедистите? Често са без необходимото оборудване на неизправните си велосипеди, а и често карат пияни и друсани... Те нямат книжки, но правят сумати поразии...
8. Какво правим с пешеходците нарушители? Чували ли сте за санкциониран пешеходец? Ха-ха-ха! Глупости!
9. Какво правим с лъскавите коли, нарушаващи правилата???
Ако искате може да допълвате списъка в движение....
Като гледам всичко това САМО НОВИЯ ЗАКОН може да го оправи....
Добре дошли в Абсурдия - страната на чудесата!
Е, още ли сте на мнение, че ТОЧНО ТОВА СА НЕОБХОДИМИТЕ МЕРКИ - тези, които КАТ предлага.
the Porsche
2. Овчи хроники
3. Техническо прекъсване
4. Воаяж
5. Пирин
6. Любовен демон
7. Разговори с Мефистотел
8. Адвокат на Дявола
9. Лечителят
10. Весела
11. Звезден прах
12. Horror story
13. Генетичен пират
14. Аз Пенсионерът